Урок математичних ігор у 1 класі "Математика - цікава штука"

Про матеріал
Учням буде цікаво працювати на уроці, якщо перед кожним завданням вони отримають заряд енергії у вигляді віршика до гри.
Перегляд файлу

Тема. Математика - цікава штука. Урок математичних ігор у 1 класі. 

Мета: на основі математичних ігор закріпити знання учнів про склад чисел; удосконалювати вміння дітей додавати і віднімати числа; вчити складати і розв'язувати задачі за малюнками. Розвивати увагу, логічне мислення учнів. Виховувати інтерес до математики через гру.

Обладнання: каса цифр, ребус, картки з прикладами, малюнкові задачі, зображення квіток з прикладами, краплинки з цифрами, силуетні картки (грибочки, зайчики, білочки ), малюнок хмаринки, зображення хатинок з віконцями та ін.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

Учитель.

 Ранком сонечко будити

Всіх дітей розпочинає,

Треба в школу поспішати,

Дзвоник радісно лунає.

Він запросить діточок

На чарівний наш урок.

Будем ми старанно вчитись,

На учителя дивитись.

 Що ж чекає нас за свято?

Треба ребус розгадати.

(На малюнку гриб, зашифроване слово «гра»).

II. Правила гри.

Сьогодні урок математики ми присвятимо грі. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати одну з геометричних фігурок ( круг, квадрат, трикутник, прямокутник або овал). По закінченні нашого уроку ми підрахуємо у кого найбільше фігурок і таким чином визначимо найкращого математика 1 класу. А щоб веселіше було працювати, до кожного завдання-гри є віршик-ознайомлення з грою.             

Отож, часу не гаймо та гру ми починаймо!

  1.      Проведення ігор. Гра перша

                                      

На галявині зеленій

Серед джмеликів і бджіл

Квітка виросла красива,

В неї сім є пелюстків.

Пелюстки цікаві дуже

Мають різні кольори,

І розквітне квітка швидко -

Ти лиш приклад полічи.

На дошці прикріплені три квітки з пелюстками, які скручені до серединки. На пелюстках - приклади. Учні по черзі (від кожного ряду) виходять до дошки, розкручують пелюстки, розв'язують приклади. Перемагає та команда, у кого першою «розквітне» квітка.

 

Гра друга

                                    

Стоять сестри у рядок,

Лічбу знають з пелюшок.

Десять є їх усіх,

Придивись, впізнаєш їх.

На карнизі котик спав

Міцно так, що ледь не впав.

Ці сестриці налякались

Вмить усі порозбігались.

Ти сестриці позкликай,

На місця порозставляй.

 

Для гри обираються 10 учасників. Кожен тримає картку з цифрою           від 0 до 9. Завдання учнів - вишикуватись в ряд.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Гра третя

Що це трапилось, малята,

Без шибок стоїть ось хата?

Зараз ми посидимо -

Вмить віконця засклимо.

На дошці - будиночки із віконцями, в яких записані приклади із пропущеними цифрами у «віконцях». Учні повинні записати пропущені цифри на склад даних чисел.

 

Гра четверта 

                               

Раз, два, три, чотири, п 'ять, Вийшов зайчик погулять.

Тут за ним страшне звірище

 На зайча зубами блище.

Що за звір? Вам відгадать!

Вуханя порятувать.

На дошці приклади. Відповіді до прикладів записані на окремих аркушиках, на зворотній стороні написані літери: від вовка. Діти розв'язують приклад, шукають відповідь. А коли всі приклади розв'язані, перевертають результати і читають, від кого ж тікає зайчик.

Гра п'ята

 

                                У небі голубому хмаринонька пливла.

                                За дуба зачепилась — і плакать почала.

                                Краплинками дрібними всі квіти полила.

На дошці хмаринка з краплинками, квіти з прикладами. На краплинах відповіді до прикладів. Діти розв'язують приклади і прикріплюють краплинку з правильною відповіддю до квіточки з прикладом.

IV. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!

Нам потрібно спочивать.

Тож піднімем руки вгору –

Мов поглянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки –

Як зайчата: скоки, скоки!

Десять! Д"евять! Вісім! Сім!

Час до праці нам усім.

                                     Гра шоста

     

Подивіться, це - задача

Не один над нею плаче.

Але ви не розкисайте,

А мерщій її читайте.

Якщо будете уважні –

Розв "язать тоді неважко.

 

          Дітям пропонуються задачки у вигляді малюнків. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра сьома 

Скачуть зайчики сіренькі

 Їсти хочуть всі маленькі.

 Хто поможе із малят  

Вуханів нагодувать ?

 

На дошці малюнки чотирьох зайчиків із різними цифрами; перед ними малюнки капустини, моркви, бурячка, яблучка із записаними прикладами. Знайти відповіді до прикладів.

 

Гра восьма 

                Посварились білочки

               За смачні боровички.

               Дітки, білкам поможіть,

             Рудохвостих помиріть.

             Їх грибочки ви знайдіть,

                    Справедливо розділіть.

Дві білочки з певними цифрами «збирають» грибочки. На грибках прикріплені приклади. Діти обчислюють і «віддають» грибок білочці, з цифрою якого співпала відповідь приклада.

Гра дев’ята  

                                         

Чудо-хмаронька пливла,

Раптом плакать почала.

Що за диво?! Замість сліз

Падають додолу вниз

І дощинки, і сніжинки,

Навіть грудочки-льодинки.

Швидше, дітки, їх ловіть

Приклади на них лічіть.

Хто найшвидше порахує –

Зразу ж приз він завоює.

 На дошці хмаринка, з якої падає дощ, сніг, град. Щоб сніжинки долетіли до землі, потрібно обчислити приклад ( на звороті).

 

  Гра десята  

Я не квітка і не рибка.

Сонечко чарівне я!

На своїх ясних промінцях

Принесла вам слово я.

Ви швиденько відкривайте –

Слово чарівне читайте!

 На промінчиках приклади, а на звороті – літери. Виходить слово «молодці».

V.   Підсумок уроку. 

На уроці працювали,

Гарно всі відповідали,

Додавали й віднімали,

Всі завдання розв 'язали.

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати

           І призи свої збирати.

 Підраховується кількість геометричних фігурок, що набрав кожний з учнів на протязі уроку. Визначаються найкращі математики класу. Учні нагороджуються медалями.

 

~ 1 ~

 

doc
Додано
15 жовтня 2019
Переглядів
1604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку