Урок-мандрівка, урок-проект з природознавства у 4 класі "Материки Землі"

Про матеріал

Учасники проекту: учні 4 класу, класовод.

Тривалість проекту: місяць.

Вид проекту: груповий, інформаційний.

Усі учні об'єднуються в команди: « Євразія», « Африка», « Північна Америка», « Південна Америка», « Австралія», «Антарктида».

Перегляд файлу

 

 

Тема : Материки Землі

Мета:

  • Закріпити знання про карту півкуль, ознайомити учнів з поняттям  « материки», з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль.
  • Формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва.
  • Розвивати прагнення примножувати багатства Землі.
  • Виховувати любов до  рідної землі.

Обладнання: фізична карта півкуль, пазли –материки , глобус, фізична карта України, завдання  для груп, логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.

Усі учні поділені на команди: « Євразія», « Африка», « Північна Америка», « Південна Америка», « Австралія» « Антарктида».

Учасники проекту: учні 4 класу, класовод.

Тривалість проекту: місяць.

Вид проекту: груповий, інформаційний.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

4 клас у мене є,

Він мене не підведе.

 Друзів маю я багато,

Ми працюємо завзято.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Доброго дня вам , діти. Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати.
  • А ви любите мандрувати?
  1. Гра « Мікрофон».
  • Ти можеш бути синоптиком?
  • Тож розкажи, що сьогодні спостерігається у природі.
  • Ти читаєш книжки?
  • Ти займаєшся спортом?
  • Ти загартовуєшся?
  • Ти їси багато вівсянки?
  • Це дуже добре. Сьогодні ми будемо мандрувати по нашій планеті. Чи знаєте ви як вона називається? ( Земля)
  • Правильно! Ми побуваємо на різних землях , познайомимося із рідкісними  рослинами і тваринами.
  • А  здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі, побуваємо в різних портах  і працюватимемо в командах: «Євразія»,  «Африка» , «Антарктида» , «Північна Америка»,  «Південна Америка» , «Австралія».

Вітер весело вітрила надуває,

Корабель швидкість набирає,

Попереду земля…..

- Як же називають землю моряки ви дізнаєтесь, коли зайдете в порт

« Дешифрувальники».

2.  Тему сьогоднішнього уроку зашифровано у вправі «Дешифрувальник».

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

Зашифроване слово:

3 2  5  8 1 6 7 6

МАТЕРИКИ

  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … ( материках).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.Робота за логічно – опорною схемою.

Порт « Картографічний»

  • Прибуваємо в порт «Картографічний». Без карти ніяка подорож неможлива. І наші юні картографи у доступній формі прагнуть допомогти дізнатися, що таке материки. (Виступає командир картографів).

 

 

4. Проблемне запитання.

- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?

Метод « Займи позицію».

  • У різних куточках класу висять плакати із написами. Ви  повинні прочитати напис  і зайняти позицію, тобто визначитись , що означає слово « острів» без попереднього ознайомлення.

(Діти самостійно виводять правило про значення слова « острів» - 3).

5. Робота з картою.

- Знайдіть острови на карті. ( Гренландія).

- Як  тоді , на вашу думку буде називатися  напис під номером 1? ( Це півострови).

- Знайдіть півострови на карті.

( Кримський, Аравійський).

Порт «Історичний»

  1. Розповідь учителя про походження материків.
  • Прибувши в порт «Історичний», я розповім вам про походження материків.

Історія виникнення материків.

Вчені припускають ,що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Продовження вивчення нового матеріалу

Мандруємо , не виходячи з дому

-  На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови - все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту і трішки фантазії.

А ще потрібно знати усе про ці материки. 

Порт «Інформаційний»

  • Ми прибули в порт «Інформаційний». Вдома ви працювали над проектом «Материки», щоб поділитися інформацією з іншими, а також збагатити свої знання.

Гра « Мандрівники»

У цьому порту існує головне правило.

Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше  цікавих фактів.

  • Домашні групи отримують ось ці уявні валізи із цікавою інформацією про материк, куди вони відправляються мандрувати.

 

 

1 ГРУПА   2 ГРУПА

 

 

 

 

 

3 ГРУПА 4 ГРУПА

 

 

 

 

 

 

 6 ГРУПА

5 ГРУПА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмін інформацією з іншими групами.

  • Що спільного і відмінного між материками?

( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою).

ПОРТ « Фізкультхвилинка»

Море хвилюється, шумить,

Але корабель наш весело мчить.

Хвилі то піднімають, то опускають,

Швидко до берега нас підганяють.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Порт « Загадка»

  • У порту « Загадка» перевіримо свої  знання.
  1. Гра « Загадки – відгадки».
  • Відгадайте загадку та отримайте конверт із пазлами. Складіть із частинок свій материк.
  1. Там дивні рослини,

Там міднії гори.

А річка тече,

Широченна , як море. ( Південна Америка)

 

  1. Все як диво тут сприймаю я

Незвичайна ця …. ( Австралія)

 

  1. Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

 

  1. Відкритий був він

Випадково –

Той світ , що називають

Новим.   ( Північна Америка)

 

  1. У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

 

  1. Я -  найбільший материк , що складаюся з двох частин. ( Євразія).
  • Мандрували ми успішно, знаєм всі материки.

 

  1. Робота в групах за картками.
  • Але що це?

Сигнал  «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.

Просять вашої допомоги.

  • З’єднайте стрілками з материком  тільки правильні твердження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порт « Цікавинок»

  1. Довідкове бюро « А чи знаєте ви…»
  • А тепер побуваємо у порту « Цікавинок», де «Довідкове бюро з телевізійної студії «А чи знаєте ви…» надасть нам дуже цікаву інформацію.
  • В пустелі Калахарі ( Африка) дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!
  • Дерево баобаб живе до 5 тисяч  років ( Африка)
  • Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.
  • Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі
  • В деяких районах Арктики лід настільки древній, що тварини , яким мільйони років, наприклад такі , як мамонти , добре збереглися в ньому.
  • Лід Арктики стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту.

ПОРТ « В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»

  1. Гра «Вибери річ».
  • Ви знаєте, що на кораблі боцман – важлива особа. Він хоче перевірити як ви засвоїли матеріал про материки. Пропонує вам ось ці речі.
  • На який із материків нам потрібно взяти такі речі?( Парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму).

         (Записуються відповіді учнів в таблиці).

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

панаму

Африка

Найжаркіший материк

 

  1. Робота з підручником. (с. 95-99).
  • Наш головний помічник – підручник чекає на вас. Прочитайте ще раз інформацію про материки.
  1. Робота в зошиті. (с. 38).
  • Користуючись кольоровою картою півкуль «упізнайте» материки за їх окресленням. Підпишіть назви зображених материків.

Порт «Домівка»

V. Рефлексія

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- На яких материках ми побували?

- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?

- Від чого це залежить?

- А тепер визначіть свій настрій.

(В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми).

 

 

- Виберіть одну із фішок і прикріпіть відповідно до твердження.

VІ. Підсумок уроку

  • Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні).

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

VІІ. Домашнє завдання

С. 95-99 – опрацювати статті «Материки Землі»; уміти відповідати на запитання; дібрати інформацію з довідкової літератури.

 

 

 

 

doc
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
6134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку