Урок "Мала бджола, а й та працює" (за твором В.Сухомлинського "По волосинці"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Мала бджола, а й та працює" розрахована на оповідання В.Сухомлинського "По волосинці", за допомогою якого можна виховувати позитивні риси характеру, техніку виразного читання, пам'ять, спостережливість та інше.
Перегляд файлу

Тема: Мала бджола, а й та працює.

Мета: ознайомити учнів з новим твором В. Сухомлинського «По волосинці»,

            Ознайомити з життям та творчістю В.О.Сухомлинського, донести до

            їх свідомості, що треба бути трудолюбивим, працьовитим;

            розвивати мовлення, техніку виразного читання, мислення, пам`ять,

            уяву, спостережливість, увагу;

            виховувати інтерес, любов до читання, до книжок, трудолюбивість, 

            позитивні риси характеру.

Обладнання: ТЗН, прислів`я, портрет В. О. Сухомлинського, важкі слова для читання, переплутані слова.

Тип уроку: комбінований.

План:

  1. Організація початку уроку.
  2. Перевірка домашнього завдання:
    1. Питання;
    2. Вибіркове читання;
    3. Робота над прислів`ям.
  3. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми, мети уроку.
    1. Вправи на формування швидкої реакції на слово.
    2. Розплутай слова.
    3. Визначення «оповідання».
    4. Склади прислів`я.
  4. Робота по темі:
    1. Біографія В.О.Сухомлинського (презентація).
    2. Первинне читання оповідання «По волосинці» (вчителем).
    3. Словникова робота.

Фізкультхвилинка.

  1. Робота над текстом:
    1. Напівголосне читання учнями.
    2. Перевірка розуміння прочитаного (питання).
    3. Вибіркове читання.
    4. Читання ланцюжком.
    5. Читання до зупинки.
    6. Інсценізація до твору.
    7. Читання в особах.
    8. Поділ текста на частини. Визначення головної думки.
  2. Узагальнення і закріплення матеріалу уроку:
    1. Склади прислів`я (робота в групах).
    2. Придумай кінцівку до оповідання.
    3. Чи є цей текст повчальним ? Чому?
  3. Підсумок уроку.
  4. Домашнє завдання. Оцінювання роботи учнів.

 

Хід уроку:

  1. Організація початку уроку:
  • Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене

І до наших ви гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

  1. Перевірка домашнього завдання:
  • Погляньте на дошку, прочитайте слова і назвіть текст до якого вони відносяться.
  • Відкрийте підручники на сторінці 48 і зачитайте рядки, які розкривають зміст малюнка у підручнику.
  • Прочитайте прислів`я. Поясніть його розуміння, чи можна його віднести до оповідання «Як же все це було без мене?» Чому?
  1. Актуалізація опорних знань:
  • Гра «Слухайте і називайте багато слів».
  • Летить (літак, птах…); Росте (квітка, дерево, дитина…); Берегти (таємницю,книжку…); Любити(маму, родину…).
  • Гра «Розплутай слова» ( на екрані переплутані слова, учні розплутують їх та називають їх). Які це слова?(споріднені або синоніми).
  • Що таке ОПОВІДАННЯ?
  • На екрані розкидане прислів`я, якщо його скласти ми отримаємо тему нашого уроку. (Мала пташка, а й та працює). Поясніть його розуміння. Отже, сьогодні ми будемо читати про трудолюбність, допомогу один одному, ознайомимось з життям та творчістю В.О. Сухомлинським, який є автором оповідання «По волосинці».
  1. Робота по темі:
  • Зараз ми ознайомимось з життям та творчістю В.О.Сухомлинським, отже увага на екран (Презинтація).
  • А тепер ми ознайомимось з текстом, слідкуйте, слухайте уважно і подумайте: «Подумайте, що здивувало Петрика?»
  • Словникова робота: Чи є слова, які вам не зрозумілі? Прочитайте правильно слова з дошки.

Фізкультхвилинка:

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі,

Вітер дерева колише-гойдає,

То – вправо, то – вліво їх нахиляє.

То - вперед, то – назад,

То – вниз пригинає,

А учні тихенько за парти сідають.

  1. Робота над текстом:
  • Напівголосне читання учнями.

    5.2 Питання:

1. Назвіть дійових осіб у тексті.

2. Куди зібралися бабуся з онуком?

3.Якою була маленька пташка?

4. Пригадайте та назвіть прислів`я, які б підходили до оповідання.

  • Вибіркове читання:  зачитайте, яким був Петрик; Що побачили бабуся і онук у лісі; Що побачив хлопчик за кущем.
  • Читання ланцюжком ( по 2 речення).
  • Читання до зупинки ( вчитель зупиняє учня, коли потрібно і називає наступного).
  • Інсценізація до тексту – одна з груп підготувала інсценізацію до цього оповідання. Зараз ви переглянете її і дайте відповідь на таке питання: «Про що думав Петрик?»
  • Читання в особах.
  • З яких частин складається текст? Зачитайте зачин, основну частину, кінцівку. Давайте визначимо головну думку тексту, що хотів сказати автор.
  1. Узагальнення і закріплення матеріалу уроку:
  • Зараз ви будете працювати у групах, ваше завдання – скласти прислів`я, зачитати його і пояснити його розуміння.
  • В кінці оповідання стоїть три крапки – це означає, що автор не закінчив текст, давайте ви придумаєте кінцівку оповіданню.
  • Чи є оповідання повчальним? Чим саме?
  1. Підсумок уроку:
  • З яким оповіданням ми ознайомилися?
  • Хто написав його? Що ви знаєте про В.Сухомлинського?
  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  1. Домашнє завдання. Оцінювання роботи учнів.
  • Відкрийте щоденники і запишіть с. 49 – 51(читати, відповідати на питання).
  • Зараз послухайте оцінки за сьогоднішню роботу на уроці.

 

docx
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку