Урок Математика 2 клас Тема. Додавання двоцифрових чисел виду 38+25. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач.

Про матеріал
Розробка уроку математики для 2 класу НУШ за підручником Н. П. Листопад(Математика : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти.— К. : УОВЦ «Оріон», 2019). Для вчителів початкових класів, студентів педагогічних закладів.
Перегляд файлу

Калініченко Алла Василівна,

учитель початкових класів

Лебединської спеціалізованої

 школи І – ІІІ ступенів  №7

 

 

 

Математика

2 клас

Тема.  Додавання двоцифрових чисел виду 38+25. Дії з іменованими числами. Розвязування задач.

Мета. Ознайомити учнів з додаванням двоцифрових чисел з переходом через розряд, вдосконалювати навички роботи з іменованими числами;   закріплювати вміння складати і розв’язувати задачі.

Дидактична задача:  формувати міцні обчислювальні навички,

виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок – мандрівка.

Обладнання: шість цеглинок LEGO , таблиці – схеми, завдання для роботи в парах, завдання для самостійної роботи.

Література. Типова освітня програма авторського колективу під керівництвом О. Я. Савченко.

 Підручник Н. П. Листопад (Математика : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти.— К. : УОВЦ «Оріон», 2019).

                                                 Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Продзвенів уже дзвінок.

- Починаємо урок. 

Сьогодні урок –  відкритий для всіх,

Багато гостей! То ж вітаємо їх.

  • Подивіться мені в очі.
  • Посміхніться!
  • Подаруйте посмішку один одному.
  • Нехай цей урок залишить у вас міцні знання  і хороший настрій.
  • Тихенько  сідає «краса»,  ще тихіше «сила».

- Хто сказав, що математика –
Це складна наука?

Ми сьогодні доведем,

Що це цікава штука.

 

  • Діти, сьогодні до нас на урок завітали геометричні фігури,  вони чарівні, на звороті кожної сховане завдання, яке вам треба виконати.
  • Вашими друзями на уроці повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога.  
  • - А ще головне -  триматися разом, не відставати, допомагати один одному.
  • Щоб у дорозі ніхто не заблукав, будемо подорожувати групами:

«2 + 2», «Квадрат», «Пізнайки».

 

    Свої  здобутки на уроці ви будете позначати на листі  самооцінювання, який лежить у вас на партах. За кожну правильну відповідь домальовуєте сонечку промінчик.

 

Фігура відкривається тільки тоді, коли ви правильно її зашифруєте.

                  Перше завдання  від   ( Трикутника )

  • «Розминка»
  1. Інтерактивна технологія «Незакінчені речення»
  2. Тестові завдання з LEGO “Шість цеглинок”

Правильна відповідь - це колір цеглинки!

 


  • Вісімнадцять складається з

 

Вісімнадцять - це …. 10 + 3 10 + 5 10 + 8 10 + 6

 

  • Знайдіть суму чисел 7 і 8

  •  

  • Знайдіть суму чисел 6 + 4 = 10 18 15 20

 

 

 


Розв’яжіть ланцюжок, покажіть цеглинку з правильною відповіддю - + + 18 8 4 1 15 10 18

 

  1. Обчисли усно. Гра «Футбол» ( Слайд )

40 + 12, 15,17,19, 16, 18.

  1. Задача.   

        У потязі  6 вагонів.  Чебурашка домовився з Геною зустрітися в  третьому вагоні поїзда. Чебурашка  сів у третій вагон від „голови" поїзда, а Гена - від  „хвоста"'.  Чи зустрілись вони? Чому?

( Слайд )

             Що з цієї задачі ми повинні взяти для себе, коли прийдеться зустрічатися біля  поїзда?   (Чітко вказувати № вагона, і від „голови"  чи від „хвоста" поїзда)

  • Я впевнена, що кожен з вас намагався відповідати швидко і точно.

 «Каліграфічна хвилинка»

  • За календарем сьогодні   2 грудня.
  • А як можна назвати цю дату, не вживаючи назви місяця?  ( 2 день першого місяця зими, або 2 день останнього місяця року.)
  • Який сьогодні день тижня? (вівторок)
  • Спробуйте зашифрувати і його. (другий день тижня, день, що йде після понеділка, день, що передуєє середі ).

Відкрийте зошити і запишіть.

2 грудня

Класна робота

Доповніть речення.

 У музиці . . . нот.

Веселка має . . . кольорів.

Тиждень має . . . діб.

  • Каліграфічно запишіть цифру 7 стільки разів, скільки вам років.
  • Яка фігура пропонує нам наступне завдання?

   2. Проведемо математичний бліц – турнір.

Тест про прості та складені задачі

шість цеглинок LEGO

Якщо задача розв’язується однією дією –піднімаєте 1 цеглинку,

якщо двома – дві.

  1. Маринка зібрала12 кілограмів каштанів, а Сашко  - ?, на 3 кілограми більше. Скільки всього кілограмів каштанів зібрали діти?
  2. Оленка знайшла 18 грибочків, а Маринка  - ? , на 5 менше. Скільки грибочків знайшла Маринка?
  3. В одному відрі 8л води, а в другому – на 2 л більше. Скільки літрів води у двох  відрах разом?
  4. Татко впіймав 40 рибин, а дідусь - ?, на 5 менше. Скільки рибин впіймав дідусь?

5. Іра вирізала 10 ялинок, це на 2 менше, ніж Марійка .  Скільки ялинок вирізала Марійка?

  • Хто з вас помилявся? Де саме?
  • Хто допоможе?
  • Чому треба вважати цю задачу простою(складеною)?
  • Хто уважно слухав запитання, той правильно виконав завдання.

                            

Повідомлення теми і мети уроку.

 

  • Сьогодні на уроці я відкрию вам секрет, як легко додавати  двоцифрові числа з переходом через десяток і навчу вас це робити.
  • А  також будемо складати і  розвязувати задачі, додавати іменовані числа.

Пояснення

45 + 37 = ( 40 + 30 ) + ( 5 + 7 ) = 70 + 12 = 82

3. Робота з підручником

  • Відкрийте підручники на с. 71. №418
  • За малюнком і схемою розкажіть , як знайти суму чисел   38+25.
  1. Розклади числа на розрядні доданки.
  2. До десятків додай десятки.
  3. До одиниць додай одиниці.
  4. Отримані результати додай.
  • Яка фігура пропонує нам наступне завдання?
  • Первинне закріплення ( за таблицею )
  • 68 + 18 =             36 + 27=

                                 47 + 45 =             56 + 25 =  

  • Яка фігура пропонує нам наступне завдання?

3.  «Обчислити приклади»

( 4 учні працюють на дошці)

Приклади

26 + 65 = 91                             57 + 34 = 91

                        64 + 28 = 92                                29 + 26 = 45

                        48 + 34 = 82                               36 + 37 = 73

                        28 + 45 = 73                               77 + 17= 94

 

  • Відкриємо наступну фігуру.

4.Робота в парах

Нагадую правила роботи в парах.

  1. Слухати і чути.
  2. Не перебивати.
  3. Говорити по темі.
  4. Бути доброзичливим.
  5. Берегти час.
  1. Віднови правило

    До одиниць додай одиниці.

              Розклади числа на розрядні доданки.

 Отримані результати додай.

    До десятків додай десятки.

  •  
  • 2. Сполучити стрілками вираз і відповідь до нього.
  • шість цеглинок LEGO

на цеглинках LEGO І варіанту написані приклади, другого – відповіді.

  • 36 + 36        81
  • 48 + 18        66
  • 56 + 25        54         
  • 25 + 27        72

                                                 34 + 27         52

                                                 19 + 35         61

  • Звірте з еталоном.   ( слайд )
  • «Спортивна»
  • Тепер настав час відпочинку.
  • Ми проведем  фізкультхвилинку.
  • Робота з підручником №420
  • Виконайте дії з іменованими числами ( коментовано 1 учень  біля дошки)
  • А … ( шестикутник ) пропонує нам попрацювати самостійно

5 «Самостійна» ( Слайд )

 

 

 


«2 + 2»

Розвяжи приклади

Приклади

37 + 45  =  _____

39 + 57 =  _____

65 + 17 = _____

46 + 48 = _____

28 + 43 = _____

 

 

               «Квадрат»

Порівняти

26 + 26 … 26 + 17

45 + 46 …37 + 55

28 + 28…18 + 38


                                               «Пізнайки»

Тест

  1. Сума чисел 35 і 48 дорівнює

 

а ) 73                 б )   92            в )   83

 

  1. Бабуся помила 18 столових ложок, це на 6 менше, ніж чайних. Скільки всього ложок помила бабуся?

 

а ) 42 ложки      б ) 12 ложок            в ) 24 ложки

 

  1. Шість стовпів для огорожі ділянки розміщено в один ряд. Відстань між  сусідніми стовпами дорівнює 5 метрів. Яка відстань між крайніми стовпами ?

 

а  ) 10 метрів         б ) 20 метрів       в )   25 метрів

 

Порівняйте відповіді з еталоном, оцініть себе.

 


  1. А ромб запрошує нас у Королівство Задач.
  • Складіть задачу за коротким записом.

                                                 І ящ.  – 34 кг моркви

ІІ  ящ. - ? , на 12 кг більше

- Змініть запитання задачі, щоб вона розвязувалась двома діями.

6. Задача № 422

  • Прочитайте задачу.
  • Повторіть її зміст за коротким записом

Лимонів -  2 шт.

          Апельсинів – 7 шт.                                           }?

          Мандаринів - ? , 6 на   більше , ніж апельсинів

          Запишіть:                            Задача ( записуємо в зошит )

Розвязання

  1. 7 +  6 = 13 ( шт. ) – мандаринів.
  2. 13 + 7  +  2 = 22 ( шт. ) – разом.

Відповідь: 22 штуки  всього цитрусових.

Читання задачі опрацювання, використати метод «Прес»( «Я вважаю…, тому що…., наприклад…., отже(таким чином)….»)

                                     Валеологічна хвилинка. 1 хв
Учитель: Сплять маленькі кошенята,
Всі заплющіть оченята!  (Діти заплющили очі)
Діти: А Васько не хоче,
Він розплющив очі! (Очі розплющені)
Учитель: Подивився вгору, вниз,
Поводив очима скрізь.
(Очі вгору, вниз, по колу, головою не рухаючи)
І праворуч, і ліворуч,
Перевірив: вуха поруч!
Знову — вгору, знову — вниз,
Лапою помацав ніс 
(Діти, дивлячись на свій вказівний палець,

наближають його до носа)
Ось і вправа закінчилась.
Очі наші  відпочили?

 

  • Ось і підходить до кінця наш урок, і нам залишилося відкрити лише одну останню фігуру,
  1.  «Підсумкова»

Домашнє завдання( Слайд )

    «2 + 2»        Задача 425. Приклади 424.

«Квадрат»     Задача 425. Порівняти 421.

«Пізнайки»   Виконати картку  з «Планети міркувань».

  • Сьогодні на уроці найбільшим відкриттям було…( додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд )
  • - Яким був наш урок ? ( цікавим, пізнавальним,

вдалим, корисним, навчальним)

  •  Якими ви були на уроці? ( старанними, розумними, кмітливими, організованими, зібраними )
  •  Засвітіть свої сонечка.
  • Рефлексія. Оберіть відповідну цеглину LEGO.
  • - На уроці мені не сподобалось.
  •                   1
  • - На уроці мені дуже сподобалось.

2

  • На уроці мені сподобалось.

3

 

Годинник  невтомний показує  враз, що  наш  урок  закінчувати  час.

  • Всі фігури відкриті. А зараз прочитайте слово, яким мені приємно закінчити наш урок.

 

 

М   О   Л   О

 

 

 

Д   Ц   І   !

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
6334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку