22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок "Математика . Таблиця множення числа 3. Порівняння числових виразів. Турбота людей про тварин взимку .

Про матеріал
інтегрований урок з математики та природознавства з використанням різних завдань на формування критичного мислення учнів.
Перегляд файлу

Інтегрований урок       математики, природознавства   

2 клас

Учитель - Рекуненко  Світлана Ростиславівна

Іллінецька ЗОШ І – ІІІ ступенів №1

 

Тема . Математика . Таблиця множення числа 3. Порівняння числових виразів.

           Природознавство . Турбота людей про тварин взимку .

Очікувані результати: Учні розуміють способи складання таблиці множення числа 3, порівнюють числові вирази, розв’язують задачі вивчених видів, застосовують знання про природу взимку для розв’язання навчальних і життєвих ситуацій.

Обладнання : комп’ютер,презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку : інтегрований урок.

                                                   Хід уроку

І Організаційний момент.

 Продзвенів і стих дзвінок,

Розпочнемо вже урок.

 

У-  уважні

Р – розумні

О – організовані

К  - креативні

Сьогодні урок , який буде поєднувати  предмет математику і природознавство.

Тому на уроці ви дізнаєтеся про те як люди допомагають тваринам перезимувати, а ще будете виконувати завдання Матінки – природи, ознайомитеся із таблицею множення на 3, будете розв’язувати вирази та задачі.

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1. — Яка зараз пора року?

Основні ознаки зими ми повторимо

Гра «Так чи ні?»    ( учні викладають сині фішки – «так», червоні - «ні»)
• Сонце стоїть низько на небосхилі. (Так)
• Річки й ставки вкрились льодом. (Так)
• Падають рясні дощі. (Ні) (Сніг)

 На землю падає сніг. (Так)
• Небо часто вкривають темні хмари. (Так)
• Повітря надворі тепле. (Ні) (Холодне)

Зозулі , солов’ї , лелеки, чаплі відлітають у теплі краї(Так)

У морозну погоду сніг рипить під ногами. ( так)

Їжаки,борсуки, ведмеді готують їстівні запаси на зиму.(ні)

(С С Ч С С  Ч С С Ч )

  1. Зміни у погоді несуть значні зміни у житті тварин. Які групи тварин ви знаєте?( комахи, риби, птахи, звірі)

Карасик Золотенко дає вам перше завдання, розв’язавши завдання ви дізнаєтеся

 Для життя рибам потрібні:

Вода,їжа, повітря, сонячне тепло.

 У холодній воді риби менш активні.

Рибам взимку важко дихати, бо не вистачає повітря.

Порівняти вирази. Завдання в конвертах

16     2• 6              2 • 5  □ 2 • 6

12   □ 2• 4                4 • 2  □ 2 • 4

11 □   2• 5                 2 • 8  □ 10         взаємоперевірка

Щоб забезпечити доступ кисню рибам люди прорубують ополонки вставляють очерет чи солому. ( слайд)

ІІІ      Вивчення нового матеріалу.

  • А як живеться узимку птахам? Чи всі птахи залишаються зимувати?
  1. Виконайте тестове завдання. Яке з тверджень НЕПРАВИЛЬНЕ?

А Зимуючі птахи, рятуючись від голоду, шукають прихисток  поблизу людського житла.

Б  Дятлів називають санітарами лісу.

В Птахам не страшний голод, а страшний холод

Г  Осілі  птахи полюбляють їсти насіння, крихти сухого хліба, зерно, крупу, шматочки сала.

Розгляньте малюнок. Розв’язування задачі усно.

  1. Усне розв’язування задачі.

Скільки птахів біля годівниці? Прилетіло у 2 рази більше. Скільки  птахів прилетіло?

  1. Ознайомлення з таблицею множення на 3.

Кожна пташка принесла до годівнички вирази, а вирази потрібно розставити та обчислити

           3• 2=                               3 •  3 =

                    3 • 4 =                              3 • 5=

                    3 • 6 =                              3 • 7 =

                    3 • 8=                               3 • 9 =

Що цікавого ви помітили?

Як отримати наступний добуток?

 

Фізкультхвилинка  пісенна

 

ІV Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота у групах. Розв’язування виразів на множення.

 Люди допомагають птахам перезимувати. Виготовляють годівнички,розвішують їх у садах,  насипають корм. А ми визначимо скільки насінин з’їла кожна пташка . Виконайте завдання  : обчисліть вирази, використавши таблицю множення, прикріпіть «зернятко – відповідь» відповідно до розв’язку виразів.( малюнки птахів, під ними вирази на множення. Малюнок ластівки без розв’язку)

 Проблемне питання.

 Чому ластівка залишилася без зерняток.(вона відлітає у теплі краї).

 

  • Як звірі пристосувалися до зими?( відповіді дітей)

 

  1. Робота у парах.

У наступному конверті ви отримаєте від Сойки Синьокрилки. Розв’язати правильно вирази. Дізнаєтеся що  їдять  тварини взимку.

 

 

3• 4 + 8=                                       3 • 9 -  7=

35  - 3 •5=                                      2+ 3• 6=

44- 8• 3 =                                       7• 3-1=

  1. Інформаційна сторінка .( учні опрацьовують самостійно)

Дикі свині викопують цілі траншеї , шукаючи під снігом їжу:жолуді,горіхи ліщини, кору дерев.

Лисиці ловлять мишей під снігом

Лосі , олені ходять лісом , об’їдають кору ,гілки осики, горобини, сосни, берези.

Зайці живляться корою та молодими пагонами дерев.

Найбільший звір наших лісів – зубр, харчується взимку корою дерев і гілочками, можуть їсти хвою.

Вовки мандрують у пошуках здобичі,нападають на лосів, оленів,кабанів.

 

  • Як ви думаєте, кому взимку найскрутніше? Чому?

Так це косулям, оленям, лосям, тому що немає соковитої трави, води. Тому люди годувальні майданчики для тварин.

  • Що вкладають у годівниці?
  • Для чого потрібно класти кам’яну сіль?

(слайди)

  1. Розв’язування задач на картках.

     Задача 1

Лісники розклали у годівниці для тварин 5 тюків сіна по 3 кг . Скільки кг сіна розклали лісники?

1 тюк – 3 кг

5 тюків  - ? кг

 ___________________

Відповідь:___________________________________

Задача 2

Біля годівниці зайці з’їли 4 головки капусти по 3 кг і 5 кг буряків. Скільки всього овочів  з’їли зайці? 

Капуста – 4 г. по 3 г

Буряків    5 кг

  1. _________________________________________                
  2. _________________________________________     

Відповідь :_______________________________

 

  1. Гра «Шифрувальник».  Виконати  дію множення (у групах)

Конверт

     3•

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6- М,  9- О,  12- Л, 15- 0, 18 – Д,  21- Ц,  24- І (МОЛОДЦІ)

 

V Підбиття підсумків. Рефлексія.

 

  • На уроці мені содобалося…..
  • Мене здивувало…..
  • Я дізнався….

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку