Урок "Мандрівка до країн-засновників спортивних ігор"

Про матеріал
Формування стійких мотивованих установок на здоровий спосіб життя, як один з основних способів зміцнення власного здоров’я. Виховання інтересу до занять фізичними вправами, олімпійських видів спорту.
Перегляд файлу

Спортивні ігри

Урок-мандрівка

до країн-засновників спортивних ігор:

Великобританії, Данії, США.

Мета: Формування стійких мотивованих  установок на здоровий спосіб життя, як один з основних способів зміцнення власного здоров’я. Виховання інтересу до занять фізичними вправами, олімпійських видів спорту.

Задачі:

  • формування вміння та навички володіння технікою ведення, передачі, кидків м’яча до корзини (баскетбол);
  • володіння технікою ведення м’яча, точності виконання ударів по воротам (футбол);
  • виконання техніки передачі зверху, знизу (волейбол);
  • формування мотиваційної установки на здоровий спосіб життя;
  • сприяння розвитку фізичних якостей, координації руху;
  • виховання інтересу до занять фізичною культурою, до олімпійських видів спорту, морально-вольові якості.

 

Інвентар та обладнання: М’ячі баскетбольні, футбольні, волейбольні, доски, проектор, ноутбук, картки-завдання.

Тип уроку: Комбінований. Міжпредметний зв’язок з географією, математикою.

Правила безпеки під час спортивних ігор:

  • займатися виключно у спортивному одязі та спортивному взутті;
  • заняття починати з розминки;
  • знімати гострі та кілкі предмети перед виходом на поле та на спортивний майданчик:
  • спортивний майданчик повинен бути сухим;
  • слідкувати за власною зачіскою;
  • слідкувати, щоб нігті були підстрижені;
  • під час гри виконувати правила поведінки;
  • вести себе коректно до судді та суперників;
  • не слід сідати під баскетбольним щитом та не слід висіти на ньому;
  • слідкувати за станом ігрового майданчику;
  • не грати перекачаним м’ячем;
  • під час гри тримати м’яч у полі зору;
  • слідкувати, щоб стороннього м’яча не було на майданчику.

 

Хід уроку:

 

№ з/п

Зміст уроку

Тривалість

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (15 хвилин)

1.

Побудова в одну шеренгу класу. Привітання

учителя: «Діти, сьогодні нас запросили до держав, де вперше з'явилися такі спортивні ігри, як баскетбол, футбол і волейбол. Ми їдемо не мандрівниками, а на змагання.

Ви згодні?

Діти: Так!»

Правила безпеки під час спортивних ігор.

1 хвилина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хвилини

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Батьківщини ігор: Великобританія - футбол, США - баскетбол, Данія - волейбол.

2.

Вимірювання ЧСС за 10 секунд

15 секунд

 

3.

Повороти на місці: на право, на ліво, озирнися.

Перешикування з однієї шеренги в дві.

За командою: «На право! Кроком руш!" клас рухається вперед, кожен учень бере м'яч і продовжує рух в колону по одному.

30 секунд

Спину тримати рівно,

стежити за виконанням вправ.

М'яч тримати в правій руці, стежити за дистанцією.

4.

Види ходьби з виконанням вправ для постави і зміцнення зводу стопи.

Ходьба на носках, руки разом з м'ячем вгорі.

Ходьба на п'ятах, м'яч тримати за головою, пальці в замок.

30 секунд

Руки притиснуті до голови, спину тримати рівно, лікті розвести, підборіддя - вгору.

5.

Види бігу з веденням баскетбольного м'яча.

Біг звичайний по периметру зали.

Біг протиходом.

 

 

3 хвилини

 

10 хвилин

Темп помірний, дистанція між учнями 3-4 кроки. За сигналом змінювати напрямок ведення м’яча у протилежний бік.

6.

За командою вчителя : «Кроком руш!» учні переходять до руху і виконують вправи на відновлення дихання 1-2 – руки вгору – вдих, 3-4- руки вниз-видих.

30 секунд

 

7.

Загально-розвивальні вправи з м’ячем:

  1. В.п. –  руки з м’ячем угору і на кожен крок виконувати нахил тулуба назад.
  2. На кожен крок нахилятися вперед і торкатися м’ячем носка ноги, яка стоїть попереду.
  3. В.п. – руки з м’ячем уперед, на кожен мах ногою, торкаючись м’яча носком ноги.

1,5 хвилини

 

8-10 разів

 

 

 

 

8-10 разів

 

8-10 разів

Руки тримати рівно.

 

Ноги у колінних суглобах не згинати.

 

 

 

Махи виконувати до рівня грудей.

8.

Вправи в русі:

  • перекидання м’яча з руки на руку;
  • після удару м’яча об підлогу пронести м’яч за спиною;
  • на кожен випад ногою пронести м’яч між ногами;
  • «вісімка».

1 хвилина

 

30 секунд

 

30 секунд

 

30 секунд

 

30 секунд

Розвиток координаційних здібностей.

М’яч підкидати трохи вище голови.

Контролювати м’яч.

Тулуб нахиляти вперед.

9.

Діти перешиковуються в дві шеренги. Вчитель стоїть за спиною дітей, тримає в руках указку. Учитель направляє указку в праву та ліву сторону, вперед, назад, діти рухаються приставним кроком за ліхтариком.

30 секунд

 

 

 

 

 

 

Тулуб тримати рівно. Ноги в колінах не згинати.

10.

Вимірювати ЧСС

10 секунд

 

11.

«Діти! Щоб навчитися грати у спортивні ігри, треба оволодіти технічними прийомами. Діти, подивіться ролик!»

2 хвилини

Діти дивляться відеороліки через ноутбук: «Техніка подвійного кроку, кидка м’яча до кошику в баскетболі», «Футбол: техніка удару зовнішньою частиною стопи по м’ячу», «Волейбол: техніка передачі м’яча зверху, знизу».

                              ІІ. Основна частина ( 29 хвилин)

  1.  

Діти у класі діляться на рівні за складом та підготовленістю команди.

Вчитель: «Ми закінчили розминку і настав час змагань. Тепер треба відкрити спортивні змагання. Ми проводимо естафети та конкурси».

30 секунд

Капітани команд шикують спортсменів у колону по одному і переходять на стартову лінію.

  1.  

Естафети-конкурси:

  • «Вгадай країну»

5 хвилин

2,5 хвилин

Стоїть три дошки. На кожній з них прапор країни. Діти рухаються вперед по черзі, пишуть букву. Останній пише букву і виходить назва країни.

 

  • Веселі спортивні ігри.

C:\Users\Master6\Desktop\20200604_145038.jpg

2,5 хвилин

Напроти команд лежать обручі с футбольними м’ячами, діти починають вести м’яч до обруча, кладуть м’яч і повертаються, ведуть м’яч як у футболі, наступний ігрок веде м’ячик як у футболі до обруча і тримає баскетбольний м’яч. І так всі по черзі

3.

Поділити спортивний зал  на три рівні частини.

Учитель: «Діти! Зараз настав час змагань. Ми з вами вилітаємо до країни де нас чекають суперники».

На кожному майданчику прикріплені по дві  картки-завдання, де кожна виконується, як змагання. Результати заносяться у протоколи, які є на кожній станції. За командою вчителя діти беруть м’ячі і починають виконувати перше завдання.

3 хвилини

Діти беруть активну участь у підготовці місць для змагань. Капітани команд шикують спортсменів у колону по одному і переходять з ними до вказаних учителем місць змагань. Кожен капітан на правій руці має капітанську пов’язку. Команди мають назви: «Веселі», «Спритні», «Рішучі».

4.

Після виконання двох вправ на станції учні за командою вчителя міняються місцями

 

1 хвилина

 

 

 

Капітани шикують своїх гравців у колони по одному та команди за стрілкою годинника прямують на іншу станцію.

5.

Станція «Баскетбол»

І картка-завдання

C:\Users\Master6\Desktop\Без имени.png

                                       Малюнок 1

 

Учні розташовуються на майданчику (мал.1) Перший гравець виконує зупинку стрибком та кидок м’яча однією рукою від плеча. Після виконання вправи учень повертається в кінець колони.

 

6 хвилин

2 хвилини

Учні розташовуються на відстані 2 метрів від щита.

6.

ІІ картка-завдання

Учні розташовуються на майданчику (мал.2)

Перший гравець передає м’яч учню, який стоїть у зоні не подачі від щита. Виконує рух уперед, отримує передачу м’ячем з рук у руки, виконує подвійний крок (зупинку стрибком та кидок м’яча в кільце. Той хто стоїть у зоні підбирає м’яч і стає в кінець колони, який зробив кидок, стає на його місце).

C:\Users\Master6\Desktop\20200604_145035.jpg

                                                                     Малюнок 2

2 хвилини

Зупинка стрибком виконувати після удару м’яча об підлогу. Передача м’яча виконувати двома руками від грудей. Подвійний крок та зупинку стрибком виконувати за рівнем підготовленості учнів.

7.

Вимірювати ЧСС за 10 секунд

15 секунд

 

8.

Станція «Футбол»

І картка-завдання

Діти розташовані в колону по одному. Перший учень веде м’ячик 3-4 метрів, зупиняє його і виконує удар по воротам і повертається в кінець колони. C:\Users\Master6\Desktop\20200604_145004.jpg

Малюнок 3

6 хвилин

 

2 хвилини

Темп виконання вправи залежить від рівня підготовленості учнів. Ведення виконувати носком ноги, удар м’яча виконувати внутрішнім боком стопи.

9.

ІІ картка-завдання

Колони з 3-4 учнів розташовуються одна проти однієї (мал.4) Перші гравці тримають футбольні м’ячі. За сигналом вони починають вести м’ячі назустріч одне одному, зустрівшись у позначеному місці виконують зупинку м’яча підошвою та передачу м’яча внутрішнім боком стопи у протилежні колони. Виконавши вправу – стають у кінець протилежних колон.

C:\Users\Master6\Desktop\20200604_145019.jpg

Малюнок 4

2 хвилини

Темп виконання вправи залежить від рівня підготовленості учнів. Ведення виконувати носком ноги. Передача м’яча виконувати внутрішнім боком стопи.

10.

Вимірювати ЧСС за 10 секунд

15 секунд

 

11.

Станція «Волейбол»

Колони з учнів розташовуються одна напроти одної (мал. 5) Перший ігрок виконує верхню передачу м’яча двома руками зверху і рухається в протилежну колону, а другий ігрок теж виконує передачу в протилежну команду.

C:\Users\Master6\Desktop\20200604_145019 — копия.jpg

Малюнок 5

6 хвилин

2 хвилини

Передача м’яча здійснюється кінчиками пальців, спрямованих вгору.

У виконанні верхньої передачі двома руками беруть участь ноги, руки та тулуб. Всі рухи повинні бути спрямовані прямолінійно, щоб м’яч після торкання дотримував заданого напрямку польоту.

12.

Передачі м’яча над собою на різну висоту.

C:\Users\Master6\Desktop\20200604_145016.jpg

                          Малюнок 6

2 хвилини

Нижні передачі виконують передпліччями рук або зімкнутими кистями. Перебуваючи в положенні готовності, гравець виконує і одночасно виставляє руки під м’яч. Перед прийомом м’яча, спрямованого слабким ударом, руки роблять зустрічний рух, а в момент удару руки супроводжують його політ.

13.

Вимірювати ЧСС за 10 секунд

15 секунд

 

ІІІ. Заключна частина (5 хвилин)

1.

Шикування у колону по одному

30 секунд

 

2.

Вправи на відновлювання дихання на місці

30 секунд

 

  1.  

Діти проводять тестування  по правилам спортивних ігор

1 хвилина

Діти підходять к дошкам і проходять тестування. Правильна відповідь – один бал.

  1.  

Учитель шикує клас у шеренгу та оголошує результати змагань.

Учитель дякує дітям за участь у змаганнях, бажає їм міцного здоров’я.

1 хвилина

 

  1.  

Вимірювати ЧСС за 10 секунд

15 секунд

 

  1.  

Домашнє завдання:

  • стрибки на скакалці
  •  з вихідного положення лежачи на спині – піднімання тулуба (30 разів).

 

35 секунд

15 секунд

Нагадати учням, що виконання домашнього завдання є одним з способів покращення та зміцнення власного здоров’я.

 

docx
Додано
8 червня 2020
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку