Урок "Машинобудування світу"

Про матеріал

Конспект уроку для 9 класу на тему "Машинобудування світу", розроблений за підручником Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р.

Перегляд файлу

 

ТЕМА. МАШИНОБУДУВАННЯ СВІТУ.

МЕТА : здобувачі освіти ознайомляться із досягненнями світового машинобудування, зможуть називати і показувати на карті найбільших виробників легкових автомобілів, літаків, морських суден, електроніки; характеризувати сучасні тенденції розвитку і розміщення виробництва машин і устаткування; вдосконалюватимуть вміння працювати в команді, розвиватимуть самостійність, уважність.
ОБЛАДНАННЯ: підручники, мультимедійна презентація,  карти атласу, роздатковий матеріал.

ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу у формі квесту.

                                                                   ХІД УРОКУ

 

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1 Подивіться на свої телефони, згадайте комп’ютерну, побутову  техніку, автомобілі, що є у вас вдома, які країни їх виробили?

2 На яких автомобілях, хотіли б їздити ви? Хто виробляє ці авто ?

ІІ МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОЦІ

                  Живемо ми у вік прогресу,

                  Наука розвивається із кожним днем,

                  А техніка і технології сучасні,

                  Змінили виробництво і психологію людей.  ( С. Шепотіна)

Машинобудування – це галузь продукція якої постійно оновлюється і без якої ми не уявляємо свого життя і виробництва. Продовжуючи тему машинобудування, пропоную сьогодні ознайомитись з досягненнями країн світу у цій сфері. Наш урок пройде у формі квесту, під час якого вам доведеться виконати ряд завдань пов’язаних з темою. 

ІІІ ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

1 Сучасні напрямки розвитку машинобудування.

Тур 1 «Поміркуй»

Завдання 1 Розвиток машинобудування відбувався в різних напрямках,  із перелічених напрямків розвитку оберіть сучасні.

  • Створення одиничних видів машин.
  • Розвиток важкого ( металомісткого ) машинобудування.
  • Мініатюризація.
  • Зрушення до сировинної бази.
  • Наукомісткість.
  • Створення комплексів машин.
  • Полегшення праці людини.

2 Особливості розміщення машинобудування у світі.

Тур 2 «Так – ні»

Завдання 2 Визначте правильне і неправильне сполучення регіонів світового господарства та їх спеціалізацію:

1 Північна Африка – машинобудування

2 Азійсько-Тихоокеанський регіон – субрегіон Японія – автомобілебудування,

суднобудування, електроніка

3 Південна Азія –  літакобудування

4 Західна Європа – країни ЄС – літакобудування, автомобілебудування, програмне забезпечення

5  Північна Америка – ядро економіки США – ракетно-космічна, літакобудування

7 Східна Європа – потужна електроніка, автомобілебудування.

Зробіть висновок, у яких регіонах найбільш розвинене машинобудування.

3 Машинобудування світу.

Тур 3  «Німа карта»

Завдання 3 На контурну карту світу нанести країни, що є лідерами у літакобудуванні.

( США, Францію, Китай. )

Тур 4  «Автомобільні фанати».

Завдання 4 Демонструються емблеми  автомобільних концернів, необхідно назвати їх і вказати країну.

Відповідь. 1 БМВ Німеччина  2 Тойота Японія  3 Мерседес Німеччина, 4 Мазда Японія, 5 Вольво Швеція, 6 Форд США, 7 Пежо Франція, 8 Чері Китай, 9  Lifan Китай  10 Додж США

Математична хвилинка.

У середині ХХ ст. у світі складалось майже 4 млн. автомобілів щорічно, у 2015 році – понад 90 млн. У скільки разів збільшився випуск автомобілів за цей період?

Тур 5  «Практикум»

Завдання 5 Назвати  для збору, якої культури призначені дані комбайни, та використовуючи матеріал підручника назвати країни, що є лідерами у виробництві.

Тур 6 «Я знаю»

Завдання 6 Доповніть схему  «Точне машинобудування», вказавши країни лідери в цій сфері.

Тур 7  «Я картограф»

Завдання 7 На карті показати країни, що є виробниками суден та потягів – Китай, Південну Корею, Японію, Бразилію, Аргентину, Сінгапур; Німеччину, Францію.

ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія «SMS другові»

 

 

 

 

 

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

 

 

ДОДАТКИ

 

 

Тур 1 «Поміркуй»

Завдання 1 Розвиток машинобудування відбувався в різних напрямках,  із перелічених напрямків розвитку оберіть сучасні.

  • Створення одиничних видів машин.
  • Розвиток важкого ( металомісткого ) машинобудування.
  • Мініатюризація.
  • Зрушення до сировинної бази.
  • Наукомісткість.
  • Створення комплексів машин.
  • Полегшення праці людини.

 

 

 

 

 

Тур 2 «Так – ні»

Завдання 2 Визначте правильне і неправильне сполучення регіонів світового господарства та їх спеціалізацію:

1 Північна Африка – машинобудування

2 Азійсько-Тихоокеанський регіон – субрегіон Японія – автомобілебудування,

суднобудування, електроніка

3 Південна Азія –  літакобудування

4 Західна Європа – країни ЄС – літакобудування, автомобілебудування, програмне забезпечення

5  Північна Америка – ядро економіки США – ракетно-космічна, літакобудування

7 Східна Європа – потужна електроніка, автомобілебудування.

Зробіть висновок, у яких регіонах найбільш розвинене машинобудування.

 

 

 

 

 

Тур 3  «Німа карта»

Завдання 3 На контурну карту світу нанести країни, що є лідерами у літакобудуванні.  ( США, Францію, Китай. )

 

Картинки по запросу "контурна карта світу"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тур 4  «Автомобільні фанати».

Завдання 4 Демонструються емблеми  автомобільних концернів, необхідно назвати їх і вказати країну.

 

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Значок-эмблема Chery

 

https://mashintop.ru/images_cache/marka_logo_thumb/images/marka/logo_original_141386869693173611.png

 

https://static2.gazeta.ua/img2/cache/gallery/765/765107_5_w_590.jpg?v=0

 

 

 

 

 

 

 

Тур 5  «Практикум»

Завдання 5 Назвати  для збору, якої культури призначені дані комбайни, та використовуючи матеріал підручника назвати країни, що є лідерами у виробництві.

 

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\Без названия.png

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\unnamed (1).jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\Без названия (1).jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\maxresdefault.jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\AVR_Spirit_4100_einreihiger_Kartoffelvollernter.jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\1507981742_turkmenistan_hlopok_kombayny.jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\pict0116.jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\unnamed (2).jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\f_1.jpg

D:\Новая папка\П_О_В\Географія\географія\9 клас\ТЕМА 4\фото\maxresdefault (1).jpg

 

 

Відповідь : зернозбиральний,  для збору малини, бурякозбиральний, кукурудзяний, картоплезбиральний, збору бавовнику, льонозбиральний, збору кави, збору моркви, збору коноплі.

 

 

 

 

Тур 7  «Я картограф»

Завдання 7 На карті показати країни, що є виробниками суден та потягів – Китай, Південну Корею, Японію, Бразилію, Аргентину, Сінгапур; Німеччину, Францію.

 

docx
Додав(-ла)
Прус Оксана
Додано
25 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку