УРОК 114. ВЕСЕЛЕ СЛОВО.
ПАВЛО ГЛАЗОВИЙ «ЯК СЕРГІЙКО ВЧИВ КЛОУНА БОБУ СКЛАДАТИ ВІРШІ»
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; вміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження;
комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, вміти налагоджувати взаємодію під час ро- боти в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
інформаційної: вміти здобувати з підручника необхідну інформацію; соціальної/громадянської: вміти працювати в парі, групі, з усіма в колективі; загальнокультурної: дотримувати норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
Обладнання: портрет Павла Глазового, збірки його творів, цеглинки LEGO, картки для стіни слів.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська, здоров’язбережувальна.
Вітаю вас, мої любі,
У світлій затишній оселі! Нехай урок наш для вас буде,
Як пісня — дзвінкий та веселий.
«Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. Тож починаємо працювати у гарному на- строї. Будемо:
уважні; розумні; організовані; кмітливі.
Щоб урок пройшов цікаво, всі берімося до справи!
Вдіну джемпер, джинси вдіну — Джентльмен наполовину.
Ще вести себе навчуся, Буде щаслива бабуся.
ч |
а |
й |
|
к |
а |
р |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
г |
а |
з |
|
|
|
|
|
|
н |
о |
г |
а |
Відповіді:
ч |
а |
й |
|
к |
а |
р |
а |
г |
а |
й |
к |
о |
р |
а |
|
г |
а |
з |
н |
о |
р |
а |
|
|
н |
о |
г |
а |
Вода — біда; вода — сироп; робота — болото; лисичка — сестричка; зірка — місяць; коса — роса; рама — мама; мама — тато; кінь — лінь; кінь — лоша; деревце — гільце.
Інформація для вчителя
Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня 1922 року на Миколаївщині (на той час Кіровоградщині) у сім’ї хлібороба. В одинадцять років хлопчикові довелось пережити страшну тра- гедію українського народу — Голодомор. На його очах помер від голоду молодший брат.
Після восьмирічної школи Павло вступив до педучилища, після цього деякий час працював учи- телем молодших класів у Дніпропетровської області. Міг ще рік там учителювати, але в нього була за- вітна мрія — вступити до інституту. Але вирішив, що краще швидше відслужити і не розривати на- вчання, тому добровольцем пішов у армію. Можливо, саме цим рішучим кроком майбутній поет і вря- тував своє життя. Адже через рік, коли почалася війна, молодих хлопців його призову кидали в бій ненавчених, майже без зброї, на смерть під ворожі кулі. Пройшов усю війну і повернувся із трьома бо- йовими орденами, які... одразу роздав сусідським дітлахам.
Після війни Павло навчався в Криворізькому педагогічному інституті, де його запримітив Остап Вишня. Письменник почав опікуватися подальшою долею талановитого юнака, подбав про те, щоб його перевели навчатися у Київ.
Як у творчості, так і в житті Павло Глазовий був людиною принциповою й безкомпромісною. Тому радянська влада боялася його гострого пера і тримала весь час під ковпаком, та заборонити Павла Прокоповича не могли. Його усмішки дуже любив народ.
Великий гуморист досить скромно жив на вулиці Льва Толстого в Києві. Найбільше багатство — книги.
29 жовтня 2004 року серце народного сміхотворця припинило битися.
Пояснення значення незрозумілих слів чи висловів
Прикладно — до ладу.
Хист — уміння що-небудь робити; здібності.
Дзиґа — дитяча іграшка, що у разі швидкого обертання утримується у вертикальному положенні.
Будяк — колюча трав’яниста рослина-бур’ян.
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас. Два — присіли, руки вниз, На сусіда подивись.
Раз! — І вгору.
Два! — І вниз.
На сусіда подивись. Будем дружно присідати, Щоб ногам роботу дати. Раз! — Піднялись.
Два! — Присіли.
Хай мужніє наше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати.
смішний |
серйозний |
веселий |
вдумливий |
пустун |
розумний |
Презентація роботи груп.
Навчитися читати оповідання (с. 131–133) за ролями.