Розробка уроку на тему:
«Письмова нумерація чисел 11-20, їх порівняння. Запис чисел в нумераційній таблиці. Порівняння чисел.»
Вид уроку: урок-екскурсія в казку «Червона Шапочка»
Тема уроку. Письмова нумерація чисел 11-20, їх порівняння. Запис чисел в нумераційній таблиці. Порівняння чисел (слайд 2).
Мета уроку. Вчити дітей читати числа другого десятка й записувати в нумераційну таблицю; удосконалювати навички розв'язування прикладів на додавання і віднімання в межах 10, розв'язування задач на збільшення, зменшення на кілька одиниць; розвивати навички розпізнавати геометричні фігури; розвивати увагу, творчі здібності; виховувати бережливе ставлення до тварин (слайд 2).
Обладнання: казка "Червона Шапочка", малюнки до казки, предметні картинки, презентація, запис дитячої пісні "Червона Шапочка".
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання гостям.
Вчитель. Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Діти. Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Вчитель. Сіли всі рівненько,
усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Вступна бесіда вчителя.
Діти, чи любите ви слухати казки? Сьогоднішній урок математики — незвичайний. Ми з вами вирушимо в казку. А в яку ви зараз відгадаєте?
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(Червона шапочка) ( слайд 2).
То хто, дітки, поведе нас до бабусі казковим лісом? Здогадались?
Червона Шапочка (слайд 3).
Заплющіть очі! Прислухайтесь!
(Здалеку лунає чарівна казкова мелодія. На дошку вивішуються малюнки до казки).
Діти, розплющіть очі. Ось ми опинилися в казці.
З Червоною Шапочкою та мешканцями казкового лісу ми зустрінемось і разом з ними виконаємо завдання сьогоднішнього уроку. Повторимо письмову нумерацію чисел від 11 до 20, будемо порівнювати числа, розв'язуватимемо задачі та виконувати інші завдання. При цьому слід виявляти старанність, кмітливість, бути організованими та уважними (слайд 4)
Девіз нашого уроку. Міркуємо – швидко,
Відповідаємо правильно,
Рахуємо - точно,
Пишемо – гарно ( слайд 5).
III. Узагальнення та розвиток математичних знань.
Першим нас зустрічає на дорозі Горобчик (слайд 6). Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його знання. Ось як він рахував! Послухайте.
11, 12, -, 14, 15,16, - 18, -, 20.
Усний рахунок (всі разом)
Покажемо Горобчику, як ми вміємо ще й красиво писати.
Каліграфічна хвилинка. Конкурс "Цифри - красуні"
Прописати цифри від 11 до 20 і в зворотному порядку.
Діти, подивіться , яка з цифр найкрасивіша, найкаліграфічніша. Обведіть її в квадратик.
Розв'язування задач (слайд 8-9).
За активну і старанну роботу Горобчик приготував вам подарунки — цікаві вправи на розвиток уваги і спостережливості - задачі про птахів. (Усно).
На березі біля криниці
їли зернята 3 синиці,
Та ще 2 маленькі птиці.
Скільки птиць біля криниці?
Скільки птиць біля криниці?
3 + 2 = 5
Каже мати-квочка:
В мене 2. синочки і 4 дочки.
Скільки діточок у квочки?
2 + 4 = 6
Залишимо Горобчика, нехай перепочине, а ми помандруємо далі.
Раптом десь взялася Ворона Каркарона (слайд 10).
Кар-кар! Будь обережна! Будь обережна!
Але Червона Шапочка була не тільки доброю, а й сміливою дівчинкою. Дуже вона любила свою бабусю і хотіла її пригостити пиріжками. Тож не слухала вона Ворони і прямувала вперед.
Діти! Напевно, недаремно застерігала Каркарона довірливу дівчинку. А раптом щось лихе станеться з Червоною Шапочкою? Проведемо її і, якщо потрібно буде, допоможемо. А щоб рухатися далі потрібно виконати завдання.
Скільки десятків і одиниць у цифрах: (запис на листочках з коментуванням) (Слайд 11).
|
Десятки |
Одиниці |
12 |
|
|
15 |
|
|
17 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|
|
Ось летить Сорока-Білобока (слайд 12)..
Вчитель (слайд 13).
Які геометричні фігури ви бачите? Доведіть, що це відрізки.
Знайдіть суму чисел у колах.
Знайдіть суму чисел у п'ятикутниках.
Знайдіть різницю чисел у трикутниках.
На скільки більше число у квадраті за число у прямокутнику?
Який відрізок коротший: перший чи другий?
Молодці - сказала Сорока-Білобока і вказала дівчинці безпечну дорогу.
Ось на дереві добра Білочка горішки гризе ( слайд 14).
Один упав під ноги Червоній Шапочці і розколовся. А там завдання. Прочитала дівчинка і просить допомогти їй записати числа цифрами:
Вісімнадцять, десять, вісім, тринадцять, одинадцять.
Перевірка (слайд 15).
Дуже вдячна вам Червона Шапочка за допомогу, але вона стомилася і присіла на галявині відпочити. Відпочинемо і ми.
Фізкультхвилинка (слайд 16).
Робота з нерівностями (самостійна робота).
А ось сумує Зайчик (слайд 17). Він не може поставити потрібні цифри та знаки. Вухань звернувся по допомогу до Червоної Шапочки, а вона звернулася до вас.
Допоможіть! Поставте знаки більше, менше, дорівнює.
( Змагання біля дошки . По одній дитині з кожного ряду, а інші в зошиті).
I ряд II ряд III ряд
16 17 14 11 13 10
12 20 10 10 17 17
18 13 13 15 16 18
Перевірка. (слайд 18, 19, 20).
Робота над задачею.
Ось і Лисичка. Вона не може виконати завдання з підручника. Допоможемо їй?
Давайте полічимо скільки копійок у кожної дівчинки.
Скільки копійок у Алли?
Який приклад склали, щоб дізнатися?
Скільки копійок у Наталки?
Який приклад склали, щоб дізнатися?
Скільки копійок у Поліни?
Який приклад склали, щоб дізнатися?
Дуже вдячна Лисичка побігла далі.
Нам треба швидше рухатись, тому що Червона Шапочка може запізнитись до бабусі. Але в казковому лісі ми зустріли веселого і доброго Вовка. (На дошці малюнок вовка). Він пообіцяв не їсти бабусю в тому разі, якщо ви виконаєте його завдання..
Задача з логічним навантаженням (робота в парах, слайд 21).
Розгляньте уважно зображення і полічіть, скільки:
Ну що ж, наша Червона Шапочка дібралась до своєї бабусі, а допомогли їй у цьому ви, малята, і ваша старанність, кмітливість, уважність та спостережливість. Підходить до завершення наш урок.
V Підсумок уроку (слайд 22).
За гарну роботу на уроці і за допомогу Червоній Шапочці вона вас пригостить смачними пиріжками.(Червона Шапочка пригощає всіх учнів і присутніх пиріжками. Лунає мелодія до казки "Червона Шапочка').
Дякуємо тобі за пиріжки. До побачення . До нових зустрічей (слайд 22).