1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Завдання з використанням кубиків LEGO на уроках математики в 1 класі

Про матеріал
Математичні ігри - це той інструмент, за допомогою якого відточується розум дитини, розвиваються його пізнавальні сили, нахили і здібності. Вміло використовуючи ігрові ситуації можна подати будь-який математичний матеріал дохідливо, доступно, зрозуміло, а, отже, і цікаво.
Перегляд файлу

 

 

Завдання з використанням кубиків LEGO на уроках математики в 1 класі

 

  ВСТУП


  В навчально-виховному процесі першокласників значна увага приділяється формуванню пізнавальної діяльності дітей, розвитку процесів мислення, вихованню інтересу до знань.

 Створення ігрових ситуацій на уроках математики підвищує інтерес до предмету, вносить різноманітність, емоційне забарвлення у навчальну роботу, знімає втому, розвиває кмітливість і спостережливість.

        Отже, гра у навчальному процесі створює мотивацію, близьку до природної, збуджує інтерес, підвищує рівень навчальної праці, розвиває комунікативні навички. Порівняно з іншими формами навчання й виховання, перевага гри полягає в тім, що вона досягає своєї мети непомітно для вихованця, тобто не потребує ніяких способів насильства над особистістю дитини.

Математичні ігри - це той інструмент, за допомогою якого відточується розум дитини, розвиваються його пізнавальні сили, нахили і здібності. Вміло використовуючи ігрові ситуації можна подати будь-який математичний матеріал дохідливо, доступно, зрозуміло, а, отже, і цікаво.

Виконуючи веселі завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок LEGO, діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.

В. Сухомлинський писав: «У грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку».

Завдання вчителя при підготовці і проведенні ігор

Добираючи ігри, продумуючи ігрову ситуацію, необхідно обов’язково поєднувати два елементи – пізнавальний та ігровий. Створюючи ігрову ситуацію відповідно до змісту програми, вчитель повинен чітко спланувати діяльність учнів, спрямовувати її на досягнення поставленої мети. Коли визначено певне завдання, учитель надає йому ігрового задуму, накреслює ігрові дії. Власне ігровий задум, який спонукає учнів до гри, і є основою ігрової ситуації. Через ігровий задум виникає інтерес до гри. А коли з’являється особиста зацікавленість, виникає й активність, і творчі думки, і дії, і переживання за себе. Команду чи весь колектив – усе без чого не можлива ігрова   діяльність. 
           Готуючись до уроків, учитель має заздалегідь підготувати необхідний дидактичний матеріал, продумати послідовність ігрових вправ.

 

 

 

Гра «Цікаві задачки» ( робота фронтальна)

Мета: діти вчаться творчо мислити, утримувати  в пам'яті інформацію, працювати самостійно.

Вчитель пропонує дітям прослухати задачу у віршиках.

  • Півень залетів на тин,

                     А на тину ще один.

                     Скільки півників усіх?

                     Полічи-но швидко їх. (2)

  • Було у Маринки

                    Шість ягід малинки.

                    Три ягідки з’їла.

                   А скільки лишила? (3)

  • Три єноти на узліссі грілися, дрімали.

             Ще один прибіг до них. Скільки разом стало? (4)

  • Лисонька-сестричка

             Зловила 3 плотвички.

           На 2  їх більше у брата.

            Як їх порахувати?(5)

Кожна дитина за допомогою цеглинок виконує математичні вирази.

Запитання до дітей:

  • Що таке тин?
  • Скільки півників сиділо на тинові?
  • Скільки півників прилетіло?
  • Скільки півників стало?

 

Гра «Чарівний мішечок» (робота в парах)

Мета: діти вчаться асоціативно мислити, спостерігати, швидко реагувати.

Вчитель дістає з мішечка картинки, на яких зображені декілька тваринок.

Діти повинні порахувати і  покласти стільки цеглинок, скільки зображено тварин на малюнку.

Запитання до дітей:

  • Як звуть цих тваринок?
  • Це домашні тварини чи дикі?
  • Порахуй тваринок і поклади стільки ж цеглинок.

Гра «Райдужний ланцюжок» (робота в парах)

Мета: діти вчаться зосереджуватись, швидко реагувати на виклики, аналізувати, розвивати дрібну моторику пальців.

  • Вчитель пропонує дітям скласти ланцюжок  за певним кольором.

Завдання:

  • поклади 2 цеглинки червоного кольору;
  • добав 1 цеглинку жовтого кольору;
  • приєднай 2 цеглинки блакитного кольору;
  • додай  ще 1 цеглинку зелену;
  • порахуй  всі цеглинки.

Запитання:

  • Уявіть, на що схожа ваша робота?
  • Чому ланцюжок райдужний?.

Гра «Побудуй дім» (робота в групах)

Мета: уважно слухати завдання, співпрацювати в команді, проявляти ініціативу, закріпити склад числа 5.

Завдання:

1.Діти отримають зразок будинка.

2.В пустих клітинках виклади стільки цеглинок, щоб утворилось число 5.

Гра «Роботи-помічники» (робота в групах)

Мета: діти вчаться працювати в команді, приймати спільне рішення, розвивати уяву, використовувати знання про геометричний матеріал.

1.Розподіл класу на групи за кольором.

2.Кожна група виготовляє робота-помічника.

3. Кожна група презентує свій витвір, розповідає цікаву історію, рахує  кількість цеглинок, які використали.

4. Називає інші предмети, які можуть мати такий же колір.

Гра  «Впізнай цифру» (робота в групах)

Мета: діти вчаться працювати в групі, розвивати уяву, вміння ділитися матеріалами, творчо мислити.

  • Представник від групи заплющеними очима  вибирає з мішечка цифру.
  • Пояснює групі яку цифру вибрав.
  • Діти повинні за допомогою цеглинок побудувати цю цифру.

Гра  «Я – уважний» (робота фронтальна)

Мета: діти вчаться тренувати пам’ять, уміння вирішувати проблемні питання.

 На дошці розміщені різнокольорові цеглинки. Наприклад: червоних – 5 штук, жовтих – 2, синіх – 4. Діти  розглядають протягом 5 секунд розташування цеглинок і запам’ятовують послідовність кольорів та кількість. Потім вчитель закриває зразок і діти викладають  цеглинки по пам’яті. 

Запитання:

-         Яких цеглинок 5?

-         А чого більше – червоних чи жовтих?

-         Що означає число 4?

-         Покладіть стільки цеглинок, скільки жовтих і синіх разом.

  

Гра  «Більше, менше» ( робота в групах)

Мета: діти вчаться аналізувати, розвивають просторові поняття, уміння співпрацювати.

Учитель називає числа в межах від 2 до 10 і пропонує учням покласти справа від числа  цеглинок більше на 2 від даного, а зліва – менше на 2 від даного числа. Наприклад, учитель називає число 3, а учні показують числа 5 і 1. Далі вчитель називає число 5, а учні викладають  7 і 3 і т. д. Цю саму гру можна проводити, пропонуючи збільшувати і зменшувати числа на 1, на 3, на 4 тощо.

Запитання:

  • Яке число утворилось справа?
  • Яке число утворилось зліва?
  • Яке число більше і на скільки?
  • Яке число менше  і на скільки?

 

 

Гра «Мовчанка» (робота фронтальна)

Мета: діти вчаться зосереджено працювати, аналізувати,  розвивають дрібну моторику пальців

Учень повинен відповідати на запитання вчителя, не говорячи жодного слова, викладаючи на парті цеглинки. Таку гру корисно проводити, коли учні збуджені і їм важко зосередитися без допомоги вчителя. Вчитель демонструє цифру, діти викладають стільки ж цеглинок. Колір вибирають за бажанням.

 

 Гра «День-ніч» (робота фронтальна)

Мета: діти вчаться тренувати зорову пам’ять, спостерігати, аналізувати.

Учитель виставляє на дошці 6 цеглинок. Наприклад: червоного кольору, потім жовтого, потім синього, зеленого і блакитного.

«Ніч» - діти заплющують очі, а вчитель прибирає одну цеглинку.

«День» - діти розплющують очі.

  • Який предмет зник?

Запитання:

  • Назвіть, які предмети ви бачите на дошці.
  • Скільки їх? Запам’ятайте колір цих цеглинок по порядку.
  • Цеглинка якого кольору зникла?
  • Скільки стало цеглинок?
  • Стало більше чи менше?

 

   Гра «Ланцюжок прикладів» ( робота фронтальна)

   Мета: діти вчаться удосконалювати навички додавання та віднімання чисел, зосереджуватися, тренувати пам’ять.

  Завдання:

  1.Учитель називає ланцюжок прикладів.

  2.Діти викладають відповідь кількістю цеглинок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
3397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку