Урок "Людські чесноти. Людина має творити добро", 3 клас

Про матеріал

Життя – це постійний екзамен. Кожна життєва ситуація – це тестування розуму, швидкості реакції, духовних сил, якостей характеру тощо. Як же підготувати дитину до таких випробувань? Чи вміють наші діти спілкуватись, відстоювати власне «я», гідно перемагати та програвати? Що зробити, аби дитина стала доброю, сильною, сміливою? Бо тільки Добро, Радість роблять людину великою, якою б не була вона маленькою.

Шукаючи відповіді на ці запитання, я спробувала у своїй роботі поєднати традиційну методику з особистісно орієнтованим і розвивальним навчанням, інтерактивними технологіями, методиками та прийомами для розвитку креативного мислення. На мою думку, сучасний урок має бути розумним, цікавим, захопливим і радісним, сіяти в дитячих душах Добро та Красу, формувати людяне в людині.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

Урок «Я у світі»

3-А клас

 

Людські чесноти. Людина має творити добро

 

 

 

 

                                              Підготувала вчитель

                                              початкових класів

                                              Рябоконь Н.О.                                           

 

 

 

 

 

 

Тема. Людські чесноти. Людина має творити добро

Мета. Формувати поняття про людські чесноти як гарні риси характеру, які можна розвивати, вдосконалювати вміння аналізувати свою поведінку, розвивати мовлення учнів, мислення, виховувати прагнення робити добрі справи.  

Обладнання:  картки для роботи в групах, презентація, відеоролики, паперові серця, поробки дітей «Годинники добра», картки «Тайнописи».

 

Хід уроку:

 

І. Організаційна частина

Привітання   (Слайд)


Дзвоник пролунав, він урок почав.

А іще до нас сонце завітало в клас.

Щоб навчились ми лиш добро творить.

З щирим серденьком у цьому світі жить.

(Привітання до гостей)

  • Отож, беремо гарний настрій, посміхаємось один одному, мені, гостям і до справи.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

* Поділись своїми думками (Слайд)

- Прочитайте слова й доберіть до них антоніми.

- Що називають цими словами?  (Риси характеру)

- Які риси характеру із запропонованих вам найбільше подобаються?

*Вправа-енергізатор «Я вважаю себе…» (Слайд)

(Мета: сприяти самопізнанню та взаємопізнанню учасників)

  • Я прошу підняти праву руку тих, хто працьовитий.
  • Я прошу підняти ліву руку тих, хто чемний.
  • Я прошу нахилити голівку вперед тих, хто жадібний.
  • Я прошу нахилити голівку вправо тих, хто чуйний.
  • Я прошу підняти дві руки вгору тих, хто сміливий.
  • Я прошу встати тих, хто «лінивий».
  • Я прошу посміхнутися тих, хто щедрий.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 * Вправа «Магічний квадрат»     (Слайд)

- Позитивні риси характеру ще мають іншу назву. Прочитайте букви в «магічному квадраті» і складіть з них слово.    (Чесноти)

* Проблемне запитання

- Як ви можете пояснити значення слова чесноти?

- Звернемось до словничка.     (Слайд)

(Чеснота – це позитивна моральна риса в характері людини; доброчесність.)

ІV. Повідомлення теми й мети уроку

*Розгадування ребуса (Слайд)

 

 

 

 

 * Квітка асоціацій

  • А що приходить на думку вам, коли ви чуєте слово доброта, добро?

(З відповіде й дітей вчитель викладає квітку.)

  • Дорогі діти! Сьогодні ми будемо говорити про добро, вчитися розрізняти, що таке «добре», що таке «погано», аналізувати свої вчинки. Ми маємо довести собі і нашим шановним гостям, що вчимося жити добрими людьми.

V. Робота над темою уроку

*Інформаційне повідомлення (Мета: викликати бажання робити хороші, добрі справи.)

Учні

Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

 

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх,

 

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим  ти.

*Вправа «Коло добра»

(Мета:. створити позитивну психологічну атмосферу в групі. )

- Добро – це, насамперед, щастя усіх людей.  Здавна на землі цінували праведне життя – життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо довго не забувається і продовжує зло. А от добро помножує добро. Не давайте злу перебороти добро! Щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: стався до людей так, як би хотів, щоб люди ставилися до тебе.

Милосердя, доброта завжди були відмінною якістю нашого народу. Давайте візьмемось за руки в групах, відчуємо тепло долонь, добро, яке випромінює кожен із нас. Побажаємо один одному добра, щастя, здоров′я.

*Перегляд притчі  «Про добро»

(Мета: розвивати уміння висловлювати свої почуття, судження; виховувати бажання робити добрі справи.)

Обговорення

  • Які почуття викликала притча?
  • Чому продавець за копійки віддав дівчинці дороге намисто?
  • Як ви розумієте слова «Вона заплатила найвищу ціну: віддала все, що мала»?
  • А чого найбільше над усе хотіла зробити для своєї сестри дівчинка?
  • Погано це чи добре?

*Вправа «Добра людина повинна…» (Мета: збагачувати розуміння суті «добра людина».)

Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що називає вчитель, діти плескають в долоні, якщо ні, то нічого не роблять.

- Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

- Шанувати працю інших людей.

- Галасувати, якщо хтось відпочиває.

- Сваритися.

- Поступатися місцем в транспорті.

- Вихвалятися.

- Допомагати батькам.

- Співчувати другові, якщо в нього щось трапилось.

- Захищати слабшого.

- Рушити мурашник в лісі.

- Радіти успіхам інших.

*Перегляд мультфільму «Про добро»

(Мета: показати, як важливо при вирішенні життєвих проблем керуватися етичними нормами;  збагатити досвід етичної поведінки.)

Обговорення

  • На які думки наштовхнув мультфільм?
  • Чи зустрічалися ви колись із подібною ситуацією?
  • Якими були ваші дії?
  • На вашу думку, як вчинить другий чоловічок, побачивши третього з щилом?
  • Чому навчає мультфільм?  (Не треба на зло відповідати злом. Необхідно намагатися вирішити всі питання по доброму.)

*Фізкультхвилинка. Муз. композиція Барбариків «Что такое доброта?»

*Традиції народу

 Гарна звичка – піклуватися про інших. В українських родинах дітей завжди вчили, що кожна людина невіддільна від близьких, від свого роду, сусідів, народу.

 В Україні здавна існувала традиція: дівчинка-сирота вплітала  коси блакитні стрічки. Кожний, хто мав совість, вважав за свій обов′язок допомогти такій дитині, а також бідним, убогим людям і тим, с ким трапилось лихо.

 Ця діяльність людей називається злиттям двох слів: добро і чинити.

 Так, це слово доброчинніть.

 І в найбільшому горі і в найменшій печалі люди цінують співчуття, коли воно щире. Тому пригадаємо ще один з законів людяності: чужого горя не буває.

*Вправа «Як вчините якщо…» (Мета: викликати бажання робити добрі справи, захищати, надавати допомогу, не бути байдужими.)

1)Плаче дівчинка:

а)скажете лагідне слово;

б)запитаєте, чому плаче;

в)пройдете мимо.

2)Старший хлопчик ображає молодшого:

а)обороните;

б)будете спостерігати;

в)пройдете мимо, ніби не помітили.

3)Маленький котик сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти:

а)пройдете мимо;

б)полізете на дерево знімати котика;

в)покличете на допомогу дорослих.

VІ. Узагальнення й систематизація знань

*Вправа-звіт «Годинник добра» (Мета: акцентувати увагу дітей на їхніх чеснотах, формувати впевненість у собі.)

 - Діти, а чи робите ви добрі справи у своєму житті?

 Кожен учень, готуючись до уроку, підготував звіт у вигляді годинника про добрі справи, які він робив протягом року. Звіти дітей.

*Робота в групах (Мета: вчити дітей конструктивної взаємодії, поважати думки один одного.)

Інтерактивні завдання

1 група  - «Шифрувальники»

Пронумеруйте букви алфавіту за порядком їх розташування. Користуючись шифром, запишіть вислів.

22  23  7  21  7  9  11  22  33       10  16  19  4  19 ,   27  11  18  11     6  19  2  21  7    

(Стережися злого, чини добре) 

2 група - «Магічний квадрат»

Знайти у клітинках кросворда назви кращих людських рис.

Д

О

Б

Р

Щ

Е

Д

В

А

Т

О

О

В

Р

В

Ь

Ч

 

Ь

И

І

І

Т

Е

Ц

Т

С

Ч

С

С

Ь

А

І

Т

Л

І

Н

Т

Р

С

Ь

И

В

І

С

П

Т

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Доброта, ввічливість, щедрість, працьовитість, чесність.)

 

3 група - «Знайди слово»

Виконати дії і відгадати одну з рис доброї людини .

 Мо – о + ил +оде – д – е +сеж – ж + ру – у + дю – ю + ді – і + я. (Милосердя)

 

4 група –«Вузлики»

Щоб прочитати зашифроване слово, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Любов)

Обговорення

  • Чи легко було працювати разом?
  • Що допомогло вам у спільній праці?

 *Вправа-енергізатор «Подарунок» (Мета: розвивати здатність виявляти почуття приязні в стосунках з однокласниками, друзями, впевненість у собі.)

 Учитель просить подумати, з яким кольором у дітей асоціюється добро, і пропонує обрати необхідного кольору серце. Діти у колі своєї групи  дарують одне одному свої «серця», промовляючи хороші, добрі слова, побажання.

Обговорення

  • Що ви відчуваєте після виконання вправи?
  • Який у вас настрій?

 VII. Підсумок уроку.

- Діти, що ми сьогодні намагалися довести собі і нашим гостям? (Вчимося жити добрими людьми і робити добрі справи.)

- Які риси характеру відносяться до чеснот? (Доброзичливі риси характеру)

*Складання вірша про те, яким треба бути в житті      (Слайди)

(Мета: акцентувати увагу дітей на чеснотах; розвивати почуття рими, збагачувати словниковий запас; завершити урок на позитивній емоційній ноті.)

- А зараз давайте ми разом складемо вірш про те, яким треба бути в житті, бо ж всі ми з вами прийшли у цей світ для добра.

Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє ………..(віконце).

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям…….(дарували).

                 Й де б ми в світі не були,

                 Щоб завжди любов ……..(несли).

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово всім………( було).

               В світ прийшли ми: я і ти –

               Для любові й …….(доброти).

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і………..(сильним).

             Вчися правдою прожити,

             Теплим словом вмій………(зігріти).

Вчись завжди допомагати

І людині………(співчувати).

              І старайся так прожити,

              Щоб, як сонечко,………(світити).

І в душі завжди неси

Теплий промінь……(доброти)!


* Подарунок учням «Тайнопис»

 Розшифруй тайнопис. Як ти розумієш його зміст?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

-

И

 

 

-

І

 

 

-

Л

 

 

-

Н

 

 

-

О

 

 

 

-

А

 

 

-

Б

 

 

-

В

 

 

-

Д

 

 

-

Ж

 

 

-

Я

 

 

-

П

 

 

-

Р

 

 

-

С

 

 

-

Т

 

 

-

Ю

 

 

 

(Життя дано людині на добрі справи)

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
9 січня
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку