Урок "Населення. Держави. Африки"

Про матеріал
Урок вивчення нової теми,робота в парах, використання прийомів " Проблемне питання"," Рефлексія",робота З ЛОС,
Перегляд файлу

КЗ "Великолепетиський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів "

 

 

Конкурс "Учитель року – 2019"

 

Конспект уроку з географії 7 клас

Тема. Населення. Держави. Зв'язки України з державами Африканського континенту.

Картинки по запросу картинка населення Африки

 

Підготувала вчитель географії,

спеціаліст вищої категорії,старший вчитель

Юрченко Н.І.

2019-2020 н.р.

 

Тема:Населення. Держави. Звязки України з державами Африканського континенту.

Мета:знаннєвий компонент

-поглибити знання про особливості населення Африки( расовий склад, розміщення, процеси відтворення);

-розуміти: особливості сучасного розвитку країн;

діяльнісний  компонент

-поглибити роботу з тематичними картами, знаходити найбільші країни Африки, та їх столиці, дослідити соціально-економічні проблеми регіону;

ціннісний компонент

-висловлювати  судження про вплив природних умов, ресурсів на економічний розвиток регіону;

Обладнання: підруч. 19,20 , атласи стор.8, політ.карта, мельт. презентація.

Основні поняття:раса, населення, густота, країна, політична карта, народи, демографічний вибух, густота населення, держава, колонія.

Наскрізні змістові лінії: ЕБСР, ЗБ, ГВ,ПФГ;

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, математична грамотніст, екологічна грамотніст,здоровя життя , підпрємливість.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Очікування : пояснювати закономірності, особливості розміщення населення, розвитку країн Африки, пояснювати соціально-екологічні проблеми супіства,регіону

Епіграф:                                                            « Я родом з Африки»

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Пропоную кожному згадати, що урок-це пізнання нового, невідомого, тому я бажаю гарного настрою, позитивного спілкування та чекаю від вас активної роботи .  Повідомлення, що діти  оцінюють свої знання самостійно ( картки самооцінки) на столах 

  Робота з епіграфом  уроку                            « Я родом з Африки»                                                                   

Математика географічна

1. Знайдіть суму цифр площі Африки.

2. До цього числа додайте кількість материків на Землі.

3. Від отриманого числа відніміть кількість океанів, що омивають Африку.

4. Отримане  число поділіть на кількість морів, що омивають материк Африку.

5. До цього числа додайте цифру - місце, що займає африканський материк за площею.
Відповідь:7 учні вашого класу сьогодні будуть подорожувати  країнами Африки

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бліцопитування  (вчитель звертає увагу на використання настінної карти світу,  атласи стор. 21) )

  • - в яких кліматичних поясах розташована Африка?

-назвіть особливості розміщення природних зон Африки;

-назіть природні зони Африки;

- які природні зони Африки найкраще освоєні  людиною;

- які стихійні явища характерні на материку;

-чому екологічні проблеми на материку потребують обов’язкового вирішення?

ІІІ.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Відео

- Як ви розумієте , що таке населення;

-Чому так важливо знати про особливості населення регіону, країни.

ІV. Оголошення теми уроку   Населення. Держави. Звязки України з державами Африканського континенту.

Очікування.

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні говорять).

- Де можна використовувать данні знання?

- Отже  метою уроку є такі аспекти:

Африка - континент, на якому знайдені сліди життєдіяльності найдавнішої людини планети. Тому материк вважають батьківщиною людства. Саме в Африці існували могутні держави Стародавнього світу: Стародавній Єгипет, царство Карфаген. На данному континенті світові запаси мінеральних ресурсів, лісових, дорогоцінних метелів.Водночас Африка є наймолодший регіон світу, і найвідсталіший материк.Чому все це поєдналося з Африкою.

Проблема уроку: Чому Африка найбідніший регіон світу?

V.Вивчення нової теми

Народи Африки

  •  ( за підр.стор.72.елек. карта, практ.зош.8, створюємо ЛОС)
  • Зверніть увагу, які народи проживають на півночі, центральній, південній частині материка, о. Мадагаскар;
  • Які релігії поширені серед населення.
  • Позначте на контурну карту найбільш поширені народи.

Розміщення населення (ЛОС)

1 млрд.осіб

демографічний вибух

Н-40-30 осіб(1000 о.)

С-20-15 осіб(1000 о.)

Природній приріст населення  П=Н-С   зростає 20-15 о.(1000 о.)

Підрахуйте населення  Великої Лепетихи зростає, чи зменшується.

Якщо Н-9 о.(1000),С-15 о.(1000)

Тривалість населення  найнижча-40р. ( світі 65р. Європі 72р. Україні  62р.).

Густота Г=н/s (30 осіб)

Урбанізація 40% , сільське населення 60%

Чинники розміщення  (ЛОС) стор. 73.

Фізкультхвилинка                                                                     відео

 

Держави Африки   (ЛОС)                

Пригадайте:

-Що таке політична карта;

-Назвіть складові політичної карти;

- Що таке країна, держава,

-Колонія

Робота з підручником                                                           Слайд

1ряд  Економічний розвиток держав Африки стор.74-75.

2Охарактеризуйте соціально-економічні проблеми Африки.

3ряд Зв’язки  України з державами Африканського континету стор.75;

Нанесіть на контурну карту основні країни Африки

 

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

Чому Африка найбідніший материк світу ?( мобільні групки)  ( презентують)

Запропонуйте шляхи  покращення  соціально-економічного стану (на дошкі прикріплюють)

Прийом  « Міні практикум»

Визначте за скільки год. можна дістатися до курортів Африки

Експрес - тести ( самоперевірка)                                                            

1Назвіть  народи північної  Африки

А) араба, бербери, туареги;

Б) тутсі, пігмеї,ефіопи;

В)малагасійці

2Назвіть чинники  які  впливають на розміщення населення

А) історичні, Б) природні умовиі ресурси, В) економічні, Г) традиційн, Д) релігійні

3.Де найбільша густота населення Африки:

А) долині Нілу,Б) екваторіальних широтах,) В) на сході материка

4Назвіть соціально –економічні проблеми регіону

А) продовольча, безробіття,смертність,тероризм,

Б) туризм, продовольча, природоохоронні об’єкти,

В)освіта, багатства мінеральних  ресурсів, народжуваність.

5Чим приваблює українців регіон Африка

А) туризм, Б) бідність регіону, В) мінеральні ресурси, В) традиції населення

VIІ. Підсумок уроку

Рефлексія                                                                                 Слайд

  •     Сьогодні я дізнався…
  •     Було цікаво…
  •     Було складно…
  •     Я виконував завдання…
  •     Тепер я можу…
  •     Я навчився…
  •     У мене вийшло…
  •     Я спробував…
  •     Я буду викоритистовувати

VIІІ. Оцінювання  (

ІХ. Домашнє завдання:                                                          Слайд

  •    Опрацювати § 19,20;
  •    Вивчити номенклатуру країн Африки;
  •    Підготуватися до тематичного оцінювання

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., Довгань А. І.)
Додано
26 лютого
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку