Урок математики 1 клас.Число і цифра 0. Написання цифри 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел

Про матеріал
Даний матеріал рекомендований вчителям початкових класів з метою обміну досвідом.
Перегляд файлу

Урок  1

Тема.  Число  і  цифра  0.  Написання  цифри  0.  Порівняння  чисел  з  0.  Віднімання  рівних  чисел

Мета.  Ознайомити  з  числом  0,  його  утворенням  і  місцем  в  числовому  ряді;  вчити  віднімати  рівні  числа;  вправляти  в  порівнянні  чисел;  обчислювати  значення  виразів  на  додавання  і  віднімання  чисел;  розвивати  уважність,  пізнавальний  інтерес  учнів,  творчі  здібності,  сприяти  розвитку  логічного  мислення;  виховувати  охайність  і  старанність  в  роботі  та  бажання  вчитися

Тип  уроку.  Комбінований

 Форма  уроку. Урок−подорож

 Обладнання.  Математичний  поїзд,  каса  цифр,  дидактичний  матеріал,  дерево  «Очікувань»

 

                                                 Хід  уроку

Ι. Організація  уроку

Учитель.  Всі  почули  ви  дзвінок,

                  Він  покликав  на  урок.

                  Кожен  з  вас  приготувався,

                  На  перерві  постарався.

                  Ми  урок  розпочинаєм,

                  Математику  вивчаєм.

 

Психогімнастична  вправа  «Сонячний  зайчик»

Учитель.  Сядьте  зручно  та  уявіть  себе  на  березі  теплого  моря.  Сонячний  зайчик  зазирнув  у ваші оченята.  Заплющіть  їх.  Зайчик  побіг  по  обличчю – погладьте  його  ніжно  своїми  долоньками:  на  лобі,  на  щічках,  на  підборідді.  Правда,  приємно?  Погладжуйте  легенько,  щоб  не  сполохати  його:  голову,  шийку,  ручки,  животик,  ніжки.  Уявіть,  що  раптом  він  заліз  вам  за  комір!  Погладьте  його  і  там.  Він  любить  і  пестить  вас.  А  ви  теж  гладьте  його,  подружіться  з  ним.

  • Прислухайтеся  ще  трохи  до  своїх  відчуттів  і  повертайтеся  у  клас.
  • Спасибі  тобі,  сонячний  зайчику,  що  ти  нас  порадував!  Діти,  давайте  подякуємо  йому  оплесками.

ΙΙ.  Повідомлення  теми,  мети  та  завдань  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності

Учитель.  Діти,  ми  з  вами  продовжуємо  нашу  подорож  Країною  Знань  і  на  сьогоднішньому  уроці  будемо  подорожувати  по  математичному  журналу  для  першокласників «Чарівний  світ  чисел». А  подорожувати  ми  будемо  на  цьому  поїзді.

Метод  «Очікування»

  • Діти,  що  ви  очікуєте  від  сьогоднішнього  уроку  математики?(Відповіді  дітей.)
  • Давайте  свої  очікування  прикріпимо  до  нашого  дерева.(Діти  прикріплюють  листочки  до  дерева.)
  • Наприкінці  нашої  подорожі  побачимо,  чи  справдилися  ваші  очікування. Отже,  вирушаємо  у  подорож.

 

ΙΙΙ. Актуалізація  опорних  знань  та  умінь  учнів

  1. Інтерактивний  метод  «Мозкова  атака»
  • Що  нам  потрібно  знати,  щоб  мандрувати  по  цьому  математичному  журналу?
  • Діти,  як  ви  гадаєте,  що  необхідно  нам  взяти  з  собою  в  дорогу?
  • Правильно,  ми  візьмемо  з  собою  всі  знання  і  вирушаємо  в  дорогу.

 

1− сторінка  «Перевірна»

 

• Полічити  від  1  до  10.

• Назвіть  сусідів  числа  4, 6, 8.

• Покажіть  на  віялах  відповідь  до  прикладів.

                       7 + 1              10 - 1

                       4 + 4              2 + 3

                       6 + 3              8 – 2

• Складіть  приклад  за  віршованим  текстом.

 

Їжачок  по  лісу  йшов,

На  обід  гриби  знайшов:

Під  березою – один,

А  три – під  дубочком.

Скільки  буде  в  їжачка

В  кошику  грибочків? (1 + 3 = 4)

 

  • Пригадайте, як  називаються  числа  під  час  додавання.
  • Як  називається  число  1?
  • Як  називається  число  3?
  • Як  називається  число  4?

 

Вчитель.  Діти,  ви  добре  виконали  всі  завдання  станції  «Перевірна».  Але,  перш  ніж  дати  сигнал  про  відправлення,  у  нас  є  хвилинка  для  відпочинку.

 

  1. Фізкульпауза

 (Діти  виконують  вправи  під  музичний  супровід)

 

Вчитель.  Нам – зелене  світло.  Наш  потяг  везе  нас  далі.

 

ΙV. Вивчення  нового  матеріалу

 

2 – сторінка  «Живі  цифри»

 

Вчитель.  Ось  ми  відкрили  другу  сторінку  «Живі  цифри»

Раз,  два,  три – кожна  цифра  оживи!

Цифри,  слухайте  мій  наказ:

  • Станьте,  цифри  по  порядку!
  • Цифра  7,  крок  вперед. (З  яких  чисел  я  складаюсь?)
  • Діти,  з  цими  цифрами  ви  добре  знайомі.
  • Пригадайте,  скільки  всього  цифр  є? (10)
  • А  хто  пам'ятає,  скільки  чисел?
  • А  якої  цифри  немає  серед  них? (0)

І  залишився  нуль  (чи  ноль),

Що  серед  інших  цифр  − король.

 

  • Запрошуємо  тебе,  нулик!

(З'являється  казковий  герой  Король-нулик)

Король-нулик

Впізнають  мене – нема  проблем,

Я  називаюся  нулем.

Щоб  легко  написання  цифр  йшло,

Пиши  мене,  як  букву  О.

Я  є  нуль,  або  ніщо!

Вчитель.  Діти,  ось  послухайте,  яка  пригода  сталася  з  Нуликом.

Казка  «Пригоди  Нулика»(див.  додаток 1)

  1.  Знайомство  з  цифрою  0 (демонстрація  цифри).
  • На  що,  на  вашу  думку,  схожий   0?
  • А  де  ви  вже  з  цією  цифрою  зустрічалися? (Нуль – це  початок  шкали  на  лінійці.  Нуль  також  є  в  числі  10.)
  • Діти,  давайте  допоможемо  знайти  нулику  своє  місце  у  числовому  ряді.
  • А  в  натуральному  ряді  чисел  0  може  бути  першим?
  • Хто  пояснить  чому?  А  яке  число  складається  з  двох  цифр?(10) 
  • Запросимо  10,  воно  закінчить  наш  числовий  ряд.
  • З  якою  цифрою  ми  познайомилися  на  цій  сторінці?
  • Нам – зелене  світло.  Потяг  рухається  далі.

 

3- сторінка  «Лісова»

Вчитель

 Ось  і  ліс  стоїть  густий,

 Дім  у  ньому  чепурний.

 В  домі  хтось  господарює.

 Хто  господарює?

  • А  щоб  дізнатися,  необхідно  відгадати  загадку.

Червонясту  шубку  має,

По  гілках  вона  стрибає.

Хоч  сама  мала  на  зріст,

Та  великий  має  хвіст.

Як  намисто,  оченята…

Хто  це?  Спробуй  відгадати. (Білка)

 

1.Робота  з  дидактичним  матеріалом.

Вчитель.  Діти,  у  вас  на  парті  у  конвертиках  лежать  фігурки  білочок.

Сіли  на  гілочку  5  білочок.  Дістаньте  їх  і  полічіть.  Вони  вирішили  піти  на  прогулянку.  Пішла  1  білочка.  Скільки  залишилося?

Пізніше  пішли  2,  3,  4,  5  білочок.  Скільки  залишилося?

Перед  вами – набірне  полотно.  Скільки  було  білочок?  Візьміть  цифру,  яка  позначає  їх  кількість.  Скільки  всього  пішло  білочок  на  полювання?  Візьміть  відповідну  цифру.  Який  знак  поставимо  між  ними?  Чому?  Скільки  залишилося?  (0)  Знайдіть  цифру,  яка  позначає  цю  кількість.  Прочитайте  хором  приклад,  який  склали:

                                                    5 – 5 = 0 

  • Наведіть  свої  приклади.  Щоб  відповідь  була  0.

Висновок:  Як  утворюється   число  0?(При  відніманні  числа  самого  від  себе)

  1.  Робота  в  підручнику

Вправа  1

Порівняйте  предмети.

Скільки  горошин  висипалося  з  першого  стручка?  Скільки  залишилося?  Прочитайте  рівність.        3 – 1 = 2 

Скільки  горошин  висипалося  з  другого  стручка?  Скільки  залишилося?  Прочитайте  рівність.        3 – 2 = 1 

Скільки  горошин  висипалося  з  третього  стручка?  Скільки   в  ньому  залишилося?  Якщо  горошин  не  залишилося,  то  говорять,  що  в  стручку  нуль  горошин.  Прочитайте  рівність.   

                                            3 – 3 = 0

    Вправа  2

Порівняйте  числа.

Який  знак  поставимо?

  1. > 2          1 > 0          0 < 5
  1. Робота  в  зошитах
  • Демонстрація  цифри  0. 
  • Нуль,  щоб  ви  знали,  для  порядку
  • Починаємо  писати  там,  де  шість  або  дев'ятку.
  • Пишемо  2  рядочки.
  • Підсумок.  Молодці!  Ви  впорались  з  усіма  завданнями  сторінки  «Лісової» .

V. Фізкультхвилинка

 

  В  лісі  я  почула  цвірінькання  горобчиків.  Уявіть  себе  на  1  хвилинку  горобчиком.  

Вчитель

Чого, горобчики,  засмутилися.

Чого,  маленькі,  зажурилися?

Діти

Хочемо  диб, диб.

Хочемо  стриб, стриб.

Вчитель

Так  вставайте!  Так  ідіть  же,  політайте,

Так  ідіть  же,  пострибайте

І  зерняток  пошукайте.

Швидше  малята,  мої  горобенята,

За  парти  сідайте.

  • Нам  зелене  світло.  Вирушаємо  далі.   

VΙ.  Закріплення  математичних  знань

 

4− сторінка  «Дружна  пара»

Робота  в  парах

  • Діти,  вам  необхідно  попрацювати  в  парах − розв'язати  приклади.

3 – 2 = 1               5 - 1 = 4

                          3 – 3 = 0               5 - 5 = 0

 

5– сторінка  «Творча»

 

Домалювати  елементи  до  нулика  і  оживити  його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

VΙ. Підсумок  уроку

 

  • Повернемось  до  наших  «очікувань»,  чи  справдилися  вони?
  • Діти,  на  якій  сторінці  вам  було  найцікавіше?
  • Король-нулик  пильно  стежив  за  тим,  як  ви  працювали,  і  вирішив  так.

 

                                         Гарно  діти  працювали,

                                         А  тому  всі – молодці.

                                         Всім  учням  подарую

                                         Я  медалі  золоті!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Заболотна Ліна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Радікова Ольга
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
2055
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку