Урок. "Математичний квест "МАНДРІВКА ДО КОРОЛІВСТВ МАТЕМАТИКИ""

Про матеріал
У даній роботі розглянуто математичний квест-урок по темі: порівняння, додавання і віднімання дробів. Даний квест проводиться з метою узагальнення і систематизації знань учнів з вивченого матеріалу глави «порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів» у формі гри, розвинути розумові та інтелектуальні здібності учнів за рахунок завдань по пройденим темам, підвищити емоційний настрій учнів. Квест складений для учнів 6 класу, які навчаються за підручником: Математика 6 клас авт. Н.А. Тарасенкова, І.М.Богатирбова, О.М.Коломієць, З.О.Сердюк.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

Математичний квест

Мандрівка до королівств математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            Підготувала:

вчитель математики

                                                                                                               Баселіна Т.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нікополь 2020

Зміст

 

 

1. Вступ

2. Сценарій квесту

3. Заключення

4. Список літератури

5. Додатки.

5.1. Карта «Королівства математики»

5.2. Маршрутний лист

5.3 Королівство «Анограми»

5.4. Королівство «Задач»

5.5. Королівство «Лабіринт»

5.6. Королівство «Рівнянь»

5.7. Королівство «Шифрувальник»

5.8. Королівство «Прикладів»

5.9. Королівство «Порівнянь»

5.10. Пазли з висловами відомих математиків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Математика – це не так знання, як уміння.

В. Серве

Щоб перетравити знання,

потрібно поглинати їх з апетитом. 

Анатоль Франс

 

Для більшості учнів проблемним є здійснення логічних операцій, засвоєння великого обсягу інформації, яка, на їхню думку, не завжди їм потрібна.

Упровадження інноваційних технологій та методик навчання і виховання сприяє різнобічному розвитку школярів, зацікавленості учнів і викладачів. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі є квест.

Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.

Упровадження квесту дозволяє:

  • активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості й зрілості учнів, здатності до подолання спеціально створених перешкод;
  • формувати стійкий інтерес учнів до предмету;
  • активізувати сприйняття матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, малюнків, умовних графічних знаків, символіки);
  • поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;
  • розвинути універсальні форми розумової діяльності в контексті навчання інформатики (аналіз, синтез, індукція, порівняння, систематизація тощо).

Квест-урок – це урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату.

Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.

До того ж він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем.

Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій квесту

 

Цілі заходу:

  •          застосування знань і умінь в пізнавальній і предметно-практичній діяльності;
  •          формування здатності вирішувати особистісно-значущі проблеми;
  •          формування ключових компетенцій: ціннісно-смислової, загальнокультурної, навчально-пізнавальної, інформаційної, комунікативної, соціально-трудової та компетенції особистісного самовдосконалення;
  •          формування предметних і універсальних навчальних дій з урахуванням реальних потреб та інтересів у спілкуванні і пізнанні;
  •          орієнтація на тісний зв'язок навчання з безпосередніми життєвими потребами, інтересами та соціокультурним досвідом учнів;
  •          отримання учнями знань, які можуть бути застосовні не тільки в рамках освітнього процесу, але і в реальних життєвих ситуаціях.

Завдання :

Освітні: відпрацювати навички обчислення, формувати вміння застосовувати алгоритм обчислень при виконанні різних завдань практичного характеру.

Розвиваючі: розвивати в учнів інтерес до занять математикою;  розвивати мову, пам'ять, уяву і інтерес через застосування творчих завдань і завдань творчого характеру; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати логічне мислення;  розвивати творчі комунікативні здібності.

Виховні: виховувати самостійність мислення, волю, завзятість у досягненні мети, почуття відповідальності за свою роботу перед колективом; виховання умінь застосовувати наявні знання в практичних ситуаціях; виховання умінь захищати свої переконання, робити моральну оцінку діяльності оточуючих і своєї власної; сприяти активізації та розвитку пізнавальних процесів учнів.

Сенс - розважитися, перевірити і отримати знання, розширити кругозір.

Учасники: учні 6 класу у вигляді команд, кількість учасників довільна.

Тип заходу: математичний квест «Королівства математики» - активна гра-подорож по різних станціях, на яких необхідно виконати певне завдання і отримати бали  та частинку пазла.

Час і місце проведення: кабінет розбитий на зони або приміщення школи.

Незалежні консультанти: бібліотекар, медсестра, лаборант або  учні 10 – 11 класу.

Інструкція для незалежних консультантів (далі – НК)

  • НК слідкують за дотриманням правил;
  • НК не мають права давати підказки і надавати допомогу командам;
  • За шум при виконанні завдання НК штрафує команду на 1 бал;
  • За швидкість НК можуть додати додатково 1 бал;
  • За злагоджену роботи в команді і дисципліну НК можуть додати додатково 1 бал ;
  • НК роблять відповідні записи у картках команд.

Попередня підготовка: на базі 6 класу складаються команди по 5-7 чоловік. Команди обирають капітана, готують назву и девіз для свого представлення. 

Хід гри:

I. Вступна частина

(організаційний етап, повідомлення теми та пояснення правил заходу)

Шановні учасники гри! Сьогодні ви будете подорожувати по королівствах математики. Для успішної подорожі і просування до наміченої мети Вам знадобляться знання з математики, винахідливість, кмітливість і згуртованість. Допомагати Вам будуть незалежні консультанти.

За певний час команда повинна вирішити якомога більше завдань, грати чесно, дотримуючись правил, виконуючи всі завдання.

Бажаю всім удачі !!!

Інструкція для учасників:

  •     Працюємо в командах. Починаємо і закінчуємо роботу за сигналом.
  •     На кожній станції команда отримує завдання.
  •     Отримані завдання виконуємо командою або розподіляємо завдання між членами команди.
  •     Важливо встигнути виконати всі завдання правильно за відведений час.
  •     За швидкість ви можете заробити додатково 1 бал.
  •     Враховується злагодженість роботи в групі і дисципліна, за це можна отримати додатково 1 бал.
  •     Завдання для переходу дається тільки після розв’язання відповідного завдання етапу або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  •     За порушення правил гри, чи грубе порушення дисципліни команда штрафується на 1 бал.
  •     На кожному етапі команда окрім балів, ще отримує частинку пазла. 
  •     Виграє та команда, яка має найбільшу кількість балів, зібрала зображення і прочитала вислів про математику відомої людини.

У грі беруть участь 4 команди. Познайомимося з ними! 

Кожна команда оголошує свою назву і девіз.

Капітанам команд вручаються маршрутні листи.

II. Основна частина

Проводиться квест команд по етапах. Незалежні консультанти виставляють бали в маршрутні листи.

Етапи гри:

1. Королівство «Анограми» (Додаток 3)

2. Королівство «Задач» (Додаток 4)

3. Королівство «Лабіринт» (Додаток 5)

4. Королівство «Рівнянь» (Додаток 6)

5. Королівство «Шифрувальник» (Додаток 7)

6. Королівство «Прикладів» (Додаток 8)

7. Королівство «Порівнянь» (Додаток 9)

ІІІ. Підведення підсумків гри. Нагородження переможців.

Після закінчення гри команди збирають зображення і читають вислови про математику відомих людей. Виграє та команда, яка зібрала зображення, прочитала девіз і додатково має найбільшу кількість балів.

Нагородження переможців.

Математика - це знаряддя, за допомогою якого людина пізнає і підкорює собі навколишній світ. Щоб зробити в математиці відкриття, треба любити її так, як любив її кожен з великих математиків, як любили і люблять її десятки і сотні інших людей. Зробіть хоча б малу частину того, що зробив кожен з них, і світ назавжди залишиться вдячним вам. Полюбіть математику! На цьому наш квест завершується. Вітаємо команду з перемогою та нагороджуємо їх подарунками. Але переможцями стали всі учасники сьогоднішнього вечора, тому що кожен дізнався щось нове.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключення

 

У даній роботі розглянуто математичний квест-урок по темі: порівняння, додавання і віднімання дробів. Даний квест проводиться з метою узагальнення і систематизації знань учнів з вивченого матеріалу глави «порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів» у формі гри, розвинути розумові та інтелектуальні здібності учнів за рахунок завдань по пройденим темам, підвищити емоційний настрій учнів.

Квест  складений для учнів 6 класу, які навчаються за підручником: Математика 6 клас авт. Н.А. Тарасенкова, І.М.Богатирбова, О.М.Коломієць, З.О.Сердюк.

Переваги використання квесту:

  • дозволяє учням пізнати один одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;
  • виявляє приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;
  • розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;
  • дозволяє учням краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;
  • проводить аналогії й асоціації між явищами;
  • швидка актуалізація інформації;
  • ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;
  • інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність.

Я вважаю що такі уроки сприяють розвитку особистісних якостей учнів, зближують вчителя і учнів. Питання і завдання підібрані і складені так, що будуть по «зубах» не тільки відмінникам з математики, а й любителям інших дисциплін. Всі зможуть проявити себе в кращому світлі, і навряд чи хто залишиться байдужим і нудьгуючим. Веселі пізнавальні завдання значно пожвавлять вивчення такої суворої,  «сухої», а для багатьох навіть і «страшної» дисципліни, якою є математика, навчать учнів користуватися отриманими знаннями, термінологією, розвинуть їх пам'ять і логіку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтернет-ресурси та література

1. Математика. 6 кл. Збірник задач і контрольних робіт/ А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, Ю.М.Рабінович, М.С.Якір. – Х.:Гімназія, 2017.

2. Методическая разработка "Алгоритм создания квеста". Т.С. Стародубцева, 2019 г. [Електронний ресурс] //Режим доступу: https://infourok.ru/metodicheskaya-razrabotka-algoritm-sozdaniya-kvesta-3956453.html

3. Мішагіна О. Д. «Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів» [Електронний ресурс]//Режим доступу: https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/34730/

4. «Навчальний квест: навчати, шукати, грати. Як створити і провести квест-урок?» Журнал «На Урок» [Електронний ресурс]//Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati

5. Математический квест «Страна математика». Костылева Т.Н. [Електронний ресурс]//Режим доступу: https://infourok.ru/matematicheskiy-kvest-strana-matematika-3527598.html

5. Цитати про математику [Електронний ресурс]//Режим доступу: http://matematukan.blogspot.com/p/blog-page_5.html 

7. Методическая разработка недели математики. Математический квест «Покорение математического олимпа» Е.В.Белецкая, Маріуполь,2015. [Електронний ресурс]//Режим доступу:  http://surl.li/esuo

8. «9 иллюстраций, отличия на которых найти не так просто, как кажется». [Електронний ресурс]//Режим доступу: http://surl.li/etnb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

Додаток 1

Карта «Королівства математики»

 

Додаток 2

Команда _______________________________________

Маршрутний лист № 1

Назва королівства

Бали

Додаткові бали

Примітка

1

Королівство «Анограми»

 

 

 

2

Королівство «Задач»

 

 

 

3

Королівство «Лабіринт»

 

 

 

4

Королівство «Рівнянь»

 

 

 

5

Королівство «Шифрувальник»

 

 

 

6

Королівство «Прикладів»

 

 

 

7

Королівство «Порівнянь»

 

 

 

Додаток 3

Королівство «Анограми»

Відповіді: відрізок, доданок, знаменник, ділене, кут, число, трикутник, квадрат, відсоток, дріб, промінь, чисельник, бісектриса, дільник, множник, частка, рівняння, добуток.

Додаток 4

Королівство «Задач»

 

 

Відповіді:

№ 1.

  – маса одного куска дині, – маса одного куска кавуна, тоді і , звідси <. Маса куска кавуна більша.

 

№ 2.

і , < – довжина кроку Сашка більше.

= (м)

Відповідь: на м довжина кроку Сашка більше.

 

№ 3

1) частина маршруту який пройшли туристи за другий день.

2) пройшли туристи за два дні.

Відповідь: пройшли туристи за два дні.

 

№ 4

1) + =29=29(км/год) швидкість за течією

2) =25(км/год) швидкість проти течії

Відповідь: 29км/год швидкість за течією, 25(км/год) швидкість проти течії.

 

№ 5

- частина басейну наповниться за 1 год з першої труби

- частина басейну наповниться за 1 год з другої труби

1) +==частина басейну яка наповниться з двох труб за 1 год.

2)  1 – = частина басейну яка залишиться незаповненою.

Відповідь: частина басейну яка залишиться незаповненою.

Додаток 5

Королівство «Лабіринт»

 

 

Відповіді:   Ділиться на 2                       Ділиться на 3

 

 

 

 

 

Ділиться на 9                                       Ділиться на 5

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Королівство «Рівнянь»

 

 

Відповіді:

1)

2) .

3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

Королівство «Шифрувальник»

 

 

 

Відповіді:

1. Цілі числа — першоджерело математики.     Г. Мінковський

2.   Математика-це мова, якою говорять всі точні науки.   М.І. Лобачевский.

3. В математиці є своя краса, як в живописі і поезії. М. Є. Жуковський.

4. Математика - це мистецтво називати різні речі одним і тим же ім'ям. Жуль Анрі Пуанкаре

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

Королівство «Прикладів»

Відповіді: 1) ;  2) ;  3) ;   4) ;   5) ; 6) ;  7) ;  8) .

Додаток 9

Королівство «Порівнянь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 10

Пазли з висловами відомих математиків

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бойченко Валентина Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 січня 2021
Переглядів
2263
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку