Конспект уроку для 9 класу на тему "Машинобудування світу", розроблений за підручником Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р.
ТЕМА. МАШИНОБУДУВАННЯ СВІТУ.
МЕТА : здобувачі освіти ознайомляться із досягненнями світового машинобудування, зможуть називати і показувати на карті найбільших виробників легкових автомобілів, літаків, морських суден, електроніки; характеризувати сучасні тенденції розвитку і розміщення виробництва машин і устаткування; вдосконалюватимуть вміння працювати в команді, розвиватимуть самостійність, уважність.
ОБЛАДНАННЯ: підручники, мультимедійна презентація, карти атласу, роздатковий матеріал.
ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу у формі квесту.
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1 Подивіться на свої телефони, згадайте комп’ютерну, побутову техніку, автомобілі, що є у вас вдома, які країни їх виробили?
2 На яких автомобілях, хотіли б їздити ви? Хто виробляє ці авто ?
ІІ МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОЦІ
Живемо ми у вік прогресу,
Наука розвивається із кожним днем,
А техніка і технології сучасні,
Змінили виробництво і психологію людей. ( С. Шепотіна)
Машинобудування – це галузь продукція якої постійно оновлюється і без якої ми не уявляємо свого життя і виробництва. Продовжуючи тему машинобудування, пропоную сьогодні ознайомитись з досягненнями країн світу у цій сфері. Наш урок пройде у формі квесту, під час якого вам доведеться виконати ряд завдань пов’язаних з темою.
ІІІ ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
1 Сучасні напрямки розвитку машинобудування.
Тур 1 «Поміркуй»
Завдання 1 Розвиток машинобудування відбувався в різних напрямках, із перелічених напрямків розвитку оберіть сучасні.
2 Особливості розміщення машинобудування у світі.
Тур 2 «Так – ні»
Завдання 2 Визначте правильне і неправильне сполучення регіонів світового господарства та їх спеціалізацію:
1 Північна Африка – машинобудування
2 Азійсько-Тихоокеанський регіон – субрегіон Японія – автомобілебудування,
суднобудування, електроніка
3 Південна Азія – літакобудування
4 Західна Європа – країни ЄС – літакобудування, автомобілебудування, програмне забезпечення
5 Північна Америка – ядро економіки США – ракетно-космічна, літакобудування
7 Східна Європа – потужна електроніка, автомобілебудування.
Зробіть висновок, у яких регіонах найбільш розвинене машинобудування.
3 Машинобудування світу.
Тур 3 «Німа карта»
Завдання 3 На контурну карту світу нанести країни, що є лідерами у літакобудуванні.
( США, Францію, Китай. )
Тур 4 «Автомобільні фанати».
Завдання 4 Демонструються емблеми автомобільних концернів, необхідно назвати їх і вказати країну.
Відповідь. 1 БМВ Німеччина 2 Тойота Японія 3 Мерседес Німеччина, 4 Мазда Японія, 5 Вольво Швеція, 6 Форд США, 7 Пежо Франція, 8 Чері Китай, 9 Lifan Китай 10 Додж США
Математична хвилинка.
У середині ХХ ст. у світі складалось майже 4 млн. автомобілів щорічно, у 2015 році – понад 90 млн. У скільки разів збільшився випуск автомобілів за цей період?
Тур 5 «Практикум»
Завдання 5 Назвати для збору, якої культури призначені дані комбайни, та використовуючи матеріал підручника назвати країни, що є лідерами у виробництві.
Тур 6 «Я знаю»
Завдання 6 Доповніть схему «Точне машинобудування», вказавши країни лідери в цій сфері.
Тур 7 «Я картограф»
Завдання 7 На карті показати країни, що є виробниками суден та потягів – Китай, Південну Корею, Японію, Бразилію, Аргентину, Сінгапур; Німеччину, Францію.
ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Рефлексія «SMS другові»
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати відповідний матеріал підручника.
ДОДАТКИ
Тур 1 «Поміркуй»
Завдання 1 Розвиток машинобудування відбувався в різних напрямках, із перелічених напрямків розвитку оберіть сучасні.
Тур 2 «Так – ні»
Завдання 2 Визначте правильне і неправильне сполучення регіонів світового господарства та їх спеціалізацію:
1 Північна Африка – машинобудування
2 Азійсько-Тихоокеанський регіон – субрегіон Японія – автомобілебудування,
суднобудування, електроніка
3 Південна Азія – літакобудування
4 Західна Європа – країни ЄС – літакобудування, автомобілебудування, програмне забезпечення
5 Північна Америка – ядро економіки США – ракетно-космічна, літакобудування
7 Східна Європа – потужна електроніка, автомобілебудування.
Зробіть висновок, у яких регіонах найбільш розвинене машинобудування.
Тур 3 «Німа карта»
Завдання 3 На контурну карту світу нанести країни, що є лідерами у літакобудуванні. ( США, Францію, Китай. )
Тур 4 «Автомобільні фанати».
Завдання 4 Демонструються емблеми автомобільних концернів, необхідно назвати їх і вказати країну.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тур 5 «Практикум»
Завдання 5 Назвати для збору, якої культури призначені дані комбайни, та використовуючи матеріал підручника назвати країни, що є лідерами у виробництві.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь : зернозбиральний, для збору малини, бурякозбиральний, кукурудзяний, картоплезбиральний, збору бавовнику, льонозбиральний, збору кави, збору моркви, збору коноплі.
Тур 7 «Я картограф»
Завдання 7 На карті показати країни, що є виробниками суден та потягів – Китай, Південну Корею, Японію, Бразилію, Аргентину, Сінгапур; Німеччину, Францію.