Учасники проекту: учні 4 класу, класовод.
Тривалість проекту: місяць.
Вид проекту: груповий, інформаційний.
Усі учні об'єднуються в команди: « Євразія», « Африка», « Північна Америка», « Південна Америка», « Австралія», «Антарктида».
Тема : Материки Землі
Мета:
Обладнання: фізична карта півкуль, пазли –материки , глобус, фізична карта України, завдання для груп, логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.
Усі учні поділені на команди: « Євразія», « Африка», « Північна Америка», « Південна Америка», « Австралія» « Антарктида».
Учасники проекту: учні 4 класу, класовод.
Тривалість проекту: місяць.
Вид проекту: груповий, інформаційний.
Хід уроку
І. Організація класу.
4 клас у мене є,
Він мене не підведе.
Друзів маю я багато,
Ми працюємо завзято.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Вітер весело вітрила надуває,
Корабель швидкість набирає,
Попереду земля…..
- Як же називають землю моряки ви дізнаєтесь, коли зайдете в порт
« Дешифрувальники».
2. – Тему сьогоднішнього уроку зашифровано у вправі «Дешифрувальник».
Р |
А |
М |
Ш |
Т |
И |
К |
Е |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Зашифроване слово:
3 2 5 8 1 6 7 6
МАТЕРИКИ
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
3.Робота за логічно – опорною схемою.
Порт « Картографічний»
4. Проблемне запитання.
- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?
Метод « Займи позицію».
(Діти самостійно виводять правило про значення слова « острів» - 3).
5. Робота з картою.
- Знайдіть острови на карті. ( Гренландія).
- Як тоді , на вашу думку буде називатися напис під номером 1? ( Це півострови).
- Знайдіть півострови на карті.
( Кримський, Аравійський).
Порт «Історичний»
Історія виникнення материків.
Вчені припускають ,що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.
.
Мандруємо , не виходячи з дому
- На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови - все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту і трішки фантазії.
А ще потрібно знати усе про ці материки.
Порт «Інформаційний»
Гра « Мандрівники»
У цьому порту існує головне правило.
Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів.
1 ГРУПА 2 ГРУПА
3 ГРУПА 4 ГРУПА
6 ГРУПА
5 ГРУПА
Обмін інформацією з іншими групами.
( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою).
ПОРТ « Фізкультхвилинка»
Море хвилюється, шумить,
Але корабель наш весело мчить.
Хвилі то піднімають, то опускають,
Швидко до берега нас підганяють.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Порт « Загадка»
Там міднії гори.
А річка тече,
Широченна , як море. ( Південна Америка)
Незвичайна ця …. ( Австралія)
Наче казка, неповторний дивний світ.
Цей материк – улюблениця сонця
Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)
Випадково –
Той світ , що називають
Новим. ( Північна Америка)
все навкруги із льоду. ( Антарктида)
Сигнал «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.
Просять вашої допомоги.
Порт « Цікавинок»
ПОРТ « В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»
(Записуються відповіді учнів в таблиці).
Назви речей |
Назва материка |
Ми знаємо |
парасолька |
Південна Америка |
Найвологіший материк |
валянки |
Антарктида |
Найхолодніший материк |
літак |
Євразія |
Найбільший материк |
воду |
Австралія |
Найсухіший материк |
панаму |
Африка |
Найжаркіший материк |
Порт «Домівка»
V. Рефлексія
- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?
- На яких материках ми побували?
- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?
- Від чого це залежить?
- А тепер визначіть свій настрій.
(В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми).
- Виберіть одну із фішок і прикріпіть відповідно до твердження.
VІ. Підсумок уроку
Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні).
Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті знань.
VІІ. Домашнє завдання
С. 95-99 – опрацювати статті «Материки Землі»; уміти відповідати на запитання; дібрати інформацію з довідкової літератури.