Урок."Масштаб. Міри довжини"

Про матеріал
Ознайомлення з поняттям «масштаб»; систематизування знань про одиниці вимірювання довжини; вправляння у перетворенні одиниць вимірювання; закріплення вмінь розв’язувати задачі ; розвиток аналітико-синтетичних вмінь, обчислювальних навичок, вмінь працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формування ключових компетентностей; виховання наполегливості, відповідальності.
Перегляд файлу

    Тема. Масштаб. Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць       

                                           вимірювання  довжини. 

Мета. Ознайомлення  з  поняттям «масштаб»; систематизування знань  про одиниці вимірювання довжини; вправляння у перетворенні  одиниць вимірювання; закріплення вмінь розв’язувати задачі ;  розвиток аналітико-синтетичних вмінь, обчислювальних навичок, вмінь працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формування  ключових компетентностей; виховання наполегливості, відповідальності.

Обладнання.Індивідуальні картки, комп’ютер, мультимедійна презентація. 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення: інтегрований урок математики та природознавства

                                                           Хід уроку.

  1. І. Організація роботи .

   -Приготуйте підручники з математики та природознаства, зошит

з математики і роздруковані для цього уроку матеріали, які я вам надала.

Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці.

-    Ви веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми і завдань уроку.

1.  Звучить пісня про залізницю.(слайд 1)

-Діти, як ви думаєте, чому я почала урок з цієї пісні?

Тому що наше невелике місто Лиман — великий залізничний  вузол, має багато залізничних підприємств.

Уявіть себе інструктором, якому треба скласти маршрутний лист для машиніста електровозу.  ( слайд 2)

-Як ви гадаєте, які знання для цього вам будуть  потрібні? (міри довжини,знання місцевості і т.д.)

 Ми з вами сьогодні вивчимо дві дуже важливі теми, які можуть знадобитися не тільки працівникам залізниці, а і кожному в житті.

 Ми об*єднаємо  теми уроку природознавства «Масштаб» та математики

« Міри довжини» ( слайд 3)

Будемо вдосконалювати навички перетворення одиниць довжини, ознайомимося  з поняттям «масштаб» і вчитися застосовувати ці знання на практиці.

 

Вашими вірними друзями під час подорожі повинні бути :

На дошці прикріплюється потяг з вагончиками,на яких написано ПРАЦЬОВИТІСТЬ,УВАЖНІСТЬ,НАПОЛЕГЛИВІСТЬ,АКТИВНІСТЬ.

 

ІІІ. Організація роботи.

Для цього потягу ми складемо маршрутний лист. ( слайд 4)

 

Оцінювати свою роботу на уроці ви будете, зафарбовуючи вагончики свого потягу .                ( показати потяг)

 

                             ( на дошці – семафор) 

Якщо ви правильно виконаєте завдання, то зафарбовуєте вагончик зеленим кольором, якщо неправильно – то червоним, а якщо потребуєте допомоги, то жовтим.

 Дороговказом буде ваш підручник.

IV.Атуалізація опорних знань.

     1.На маршрутном листі у зошиті  зазначимо дату.

   2. Почнемо з повторення мір довжини.

1.Перед вами лежить картка.( завдання №1).Вам треба заповнити пропуски.

    1м= …дм                            1км=…м

1м=…см                               1дм=   см

1м=…мм                               1см=…мм

Перевірте себе за підручником стор.51. або за презентацією. ( слайд 5)

                  Оцініть себе , зафарбувавши 1 вагончик.

Залиште цю картку собі як схему-опору.

3. Закріпимо свої знання.

А)Відомою вам вправою «Волейбол» виконаємо усно завдання № 323 на стор.53

 

Б)№ 316,     1 приклад пояснює вчитель, далі – 1 учень.(Оцінити учня)

                     (слайд 6)

 

                                              Зафарбуйте 2вагончик

 

Подібне завдання 325 вам буде заданий для самостійного опрацювання.

( записати учителем на дошку).

В) № 318.Хто виконає першим завдання, вмикає мікрофон. За кожну правильну рівність отримаєте по 2бали.

Перевірка завдань.( за  слайдом)

                   Зафарбуйте 3 вагончик відповідним кольором.

                                 ФІЗХВИЛИНКА

V.Вивчення нового матеріалу.

 1.Поверніться на стор.51 до № 315 (3 завдання)

-Тепер пропоную вам підготувати відповідь на запитання №315(3).

(усно)     (слайд 7)

 -Як ви думаєте, як ці знання допоможуть накреслити маршрут руху потягу?(вони креслять свій шлях за допомогою зменшення чисел в багато разів).

Ці знання нам знадобляться для знайомства з поняттям «масштаб».

 

2.Не закриваючи підручник з математики, відкрийте підручник з природо

знавства на стор.36.

Знайдіть пояснення, що називається масштабом.( про себе, хором)

                   ( слайд 8) На екрані правило.

 

                   ( слайд9) карти з масштабом.

 

  • Як ви вважаєте, що це означає?

 

3.В 3 абзаці (природ-во) знайдіть відповідь на це питання.

4.В підручнику з математики на стор.52 знайдіть № 321.

Машиністи-інструктори, прізвища яких за алфавітом починаються з літери Б до літери З будуть вимірювати відстань

  – Хмельницький – Херсон ( 5см=500км)

  З літери К до літери П  2ряд – Рівне – Київ ( 3см=300км)

   З літери Р до літери Ш 3ряд – Одеса – Суми ( 6см=600км).

 Запишіть відстань між містами у км.

Наприклад; відстань від Миколаєва до Севастополя 3см на карті, отже дійсна відстань-300км.

            Колективна перевірка за сладом.

                                    Зафарбуйте 4 вагончик.

 

VI.Узагальнення та практичне застосування знань.

  1. Користуючись масштабом в 1см-200км, накресліть маршрут потягу із сходу на захід  від Дніпра до Вінниці, із заходу на північ від Вінниці    до Києва.Напишіть, скільки всього км повинен подолати потяг.

                                    ( слайд 10)

Давайте перевіримо себе за презентацією. ( слайд 11).

                           Оцінювання учнів за  викликом учителя.

                              Зафарбуйте 5 вагончик.

2. Машиніст –інструктор повинен розрахувати , скільки електроенергії використає потяг на відповідний маршрут.

Розв*яжемо задачу.( на екрані)  ( слайд 11)

На 6 км потяг використовує 1800квт електроенергії.Скільки квт потрібно для подолання 9км?

Помічником інструктора  зараз буде……. Він буде коментувати розв’язання  задачі.                               (Розв*язуємо колективно)

Ця задача схожа на задачу для самостійного опрацювання №326.

Нагадаю, що самостійно ви опрацюєте №325, 326

                       Розфарбуйте 6 вагончик.

 

VI.Рефлексія.(картка)  про масштаб(1б) , поєднати масштаб з кількістю(3б) одиниці довжини(.3б), обрати правильне розв*язання задачі.(3б)

 

                       (На картці указана кількість балів)

VII.Підсумок уроку.

Сподіваюсь, що у вас вийшли веселі зелененькі потяги!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Нехай Раиса
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку