Урок "Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра". Цінності дитинства та їх долі у дорослому житті. Вплив світу дорослих на дитячі стосунки у повісті"

Про матеріал
Тип уроку - комбінований. Урок вміщує такі методи як робота в групах, "Кошик". Використовувати на етапі закріплення знань.
Перегляд файлу

Тема уроку: Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Цінності дитинства та їх долі у дорослому житті. Вплив світу дорослих на дитячі стосунки у повісті.

Мета уроку:

Продовжити роботу над повістю «Пригоди Тома Сойєра»;

- повторити теоретичні відомості;

- з’ясувати морально - філософський аспект твору;

- розвивати творчі здібності, заохочувати учнів до активної пізнавальної

діяльності;

 - виховувати інтерес до вивчення літератури;

 Тип уроку: комбінований             

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашньої роботи

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Чому всі дорослі із задоволенням згадують своє дитинство?

- Чи змінюються люди, коли стають дорослими?

- Як саме і чому?

- Які у вас стосунки з вашими батьками?

- Вас влаштовує все у цих стосунках чи, можливо, ви б хотіли щось змінити?

- Як Том і Гек розуміли щастя?

- Що в їхньому розумінні означало бути схожими на дорослих?

- А чи завжди дорослі чинять правильно і чи у всьому можна наслідувати дорослих?

- Які шкідливі звички дорослих перейняли хлопчики? Слайд

- Чи підтримали б ви наших героїв у такій ситуації?

- Щоб ви їм порадили, від чого застерегли б?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

V. Сприйняття навчального матеріалу

1. Робота зі змістом повісті

2 . Робота в групах.

( клас ділиться на 4 групи. Кожна група отримує картку із  завданням  підготуватись до обговорення епізоду за конкретними запитаннями та завданнями. У групах завдання обговорюються  і призначаються учні для відповіді. Коли обговорюється епізод однієї групи, то інші можуть робити доповнення і допомагати іншій групі, якщо виникає потреба)

 

І група - «Втеча на острів Джексона»

  • Чому хлопці втекли на острів?Що приваблювало хлопців у подорожі?

    - Знайдіть у розділі 8 епізод від слів «Раптом Гек спитав...» до слів «...розмова по волі згасала, і в малих утікачів почали злипатися очі! (читаємо за ролями)

  • Чому Том і Джо не могли заснути?
  • Чи довго насолоджувались малі пірати втечею?
  • Яке враження на хлопців справа розповідь Тома про нічні відвідини дому?
  • Який план повернення розробив Том?

 

 

 

ІІ група – «Том у школі»

  • Чому Том відчував себе нещасним при одній думці про школу?
  • Як вчитель реагував на поведінку Тома й інших учнів?
  • Як Том урятував Беккі?
  • Які риси вдачі хлопчика виявилися в цьому епізоді?
  • У якому ще епізоді повісті в більшій мірі проявляється сміливість та благородство  Тома?

- Уяви, що Том Сойєр хоче більше дізнатися про школу, в якій ти навчаєшся. Підготуйте усну відповідь на його запитання.

  1. Які вчителі вас вчать? 
  2. Чи цікаво вам на уроках?
  3. Яке покарання ви отримуєте за провини та погані оцінки?

 

 

ІІІ група  «Трагедії на цвинтарі»

  • Чому хлопці пішли на цвинтар?
  • Свідками якої трагедії вони стали?
  • Чому хлопці мовчали, коли у вбивстві лікаря звинуватили Меффа Поттера?
  • Чому Том і Гек ходили до увязненого Поттера? Як це їх характеризує?
  • Що заставило Тома порушити клятву?
  • Як ви гадаєте, чи легко було зробити це Тому і якими були наслідки?

 

  • За чесність, сміливість, порядність, благородність доля щедро винагородила наших маленьких  героїв. Як саме?

ІV група  «У пошуках скарбів»

 

  • Чому хлопці вирішили шукати скарби?
  • Чи існували правила де і як їх шукати ?
  • До чого призвели пошуки скарбів?
  • Розкажіть як кожен з хлопців хотів витратити гроші? (від 1 особи)
  • Як жителі містечка відносилися  до Гека до і після врятування вдови Дуглас ?
  • Яке враження справила знахідка хлопців на жителів містечка?
  • Як Гек почуває себе у вдови Дуглас, що взяла його на виховання?

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Евристична бесіда.

- Якими в цих 4 епізодах виглядають дорослі?

- Що ми цінуємо в Томові та Гекові найбільше?

  • Які риси вдачі розкриваються у героїв у продовж повісті?

 

2.  «Кошик»

У млинок -  кидаємо вчинки Тома і Гека, які розважають

У смітник - кидаємо неправильні вчинки Тома і Гека.

У валізу - кидаємо вчинки Тома і Гека, що візьмемо у життя.

 

VII . Домашнє завдання

   Підготувати запитання до образу Тома Сойєра та Гекельберрі Фінна,           намалювати ілюстрації

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку