17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок. "Людина і природа."

Про матеріал
Матеріал має за мету розширити уявлення дітей про значення природи в житті людини,уяву про вплив людини на природу. Вчити милуватися чарівним світом навколо себе. Формувати бажання не шкодити природі, бережливо використовувати її багатства. Розвивати мовлення, мислення, спостережливість, вміння працювати в групі, порівнювати. робити висновки.
Перегляд файлу

Тема.     Людина  і  природа.

Мета.     Розширити уявлення дітей про значення природи в житті людини,

                вплив людини на природу.

               Вчити милуватися чарівним світом навколо себе.

               Формувати бажання не шкодити природі, а бережливо     

               використовувати її  багатства.

               Розвивати  мислення, мовлення,спостережливість, вміння працювати

               в групі , порівнювати, робити висновки.

               Виховувати бажання берегти багатства природи, не шкодити

               довкіллю.

Обладнання: відеоролик, картинки із зображенням природи, цеглинки LEGO,

                          мячик, клубочок.

Освітні галузі: природнича, мовно – літературна, інформативна.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

                                     Хід   уроку

I.Організація   класу.

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч  розпочнем!

II.Вправа  «Синоптик».

  1. Гра  «Сонце в долонях».
  • Уявіть, що Сонце котилося по небу й опустилося прямо до нас в долоньки. Ви вже знаєте, що Сонце – це дуже гаряча зоря. Ми можемо утримати його в руках?
  • Тому зараз дуже швидко будемо передавати його одне одному і повідомляти які зміни відбулися у природі.
  1. Робота з календарем  погоди.

III.Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування  загадок.
  • Куди ступиш – всюди маєш. 

Хоч не бачиш, та вживаєш.  (Повітря.)

  • Усі його люблять, усі його чекають,

А хто подивиться,то кожен скривиться.  (Сонце.)

  • Торох – торох, розсипався горох,

А почало світати – нічого збирати.  (Зорі і небо.)

  • Текло, текло та й лягло під скло.  (Вода.)
  • Що без леза та зуба розтина міцного дуба?  (Блискавка.)
  • Мене просять і чекають, а як з’явлюся – всі тікають.  (Дощ.)
  • Кольорові коромисла через річку повисли.  (Веселка.)
  1. Бесіда.
  • Як одним словом можна назвати слова – відгадки?
  • До якої природи вони відносяться?
  • Назвіть обєкти живої природи.
  • Чим відрізняється жива природа від неживої?
  • Чи існує звязок між живою і неживою природою?
  1. Гра  «Цікавий клубочок».

Діти сідають у коло і передаючи один одному клубочок, доповнюють речення. У кожної дитини малюнок з обєктом природи.

Наприклад, я – зайчик, мені потрібен кущ, щоб … .

Я -  ромашка. Мені потрібне сонечко, щоб… .

Я – метелик. Мені потрібна квітка, щоб… .

IV.Повідомлення  теми  і мети уроку.

  • Чи може людина існувати без природи?  Чому?

Вправа «Шифрувальник».

  • Прочитайте тему уроку, розшифрувавши слова.

                диЛюна  і  родапри.

  • Як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці?
  • Так, ми знову поговоримо про природу, дізнаємося, як людина їй шкодить і , як може піклуватися про неї.

V.Робота  над  темою  уроку.

1. Розповідь.  – Колись, дуже давно наша планета була зеленою кулею. На ній росло безліч рослин, мешкало багато тварин. Повітря було чистим, а вода кришталевою і прозорою. Зявилися на планеті Земля люди. Вони поступово пізнавали дивовижний  світ природи. Брали від  неї все: дихали повітрям, пили водичку, рослини і тварини використовували для їжі. Людина бала дуже спостережливою, тому навчилася багато чого від рослин і тварин та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася видобувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, готувати собі їжу, будувати житло.

І чим краще людина пізнавала світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, фабрик, заводів, змінюючи тим самим природне середовище, своє довкілля.

2.Читання  і обговорення  вірша.

                         А що таке довкілля?

                         Все, що є навколо тебе:

                         Сонечко,хмаринка, небо

                         І пісок, каміння, води

                         Й люди – часточка природи.

                         Поле,гори і травичка,

                         Ліс, повітря і водичка,

                         Бджілка, пташечка і зорі,

                         Вільний вітер на просторі,

                         Квіточки і різне зілля –

                         Це, дитино, й є довкілля!

  • А тепер уявіть, що небо завжди сірого кольору, повітря брудне, що аж дихати важко, вода забруднена сміттям, дерев залишилося обмаль, квіти в’януть, бо їм не вистачає кисню, тваринки зникають поступово з нашої планети.
  • Чи хотіли б ви жити в такому довкіллі?  Чому?
  1. Фізкультхвилинка  «Квіти».

Раз, два, три – (Піднімають руки вгору.)

Виросли квітки. (Розкривають долоньки.)

До сонця потягнулись високо. (Стають навшпиньки.)

Стало їм приємно й тепло. (Нахили вперед, назад.)

Вітерець пролітав, (Погойдуються праворуч, ліворуч.)

Стеблинками похитав.

Хитнулися ліворуч, хитнулися праворуч.

Вітерець відлітай, (Махають руками.)

Та квіточки не ламай.

Нехай вони цвітуть,ростуть, (Кружляють.)

Дітям радість несуть!  (Посміхаються.)

  1. Перегляд відео  «Людина і природа. /ecolodgy»

https://wwwyoutube.com/watch?v=S9caPIf5ioU

  1. Бесіда за переглянутим відео.
  • Як людина впливає на природу?
  • Як забруднюється повітря на нашій планеті?
  • Чому на планеті Земля дуже мало чистої води?
  • Що відбувається з рослинами і тваринами?  Чому це відбувається?
  • Що потрібно робити, щоб зберегти природу?
  1. Робота в групах.

Кожна група отримує по одному фото.

Завдання: скласти розповідь як людина шкодить природі і зробити висновок як цього запобігти.

C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\9.jpgC:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\14.jpgC:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\15.jpg

C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\7.jpg    C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\11.jpg

  1. Презентація  роботи груп.  Висновки.
  2. Чи знаєте ви?
  • Щодня родина з трьох – чотирьох осіб викидає  в середньому відро  сміття.
  • За рік у Києві утворюється близько 800 тис. тонн сміття.
  • Сміттєспалювальні заводи викидають у повітря в газоподібному вигляді багато шкідливих для здоров’я  людини  речовин, які викликають важкі захворювання.
  • Переробка є найпрогресивнішим методом розвязання проблеми відходів. Повторній переробці підлягають папір, скло, металеві та алюміневі банки, текстиль, пластик, органічні відходи.

VI. Узагальнення і систематизація  знань.

  1. Робота в зошитах («Я досліджую світ», О. В. Коршунова, Н. І. Гущина ).

Розглянути половинки малюнків. Знайти до них пару.

Що добре для природи, а що - ні?  Пояснити чому.

  1. Інтерактивна вправа  «Незакінчене  речення».
  • Коли я торкаюся чистої, прозорої води, то відчуваю …  .
  • Сьогодні весь день сонце сліпить очі й нагадує мені …  .
  • Море хвилюється і піниться, як …  .
  • Дощові краплі на склі, немов …  .
  • Хмарки сьогодні такі ніжні, ніби …  .
  • Я торкаюся крапельок роси на траві і відчуваю…  .
  • Ця квітка пахне так, як…  .
  • Це дерево таке величезне, що коли я на нього дивлюся, то мені здається,                   ніби…  .

VII.Підсумок уроку.  Рефлексія. 

  1. Гра  «Добре – погано». (Використання цеглинок LEGO)
  • Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.
  • Людина саджає біля будинку дерева.
  • Людина кидає сміття на землю.
  • Директор заводу поставив очисні фільтри на труби.
  • Водій миє машину на березі річки.
  • Дівчинка кинула обгортку від морозива в кошик для сміття.
  • Діти вішають на дерева шпаківні.
  • Після відпочинку у лісі люди зібрали і закопали сміття.
  • Хлопчик розбиває пляшки.

                                                                                                                                            2.Вправа  «Трибуна вільних думок».

Добре дітки працювали,

Навіть трішечки пограли.

А тепер скажіть мені,

Що сподобалось, що – ні.

(Діти висловлюють свої враження від уроку.)

  1. Промовляння рядків вірша.

Наш дивний світ такий, як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.