Урок "Людські чесноти – дзеркало душі"

Про матеріал
Урок з основ християнської етики для здобувачів освіти 6 класу, на тему "Людські чесноти - дзеркало душі".
Перегляд файлу

 

 

Тема: Людські чесноти – дзеркало душі

Мета: вчити дітей прощати і забувати провини, виправляти свої помилки; по-

            рівнювати  сіяння зерна з сіянням у душі слова Божого, що закликає

            до добра; підвести до розуміння глибоких Божих істин через притчі;

            розвивати увагу, память, творче та асоціативне мислення, готовність

            до морального самовдосконалення; сприяти вихованню доброзичли-

            вості, любові до ближнього, толерантності.

Обладнання: Біблія в переказі для дітей, Новий Заповіт і книга псалмів,

             роздруковані тексти притч « Про блудного сина», « Про сіяча», слов-

             ники, ілюстрації, різнокольорові смужки паперу, комп’ютер

Тип уроку: комбінований з елементами заочної екскурсії

 

Золотий вірш: «Блаженні ті, хто слухає Божого Слова і його береже!»

                                                                                                             Лк. 11:28

                            «Бо як людям ви простите погріхи їхні, то простить і вам

                              ваш Небесний Отець»  Мт.6:14

 

Біблійне джерело: Мт. 6:14,13:3-9, 18-23, Лк. 15: 11-19, 15: 20-32

 

Біблійні історії: Притчі «Про сіяча», « Про блудного сина»

 

Хід уроку:

   Привітання.

   Любі діти, добрий день!

   Зичу праці і пісень.

   А ще, друзі, всім бажаю

   Сил, натхнення на весь день!

 

 І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

 Учитель. Дім на скелі, скарб та перлина, пшениця та кукіль, гірчичне зерня… Скажіть, будь ласка, звідки ці слова? ( Це назви притч, які ми вивчали)

 

 Учитель. Пригадайте, що таке притча? ( Притча – повчальна історія, з життя людей, яка дає мудрі поради )

 Учитель. Що спільне, а що відмінне між біблійними притчами і літератур-ними? ( І біблійні притчі, і літературні – це твори повчального характеру. Але

 

літературні притчі ми сприймаємо як художній твір, а біблійні – як повчання Ісуса Христа)

Учитель. Хто розповідає людям біблійні притчі? (Ісус Христос . Мт. 13:34-35)

Учитель. Вірно. Саме словами притч Господь звертається до нас, людей, як до найкращого творіння свого. А чому? (Він створив людей схожими на Себе, дав нам розум, щоб ми розуміли, як робити добро, серце, щоб ми любили Бога і людей і хотіли робити добро)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Господь дав усім людям безцінний дарунок – життя, та не всі одна-ково скористалися даром Божим: хтось присвятив своє життя злагоді, хтось – ворожнечі, хтось – любові, а хтось – ненависті. Як ви думаєте, чому це так? (Тому, що кожна людина по-своєму чує і розуміє Господа)

Учитель. Правильно. І ви можете переконатися в цьому. Тема нашого заняття: «Людські чесноти- дзеркало душі».Мета заняття навчитися прощати, забувати провини, виправляти свої помилки. Золотим віршем до уроку є вірш 28 розділу 11 Євангелія від Луки… та вірш14 розділу 6 від Матвія…  Крім того, що ми ознайомимось із змістом нових притч, ще поповнимо свій словниковий запас. В нагоді вам стануть словнички, які лежать у кожного на парті.

ІІІ. Основний зміст уроку

 

 Учитель. Слово Боже в серці добрім проростає,

                   Як зерна, що в землиці проросли.

                   І Бог в обійми з радістю приймає

                   Ті душі, що дають йому плоди.

   Щоб доторкнутися до Божої мудрості, я пропоную вам прочитати притчу «Про сіяча» .Але перед як почати читати візьміть будь-ласка в руки олівці і виділіть головні слова в цій притчі.

   1.Читання притчі ( ланцюжком )

   2. Робота над змістом притчі ( бесіда )

      - якими словами Ісус Христос завершив притчу? ( учні зачитують )

     - як ви розумієте ці слова? ( не кожен може осягнути мудрість Божих слів та повчитися на них Мт. 13:10-11 )

    - які головні слова в цій притчі? ( сіяч, насіння, грунт, рясний урожай )

 

 

   - оскільки притча має повчальний характер, то і слова ці мають символічне значення, яке саме? ( робота зі словниками )

   - пригадайте, куди впало зерно, яке засівав сіяч?( слайд ) ( на край дороги, камяний грунт, у терен, добрий грунт )

   - розповідаючи притчу, Ісус мав на увазі різних  людей, це- ( учитель комен-тує зображення на екрані ) люди, які слухають Слово Боже, але швидко його забувають; люди, які розуміють Слово Боже, але щоденні турботи заглу-шують істинну віру; люди, які не пускають у своє серце Слово Боже; люди, які зрозуміли Слово Боже і прийняли в своє серце.

 -  який висновок можна зробити, після читання притчі «Про сіяча»? (у своїй притчі Ісус Христос мав на увазі людей, їхню любов до Бога, відданість Богу Мт. 13:23; про це говорить нам і золотий вірш «Блаженні ті…»)

-  а чи завжди, коли ви читаєте притчі, задумуєтесь ким ви є? які зернята проростають у ваших душах? послухайте зараз кожен своє сердечко: якою людиною є ви? ( учні відповідають )

 3. Робота в групах («Гронування»)

    - які зернини потрібно засіяти в людські серця, щоб вони дали угодні Богу плоди?напишіть на зернинах назви людських чеснот, щоб зростити колосок, як символ щедрого урожаю ( учні записують на «зернинах» людські чесноти і прикріплюють їх на колосок, який закріплений на дошці)

 

4.Фізкультхвилинка

    Ми, як високі дерева (руки вгору)

    Ми, як низенька трава (присіли, показують траву)

    Нас сонце голубить, (руки вгору)

    Нас дощ полива,( махають руками над головою)

    Нас вітер колише , тріпоче, зриває,(колихають руками над головою)

    Та Бог на руках Своїх (простягають руки долоньками вгору)

    Міцно тримає. (1 раз).

 

        Учитель. На початку уроку ми наголосили,що не всі люди однаково ско-ристалися даром Божим. Деякі роблять багато помилок, погріхів. Проте кожна людина має можливість покаятися і отримати прощення. А ще дуже важливо навчитися прощати.  Адже, як говорить нам золотий вірш: «Бо як людям ви простите погріхи їхні, то простить і вам ваш Отець Небесний».

       Про вміння любити та прощати розповідається у притчі «Про блудного сина», яку підготували учні 4 класу.

 

 

( діти розповідають притчу і демонструють малюнки, які прикріплюють    на дошку відповідно до змісту )

 

  Учитель. Отже, яка головна думка цієї притчі? ( учні промовляють золотий вірш «Бо як людям…» )

 

 5. Робота в групах  ( «Асоціативний кущ» )

 

      Учитель.  Ви уважно прослухали притчу, текст якої маєте на партах. Ваше завдання: 1 група – виокремити історію молодшого сина, уважно перечитати її

і передати зміст через асоціації; 2 група – виокремити розповідь про поведінку

старшого сина і пояснити, як ще міг зреагувати він, окрім образи, на поверне-ння брата та бенкет з цієї нагоди; 3 група – як поводить себе батько щодо обох синів? ( діти відповідають )

 

     Учитель.  Кожен із нас тією чи іншою мірою є як «блудним сином», так і «старшим братом». Потрібно завжди себе запитувати: якого ставлення до себе хочу я? Звісно, щоб мені простили! А чи роблю і я так?

        А вам доводилося прощати? Чи легко це було зробити?   ( діти відпові-дають)

 

        Учитель. Який висновок можна зробити щодо змісту притчі «Про блуд-ного сина»? ( притча розповідає про безкінечне Боже милосердя до людей, незалежно від того як ми себе поводимо: чи як блудний син, чи як старший брат; ця притча навчає нас умінню любити та прощати; а ще на прикладі героя притчі ми бачимо своєчасне щире каяття та Боже милосердя)

 

       Учитель.  Ви всі абсолютно вірно відповіли. Уміння любити, прощати – це чесноти, які повинна мати кожна людина. Це вірний шлях до Божого мило-сердя та прощення. Про це і говорить золотий вірш ( діти промовляють вірш «Бо як людям ви простите погріхи їхні.то простить і вам ваш небесний Отець» Мт. 6:14 )

 

6. Заочна екскурсія

 

     Учитель. Біблія – це не тільки історична та літературна памятка. Це свого роду шедевр, який людство цінує і пишається. А такі чесноти євангельських притч, як любити і прощати, надихали на створення нових шедеврів представ-ників різних видів мистецтва. Один із них – відомий голландський художник Рембрант Харменс фан Рейн. ( слайд ) Багато його робіт знайшли достойне місце у відомих музеях світу. В один із них ми і здійснимо заочну екскурсію.

 

 

  Єрмітаж ( слайд ) - один із найбільших у світі художніх і культурно-істо-ричних музеїв, який знаходиться у Санкт-Петербурзі в Росії. Історія багато раз змінювала його. Але сьогодні – це велика споруда на березі річки Неви із експозиційною площею 356 залів біля 50 000 кв.м. ( слайд )

      Картина «Повернення блудного сина»  (слайд ) є достойним шедевром Єрмітажу.  Полотно було створене незадовго до смерті митця. Художник не дотримується буквального тексту, але зберіг головний мотив притчі – всепро-щаючу любов батька до сина, який зрозумів своє моральне падіння. Напівслі-пий старець легкими рухами торкається плечей сина, наче хоче дотиком повністю усвідомити, що цей загубивший людську подобу обірванець, хо-ваючи своє обличчя в складках його одягу, - дійсно його власна кров і плоть. Безмежну любов і співчуття випромінюють ці руки і нахилене до юнака обличчя. А всі присутні наче завмерли від несподіванки.

 

- яке враження та почуття на вас справила картина Рембранта?

 ( діти відповідають )

 

ІУ. Підсумок

 

  1. Рефлексія ( бесіда )

- який настрій у вас після проведеного заняття?(веселий , гарний)

- що нового ви почули і побачили?

- чим збагатилися?

- чого навчилися?

- що вивчили?

 

  1. Творча робота

 

     Учитель.  Перед вами різнокольорові смужки паперу. Подумайте і напи-шіть на них людські чесноти, про які ми говорили раніше та ті, про які ви почули сьогодні. А покладемо ми їх ось у цю скриньку. ( діти пишуть чесно-ти, називають їх і кладуть у скриньку )

 

       Учитель. Тепер це не просто скринька, а «Скарбниця людських чеснот», яку я ставлю на самому видному місці в класі. І якщо трапиться так, що хтось із вас на якусь мить забуде про співчуття, любов, милосердя, то підійдіть, відкрийте її і візьміть собі ту чесноту, яка чомусь загубилася. І нехай завжди Божа ласка супроводжує вас, а Янголи будуть вашими охоронцями.

 

( виступ Янголів )

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку