Урок " Людські чесноти"

Про матеріал
Конспект уроку на тему ""Людські чесноти", дає можливість поглибити знання учнів про людські чесноти, формувати розуміння моральних істин, уміння оцінних суджень, уміння робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки в різних ситуаціях,аргументувати вибір дії; сприяти розвитку в учнів мотивації до вироблення людських чеснот, розвивати творче мислення, активну життєву позицію особистості; виховувати співчуття до ближніх, бажання творити добро.
Перегляд файлу

Суботівська ЗОШ І ст.

 

             

                Урок

 з курсу « Я у світі»

4 клас

 

D:\КАРТИНКИ\емблеми - акція\рнр.jpeg

 

                       Вчитель  Пухліченко Г. А.

 

Тема. Людські чесноти.

Мета: поглибити знання учнів про людські чесноти, формувати розуміння моральних істин, уміння оцінних суджень, уміння робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки в різних ситуаціях,аргументувати  вибір дії; сприяти розвитку в учнів мотивації до вироблення людських чеснот, розвивати   творче мислення, активну життєву позицію особистості; виховувати співчуття до ближніх, бажання творити добро.

Обладнання: демонстраційний матеріал (плакати), картки з ілюстраціями, малюнки дерева,  квітки, дороги, девіз уроку, свічка, картки з ребусами, роздатковий матеріал, емблеми.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь та навичок.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Орг.момент.

Девіз уроку: «  Важлива й непроста робота – плекати у собі чесноти».

Психоформула:

-Доброго ранку, доброго дня!

Гарного настрою всім і щодня! ( промовляють учні).

Привітання груп.

1гр. « Усмішка» :   Усмішка весела на обличчях сяє,

                                Добротою й ласкою всіх нас зігріває.

2гр. « Сонечко» :   Ми веселі сонечка, ми синочки й донечки.

3гр. « Добрики» :   Ми прийшли у світ , щоб жити,

                                  На землі добро творити.

-Чи цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Тож всідайтеся зручніше

І працюєм веселіше!

Мотивація навчальної діяльності

Прийом « Мозковий штурм».

- Погляньте на свої емблеми.

- Які риси характеру можна впізнати за ними?

- А які ще знаєте позитивні риси людей?

- Якою ж має бути людина?

Повідомлення теми й мети уроку.

-Сьогодні, дітки, ми з вами поговоримо про те, чим славна людина, якою вона мусить бути, заглянемо в країну , мешканці якої виховані, чемні,  тактовні, спробуємо проаналізувати ситуації, виробити певні поради і навички вихованості в собі.

Пробні та тренувальні вправи.

 

Вправа « Займи позицію».

- Перед вами малюнок трьох доріг. Якщо ліворуч підете – багатими станете, друзів втратите. Праворуч підете – славу знайдете, відомими будете, серце ваше охолоне. Прямо підете – зустрінете багато перешкод, змучитеся, але себе не загубите.

- Тож я хочу, щоб кожен з вас обрав дорогу, якою він піде сьогодні  під час уроку. Позначте свій вибір смайликом.

Словникова робота.

- Щоб потрапити в цікаву країну, ми мусимо опрацювати девіз уроку.

- Прочитайте його.  Які слова для вас цікаві? Чим? Хто пояснить їх сутність?

- Отже, чесноти – позитивні риси характеру людини.  Хто назве слова – синоніми до цього слова?   (такт, етика, мораль)

- Так, ці слова мають бути щоденними супутниками  кожної людини. Кожен з нас хоче, щоб з нами віталися, …

- Продовжте мою думку.

Прийом « Незавершене речення».  ( Діти доповнюють вчителя).

Вправа « Дощ компліментів».

-Перед вами ключове слово уроку. До кожної букви  цього слова доберіть слова – компліменти.

Ч – чемний, чуйний, чесний.

Е – елегантний, етичний, енергійний.

С – старанний, сумлінний, співчутливий, скромний.

Н – наполегливий, натхненний.

О – охайний, організований.

Т – тактовний, турботливий, толерантний, трудолюбивий.

И –

- Щоб буква « и»  не образилась на нас, доповніть  ряд людських чеснот.

- А яке слово – чеснота актуальне сьогодні, коли  наші брати , татусі, дядьки захищають рідну Україну?

- Так,  благодійність, волонтерство, коли люди діють на благо інших.

- Молодці. Згадайте , чи були ви благодійниками?  Як саме?

Робота в групах. Розгадування ребусів.

  • А зараз ви попрацюєте в групі. Проявите свою кмітливість, увагу і розгадаєте ребуси.

1 гр.     дуб( мал..)рот( мал..) А  ( доброта)

2гр.     мило(мал..) серце  ( мал..) дятел  (мал..)  ( милосердя)

3гр.   часник ( мал..) ніс (мал.) + ТЬ  ( чесність)

  • Що означають ваші слова – розгадки?  Чи варто їх плекати у собі?  Чому?

Фізкультхвилинка

Настав  час для відпочинку - бо прийшла фізкультхвилинка.

Вже втомились? Встаньте, діти,

Треба трішки відпочити.

З джерела води черпніть

І обличчя освіжіть.

До сонечка потягніться,

Один одному всміхніться.

Бо людина може, діти,

Усмішкою світ зігріти.

Подивіться, чи всі чемні -

Чемним бути так приємно.

Землі рідній поклоніться,

веретенцем покрутіться,

до роботи знов беріться!

Творчі вправи.

Вправа « Антивірус».

  • А тепер попрацюємо всі разом. Підберемо антивірус до визначень, які  я вам буду називати.

Проходити з байдужістю повз біду людини, повз покинуте кошеня -    (милосердя).

Відсутність духу суперництва,  плисти за течією -     ( наполегливість).

Неохоче ділитися з іншим, шкодувати за витраченим -    ( щедрість).

Давати пусті обіцянки, порушувати дане  слово  -      ( відповідальність).

Вимагати лише своє,  доводити лише свою правоту  -     ( поступливість).

  • Молодці, кожен з вас намагався « підлікувати» хвору ваду людини.

Самостійна  індивідуальна робота. Вправа « Мозаїка».

  • З поданих слів скласти і зачитати прислів’я.  Про яку чесноту в ньому сказано?  (кожен учень отримує картку )

Вправа « Дерево чеснот».

- А зараз  прошу всіх створити Дерево чеснот.

-  Запишіть на яблучках, які є на партах, чесноти  і ними прикрасимо деревце  чеснот.

( на яблучках діти записують чесноти і прикріплюють їх до дерева).

- Гляньте, яким гарним і багатим стало наше деревце. Як ви гадаєте, чому?

-І справді, від гарного слова і лід розмерзає , від привітної усмішки стає веселіше самому,  душа , кажуть, радіє.  Тож частіше будьте добрими , усміхненими, і тоді все і всі навколо будуть  привітнішими, добрішими.

Робота в групах.  Вправа « Оживи картинку».

- А тепер спробуємо бути вихованими.

- Оживіть  ситуацію на плакаті і дайте пораду. ( Кожна група отримує плакат).

1гр. - №11 ( дружба, дружелюбність).

2гр. -  №5   ( милосердя).

3гр. -  №16    ( доброта).

- Які прислів’я порадите вивчити  вашим героям?

- Вправно справились із завданням і , як підсумок цьому,  проведемо поетичну хвилинку.

З добром до людей добре слово летить,

Бо воно в собі чари має.

Ти всміхнешся – і люди всміхнуться тобі.

Ти привітний – і люди привітні.

Добро творити на землі людині лиш дано.

Гра « Ми – аптекарі».

- Зараз ви трішки будете в ролі аптекарів.

- Що роблять ці люди?

-А ви знайдете і підкажете рецепт ліків  окремим казковим героям

( кожна група отримує ілюстрацію казки).

1гр. – « Колосок».

2гр. – « Лисичка і Журавель».

3гр.  – « Маша і Ведмідь».

- Які прислів’я згадаєте  для підтвердження думки?

- Я впевнена, що і ви ці рецепти моральності, вихованості не будете забувати.

Вправа « Квітка щастя».

  •                  В народі кажуть, що доля людини в її руках. Саме від кожного з нас залежить ,що про нас будуть говорити,  як згадувати. Я хочу і вірю, що кожен з вас обов’язково стане гарною, вихованою людиною. А  щоб це здійснилося, ми створимо квітку щастя, на якій помістимо ту рису характеру, яку вам найбільше хочеться в собі змінити. Допоможуть вам бджілочки. За вашою роботою слідкували  ці бджілки – великі трудівниці. І, напевно, кожна тихенько прошепотіла  вам, яку рису характеру слід змінити або розвинути  в собі краще. Тож поділіться з нами таємницею і прикріпіть свою бджілку біля квітки щастя.

( діти  озвучують  і прикріплюють, а вчитель в цей час читає вірш).

Не лінуйтесь робити добро, лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляху земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним .

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте чуйні, веселі і добрі!

Підсумок.

- А зараз я  хочу вас запитати, чи ніхто не хоче повернутися на 3 дороги?

-  Можливо,  хтось змінив свій вибір? Чому? Поясніть.

- Справді, , щоб вирости вихованою людиною, слід постійно працювати над собою, плекати в собі чесноти.

- А чи можна зробити так, щоб добра на Землі  більшало? Як саме?

Вправа – дослід « Чудодійне зникнення».

- А ще допоможе вам це дослідження.

- Ось перед вами склянка чистої води. Уявіть , що це ваша душа, совість. Чиста, світла, без огріхів. Але  з вами стався прикрий випадок, і ви збрехали   ( додає у воду фарбу),  потім  ви образили меншого за себе ( доливає фарбу ще),  втретє ви забули провідати хвору однокласницю ( ще фарба доливається). Душа і совість потемніла , як ця вода,  вам стало важко,  соромно.  Ви цього не змогли винести і  в усьому зізналися ( вчитель вливає «білизну» в склянку).

- Що сталося з водою? Чого вчить цей дослід?

- Кожен мусить пам’ятати, що немає вищої святині, як чисте сяйво доброти, що найцінніше в цілім світі -  добро, милосердя, співчуття, чемність, ввічливість.

- Тому на згадку про заняття дарую вам чудодійну « запамяталочку», яка допоможе вам плекати в собі чесноти.

Оцінювання.

Д/З.    4 кл. – скласти твір – міркування « Чи легко бути вихованим?»

          3 кл. -  прочитати твір В. Сухомлинського « Покинуте кошеня», дібрати   до     нього прислів’я.

        1кл.    – малюнок до  теми уроку.

Вправа « Коло друзів».

  • Наостанок  ми запрошуємо всіх в коло друзів. ( Вчитель запалює свічечку, ставить її в центрі кола,  читає вірш, а учні, взявши гостей за руки, стають в коло  і співають пісню – молитву « Пошли нам Боже…».

Спалахнула свічечка ніжним полум’ям,

Підійдіть погрітися, кому  холодно.

 

 

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

Запам’ятай:

У сиву давнину, коли хотіли віддячити людині за добру справу, казали : « Спаси Вас Бог!».  Ці слова перетворились на коротке « Спасибі!».  У народі є приказка « Свого спасибі не шкодуй».

Постійно працюй над собою!

Навчися посміхатися!

Будь чемним з дорослими і з дітьми.

Людей слід любити, добро і ласку їм творити!

Доброта – то є серця висота!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  платять , За,  добром, добро

 

  сонце, за, світліша, Правда

 

словами, душі, не доводять,  Щедрість

 

праця, краща,  безділля, Маленька, за, велике

 

людина, Дерево, друзями, а,  міцне, корінням

 

https://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=98a52be03ba8dc569463f404ad115228&n=33&h=190&w=254

діло , Кінець, хвалить

 

https://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=cfb8e966ef52f40dc17ae97ab5c24232&n=33&h=190&w=191

 

https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=3376cdb26d970514624107e0eee45ad3&n=33&h=190&w=205зубів,  гризе, Совість, без

 

 

зупиняє,   і,  повінь, Справедливість

       У=О

                https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=625b3cb8f0baa04ffd1b7b4bfa506a5b&n=33&h=190&w=355                   https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=3f298995c4ff1e0c4f4e957c251a8fae&n=33&h=190&w=183

 

     ,,    ,,,

                      

   а=е

,,,        https://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=9b3c41314372388fe1e7a411e5bd9654&n=33&h=190&w=141         https://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=99afeaa82fa0651b797c3dc602488417&n=33&h=190&w=191https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=7908da3f9c85eb196fc8818cf914be2f&n=33&h=190&w=190

https://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=091baec773f748ffad7f27b60a7d5f19&n=33&h=190&w=182                                                   

                https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=c2fff184abef63085d1bce0aa5142849&n=33&h=190&w=190

                          https://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=b570f5a01f160846a3c17a37d77ffd1f&n=33&h=190&w=190

                                               https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=1c87229d51bee7e52d93ebdb69245d12&n=33&h=190&w=190

                                                            http://galerey-room.ru/images/061245_1385694765.png

                                                                                         http://www.funlib.ru/cimg/2014/101905/5753171

                                                                                                                         https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=5066a75011ce74673cc9ae0c62169c94&n=33&h=190&w=219

                                                                                                                                                          

https://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=379aa53aa51e46e09f266781bb6e819d&n=33&h=190&w=198

D:\КАРТИНКИ\G1_emb.jpgD:\КАРТИНКИ\i.jpg

 

Картинки по запросу сонечко картинки

https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=380daaf118616c93108cbdc3eba01591&n=33&h=190&w=258

https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=0ef517a78fc3d4ad8e616718c247e121&n=33&h=190&w=382

https://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=26e1dac98f185690bda2c2be75d63bf4&n=33&h=190&w=248

Картинки по запросу смайликиhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Smiley.svg/200px-Smiley.svg.pngКартинки по запросу смайликиКартинки по запросу смайлики вк обозначенияКартинки по запросу смайлики колобкиКартинки по запросу смайлики вкКартинки по запросу смайлики вк                                             http://liubavyshka.ru/_ph/4/2/357458179.gif                               Картинки по запросу смайлики вк

 

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN0996.JPG

 

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1006.JPG

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1037.JPG

 

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1020.JPG

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1061.JPG

 

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1073.JPG

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1081.JPG

 

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1091.JPG

D:\Фото\УРОК Я У СВІТІ\DSCN1093.JPG

docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
5349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку