Тема: Множення і ділення раціональних чисел
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми; удосконалювати навички обчислень; сприяти розвитку уваги, пам'яті, логічного мислення, кмітливості,культури математичного мовлення; виховувати інтерес до предмету, самостійність, наполегливість у роботі.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Наочність і обладнання: мультимедійна дошка, дублони, чорні мітки
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Слово вчителя. Шановні друзі! Сьогодні на уроці ми систематизуємо та узагальнимо знання, вміння та навички з теми: «Множення і ділення раціональних чисел»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Я підготувала девіз до уроку, проте забула чиї це слова. Тому прошу мені допомогти в цьому і за допомогою усної гри «Дешифрувальник» скласти прізвище педагога. Правильна відповідь означатиме літеру.
ІV. Актуалізація опорних знань
Гра «Дешифрувальник»
І. Знайдіть добуток
4) -7 і 7 5) 0 і 5
Відповідь: м) 0 х) - 1,2 о) - 49
у) 40 с) 32 я) - 40
ІІ. Знайдіть частку
4) -8 і 4 5) - а і а
Відповідь: н) 0 и) -5 с) -2
л) 4 ь) -1 а) 16
ІІІ. Спростіть вираз
Відповідь: и) 10mn й) -100 xy
о) xy к) –ab
Отже, отримане прізвище – Сухомлинський. Девіз уроку – слова Василя Олександровича : «Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер».
Василь Сухомлинський (1918-1970) – відомий український педагог, публіцист, письменник, поет, автор 41 монографії і брошури, більше 600 статей, 1200 оповідань і казок. Його твори видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників.
«Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя».
Тому сьогодні ми разом з вами доведемо, що вчитись можна весело. І формою проведення нашого уроку – є Подорож математичним океаном
V. Практична робота
Щоб вийти з порту, нам необхідно обчислити значення виразу. За правильну відповідь ви отримаєте дублони і зможете відправитись у відкритий океан
-0,25 · · (-40) · (-4,5)
Отже, подорож триває. Але погляньте, що це? Піратський прапор! Ми зможемо уникнути полону, якщо проведемо гру-тест «Вірю – не вірю». Будьте уважними адже за правильну відповідь отримаєте дублон, за неправильну - чорну мітку.
1) 100 · (-3) · (-0,25) < 0 4) ( : (-2) > 0
2) – 27 : 0,9 · (-2) > 0 5) ǀ-3ǀ · (-2) < 0
3) ( · (-5) > 0 6) -25 · 0 · (-4) > 0
Ми з легкістю вирвались з полону піратів, проте наступним випробуванням будуть підводні рифи , які ми зможемо обійти, розв’язавши рівняння. Не забувайте про дублони!
Продовжуємо нашу подорож. Ви подолали підводні рифи математичного океану. (Звучить аудіозапис шторму). Що це? Будьте обережними, попереду на нас чекає шторм .
Що робити? Солона вода змила усі літери, щоб це виправити виконайте завдання на поновлення записів .
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Ви всі молодці! Ми разом з вами подолали сьогодні багато перешкод, найсміливіші і найвпевненіші отримали свою нагороду – дублони, які можна обміняти на оцінки.
Останнім етапом нашої незабутньої подорожі є повернення додому