Урок «Математика» –« Я досліджую світ».

Про матеріал

Закріплемо знання нумерації чисел в межах 100.Прямокутник.Кругообіг води в природі..На нас чекають багато цікавих зупинок: розв'язання прикладів і задач, логічні завдання, рівняння, усний рахунок, ігри.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Підготували

                                           вчитель математики Денисенко Г.М.

                            0952276118, q.denisenko@i.ua

                                            вчитель початкових класів Цикало І.І.

                                                    0990492275, pochatkovaschool13@gmail.com

                                    КЗ «ЛЗШ І-ІІІ ст. № 13»

                             2018 рік

 

 

 

Інтегрований урок («Математика» –« Я досліджую світ» )

Подорож з Капітошкою

Клас: 1

Тема: Закріплення знань нумерації чисел в межах 100.Прямокутник. Кругообіг води в природі.

Мета : узагальнити знання дітей про прямокутник , про кругообіг води в природі . Закріплювати знання нумерації чисел в межах 100, формувати навики обчислення , вміння розв'язувати вирази з одним невідомим компонентом, логічні і прості завдання . Развивати  математичні компетентності, вміння нестандартно мислити, розвивати спостережливість, увагу, пізнавальний інтерес, уміння порівнювати , робити висновки, послідовно висловлювати свої думки .Виховувати  повагу до товаришів , любов до природи, інтерес до спільного пошуку, до предмету математики.

Завдання:

  • формування в учнів предметної математичної компетентності, яка виявляється у таких ознаках:
  • цілісне сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності;
  • розпізнавання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних методів;
  • здатність розв’язувати сюжетні задачі, логічно міркувати, виконувати дії за алгоритмом, обґрунтовувати свої дії;
  • уміння користуватися математичною термінологією, знаковою і графічною інформацією;
  • уміння орієнтуватися на площині та у просторі.
  • Здатність застосовувати обчислювальні навички й досвід вимірювання величин у практичних ситуаціях. формування наукової картини світу;
  • формування елементарних уявлень про об’єкти і явища природи, їхні взаємозв’язки у системі „нежива природа – жива природа”, „природа – людина”;
  • формування способів навчально-пізнавальної й природоохоронної діяльності;
  • оволодіння елементарними дослідницькими вміннями;

Обладнання: підручник для 1 класу «Математика» . ,підручник для 1 класу «Я досліджую світ»  ,презентація , картки із завданнями , музичні записи, конструктор LEQO, картки з номерами для груп, краплинки «очікування».

Навчальні предмети: «Математика», «Я досліджую світ»

Тип  уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: інтегрований  урок -подорож

Хід уроку

І. Мотивація  навчальної діяльності

1.Організаційний  момент

1.1 Створення емоційного настрою.

Вправа «Сонечко»

Діти, якщо у вас добрий настрій, то подаруйте свою посмішку товаришу, передайте йому свій настрій.

1.2.Очікування

- У нас на екрані  є «Хмара  очікувань», а на партах у вас лежать «зачаровані» крапельки . Вони підкажуть, що саме ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

Пам’ятайте, що починати потрібно зі слів: « Я хочу, щоб …»

Вправа «Мікрофон».

Відповіді учнів:

на  уроці було цікаво;

 я виконала добре завдання;

урок приніс хороший настрій;

я взяв для себе щось корисне;

урок приніс мені радість від роботи;

урок був захоплюючим.

У мене та вчителів  теж є такі листочки, які підкажуть, що ми очікуємо на уроці:

що ви будете старанними і уважними;

вміло будете узагальнювати та робити висновки;

відшукаєте нові думки;

проявите творчість, фантазію;

у класі не буде жодного учня, який би не впорався із завданнями.

В кінці нашого уроку ми зв'ясуємо ,чи все ми встигли зробити ,  що задумали.

1.3.Обєднання у групи

Слово вчителя.

Щоб наша з вами робота на уроці була  цікавішою та продуктивнішою, ми будемо працювати групами.

         Для того, щоб об’єднатися у групи, я розклала на парти вам ось ці кольорові цеглинки  . Всі , хто отримав цеглинки однакового кольору, об’єднайтеся у групи.

У нас вийшло 5 груп.Тому ми можемо починати працювати .

2.Повідомлення теми і мети

Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в подорож з Капітошкою. Закріплемо знання нумерації чисел в межах 100.Прямокутник.Кругообіг води в природі.Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань, приємних несподіванок.На нас чекають багато цікавих зупинок: розв'язання прикладів і задач, логічні завдання, рівняння, усний рахунок, ігри.То ж не будемо гаяти часу.

2.1 Мозковий  штурм

Уважно подивіться на екран . Що ви на ньому бачите ?(Басейн)

Що таке басейн?

Яка в нього форма ?

Для чого він потрібен людям ?

Звідки потрапляє туди вода ?

При  складанні краплинок що  утворюється?

Звідки з’явилась вода в крані?

Із скількох цифр складається двоцифрове число ?

Що буде якщо ми переставимо доданки місцями ?

Куди зникає вода з басейну ?

(Звучить мелодія)

Уявіть собі ,що у нас на уроці трапилось чудо.Підставте долоньки ,начебто ви  набираєте краплі дощу .На ваших долоньках лежать крапельки ,маленькі,  прозорі ось такі! Тому до нас сьогодні завітала найголовніша крапелька ,котра прийшла до нас з далекого океану ,і звуть її Капітошка.Вона запрошує нас у подорож країною математики .Подорожувати ми будемо групами ,а оцінювати свою роботу будемо  крапельками і цеглинками.

 ІІ.Актуалізація опорних знань

Капітошка так поспішала до нас на урок ,і щоб не забуду коли ій прийти вона намалювала свій портрет .Ось такий ,та це не простий портрет в ньому сховалося число ?

Зорова фізкультхвилинка

2.1.Хвилинка чистописання

Діти перевіряють положенння зошитів.

Два кружечки поряд стали.

 — Що за дивні окуляри?

 — У краплинок запитали.

— Це ми …(вісім) написали!

(Діти прописують цифру 8 )

Підсумок: молодці,діти,ви старанно написали цифру 8.

2.2.Математичний диктант

1.Ось що рас казала крапелька про себе .Слухайте розповідь уважно та записуйте всі цифри з розповіді Капітошки до себе в зошит .

Я-одна із багатьох  краплинок великого світового океану ,котрий об’єднує в собі 4 океани і з десятки морів .Всього  7 десятків  % поверхності Землі вкрито водою .У нас на Україні є 2 моря-Чорне і Азовське,а також 3  десятки річок. Ваше тіло  на 75 % складається із води.Без води наш організм  може прожити тільки 4 доби .Людина випиває в день близько 2 літри води і в 2 десятки разів більше води використовує для миття посуду та приготуванні їжі.(1,4,30,70,2,30,75,4,2,20)

Назвіть двозначні та однозначні числа.Підкресліть двозначні числа.

Підсумок: діти,ви були уважними,тому мало хто помилився.

2.3. 1.Групи №1,3,5 –складають приклади на додавання

« до одноцифрових+двоцифрові»

   2 групи «2,4-складають приклади на додавання «до двоцифрових + одноцифрові»

2.4. Подивіться на ці ряди крапельок та з’ясуйте ,яке число в кожному ряді зайве.

1 ряд(для груп «№1,3,5»)   24,14,60,74,94

2 ряд(для груп «№2,4»)       10,30,60,73,80

Підсумок: діти,молодці!Робота в групах була чітко спланована і проведена.

3.Робота з наглядним матеріалом «Розряди чисел»

Покажіть на картках

2 десятки 5 одиниць,3 десятки 7 одиниць ,7 десятків 7 одиниць,9 дес.1 одиниця,8 дес.4од.10 десятків .

Підсумок: Молодці ,я бачу, що ви гарно працюєте з нашою Капітошкою.

III. Основна частина уроку

1.Наступне завдання яке нам пропонує наша Капітошка -  це розв’язання кругових прикладів

82-20=62               30+50=80

62+7=69            80-60=20

39-9=30                  20+75=95

                               95-13=8

Ось так і в природі всі крапельки проходять по колу ,котрий називається кругообіг води в природі .Капітошка впевнилась, що ви здатні подолати всі перешкоди і на землі,і на воді ,і в небі .

Одні крапельки глибоко під землею зібрались разом та утворили підземні озера ,люди стали качати із них воду  для своїх потреб ,одна крапелька через водну каналізацію потрапила в басейни ,до нас додому,на поля і сади,на фабрики і заводи.

А інші крапельки зібрались у струмочок ,котрий пробився із-під землі і потік до річки .Зібрала річка всі такі струмочки ,зашуміла  й понесла їх далі .

Підсумок :молодці,ми згадали кругові приклади та познайомились з цікавою інформацією про кругообіг води в природі.

2.Гра « Додай слово»

Струмочку говорила річка:

Ти малий ,а я…..

Ти швидкий,а я…..

Ти вузький,а я….

Ти не дуже глибокий,а я…

Про одне забула річка ,що вона почалась…(із краплинок)

Прийшли ми з Капітошкою до річки ,а тут нас чекають….

3.Логічні задачі .(по групам)

1.З одного берега річки на другий треба перевезти вовка ,козу и капусту. Одночасно не можна ні перевозити ,ні залишати разом на берегу річки вовка й козу,козу і капусту.Як перевезти всіх ,щоб все обійшлося благополучно?

2.Невеликий воєнний загін підійшов до річки ,через котру треба було переправитись. Міст був поломаний ,а річка глибока .Як бути?Раптом офіцер помітив біля берега 2 хлопчика , котрі грались в човні .Але човен був такий малий що в ньому міг переправитись тільки 1 солдат або тільки 2 хлопчики. Але ж все таки солдати переправились через річку саме на цьому човні . Яким способом?

Підсумок: було важко,але ми і з цим завданням впоралися.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Розв’язання задачі

В бочці 26 відер води. Із неї забрали 17 відер. Потім долили ще 22 відер води, Скільки стало відер води у бочці ?

Про що іде мова в задачі?

Скільки було води спочатку?(26 відер )

Скільки забрали?(17 відер)

Що ще відомо? (що долили 12 відер)

Яке питання задачі?

Чи зможемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі ?

Яка буде перша дія ?(дія віднімання)

1.26-17=8(в)-скільки залишилось води в бочці

Якою буде друга дія?(дія додавання)

2.8+22=30(в)-стало в бочці

Підсумок: молодці,діти,ми швидко впоралися з задачею.

2.Показ акваріума

Яка фігура лежить в основі акваріума?(Прямокутник )

Давайте згадаємо що таке прямокутник?(Це чотирикутник ,у якого всі сторони прямі)

3.Робота над завданням

Побудуй прямокутник ширина якого 3 см ,а довжина -6см.

                   

3см

 6см

Ми продовжуємо нашу  подорож з Капітошкою .Сонечко пригріло ,нагрілась вода в океанах,морях і річках і випарилась ,піднялась вверх і білою хмарою попливла над землею.До вас теж прилетіли хмарки ,а що вони вам принесли ви зараз дізнаєтесь .

?+5=10          ?+10=16          7+?=17          ?+8=16              ?+1=10

9+?=14          6+?=12            10+?=17         ?+2=10 ?+2=11

?+8=13           ?+7=13           ?+8=15             ?+7=15             ?+3=12

?+7=12           ?+8=14            ?+5=12            ?+6=14              ?+4=14

5.БЕЗ             6.Води  7.Немає          8 життя  9 на землі

Діти як ви розумієте вислів «Без води немає життя на землі?»

Підсумок: ми згадали про прямокутник и з'ясували значення води в природі.

5 Усний рахунок

Летіли хмаринки, летіли й заплакали

скільки знаю я дощів?

Порахуйте скоріше:

дощик з вітром,

дощ грибний,

дощ з веселкою -дугою,

дощик з сонцем, дощик з градом,

дощик з мокрим  листопадом, а коли морози вдарить

дощик наш сніжинкою  стане, сніг на землю упаде,  навесні з струмком піде.

IV.Релаксація

«Піраміда засвоєння» - конструктор LEQO

Діти, а зараз ви візьмете потрібну цеглинку і утворимо піраміду засвоєння.

Зелена - все зрозуміло

Синя – майже все зрозуміло

Жовта – зрозуміло наполовину

Оранжева – дещо зрозуміло

Червона – нічого не зрозуміло.

Яка ж у нас піраміда вийшла найвищою?

V .Підсумок уроку.

Наша подорож з Капітошкою підійшла до завершення ,давайте ж з’ясуємо чи виправдались ваші сподівання ?

Давайте пригадаємо що ми сьогодні робили на уроці ?

- Ви всі були дуже активними, організованими, творчими, тому і встигли добре виконати всі завдання.

На партах у вас лежать маленькі  крапельки ,намалюйте на цій крапельці смайлик який відповідає вашому настрою на кінець нашого уроку.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку