17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Конспект уроку "Працелюбність та винагорода за працю"

Про матеріал
Мета уроку - ознайомити учнів зі змістом притчі, формувати навички уважно читати та аналізувати біблійні тексти, розвивати комунікативні здібності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

у 6 класі

Тема: «Працелюбність та винагорода за працю»

 

 

 

 

 

 

 

 

Офіцинська І. П.


Мета: пояснити учням значення праці та винагороди у нашому житті; зосередити увагу учнів на тому, що Царство Боже - не зарплата за працю, а дарунок, Божа благодать;

виховувати працелюбність, доброзичливість, щедрість; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.

 Духовна декорація: Святе Письмо, ікона, свічка, вишитий рушник, блюдечко

з виноградом (штучним). На дошці плакати з написами:

« Ідіть і ви у мій виноградник» (МТ. 20. 1-16)

«Не працюйте тільки про людське око, немов підлещуючись, але в
простоті серця, боячись Бога» (Кол. 3.22);

малюнок із циферблатами, на яких зазначені години часу Палестини і нашого

часу;

приладдя для експерименту, сердечка - сувеніри, малюнки із зображенням

серця, записана на дошці тема уроку.

Хід уроку

1. Вступ і приготування:

Християнське вітання. Який у вас настрій? На перерві ви відпочили, а тепер знову берімося до праці. До речі, саме про працю сьогодні ми будемо говорити на уроці. Тож попросимо в Господа благословення, щоб наша праця завжди була плідною.

2 Молитва « Отче наш».

3  Оголошення теми та мети уроку.

Зверніть, будь  ласка увагу на це гроно винограду. Чи доводилось вам
бачити плантації винограду? У нас на Україні їх можна побачити в Криму
і на Закарпатті. 

Вирощування винограду - доволі клопітка праця, яка потребує багато робочих рук та часу. У країні, в якій жив Ісус Христос, теж вирощували виноград. Ізраїльтяни працю вважали обов'язком, який дав Господь. Робочий час під час збору врожаю тривав 12 годин. Зверніть увагу на ці циферблати, На цьому вказаний відлік часу у Палестині, а на цьому - наш Різниця в часі становить 12 годин. Розпочинали працю вдосвіта, в 0 годин. Період від нульової години до 3 називався світанком, від 3 до 6 - ранком, від 6 до 9 - днем і від 9 до 12 - вечором. Кожний ізраїльтянин мусів виконувати якусь працю і здобувати собі хліб. З'ясувавши це, почнемо читати притчу про робітників у винограднику (МТ. 20. 1-16).

Запалимо вогник Любові до Бога (свічку) і приготуємось приймати Слово Боже:

Учні встають і, зробивши знак хреста, промовляють: « Слава Тобі, Боже, слава Тобі».

Читаю притчу один раз, після чого діти мовчки роздумують над словами притчі. Другий раз читаємо притчу з поділом на ролі, після чого починаємо збір думок.

4Обговорення притчі: кожний ряд представляє собою наступні групи:

1- перші робітники;

2- останні робітники;

З - виноградар

Ставлю запитання до всіх груп:

  • про що ви турбувались на початку дня?
  • а наприкінці дня?
  • Якою була ваша реакція на поведінку інших робітників?( запитання до
  • 2 групи) 
  • Як ви зреагували на вчинок виноградаря?
  • Чому ви вчинили саме так, а не інакше? (до виноградарів)

Відповіді дітей.

Словникова робота: динарій - срібна римська грошова |

одиниця, яка дорівнювала грецькій драхмі (сьогодні це приблизно 100 гривень). Є припущення, що за часів Ісуса одним динарієм оцінювалась денна наймана праця. Отже, з'ясуймо тепер, що хотів Ісус об'явити нам у цій притчі:

що символізує виноградник?( Боже Царство)

хто є господарем винограднику? (Господь Бог)

а хто робітниками?( Ми, люди)

що можна сказати про виноградарів, котрі першими прийшли у
виноградник?

що думаєте про останніх ? 
5. Поглиблення і приклади з життя. 
Щомиті Ісус кличе нас у свій виноградник - Царство Боже, яке є посеред

нас. Ми всі покликані туди, але часто думаємо, що хтось не вартий того, щоб у ньому бути. Думаємо, що це нам належить за нашу добру поведінку. Але це не так. Бути з Богом - це Божа ласка, яку Господь уділяє в першу чергу покірним, а не гордим і заздрісним. І не нам вирішувати, хто її вартий, а хто ні. Дайте відповідь на питання: яке почуття заважало першим робітникам покірно прийняти плату за працю? ( заздрість). Завидування ближньому Божої благодаті є тяжким гріхом, гріхом проти Духа Святого. А ще виноградником може бути наше серце. Пам'ятаєте притчу про сіяча?

На вашу думку, яке серце у заздрісних виноградарів? (роздуми дітей)
Намалюйте це серце. (діти виконують завдання).

Пригадайте, будь  ласка, зі  сторінок Святого Письма про людей, котрі
були хворі на цю смертельну недугу (Каїн, брати Йосипа, Саул).

а пригадаймо, чи не підкрадалась вона до нашого серця? І

що ж таке заздрість? (відповіді дітей)

У намальованому серці у чорній плямці запишемо визначення гріха: Заздрість - це смуток від щастя ближнього, радість від чужого горя.

Це небезпечна недуга для нашої душі.

Але ми знаємо і віримо, що Ісус - наш Спаситель і Лікар. Він пропонує

нам цілюще лікарство від заздрості. Здогадуєтесь?

Відповіді дітей (любов, щедрість, доброзичливість)

Найкращий лік - Святе Причастя. Воно виробляє в нас імунітет, стійкість

проти недуги гніву, ненависті, заздрості, Навколо нашого пораненого серця намалюємо червоні краплинки названих вами ліків, котрі, мов цілющий бальзам, лікують його

Тепер наше серце стане ось яке! Показую малюнок з великим червоним

серцем у променях сонця, а в ньому написано: « Живу вже не я, а Христос

живе у мені»

Пропоную вам взяти участь в експерименті, який допоможе нам

перевірити наш виноградник (серце).

Я маю три стакани з водою. У перший стакан кину грудочку землі. Що ви бачите? Брудна вода, яка з часом очищується. Роздуми дітей. Це бруд гріху у нашому серці, який очищується постом і молитвою. У другий стакан кину грудку землі, зверху наллю декілька краплин олії.

Роздуми дітей. Олія на поверхні. Зверху не видно бруду, який є у склянці. Це

лицемірство, заздрість та ін.

У третій влию краплину червоної фарби. Що сталось? Роздуми дітей. Так пере ображу є нас Божа любов. У нашому серці присутній Ісус.

 6.Закріплення теми.

- Чого навчає нас Ісус у притчі про робітників у винограднику?

- Що Ісус розповів нам про Бога? (відповіді дітей)

Запам'ятаймо:   Бог добрий, справедливий, люблячий і довготерпеливий. (ці слова записані на сердечках - сувенірах).

  • Що означає бути покликаним до Божого Царства?
    (вірити, працювати, надіятися, любити)

Запишемо «перлинку», яку ми сьогодні знайшли в океані Божої Мудрості ( Святому Письмі). Діти самостійно виконують завдання.

-  А можна надіятись на Боже Милосердя і не працювати? Адже Бог нас так сильно любить!

- Ні Віра без діл мертва Зверніть увагу на цей заклик, запищіть у зошит і
запам'ятайте:

ІДІТЬ І ВИ У МІЙ ВИНОГРАДНИК!

  • Чуєте?! Ісус кличе нас до праці. У школі і вдома, де б не були, ми повинні працювати!

 

7 Домашнє завдання: намалювати виноградину і на зворотній стороні написати мету свого життя.

Подякуймо Богу за це запрошення. За Божий дар, який Господь дарує кожному щедро і з любов'ю. Подякуймо Ісусу за Його повчання. Подякуймо Духові Святому, що в нас перебуває і помолимось.

8. Молитва: « Царю Небесний»

- Дякую вам за активність, за вашу щирість та відвертість. Усім дітям
роздаю сердечка - сувеніри. Слава Ісусу Христу!

 


 


 

doc
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
Додано
6 лютого
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку