Урок-МАН : Довкілля тварин. Як тварини добувають корм

Про матеріал
Засідання МАН зїзд природолюбів дає змогу удосконалювати навчальний матеріал. Елементи ейдетики, різноманітні нестандартні форми роботи зацікавлюють учнів
Перегляд файлу

ТЕМА.                  Довкілля тварин. Як тварини добувають корм

МЕТА:   

  • формувати поняття довкілля тварин, уявлення про ознаки пристосування тварин в природі;
  • вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до добування корму;
  • виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин;
  • розвивати бачення краси і доцільності тварин в природі, бережне відношення до тваринного світу.

 

ОБЛАДНАННЯ: малюнок «Довкілля», книга скарг, грамзапис, малюнок із тваринного світу.

 

ТИП УРОКУ:         Мала Академія Наук.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1.  Організація класу
  2.            Підсумок фенологічних спостережень

1. Гра «Доповни словечко»

2. Розповідь вчителя.

3. Розповідь синоптика.

  1.        Перевірка домашнього завдання

1. Слово вчителя. 

2. Ейдетика.

3. Робота з’їзду.

  1.         Мотивація навчальної діяльності
  2.            Вивчення нового матеріалу

1. Захист рефератів.

2. Робота по підручнику.

3. Слово експертам.

  1.         Закріплення вивченого

Робота по зошиту.

  1.     Підсумок уроку
  2. Домашнє завдання

                                              ХІД   УРОКУ:

    I.    Організація  класу

Повідомлення   теми   і   мети    уроку.

— Діти сьогодні ми зібралися на засідання  Малої «Академії Наук» по темі: 

                           Д             в               і               л

                                \      /        \       /       \       /        \  

                                   о               к              л              я

                                   

                                             в               р              н

                                         /        \       /       \       

                                    т               а              и    

             

«Довкілля тварин»   МАН  -  з’їзд ( природолюбів ). 

  

     II.    Підсумок    фенологічних   спостережень:

 

  1. Гра: « Доповни словечко »

                     Все у зелені навколо

                                     Пасовища ліс і поле

                      Мчать струмочки до ріки,

                                     Ліплять гнізда ластівки

                      Сповіщає всіх сорока,

                                      Є у неї новина:

                                                            Вже прийшла до нас Весна!

                   а)   Вчитель:

                                        -  То що ж з весною настає?

                          Учні:

                                         -  Сніг у полі розтає.

                    б)   Вчитель:      

                                         -  А чому так буває?      

                           Учні:

                                         -  Сонце його пригріває.

                     в)   -  Що ж синіє на землі?

                                                                -  Ніжні проліски малі.

                      г)  -  А що пнеться з-під листка?

                                                                -  То травичка проросла.

                      д)  -  А над полем що бринить?

                                                                -   Любий жайворон летить.

          2.     Відповідь вчителя ( музичний супровід ).

                          Прийшла довгоочікувана весна. Взимку вона спала у

     своєму чарівному ліжку, сплетеному з листя і пуху,

     вкривалася барвистою ковдрою з квітів і шовкових трав.

                       Та прийшов час прокидатися. Встала вона потягнулася,

вмилася першим теплим дощиком.

                        А розбудили її стоголосою  симфонією...

                                                                                              ( хто? )   птахи.

       

         3.     Розповідь     синоптика:

                      - робота в календарях природи;

           2 березня -

                                   Схід  –  6,39

                                    Захід – 17,42

                                    Тривалість дня – 11,03

           6 березня  –  весна  до   дверей

           9 березня  –  обертіння,   птахи   прилітають.

                                 Свята  –  Св. Льва,  папи  Римського, Св. Агапія.   

 

  1.                    Перевірка домашнього завдання.                                                                                                  1.            Слово вчителя:                                                                                                                                   -Я вітаю учасників з’їзду і його гостей. Під час підготовки засідання                                                                                             МАН група розвідки отримала завдання записати в книгу скарги                                                                           від тварин. Після рейду по лісу поблизу річки вони виявили                                                      слідуюче:                                                                                                                                                                     2.            Ейдетика                                                                                                                                                 Послухайте, уявіть і запам’ятайте « Книга скарг природи »                                                                              Скарги тварин:                                                                                                                                                                            Лисичка скаржиться, що їй дозволили виводити малят тільки на березі річки. Рибці вигодовувати мальків молоком. Соловейку заривати яйця в пісок. Метелику відкладати яйця тільки у воді.                                                                             А черепаха скаржиться, що їй пропонують висиджувати малят у гнізді.                                                                                                                                                          - Які тварини скаржились?                                                                                                                                     - До яких класів відносяться?                                                                                                                           3. Робота з’їзду .                                                                                                                                Ми зібралися, щоб обговорити становище тварин.                                                                                            Роботу з’їзду юних природолюбів вважати відкритою :                                                                                 а)   До роботи заслухаємо наукових співробітників                                                                                  ( виходять учні і складають ланцюжки розмноження тварин )                                                                    калина → попелиця → сонечко                                                                                                                                    пшениця → миша  → сова                                                                                                                                                        б)   В залі присутні представники преси:                                                                                                                 -     газета: « Планета тварин », фоторепортери ваші матеріали:                                                                                              1)   Які є характерні ознаки тварин ?                                                                                                                                                2)   Що є середовищем для існування тварин ?                                                                                                           ( малюнки   тварин   і   територій )                                                                                                                  -     журнал:  « Довкілля  тварин »   кореспонденти:                                                                                                  1)   Як поділяються  тварини за  способом   живлення?                                                                 ( всеїдні,    хижі    і   рослиноїдні )                                                                                                                                                          2)    Яке   значення   тварин   у  природі?  ( У давнину людина майже повністю залежала від природи. М’ясо звірів використовували у їжу, а хутро – служило одягом. В природі звірі виконували функцію санітарів лісу. В природі відбувається значне зменшення тварин в природі.    Це питання хвилює людство.    Тому створена  Червона  книга,  подібна червоному  сигналу  світлофора. Зупинись  людино!    Подумай!          Будь обережною!                                               

 

  1.                   Мотивація навчальної діяльності:                                                                                                                                                                               Тому ми повинні оберігати тварин і створювати всі необхідні умови для їх   існування, збереження.    А  для  цього ми  з вами  детальніше вивчимо  їх  довкілля.

 

  1.                       Вивчення нового матеріалу.                                                                                                                                                                                                                                     1.   До  МАН  збираються,  щоб не тільки  дізнатися  щось  нове, а  й показати  свої  знання.                                                                                                                                                По - першому   питанню   захист   рефератів.                                                                                                                                                                   2.    Проведемо    дискусію   по   цьому   питанню:                                                                                   .                                                            - Робота  по  підручнику   (с. 145 )                                                                                                  3.     По другому питанню слухаємо експертів:                                                                                                                                                                                                                                                     .                                                                                                              Дайте правильну відповідь!                                                                                                                                        -  Як тварини добувають корм?                                                                                                                                                                            .             Проведемо дискусію по другому питанню:                                                                                                       .                                                                                                  -  Робота по підручнику ( с. 145-147 )

 

  1.                   Закріплення   вивченого.                                                                                                                                                        Читачі   журналу: « Довкілля тварин »   цікавляться:                                                                                                                  -    Що використовують  для захисту  від ворогів тварин?                                                                     -    Робота  по зошиту ( Завд. 2  с. 35 )

 

  1.                Підсумок уроку.                                                                                                                                                                                                   Наше   засідання   МАН   закінчує   свою   роботу.                                                                                                                       -  Що ми постановили:                                                                                                                     -   Що  ж  таке  довкілля?                                                                                                                  -   А  як  тварини  добувають  корм?                                                                                                                                                                               -   Як  би вас обрали  мером  тваринного світу,  щоб  ви  зробили  для тварин?

 

VIII. Домашнє завдання:                                                                                                                                                                с. 145 – 147   переказувати;                                                                                                                                                                                    практичне  завдання  с.147  -  1 група;                                                                                                         спостереження  -  2 група.

 

 

docx
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку