Тема: Мариністичний пейзаж. Створення композиції «Морська далечінь».
Мета уроку: закріпити знання з кольорознавства ; удосконалити технічні прийоми зображення акварельними фарбами,підбору кольорів.
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: акварель.
Обладнання: аудіо запис шуму морського прибою,репродукції картин відомих художників, альбом,фарби,пензлі,палітра, словник.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II.Повідомлення теми уроку
III.Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя.
(звучить аудіо запис морського прибою).
Сьогодні ви будете малювати,з власних спогадів,море й небо,хвилі,кораблики,а можливо захід сонця.
Ви пам’ятаєте ці звуки? Згадайте море на картинах І.Айвазовського.
IV.Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
Як назвемо картину, де зображено живу природу?
Із чого починаємо малювати пейзаж?
Як зробити колір світлішим або темнішим?
Які кольори відносять до холодних?
V.Практична робота
Слово вчителя.
Спершу виконаємо вправи на :розтяжку кольорів; розбілення кольору; затемнення кольору.
Кольори готуємо на палітрі ,води беремо багато, фарби – лише стільки,щоб відчути відтінки. Суміші робимо прозорі,для цього поєднуємо споріднені кольори.
Починаємо працювати зверху горизонтальними мазками. Поки будете готувати новий відтінок на палітрі,вода стече вниз кольорової плями. Новий колір почнете саме з неї,тоді вийде плавний перехід, також додатковий відтінок. Приблизно по центру над лінією горизонту можна розмістити найтеплішу пляму,що буде символізувати велике вечірнє сонце.
Отже, від лінії горизонту, починаючи з теплих,світлих горизонтальних мазків,плавно переходимо до холодної гами кольорів,поступово затемнюємо, створюємо образ моря. Між мазками залишаємо невеликі білі плями,неначе гребені хвиль . Чим ближче ,тим ці гребені будуть помітнішими. Надлишки води забираємо сухим пензликом.
Також, можна намалювати невеличкий острівець,скелі, що піднімаються прямо з води темною плямою на фоні неба й моря.
Враховуємо,що усі предмети відображаються у воді,неначе в кривому дзеркалі, бо поверхню моря завжди рухає, колише вітерець. Під зображенням острівця тими ж кольорами в поєднанні з відтінками моря виконуємо декілька горизонтальних мазків.
VI. Аналіз і оцінювання робіт
Найкращі роботи - малюнки відбираємо для шкільної виставки.
VII. Закріплення нових знань і вмінь
Виділіть основні правила роботи з аквареллю . Чого не можна при малюванні фарбами:
1.Забувати про використання води і терти сухим пензлем по поверхні паперу.
2.Терти багато разів на одному місці малюнка.
3.Залишати зайву воду на площині,не забираючи її сухим пензлем.
VIII. Підсумок уроку
IХ.Домашнє завдання
Виконати опис картини І.Айвазовського «Чорне море (1881р.)».