ТЕМА. Довкілля тварин. Як тварини добувають корм
МЕТА:
-
формувати поняття довкілля тварин, уявлення про ознаки пристосування тварин в природі;
-
вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до добування корму;
-
виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин;
-
розвивати бачення краси і доцільності тварин в природі, бережне відношення до тваринного світу.
ОБЛАДНАННЯ: малюнок «Довкілля», книга скарг, грамзапис, малюнок із тваринного світу.
ТИП УРОКУ: Мала Академія Наук.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
-
Організація класу
-
Підсумок фенологічних спостережень
1. Гра «Доповни словечко»
2. Розповідь вчителя.
3. Розповідь синоптика.
-
Перевірка домашнього завдання
1. Слово вчителя.
2. Ейдетика.
3. Робота з’їзду.
-
Мотивація навчальної діяльності
-
Вивчення нового матеріалу
1. Захист рефератів.
2. Робота по підручнику.
3. Слово експертам.
-
Закріплення вивченого
Робота по зошиту.
-
Підсумок уроку
-
Домашнє завдання
ХІД УРОКУ:
I. Організація класу
Повідомлення теми і мети уроку.
— Діти сьогодні ми зібралися на засідання Малої «Академії Наук» по темі:
Д в і л
\ / \ / \ / \
о к л я
в р н
/ \ / \
т а и
«Довкілля тварин» МАН - з’їзд ( природолюбів ).
II. Підсумок фенологічних спостережень:
1. Гра: « Доповни словечко »
Все у зелені навколо
Пасовища ліс і поле
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки
Сповіщає всіх сорока,
Є у неї новина:
Вже прийшла до нас Весна!
а) Вчитель:
- То що ж з весною настає?
Учні:
- Сніг у полі розтає.
б) Вчитель:
- А чому так буває?
Учні:
- Сонце його пригріває.
в) - Що ж синіє на землі?
- Ніжні проліски малі.
г) - А що пнеться з-під листка?
- То травичка проросла.
д) - А над полем що бринить?
- Любий жайворон летить.
2. Відповідь вчителя ( музичний супровід ).
Прийшла довгоочікувана весна. Взимку вона спала у
своєму чарівному ліжку, сплетеному з листя і пуху,
вкривалася барвистою ковдрою з квітів і шовкових трав.
Та прийшов час прокидатися. Встала вона потягнулася,
вмилася першим теплим дощиком.
А розбудили її стоголосою симфонією...
( хто? ) птахи.
3. Розповідь синоптика:
- робота в календарях природи;
2 березня -
Схід – 6,39
Захід – 17,42
Тривалість дня – 11,03
6 березня – весна до дверей
9 березня – обертіння, птахи прилітають.
Свята – Св. Льва, папи Римського, Св. Агапія.
-
Перевірка домашнього завдання. 1. Слово вчителя: -Я вітаю учасників з’їзду і його гостей. Під час підготовки засідання МАН група розвідки отримала завдання записати в книгу скарги від тварин. Після рейду по лісу поблизу річки вони виявили слідуюче: 2. Ейдетика Послухайте, уявіть і запам’ятайте « Книга скарг природи » Скарги тварин: Лисичка скаржиться, що їй дозволили виводити малят тільки на березі річки. Рибці вигодовувати мальків молоком. Соловейку заривати яйця в пісок. Метелику відкладати яйця тільки у воді. А черепаха скаржиться, що їй пропонують висиджувати малят у гнізді. - Які тварини скаржились? - До яких класів відносяться? 3. Робота з’їзду . Ми зібралися, щоб обговорити становище тварин. Роботу з’їзду юних природолюбів вважати відкритою : а) До роботи заслухаємо наукових співробітників ( виходять учні і складають ланцюжки розмноження тварин ) калина → попелиця → сонечко пшениця → миша → сова б) В залі присутні представники преси: - газета: « Планета тварин », фоторепортери ваші матеріали: 1) Які є характерні ознаки тварин ? 2) Що є середовищем для існування тварин ? ( малюнки тварин і територій ) - журнал: « Довкілля тварин » кореспонденти: 1) Як поділяються тварини за способом живлення? ( всеїдні, хижі і рослиноїдні ) 2) Яке значення тварин у природі? ( У давнину людина майже повністю залежала від природи. М’ясо звірів використовували у їжу, а хутро – служило одягом. В природі звірі виконували функцію санітарів лісу. В природі відбувається значне зменшення тварин в природі. Це питання хвилює людство. Тому створена Червона книга, подібна червоному сигналу світлофора. Зупинись людино! Подумай! Будь обережною!
-
Мотивація навчальної діяльності: Тому ми повинні оберігати тварин і створювати всі необхідні умови для їх існування, збереження. А для цього ми з вами детальніше вивчимо їх довкілля.
-
Вивчення нового матеріалу. 1. До МАН збираються, щоб не тільки дізнатися щось нове, а й показати свої знання. По - першому питанню захист рефератів. 2. Проведемо дискусію по цьому питанню: . - Робота по підручнику (с. 145 ) 3. По другому питанню слухаємо експертів: . Дайте правильну відповідь! - Як тварини добувають корм? . Проведемо дискусію по другому питанню: . - Робота по підручнику ( с. 145-147 )
-
Закріплення вивченого. Читачі журналу: « Довкілля тварин » цікавляться: - Що використовують для захисту від ворогів тварин? - Робота по зошиту ( Завд. 2 с. 35 )
-
Підсумок уроку. Наше засідання МАН закінчує свою роботу. - Що ми постановили: - Що ж таке довкілля? - А як тварини добувають корм? - Як би вас обрали мером тваринного світу, щоб ви зробили для тварин?
VIII. Домашнє завдання: с. 145 – 147 переказувати; практичне завдання с.147 - 1 група; спостереження - 2 група.