Урок з математики в 2 класі «Операція ділення. Зв'язок між операціями ділення і множення. Таблиця ділення на 2»

Про матеріал
Урок розроблено з використанням проблемного навчання, методів та прийомів технології критичного мислення, активнних та інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради Сумської області

                    Комунальна організація(установа, заклад)

     «Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

                    Шосткинської міської ради Сумської області

 

 

 

 

Розробка уроку

з математики

                                     у 2-А класі

                      «Операція ділення.

Зв'язок між операціями ділення і множення.

                 Таблиця ділення на 2»

(З використанням проблемного навчання, методів та прийомів технології критичного мислення,  активнних та  інтерактивних методів навчання)

 

 

 

 

                                         Підготувала:

                                                          вчитель початкових класів

                                                    ШЗШ І-ІІІ ступенів №4

                                           Томашевська Л. Л.

 

 

 

Шостка - 2019

 

План-конспект уроку з математики в 2 класі

Тема:  Операція ділення. Звязок між операціями ділення і множення. Таблиця ділення на 2.

Мета уроку

Навчальна: формувати уявлення про дію ділення, складати таблицю ділення на 2; поглибити та закріпити знання табличного множення і ділення чисел; формувати уміння складати та розв’язувати задачі та уміння розв’язувати вирази на основі оберненої операції;

Розвивальна: розвивати  пам'ять, спостережливість, логічне мислення, уміння встановлювати причинні зв'язки; формувати в учнів самостійну, творчу активність, ініціативу як стійкі якості особистості; виробляти вміння самостійно вчитися, поглиблювати або поповнювати свої знання.

Виховна: розвивати уявне й логічне мислення, інтерес до нового; виховувати навички індивідуальної і групової роботи; виховувати інформаційну культуру учнів, увагу, акуратність у виконанні роботи.

Очікувані результати

1.Знаннєві: знати таблицю ділення на 2, розуміти взаємозв’язок дії множення та ділення, пояснювати алгоритм виконання дій ділення, характеризувати  об’єкти операцій;

2. Діяльнісні: знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв’язувати складені математичні задачі, використовувати прийоми обчислення для розвитку навичок швидкої лічби;

3.Ціннісні: висловлювати свою думку, обгрунтовувати свій вибір, оцінювати власний рівень досягнутих результатів і пояснювати логіку математичної дії.

Тип уроку: урок відкриття нових знань

Матеріальне забезпечення уроку

Картки з прикладами для роботи в парах, сигнальні картки, схеми задач, таблиця ділення на 2, плакат.

Методи: групової (парної) розумової та практичної  діяльності з використанням активних та інтерактивних методів навчання.

План уроку

1. Організаційна частина (2 хв).

2. Основний зміст уроку - актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності. Побудова знань, виконання завдань, аналіз рішень. (30 хв).

3. Заключна частина - узагальнення, підведення підсумків роботи, рефлексія (6 хв).

4. Домашнє завдання (2 хв).

Завдання  уроку:

  • виявити разом з учнями необхідність вміти ділити предмети;
  • з'ясувати, від яких чинників залежить ділення;
  • навчити учнів розвязувати вирази на ділення на основі оберненої операції множення;
  • перевірити якість засвоєння учнями нового матеріалу.

Підручник:  Математика  для 2класу Л.Г.Петерсон: -ВАТ,»СОД» видавництво» Козацький вал», 2017р.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку. Психологічна настанова »До успіху»

Привітання.

- Як квіти тягнуться до весняних променів сонця, так і людина тягнеться до знань.

- Тому девізом нашого уроку будуть такі слова:

http://zakinppo.org.ua/images/2014/urok/matemikthustan/hustan-urok-ikt-01.jpg-  Вона хоче знати багато цікавого, нового.

 - Нас чекає велика праця.

 

 

 ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності

  1. Метод «Швидке письмо». (Технологія «Критичне мислення»)

+6 =11                                 -2=5

   +4=6                                      -6=3

Вставте пропущенні числа, розташуйте в порядку зростання

(Відповіді: 5,2,7,9). Яке число зайве?(2) Чому?(Парне).

2. Знайдіть «зайве число» і поясніть, свій вибір: 60, 402, 33, 46 (кожне з цих чисел може бути «зайвим»). (Картка)

3. Гра «День-ніч» (Технологія ситуативного моделювання)

9+1-6+3+5-6-4+8-4-3-1=2

 Вправа  «Гронування». Що ви знаєте про це число?

Каліграфічна хвилина. Запишіть у зошит цифру 2.

4.На дошці записані схеми операцій.

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/604519/img1.gif

– Я задумала число, додала до нього 5, одержала 11.

– Я задумала число, відняла від нього 9, одержала 3

– Що спільного в цих записах?

(Відповіді дітей: Невідомий  об'єкт операції)

– Як знайти невідомий об'єкт операції?

(Відповіді дітей: Виконати обернену операцію)

Хто зможе назвати операції обернені данним.

(Відповіді дітей: а)відняти 5, б)додати 9

Знайдіть невідомі числа.

– Яку закономірність помітили?

(Відповіді: Числа збільшуються на 6)  ідповіді: 6,12)

  Продовжіть закономірність на три числа.(18,24,30)

5.Побудова знань. Від конкретного                   до напівконкретного

абстрактного

  • Складіть задачу за малюнком.

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/604519/img2.gif

 

 

 

 

 

 

(Наприклад: “В одній коробці 6 олівців. Скільки олівців в трьох таких самих коробках?)

– Складіть схему і розв'яжіть задачу.

– Яка величина невідома? (Відповіді: Невідоме ціле.)

–Як її знайти?

6 * 3 = 18 (ол.) або 6+6+6=18(ол.)

Що означає даний вираз?

(Відповіді: (Сума трьох однакових доданків)

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/604519/img4.gif

 

 

 

Якою дією можна замінити додавання? (Множенням)

Прийом «Незакінчене речення». Множення це….

- Числа при множенні  називаються…

– Назвіть об'єкт операції, операцію, результат.

(Відповіді: об'єкт операції – число 6, операція – множення на 3, результат – 18)

ІІ. Постановка навчальної проблеми.

1.Створення проблемної ситуації (проблемне навчання)

– Я вам пропоную спробувати скласти і розв'язати обернену задачу. 

(Відповіді: “В трьох однакових коробках 18 олівців. Скільки олівців в одній такій самій коробці?”)

 Хто зможе практично продемонструвати розв’язання задачі. (Робота в парах)

(У кожного учня  на столі повинні лежати кольорові олівці.

ідповіді: Спочатку треба покласти по одному олівцю в кожну коробку, потім  ще  по одному, і т.д.

Хто знає дію ділення, може зразу сказати, що можна рокласти по 6 олівців)

– Як записати розв'язання?

18 : 3 = 6 (ол.)

– Яка операція обернена множенню?

(Відповіді: Розподіл порівну. Ділення.)

– Як її записати?

(На дошці з'являється схема і запис:

 

 

 

 

- Хто  зможе сформувати тему нашого уроку?

ідповіді: Дія ділення)

  • Які асоціаціїї виникають у вас, коли ви чуєте це слово?

(Можливі відповіді: розкладати, дробити, розміряти, розбивати..)

  • Навіщо вчити ділення? Де це вміння вам знадобиться в подальшому житті? Наведіть приклади.

Діти оголошують варіанти .

− Отже, яку мету ми поставимо сьогодні на уроці математики перед собою?

(Відповіді: закріплювати вивчені випадки множення та ділення, вміння складати та розв’язувати задачі;)

Фізкультхвилина.

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися,

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли,

От уже й розвеселили.

 ІV. Первинне закріплення в зовнішньому мовленні.

1) Робота за підручником Л.Г. Петерсон 2 клас, 3 частина, с.29 3

Робота в парах

– Розділіть цукерки на дві рівні частини.

(Один учень  коментує рішення завдання. А решта учнів піднімають сигнальні картки з позначками + і -)

а)http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/604519/img7.gif

 

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/604519/img8.gif

 

2) Формула ділення. (Методичний прийом «Логічний ланцюжок»)

 На дошці схема операції множення і ділення.

– Як зв'язані між собою операції множення і ділення?

– Як знайти результат ділення?

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/604519/img9.gif

 

 

 

 

(Висновок: Операція ділення обернена операції множення. Для того щоб розділити число а на число в, треба підібрати таке число с, яке при множенні на в дає а.)

3) Складання таблиці ділення на 2. 

Робота за підручником – с. 30, № 5.

– Обчисли, користуючись таблицею множення на 2.

(Робота ведеться “ланцюжком”з коментуванням)

(Відповіді: Таблицю ділення на 2 легко запам'ятати, якщо знаєш таблицю множення на 2.

Ділення – це обернена операція множення.

Якщо добуток розділити на один із множників, то одержимо другий множник.

Результат ділення на 2 при наступному записі завжди збільшується на один.)

4) Самостійна діяльності учнів за вибором.

Робота за підручником. Завдання №7 і №8, с.30. Учні обирають завдання різного рівня складності.

Робота з картками.

Робота в парах. Вибрати одне із запропонованих завдань і виконати обчислення.

А) (12:2)+36=42

Б) 78-(18:9)=76

В) 196+54-(14:2)=243

V. Підсумок уроку (Рефлексія )

Наш урок підходить до закінчення.

Я пропоную вам скласти сенкан на тему «Ділення»

(Можливий варіант)

1. Ділення.

2. Складне, правильне.

3. Розподіляє, розкладає, дробить.

4. Я вмію ділитися з друзями.

5. Дія.

Обговорення у загальному колі.

Запитання вчителя:

- Чи потрібні вам в житті набуті на уроці знання і навички?

- Чому ви так думаєте?

- Як вам працювалось на уроці? Чому ви так вважаєте?

- Що вам допомагало на уроці вчити таблицю?

- А що заважало?

- Оцініть свою роботу на уроці.

На дошці  зображено сонце без променів. Учні оцінюють отримані знання,  додаючи промінчики (якшо зрозумів тему - червоний, а якщо є труднощі -  жовтий, якщо не зрозумів – коричневий).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Управління освіти Шосткинської міської ради Сумської області

                    Комунальна організація(установа, заклад)

     «Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

                    Шосткинської міської ради Сумської області

 

 

 

 

Розробка уроку

з математики

                                     у 2-А класі

                      «Операція ділення.

Зв'язок між операціями ділення і множення.

                 Таблиця ділення на 2»

(З використанням проблемного навчання, методів та прийомів технології критичного мислення,  активнних та  інтерактивних методів навчання)

 

 

 

 

                                          Підготувала:

                                                           вчитель початкових класів

                                                     ШЗШ І-ІІІ ступенів №4

                                            Томашевська Л. Л.

 

 

 

Шостка - 2019

 

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
2089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку