Конспект уроку математики
Склад числа 10.
Порівняння чисел у межах 10.
1 клас
Автор:
Вчитель початкових класів
Косівщинського ЗЗСО СРР
Зборик О.Б.
2016 н.р.
Тема: Склад числа 10. Порівняння чисел у межах 10.
Мета: Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка та вміння порівнювати числа в межах 10; вдосконалювати навички усної лічби; сприяти засвоєнню учнями складу числа 10; Розвивати логічне мислення, мовлення; Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: демонстраційний матеріал, картки з виразами, числовий будиночок, малюнки лісових мешканців.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав уже дзвінок
Всім пора нам на урок
Встаньте всі рівненько
Привітайтеся гарненько:
«Добрий день!»
На уроці не куняйте
Математику вивчайте!
І. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів
1. Кількісна та порядковалічбапредметів
А) (Наочність на дошці на магнітах)
- Сьогодні ми помандруємо до лісу математичними стежками, зустрінемося з її мешканцями. В лісі не можна шуміти, щоб не заважати тваринам. По дорозі порахуємо дерева. Скільки всього дерев? Яке перше? Третє? П’яте?
Б) Подув вітерець і здув з дерев листочки і перемішав їх. Розташуйте їх у порядку зростання (в порядку спадання)
2. Каліграфічна хвилинка
Відкрийте зошити і напишіть рядочок цифри 10. Визначте принцесу та принца.
3. Усний рахунок. Гра «Мовчанка»
Діти, на небі з’явилися хмарки, щоб ми не змокли під дощем, потрібно виконати приклади, що знаходяться на них, а відповідь показати мовчки цифрами, що є у вас на партах.
Добре. Все виконали правильно. Хмарки зникли.
Ми мандруємо далі. Зустрічаємо білочку. Вона готується до зими. Допоможемо їй зібрати горішки. У першу корзинку горішки зі складом числа 8, у другу – 9. Білочка нам дякує. А ми рушаємо далі.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Ви звернули увагу, що залишився один горішок. Чому? Сьогодні ми будемо вивчати склад числа 10 і заселимо останній числовий будиночок, а також порівнюватимемо числа в межах 10.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Далі на нашому шляху зустрічається їжачок, який просить нас допомогти зібрати йому врожай яблук і скласти їх до кошика.
Скільки на дереві яблук?10
Кладу в кошик, скільки на дереві, скільки в кошику, всіх скільки? (9)
Складемо приклад на додавання? Запишіть в зошит.
Складають і записують приклади в зошит. І т.д.
Ми з вами записали склад числа 10. Їжачок нам дякує. Рушаємо далі.
Хто гарно працює, тому потрібно перепочити.
Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири — нахилились Із струмочка дружно вмились.
П’ять, шість — всі веселі Крутимось на каруселі.
Сім, вісім — в поїзд сіли, Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять — відпочили І за парти дружно сіли.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Первинне закріплення.
Діти, щось дзижчить? А це жук-сонечко. Подивіться, а що в нього не так. Правильно, воно загубило свої крапинки. Намалюйте йому крапинки на обох крильцях так, щоб їх було 10. Хто як намалював? Добре, відпустимо сонечка, не хай летить.
Продовжуємо подорож. Зустрічаємо підземного мешканця – крота, він погано бачить, і просить нашої допомоги. Йому потрібно до лісового магазину віднести 10 копійок. Як це зробити? (монети 1, 1, 1, 1, 2, 2, 5, 5)
10=5+5
10=5+1+1+1+2
10=1+2+2+5
Молодці. Дякую. Навіть похід до магазину не обходиться без знання математики. Щоб вас не ошукали вчиться так старанно і надалі.
Рушаємо вперед. Зустрічаємо нашу хитрунку? Вона не хоче вчитися. Просить нашої допомоги порівняти числа:
109 3+79 105+5
88 6+48 98+2
Як можна назвати ці вирази (рівність, нерівність)
А ось ще один лісовий мешканець, який мало ходив до лісової школи, бо всю зиму просипає. Ведмідь! Він не вміє розрізняти геометричні фігури. Допоможемо йому.
1-варіант
Робота в групах. «Знайди і розфарбуйзадануфігуру».
1 група: чотирикутник
2 група: трикутник
3 група: п’ятикутник
2-й варіант
Подивіться на будиночок. Які фігури ви бачите? Намалюйте в зошиті в рядочок стільки трикутників (прямокутників, шестикутників) скільки цих фігур на малюнку.
Скільки ви намалювали трикутників? (3)
Скільки чотирикутників? (3)
Скільки шестикутників? (2)
Скільки разом? (8)
Домалюйте в рядочок стільки кругів, щоб всіх фігур було 10.
Скільки кругів домалювали? (2)
Молодці! Дякую.
VІ. Підсумок уроку.
Наша подорож добігла кінця. Давайте повторимо, що ми вивчали на уроці?
Рефлексія.
Діти, а ось летить сова, вчителька лісової школи. Вона весь час за вами спостерігала, їй сподобалося як ви працювали, що були активні, піднімали руки, не викрикували, добре рахували. Молодці, і вона дарує вам частинку тепла. Ось таке сонечко-смайлик. І якщо вам сподобався урок, то намалюйте на ньому посмішку. А ось моє сонечко.
Урок закінчено. До побачення.