Урок "Масштаб. Знаходження відстаней на картах"

Про матеріал
Урок на тему "Масштаб. Знаходження відстаней на картах" для 6 класу за підручником О. С. Істер
Перегляд файлу

Тема: Масштаб. Знаходження відстаней на карті

Мета:  формування навичок роботи з картою, знаходження відстаней; розв’язування практичних задач; розвиток логічного мислення учнів.

формувати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, формулювати математичні твердження; виховувати дисциплінованість, позитивне ставлення до знань.

Очікувані результати: учні вміють знаходити відстані на карті, визначати масштаб.

Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.

Хід уроку

1 Організація класу

  1.   Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевірка присутніх.
  2.   Емоційне налаштування

Пам’ятка «7 я»

Епіграфом нашого уроку будуть слова:

«Ніколи не говори «Я – неук»,

А завжди кажи «Я – зірка».

Кожен з вас повинен пам’ятати :

Я – учень

Я – хочу знати

Я – думаю

Я – вмію

Я – знаю

Я – творча особистість

Я – зірка.

2 Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності

— Сьогодні тема нашого уроку «Масштаб. Знаходження відстаней на карті». На уроці ми навчимося працювати з картою, знаходити відстані між об’єктами та вимірювати масштаб.

Цікаво знати

Географічна карта – один із найважливіших документів людської культури. Люди завжди малювали зменшені зображення місцевості, причому різні ділянки зменшували довільно, у різній мірі. Тому старовинні креслення місцевості не дають можливості зрозуміти, яка, наприклад, відстань між берегами річки, чому дорівнює довжина річки і т.д. Щоб план місцевості був точним, необхідно всі його деталі зменшувати в однакову кількість разів зі збереженням всіх пропорцій, тобто виконувати зображення у масштабі. Тому кожен вигин на карті, кожен штрих, точка – результат величезної багаторічної праці землемірів, подорожуючих та дослідників.

Відношення довжини відрізка на карті до довжини відповідного відрізка на місцевості, називається масштабом.

Види масштабу: числовий, іменований, лінійний.

Шлях до сучасних карт був довгим і складним. Перші картографічні зображення з’явилися у Древньому світі.

Великі території, наприклад, частини світу, держави, зображуються на географічних картах. "Жодній науці не обходилися так дорого знання, як географії. Майже за кожну крихту знань заплачено людським життям ". Ці слова належать безстрашному досліднику Арктики Сєдову Георгію Яковичу, який загинув під час експедиції до Північного полюса.

Про подвиги першовідкривачів ви дізнаєтеся на уроках географії та історії, а ми з вами зараз поговоримо про карти. Мова карти повинна бути точною. Карти необхідно креслити так, щоб довжині кожної лінії на карті відповідала цілком певна відстань на землі. Адже збільшуючи або зменшуючи об'єкти, ми повинні зберігати уявлення про справжні розміри.

3 Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

  1.     Виконайте множення:

а) ;   б) ;  в) .

2) Виконайте ділення:

а) ;  б) ;  в) .

3) Скільки см в 1 км ( 100 000 см)

4)Подайте у кілометрах:

а) 320 000 см = 3,2 км;  б) 4 800 000 см = 48 км;  в) 72 000 000 см = 720 км.

5) Подайте у сантиметрах:

а) 4 км = 400 000 см;  б) 2,3 км = 230 000 см;  в) 52 км = 5 200 000 см; г) 360 км = 36 000 000 см

4 Вивчення нового матеріалу

Пілручник О.С. Істер «Математика 6 клас» (1-ша частина) § 18, ст.142-144.

5 Засвоєння нових знань

№ 644 ( робота в групах)

Ділю клас на 4 групи. Кожна група отримує завдання.

Відомо, що масштаб карти 1:11 000 000, що відповідає 110 км, тоді:

1) ;                   3) км;

2) км;                   4) км.

 

№ 646 Довжина кабінету математики 8 м, а ширина 5 м. Накресли план кабінету в масштабі 1:100.

Розв’язання: Відомо, що план кабінету 1: 100, тобто 1 см відповідає 1 м.

Практична робота

Використовуючи карту України обрати місце в якому хотіли б побувати. Визначити приблизну відстань від Сторожинця до обраного міста. Записати дані в зошит.

 

№ 651

1 см на малюнку це 100 000 см = 1000 м = 1 км на місцевості.

  1.     1*1=1 (км) – відстань між Калинівкою і залізничною станцією.
  2.     1 км = 1000 м
  3.     1000 : 80 = 12,5 (хв) – час, за який пішохід дійде до станції.

Відповідь: 12,5 хв.

6 Підбиття підсумків

Запитання до класу:

З яким новим поняттям ви познайомились на уроці?

Що розуміють під словом масштаб?

Масштаб плану 1 : 200. Що він показує?

7 Домашнє завдання

§ 18, № 647, 652, 659

docx
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку