Інтегрований урок математики, природознавства
2 клас
Учитель - Рекуненко Світлана Ростиславівна
Іллінецька ЗОШ І – ІІІ ступенів №1
Тема . Математика . Таблиця множення числа 3. Порівняння числових виразів.
Природознавство . Турбота людей про тварин взимку .
Очікувані результати: Учні розуміють способи складання таблиці множення числа 3, порівнюють числові вирази, розв’язують задачі вивчених видів, застосовують знання про природу взимку для розв’язання навчальних і життєвих ситуацій.
Обладнання : комп’ютер,презентація, роздатковий матеріал.
Тип уроку : інтегрований урок.
Хід уроку
І Організаційний момент.
Продзвенів і стих дзвінок,
Розпочнемо вже урок.
У- уважні
Р – розумні
О – організовані
К - креативні
Сьогодні урок , який буде поєднувати предмет математику і природознавство.
Тому на уроці ви дізнаєтеся про те як люди допомагають тваринам перезимувати, а ще будете виконувати завдання Матінки – природи, ознайомитеся із таблицею множення на 3, будете розв’язувати вирази та задачі.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Основні ознаки зими ми повторимо
Гра «Так чи ні?» ( учні викладають сині фішки – «так», червоні - «ні»)
• Сонце стоїть низько на небосхилі. (Так)
• Річки й ставки вкрились льодом. (Так)
• Падають рясні дощі. (Ні) (Сніг)
На землю падає сніг. (Так)
• Небо часто вкривають темні хмари. (Так)
• Повітря надворі тепле. (Ні) (Холодне)
Зозулі , солов’ї , лелеки, чаплі відлітають у теплі краї(Так)
У морозну погоду сніг рипить під ногами. ( так)
Їжаки,борсуки, ведмеді готують їстівні запаси на зиму.(ні)
(С С Ч С С Ч С С Ч )
Карасик Золотенко дає вам перше завдання, розв’язавши завдання ви дізнаєтеся
Для життя рибам потрібні:
Вода,їжа, повітря, сонячне тепло.
У холодній воді риби менш активні.
Рибам взимку важко дихати, бо не вистачає повітря.
Порівняти вирази. Завдання в конвертах
16 □ 2• 6 2 • 5 □ 2 • 6
12 □ 2• 4 4 • 2 □ 2 • 4
11 □ 2• 5 2 • 8 □ 10 взаємоперевірка
Щоб забезпечити доступ кисню рибам люди прорубують ополонки вставляють очерет чи солому. ( слайд)
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
А Зимуючі птахи, рятуючись від голоду, шукають прихисток поблизу людського житла.
Б Дятлів називають санітарами лісу.
В Птахам не страшний голод, а страшний холод
Г Осілі птахи полюбляють їсти насіння, крихти сухого хліба, зерно, крупу, шматочки сала.
Розгляньте малюнок. Розв’язування задачі усно.
Скільки птахів біля годівниці? Прилетіло у 2 рази більше. Скільки птахів прилетіло?
Кожна пташка принесла до годівнички вирази, а вирази потрібно розставити та обчислити
3• 2= 3 • 3 =
3 • 4 = 3 • 5=
3 • 6 = 3 • 7 =
3 • 8= 3 • 9 =
Що цікавого ви помітили?
Як отримати наступний добуток?
Фізкультхвилинка пісенна
ІV Закріплення вивченого матеріалу
Люди допомагають птахам перезимувати. Виготовляють годівнички,розвішують їх у садах, насипають корм. А ми визначимо скільки насінин з’їла кожна пташка . Виконайте завдання : обчисліть вирази, використавши таблицю множення, прикріпіть «зернятко – відповідь» відповідно до розв’язку виразів.( малюнки птахів, під ними вирази на множення. Малюнок ластівки без розв’язку)
Проблемне питання.
Чому ластівка залишилася без зерняток.(вона відлітає у теплі краї).
У наступному конверті ви отримаєте від Сойки Синьокрилки. Розв’язати правильно вирази. Дізнаєтеся що їдять тварини взимку.
3• 4 + 8= 3 • 9 - 7=
35 - 3 •5= 2+ 3• 6=
44- 8• 3 = 7• 3-1=
Дикі свині викопують цілі траншеї , шукаючи під снігом їжу:жолуді,горіхи ліщини, кору дерев.
Лисиці ловлять мишей під снігом
Лосі , олені ходять лісом , об’їдають кору ,гілки осики, горобини, сосни, берези.
Зайці живляться корою та молодими пагонами дерев.
Найбільший звір наших лісів – зубр, харчується взимку корою дерев і гілочками, можуть їсти хвою.
Вовки мандрують у пошуках здобичі,нападають на лосів, оленів,кабанів.
Так це косулям, оленям, лосям, тому що немає соковитої трави, води. Тому люди годувальні майданчики для тварин.
(слайди)
Задача 1
Лісники розклали у годівниці для тварин 5 тюків сіна по 3 кг . Скільки кг сіна розклали лісники?
1 тюк – 3 кг
5 тюків - ? кг
___________________
Відповідь:___________________________________
Задача 2
Біля годівниці зайці з’їли 4 головки капусти по 3 кг і 5 кг буряків. Скільки всього овочів з’їли зайці?
Капуста – 4 г. по 3 г
Буряків – 5 кг
Відповідь :_______________________________
Конверт
3• |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6- М, 9- О, 12- Л, 15- 0, 18 – Д, 21- Ц, 24- І (МОЛОДЦІ)
V Підбиття підсумків. Рефлексія.