Департамент освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Відділ освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради
Комунальний позашкільний навчальний заклад «Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району»
Криворізької міської ради
Творче об’єднання «Малюк»
Гурток «Малювання», другий рік навчання
Малювання калини відтиском пальця
Виховне заняття
Керівник гуртка «Малювання»
Крисеєва Катерина Виталіївна
Кривий Ріг
2020
Малювання калини відтиском пальця
Розробка заняття
Крисеєва Катерина Виталіївна
керівник гуртка «Малювання» ТО «Малюк»
комунального позашкільного навчального закладу
«Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району»
Мета: Формування соціальної компетентності засобами декоративно-вжиткового мистецтва, актуалізація творчих здібностей вихованців.
Тема: Малювання калини відтиском пальця.
Завдання:
1. Оволодіння практичними навичками малювання, дрібної моторики, привчання до охайності.
2. Розвиток навичок спілкування, культури комунікації, почуття колективізму.
3. Виховання відповідального ставлення до природи.
Форма заняття: групове
Міжпредметні зв’язки: природознавство, український фольклор.
Обладнання: Малюнок куща калини на великому форматі (А2), аркуші паперу з зображенням листя калини, зображення горобчика, фарби, пензлики, ємності з водою, ганчірки.
Вік вихованців: 5-6 років.
Тривалість заняття: 25 хвилин.
План заняття
І. Вступна частина 3 хвилини
ІІ. Основна частина 20 хвилин
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія 2 хвилини
Хід роботи
І. Вступна частина.
Привітання. Актуалізація опорних знань.
Керівник гуртка:
- Любі діти! Минулого заняття ми роздивлялись презентацію (картинки) про калину. Згадаємо, про що ми довідались?
Відповіді дітей:
- Калина народний символ України.
- Це кущ, квіти білі, а ягоди червоні.
- Саджали біля кожної хати.
- Рослина-лікар.
Сьогодні ми з разом вами теж посадимо калину - будемо малювати калиновий кущ восени. Хто здогадається, чому саме восени?
Відповіді дітей:
- Калина достигає після приморозків.
- Восени ягоди калини вже не гіркі.
ІІ. Основна частина.
Керівник гуртка:
- Щедра калина, як Україна: віддає плоди і людині, і пташині. Демонструє зображення куща калини (малюнок 1).
Восени становиться холодно, комахи зникають, тоді птахи починають ласувати ягодами калини, горобини, шипшини.
Снігури, синички, горобчики полюбляють калину, тож сьогодні ми з вами погодуємо пташок цими ягодами. Перед нами знаходиться фарби та аркуш паперу, де зображено гілочки та листя. Але ж ягід немає. Що ж будуть їсти наші пташки? Допоможемо калині, намалюємо їх самі.
Спочатку розфарбуємо листя (малюнки 2, 3). Якого кольору калинове листя восени?
Відповіді дітей:
- Жовтого! Помаранчевого! Червоного!
- Так, усі ці кольори притаманні калині. Набираємо на пензлик жовтий колір та ретельно обводимо листя на малюнку по контуру. Потім обережно заповнюємо помаранчевим, додаємо трохи жовтого, та трошки зеленого. Ось намалювали лист калини.
Під час роботи керівник розповідає вірш про калину:
На городі біля тину чепурилася калина.
Почепила ягід грона, мов намистечко червоне,
І співала ніжно й тихо: - Не робіть калині лиха,
Не ламайте, бо калина – це маленька Україна!
Тепер почнемо малювати ягоди. Змочить вказівний палець. Обережно вмочить подушечку вказівного пальця у червону фарбу. Торкаємось паперу, та несильно притискаємо. Ось з’явилась ягідка калини. Малюємо ягідки, розташовуючи їх близько одна до одної. Хто швидше усіх намалює гроно? Малювати потрібно не лише швидко, відтиски повинні бути чіткі (результат роботи ілюструє малюнок 4).
Діти працюють, той, хто закінчив роботу, підходить до «куща», та прикріплює зображені грона клейовим олівцем (малюнок 5).
Керівник:
- Кожен з вас додав свій малюнок до загального зображення, ми всі разом швидко намалювали цілий кущ. Поодинці кожен з нас робив би це дуже довго.
Українські народні прислів’я:
- Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться.
- Як роблять укупі, не болить у пупі.
- Поділена радість подвійна, а поділене горе вдвічі менше.
Керівник дістає зображення горобця, демонструє вихованцям, та розповідає вірш:
На морозі, як жарини,
В лузі ягоди калини.
Пух горобчик:жив – жив - жив,
Дзьобнув ягідку й ожив.
Я ледь з голоду не згинув,
Щиро дякую, калино!
Керівник закріплює зображення горобчика на «кущі» (малюнок 6).
Діти вимивають та витирають руки, прибирають робоче місце.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
- Діти, про що ми з вами сьогодні довідались?
Відповіді дітей:
-Коли стає холодно, птахи їдять ягоди калини.
-А чого навчилися?
-Малювати ягоди пальчиками.
-Як швидше робити: усі разом чи поодинці?
-Разом робити швидше.
1