Уроку узагальнення знань про основні види і жанри образотворчого мистецтва, розвиток творчих задатків учнів: кмітливості, логічного мислення, уяви.
Урок-мандрівка: «Подорож країною митців»
Мета: навчальна: узагальнити знання про основні види і жанри образотворчого мистецтва, формувати вміння розрізняти їх; розвивальна: розвивати зорову та емоційну чутливість; формувати естетичні почуття, смак; стимулювати до розвитку творчих задатків учнів: кмітливості, логічного мислення, уяви; виховна: виховувати дружбу в учнівському колективі, вміння працювати в мікроколективі.
Обладнання та матеріали: набори репродукцій картин (натюрморти, пейзажі, портрети, скульптура, анімалістичний жанр); малюнки із контурним зображенням крапками (для кожного учня); шаблони побутових предметів, фото або ілюстрації з зображенням квітів та листя.
Матеріали та інструменти: альбом, фарби, стакан для води, пензлі, фломастери, клей, ножиці.
Тип уроку: узагальнення знань.
Методи і засоби роботи: урок застосування знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок, кличе на урок!
Ось і ми часу не гаймо –
урок образотворчого мистецтва починаймо.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Інтерактивна вправа “Роз'єднай слова”:
Подорожкраїноюмитців.
Вправа «Очікування»:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
У країні митців кожна вулиця носить назву майстра, який там живе і працює. Давайте разом завітаємо на кожну вулицю і подивимося, які ж завдання приготували для нас майстри.
ІV. Дидактичні ігри з елементами змагання
Учні діляться на 2 команди, кожна з яких обирає свого лідера та назву команди.
Правила роботи в команді:
Зупинка «Графіків»
Завдання: «Гра у хованки».
Кожна команда отримує картки, згідно із кількістю гравців. На кожній картці «сховано» зображення будь-якого предмета (предмет намальований крапками, які треба з`єднати, щоб отримати зображення). Переможцем вважається та команда, де всі гравці впоралися із завданням раніше, ніж інша команда.
(Під час виконання завдання звучить пісня «Кольоровий світ»).
По закінченні кожна команда отримує певну кількість балів (1місце – 2 бали, 2 місце – 1 бал).
Зупинка «Живописців»
Завдання: «Подорож до музею».
Команди отримують набори репродукцій (5 репродукцій для кожної команди) та картки з написами «портрет», «натюрморт», «пейзаж», «скульптура», «анімалістичний жанр». Команди повинні швидко й правильно визначити жанр картини та розмістити репродукції відповідно до карток.
(Під час виконання завдання звучить музика).
По закінченні кожна команда отримує певну кількість балів (1місце – 2 бали, 2 місце – 1 бал).
Зупинка «Будівельна»
Завдання: «Будуємо власне місто».
Завдання учнів – засобами живопису зобразити плановість міста (великі предмети – внизу аркуша, маленькі – вгорі). Переможницею вважається та команда, яка правильно розмістила предмети і швидше за інших виконала завдання.
(Під час виконання завдання звучить пісня «Художник»).
По закінченні кожна команда отримує певну кількість балів (1місце – 2 бали, 2 місце – 1 бал).
Зупинка «Майстри ДПМ»
Завдання: «Прикрасимо посуд».
Кожна команда отримує фотографію або ілюстрацію із зображенням квітки (у кожної команди вона своя) та листочка (форми квітів і листочків повинні бути простими), а також шаблон будь-якого побутового предмета (чашки, тарілки, вази тощо). Команди повинні створити орнамент із заданих зображень.
Інструктаж з правил безпечної праці:
Перед тим як розпочинати роботу, пригадаємо правила користування ножицями та клеєм.
(Під час виконання завдання звучить пісня «Веселі маляри»).
По закінченні кожна команда отримує певну кількість балів (1місце – 2 бали, 2 місце – 1 бал).
V. Динамічна пауза
Ми пішли гуртом на луки.
Підняли до сонця руки.
Потягнулися, присіли.
Підвелись, потупотіли.
Так травичка проростає,
Так пташина прилітає.
Так струмочок пробігає,
А так квітка розквітає.
VІ. Підсумок уроку
1. Після виконання учнями запропонованих завдань підводяться підсумки за кількістю набраних командами балів.
2. Оцінювання роботи учнів на уроці (самооцінка учнів).
3. Прибирання робочих місць.
VІІ. Психологічний комфорт на уроці
Завдання
На листку паперу обвести олівцем пальці лівої руки. Кожний палець – це позиція, по якій слід сказати свою думку.
Великий – для мене було важливим і цікавим на уроці…
Вказівний – по цьому питанню я дістав конкретну рекомендацію
Середній – мені було складно…
Безіменний – пропоную…
Мізинець – для мене було недостатньо на уроці…
1