1
Позакласний захід «Математичний тиждень» в Стодулецькій загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Жмеринського району Вінницької області
Вчителя математики Даценко Олени Володимирівни
Математика – серйозна наука і багато учнів бояться, що не зможуть її подолати. Тому нам, учителям математики, доводиться всіляко зацікавлювати учнів до її вивчення, створювати позитивну невимушену атмосферу на уроках та, навіть, в післяурочний час. Багато вдалих форм позакласної роботи для цього проводяться, аж цілі декади, різні ігри-змагання. Доцільніше такий захід організувати наприкінці семестру після написання всіх контрольних робіт, тобто перед останніми уроками семестру.
Мета: стимулювати пізнавальну та розумову діяльність учнів, пам'ять; зацікавити до вивчення математики, поглибити знання з предмету; виховувати командний дух, толерантне ставлення один до одного та відповідальність за колектив.
Хід заходу
І. Організаційний етап. Методична рада вчителів щодо організації підготовки та проведення тижня математики.
Вчителі різних предметів беруть участь в заходах з математики. Вчителі малювання та праці провели додаткові уроки «Творимо своїми руками, проявляємо творчість з бісером, клеєм, папером над підготовкою виставки «Математичний вернісаж». Вчитель музики готує музичний номер командам «Музична пісня». Вчителі історії, англійської мови, української мови та літератури, географії, хімії та біології готують завдання-питання з своїх предметів, де можуть застосовуватися математичні здібності учнів 1-9 класів. Особливу участь в підготовці прийняли вчителі початкової школи, які готували самостійно до проведення математичних заходів в їх класах.
ІІ.Проведення всешкільної лінійки. Оголошується тема, мета та план математичного тижня:
ПЛАН І. Лінійка. Оголошення теми, мети. (1-9 класи) ІІ. Математична перерва. (1-9 класи) ІІІ. Скринька завдань. (2-9 класи) ІV. Математичний ярмарок. (1-9 класи) V. Математичний вернісаж (2-9 класи) VІ. Математична естафета. (6-9 класи) VІІ. Лінійка. Підсумки. Нагородження. |
ІІІ. Математична перерва проводиться учнями 8-9 класів.
«Юні вчителі» проводять математично-логічні опитування в молодшій та середній школах. Завдання мають бути найпростіші: додавання, віднімання, табличка множення, ділення та логічні задачі на додачу. «Юні вчителі» так захопилися, що проводили свої опитування, навіть, з своїми вчителями предметниками, які їх приголомшували своїми відповідями та заперечливими питаннями.
ІV. Математична скринька завдань.
Біля скриньки встановлені завдання для учнів. Всі бажаючі пишуть на листочках відповіді, підписують та кидають в скриньку. Учасники «Математичної скриньки» нагороджуються на лінійці, яка проходить в кінці Математичної декади.
V. Математичний ярмарок – найулюбленіше свято учнів, батьків та вчителів.
Яких лише смачних домашніх страв не покоштуєш, не посмакуєш. А якщо таке дійство приурочити до виховної мети – можна, навіть, досягти успіху. Наприклад, що таке добро і зло? Пригостити когось - це добро, чи зло? Перепродавати - це добро, чи зло? Обманути, приховувати, торгуватись - це добро, чи зло? Поділитись, зробити благодійний внесок - це добро, чи зло?
V. Математичний вернісаж Учні молодшої школи готували малюнки-задачі, а також прикрашали літери бісером, прикрасами літери слів: « математичний вернісаж, естафета». Учні старшої школи готували «математичний натюрморт»
VІ. Математична естафета.
Звучить музика (пісня Алли Пугачової «Толи ещё будет»).
Ведучий1: Вітаємо вас люб’язно та щиро Бажаємо вам здоров’я та миру Відомо усім, відсутні секрети - У школі вивчають в нас різні предмети.
|
Ведучий2: Наук у нас різних Вивчають багато. Яку ж з них так важко так важко вивчати Тобі, математико, наші вітання, Це ж ти нас зібрала усіх на змагання. Сучасну і давню науку чудову Сьогодні у дії побачимо знову. |
Ведучий1: А мені математика – мука: В ній немає живої краси. Це важка, нецікава наука – В ній лиш символи й формул ліси.
|
Ведучий2: Зрозумій, ти неправий, мій друже! Не по тому шляху ти пішов. Із задачами, певно, не дружиш. То й поезії в них не знайшов. Нестандартні цікаві задачі Я б розв’язувала ночі і дні. |
Ведучий1: А мене лиш чекають невдачі, Не щастить в цій науці мені.
|
Ведучий2: Будеш, друже, трудитись сумлінно - У навчанні уникнеш невдач І розв’яжеш на “10” й “12” Не десяток, а сотні задач. |
Ведучий1: Проникаючи в зоряні долі, В таємниці земної кори, Математика всіх закликає: “Ти мрій, фантазуй і твори”.
|
Ведучий2: Чекають тут різні на вас запитання І хитрі задачі, й цікаві завдання. Питання серйозні Та є й жартівливі, Тож будьте уважні І будьте кмітливі. Ведіть, капітани, Команди в дорогу, Бажаю здобути Я вам перемогу. |
Ведучий1: Отже, представляємо команди-учасниці: команда ____ та команда ______ Команди займайте місця за столами. |
Ведучий2: Оголошуємо склад журі, для суддівства конкурсу, до складу журі входять _______________. |
Ведучий1:
Проводимо жеребкування команд , для визначення порядку відповідей на
І конкурс «Представлення» Членам команд потрібно було придумати назву команди, емблему та невеличке привітання в довільній формі.
Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів.
Отже, знайомимося з нашими командами…
Ведучий2: «Люди, не знайомі з алгеброю, не можуть уявити собі тих дивних речей, яких можна досягти за допомогою названої науки.» Г. Лейбніц
Проводимо жеребкування команд , для визначення порядку відповідей на
ІІ конкурс «Розминка» Командам потрібно дати відповідь на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Отже:Запитання для 1 команди
1. Числа, які використовуються при лічбі? (натуральні)
2. В яких одиницях вимірюється довжина? (км, м, см, мм)
3. Кут, менший за 90? (гострий)
4. Скільки прямих проходить через дві точки? (одна)
5. Частина прямої, яка має початок і не має кінця? (промінь)
6. Як називаються компоненти при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
7. Скільки кілограмів в 1 центнері? (100)
8. Трикутник, у якого всі сторони рівні (рівносторонній)
9. Скільки нулів у числі «мільйон»? (6)
10. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин варять 6 яєць? (4)
Запитання для 2 команди
1. Що утворюють натуральні числа, записані в порядку зростання? (ряд натуральних чисел)
2. В яких одиницях вимірюється вага? (тона, центнер, кілограм, грам)
3. Кут, більший за 90? (тупий)
4. Градусна міра розгорнутого кута? (180)
5. Лінія, яка не має ні початку, ні кінця. (пряма)
6. Скільки нулів у числі «мільярд»? (9)
7. Трикутник, у якого дві сторони рівні? (рівнобедрений)
8. Як називаються компоненти додавання (доданок, доданок, сума)
9. Скільки центнерів в 1 тонні? (10)
10. Трійка коней пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15)
Ведучий1:«Все має бути доведеним, і при доведенні не можна послуговуватись нічим, крім аксіом і раніше доведених теорем.» Б. Паскаль
ІІІ Конкурс „Дешифратор” Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано шифр і слова. Необхідно зашифрувати слова, подані на стрічці. Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну картку.(За правильну відповідь команді -1 бал)
Завдання №1 Елемент кола
Ведучий2:Ніякої достовірності нема в науках там, де не можна застосувати ні однієї з математичних наук, і в тому, що не має зв'язку з математикою.
Леонардо да Вінчі
Пропонуємо наступний Конкурс «Математика англійською мовою» учасникам команд потрібно встановити відповідності між математичними поняттями та їх перекладом англійською мовою, способом виставлення номерів.
= |
ромб |
Share |
two |
diamond |
+ |
квадрат |
Plus |
ten |
cube |
- |
куб |
Add |
Nine |
9 |
: |
трикутник |
equals або is |
multiply |
Angle |
. |
1 |
one |
more |
кут |
> |
2 |
less |
triangle |
7 |
< |
10 |
square |
circle |
seven |
Ведучий1: Сама лише математика має неспростовні докази, що виходять із необхідних причин. Через це тільки там людина може, спираючись на власні закони цієї науки, підійти до істини. Р. Бекон
Пропонуємо наступний Конкурс «Історичний « учасникам необхідно співвіднести рік і століття: за 10 хв
Картка «Історичний конкурс
Завдання співвіднесіть рік і століття:
718 р 1096 р
10 ст 1 ст
1479 р 1147 р 22 ст 19 ст
1179 р 527 р
1 ст н е 7 ст
Ведучий2: У математичних питаннях не можна нехтувати й найменшими похибками. І. Ньютон
Ведучий1: У самій лише математиці є наука і доведення у найточнішому і власному розумінні. Гросетес
Розпочинаємо Конкурс «Домашнє завдання» Кожна команда отримала завдання: підготувати сценку. От зараз ми і переглянемо, що з цього вийшло.
Ведучий2:Музичний конкурс хто краще заспіває українську пісню (виконують команди) Кожна команда співає пісню. Журі обирає найкращих виконавців, виставляються оцінки читцям від 4 до 1 балів.
Ведучий1 Конкурс „Математичний вірш” Кожна команда вибирає представника, який має гарні декламаторські здібності. Вибрані учні покидають зал, заходять по черзі і читають математичний вірш. Журі обирає найкращого декламатора, виставляються оцінки читцям від 4 до 1 балів.
Математичний вірш
714,15,12047
13,318,140,327
7,128,220,170,145
615,3,120
715,18,
2000035.
Ведучий1 Викликаємо капітанів. «Конкурс капітанів»
Ми знаємо, що капітан – це сильна, смілива, вольова людина. Він має гострий розум та швидку думку. Капітан повинен знаходити вихід із будь-яких екстремальних ситуацій. Тому саме капітан може допомогти команді.
Капітан кожної команди за 1 хвилину складає із слова «ДИСКРИМІНАНТ» якомога більше слів. За кожне слово – 1 бал. А в цей час демонструються виступи команд
Ведучий2 Конкурс „Вікторина” Для болільників. Кожне питання оцінюється в 1 бал
Ведучий1: За хвилиною - хвилина. Ось і грі прийшов кінець. Тож показуйте рахунок: Хто сьогодні молодець? |
Ведучий2: Дві команди добре грали, Хоч без досвіду гравці. Відповіді показали, Що обидві - молодці! |
Ведучий1:Ми надаємо слово журі для оголошення результатів.
Журі конкурсу підводить підсумки гри, виставляються бали за математичну газету, кросворди.
VІІ. Лінійка. Підсумки. Нагородження.