Урок-мандрівка "Підкорення вершини алгоритмів"

Про матеріал
Нестандартний урок для учнів 3-го класу під час вивчення теми : "Порядок виконання команд виконавцем. Пошук пропущених дій в знайомій послідовності"
Перегляд файлу

Урок-мандрівка

«Підкорення вершини алгоритмів»

Мета

 навчальна:навчити учнів виконувати послідовності дій, шукати помилки в послідовностях та виправляти їх;

розвивальна: розвивати творчу активність, алгоритмічне мислення, логіку; пізнавальні інтереси учнів;

виховна:виховувати розуміння необхідності роботи з комп'ютером, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки; вміння звертатися до свого досвіду.

Обладнання: ПК, програмний комплекс «Сходинки до інформатики», комп’ютерна презентаціяPowerPoint,презентація Prezi, відеоролик «Говерла», картки «Відновлення послідовності дій».

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідаймо. Працювати починаймо.

 

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на вас чекає незвичайний урок. Адже ми вирушимо в цікаву подорож підкорення незвичайної гірської вершини,назву якої ви дізнаєтеся трішки згодом. Для того, щоб потрапити на  вершину, потрібно буде послідовно проходити зупинки, на яких вас чекатимуть цікаві завдання.

Якщо ви виконуватимемо всі дії правильно та послідовно, то обов’язково підкорите вершину гори.

Чому ж так важливо виконувати всі дії послідовно, які проблеми можуть виникнути, якщо не дотримуватися цих правил, та як шукати та виправляти помилки в послідовностях. Про це ми й дізнаємося з сьогоднішнього уроку.

У цій подорожі на нас чекатимуть такі зупинки:

  1. Зупинка «Кросворляндія»
  2. Зупинка «Клітинка»
  3. Зупинка «Експедиція»
  4. Зупинка «Відпочинок»
  5. Зупинка «Рухлива»
  6. Зупинка «Увага»
  7. Зупинка «Практична»

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Отже, починаємо нашу подорож.

Перша зупинка «Кросвордляндія», яка допоможе нам повторити раніше вивчений матеріал.

Діти розгадують кросворд(Слайд 2)

По горизонталі

  1. Як виконуються команди в алгоритмі (Послідовно)
  2. Речення, у якому нас спонукають до дії, називається…(Спонукальне)
  3. Речення, у якому про когось або про щось розповідається, називається…(Розповідне)
  4. Той, хто виконує дії (Виконавець)
  5. Пристрій, який може бути виконавцем (Комп’ютер)
  6. Усі команди для виконавця повинні бути… (Зрозумілі)
  7. По вертикалі:

1. ?

 

 

 

 

 

А тепер подивіться уважно на перше слово по вертикалі й дайте відповідь на запитання: Тож яку гору сьогодні ми з вами будемо підкорювати?  (Алгоритм)

IV.Вивчення нового матеріалу

Молодці, ви гарно справилися з завданням! Рухаємося далі. Наступна зупинка  «Клітинка»(Графічний диктант)

Вам потрібно буде, слухаючи мої команди,намалювати малюнок по клітинках

 

 

 

 

 

 

 

http://img.happy-giraffe.ru/v2/thumbs/e26e4ffdce15f4bc6711c767ffa68dac/40/05/4fce87fd45b1fbbdbfce3fb6437d.pngВідступіть 7 клітинок зверху та 3 клітинки зліва. Поставте крапку. Починаємо малювати

 

 

Підніміть свої малюнки догори.  Малюнок якої тварини ви отримали? Ведмедя! Так. Це бурий ведмідь – мешканець Карпат. Це найбільший хижак серед фауни України. На території України бурих ведмедів налічується лише 150-200 особин. Причина такої плачевної ситуації – браконьєри, які щороку вбивають понад 20 карпатських ведмедів.

Молодці! Отже, дану зупинку ми успішно подолали - рухаємося далі.

Як ви думаєте, діти, а чи легко підкорювати гірську вершину наодинці? Звичайно ж, ні. Для підкорення гірських вершин збирають спеціальні експедиції тому, що разом це робити набагато легше.

Експедиція – це відправлення групи людей у тривалий похід, у визначене місце, зі спеціальною метою.

Отже ми вирушаємо на наступну зупинку «Експедиція»

Я об’єднаю вас у експедиції. Завдання кожної експедиції скласти послідовність дій.

Правила роботи експедиції

  1. Працювати повинні всі.
  2. У групі повинна бути тиша.
  3. Один говорить інший слухає.
  4. Якщо не зрозумів- перепитай.
  5. Працювати повинен кожен на спільний результат.

Кожен хто йде в похід, повинен уміти розпалити багаття та зварити на ньому кашу. Ваше завдання – скласти алгоритм (послідовність дій приготування каші  - перша  експедиція та алгоритм розпалювання багаття – друга експедиція).

Алгоритм розпалювання вогнища.

1. Вибрати безпечне місце, далеко від кущів і дерев.

2. Зібрати сухі гілки.

3. Скласти їх неподалік від вибраного місця.

4. На місці вогнища скласти найтонші гілочки.

5. Підпалити їх за допомогою паперу й сірників.

6. По мірі згоряння підкласти більш товсті гілки.

Складемо алгоритм приготування каші.

Алгоритм приготування каші на вогнищі.

1. Розпалити вогнище, використавши алгоритм розпалювання вогнища в лісі.

2. Промити крупу холодною водою.

3. Налити в казанок води (удвічі більше, ніж крупи)

4. Казанок з водою встановити над вогнищем.

5. Довести воду до кипіння.

6. У киплячу воду засипати крупу.

7. Додати сіль.

8. Варити до готовності.

Чудово! Гарно впоралися з завданням.

Привал – зупинка в дорозі для перепочинку під час походу.

Отже, вирушаємо на зупинку «Відпочинок». Чи знаєте ви, яка найвища гора України? (Говерла). Пропоную вам  переміститися на вершину цієї гори. А допоможе нам у цьому надсучасний пристрій – квадрокоптер.

Перегляд відеоролику «Говерла»

 

 

 

 

 

 

Говерла – найвища гірська вершина Українських  Карпат і найвища точка України, висота 2061 м.

Перший маршрут на Говерлу  відкрили в далекому 1880 році.  Щороку тисячі туристів підкорюють Говерлу .

У нас, на Заході України, прийнято говорити: якщо ви були в Карпатах, але не піднялися на Говерлу – нікому не кажіть,  що були в горах.

Гори -  це сурова природа, яка вимагає зосередженості, уваги,  помилок тут не можна допускати.

Наступна зупинки «Увага».

Погляньте на екран, які помилки допущені в даних послідовностях, як ми їх можемо виправити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ви дуже гарно працюєте, так тримати! І ось нарешті ми дісталися до іншої зупинки.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Люди місяцями, навіть і роками виконують різні фізичні навантаження для  того, щоб бути фізично загартованими та з легкістю підкорити гірську вершину.

Тож наступна наша зупинка «Рухлива».

Виконуйте за мною.

Під мовний супровід учителя діти виконують вправи:

ГОРИ КАРПАТИ

Раз-два —

Піднімається гора,

Три, чотири —

Це круті гірські схили,

П'ять, шість —

Це орли дивний танець завели.

Сім, вісім —

Це смерічки похилилися до річки.

Дев'ять, десять —

Це вода з водоспаду витіка.

Розумнички! А зараз ми с вами пройдемо далі. Ось нарешті остання зупинка «Практична».

Люди, які піднімаються у гори, завжди дотримуються правил техніки безпеки, кожна помилка їм може вартувати життя. Тож і ми, перед тим як виконати практичну частину нашої подорожі, повторимо правила поведінки за комп’ютером. Для цього підготуйте свої долоньки.

Якщо ви відповідаєте «так» - плесніть у долоньки, «Ні» - повертаєте голову.

В кабінеті інформатики можна :

  1. Працювати з мокрими руками або у вологому одязі.
  2. Сидіти лише за постійно призначеним ПК.
  3. Сидіти за комп’ютером так, щоб лінія зору припадала на центр екрана.
  4. Відстань від очей до екрану 50 см.
  5. Самостійно ремонтувати та пересувати комп’ютер з місця на місце.
  6. Натискати незнайомі клавіші та торкатися клавіш на сусідньому комп’ютері.
  7. Не торкатися монітора руками.
  8. Вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя.
  9. Сидіти на стільці рівно.

 

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗНАНЬ І НАВИЧОК

Остання наша зупинка називається «Практична», я думаю ви здогадалися чому?

Демонстрація  вчителем  роботи  програми «Виконавець «Навантажувач» з програмового комплексу «Сходинки до інформатики 3-4 клас». Вам потрібно виконати послідовність дій для того, щоб ваш човен відплив.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=642x1024:format=jpg/path/se7fda42f2d74a1c2/image/i7871a525b8304a89/version/1448300263/image.jpg 

 

 

 

 

 

 

Зарядка для очей

Розслабся й закрий очі. Обертай очними яблуками з боку в бік - справа наліво й зліва направо. Потім зроби те ж саме, але вже з відкритими очима. Такі вправи для очей вправу слід повторити не менше 10 разів з перервою в кілька секунд.

Учні виконують вправи.

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

Ну що ж, діти, наша мандрівка до підкорення гірської вершини добігає кінця. І зараз ми побачимо, з яким результатом кожен з вас дійшов  до вершини. 

Отже, якщо ви вважаєте, що сьогодні ви зрозуміли увесь матеріал, навчилися виконувати послідовності дій і шукати у них помилки, візьміть у руки червоний прапорець і прикріпіть на вершину гори;

  •     Якщо сьогодні на уроці вам не все вдавалося, не засмучуйтеся, ваша гора вам обов’язково підкориться, просто потрібно бути послідовними у своїх  діях і наполегливими – поставте на гору жовтий прапорець.
  •     якщо вам урок не сподобався і ви нічого не зрозуміли, візьміть зелений прапорець і поставте на вершину.

 

 

 

20180207_103046.jpg 

 

 

 

 

Вчитель: Всі діти гарно працювали. Молодці! Дуже дякую вам за цей урок.

Бажаю, щоб усі дії у вашому житті були послідовними, приводили вас до результату, і цей результат був  завжди позитивним.

До нових подорожей. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 березня
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку