Математика
1 клас
Розділ. Нумерація чисел від 1 до 10
Тема: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань .
Мета: Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10, складати та розв’язувати приклади та задачі на знаходження суми і різниці. Розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам‘ять, кругозір учнів. Виховувати інтерес до вивчення математики, почуття взаємодопомоги, любов до природи та бережне ставлення до неї.
Обладнання: Ілюстративний матеріал, дидактичний матеріал, набори геометричних фігур, мультимедійне обладнання, карта подорожі.
Тип уроку: урок - подорож
Хід уроку
I. Організаційна частина ( слайд 1 )
Вітаю вас, гості,
А також малята !
Я хочу вам щиро усім побажати:
Нехай вам сьогодні всміхнеться удача
І легко розв’яжуться приклади й задачі.
А зараз рушаймо в мандрівку чарівну!
Пригоди нас ждуть незвичайні і дивні.
Зустрінуть вас в лісі розумні звірята
Мерщій же рушаймо, дівчата й хлоп’ята !
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. ( слайд 2 )
- Урок у нас сьогодні незвичайний, ми будемо допомогати звірятам потрапити на урок до Лісової школи.
- Діти, покажіть, який у вас зараз настрій? Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.
IIІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Усний рахунок
- Діти, послухайте загадку і відгадайте її.
Я маленький, я вухатий
Попелястий, волохатий
Я стрибаю і тікаю,
Дуже куций хвостик маю.(Заєць) ( слайд 3 )
- Так, це Зайчик - Вуханчик, він першим починає подорож до Лісової школи.
Зайчик - Вуханчик просить вас допомогти йому пригадати характеристику
числа 7. (Місце в натуральному ряді, попереднє й наступне число, сусіди,
склад числа.)
- Повторення назви компонентів, робота по таблиці ( слайд 3 )
- Наступне завдання від Зайчика Потрібно назвати приклади, в яких сума дорівнює 7.
3+4=7 2+3=5 7-3=4
8-2=6 6+1=7 5+2=7
- Молодці, допомогли Зайчику. Та це ще не всі завдання до вас. Він хоче
дізнатися чи вміють учні нашого класу розв'язувати цікаві задачі.
- Розв'язування віршованих задач
1. Посадив ведмідь в лісочку
6 березок, 3 дубочки
Полічити сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона кувати
Та не може полічить
Нумо, ви допоможіть. (6+3=9)
2. Їжачок по лісу біг
Ніс 7 яблук на пиріг
Одне впало, покотилось,
Скільки яблук залишилось? (7-1=6)
3. Біля річки на галявці
Знайшли моркву сірі зайці.
8 морквин - це не мало
Одну з’їли, скільки стало? (8-1=7)
4. Дві сороки, три ворони
Посідали у вагони
Чик-пах, ту-ту-ту,
Скільки птахів разом тут? (2+3=5)
5. Дві лисички, дві сестрички
Заплели по дві косички
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок? (2+2=4)
Підсумок: Зайчик задоволений вашими відповідями, дякує вам. Він мандрує до лісової школи, а ми тим часом запишемо хвилинку каліграфії - 7
IІІ. Розвиток і закріплення математичних знань
А допоможе вам дізнатися, хто це - загадка.
Не злічу вже, скільки штук
За життя я з’їв гадюк
Я колючий, мов будяк
Здавна звуть мене …(Їжак) ( слайд 4 )
Діти, чи знаєте ви, що у їжаків малята народжуються на початку літа. 3-6 сліпих і голих маляток. На другий день після народження виростають маленькі білі голочки, потім темніють. Отже, коли йдете лісом, будьте уважні, пильно дивіться під ноги, щоб не потурбувати малят.
10-7□7 8□10-3
10□9 10-5□5
(Біля дошки учні пояснюють, інші записують в зошиті)
Підсумок: Їжачок дякує вам за допомогу, бо він теж з вашою допомогою потрапляє до Лісової школи. Рушаймо далі.
4. Обчислення прикладів
- На нашому шляху ми бачимо річку. Вона в забрудненому стані. Тут і консервна банка, черевик. Зараз потрібно почистити її. Зробити це зможе тільки той, хто правильно обчислить всі вирази. (записано на черевику)
5+1+1=
10-4-1=
7+1+2=
6+1+3=
- Молодці, ви витягли черевик,а тепер потрібно витягти консервну банку. Але для цього треба скласти приклади на додавання і віднімання. (Усно)
5+□ =7
8+□ =9
( слайд 7 )
9-□ =3
6-□ =2
- Діти, ми врятували річку від забруднення.
5. Бесіда про чистоту річок
- Подивіться, як зраділи гусочки, який у них гарний настрій, що плавають у чистій воді.
- Давайте з таким же настроєм ми зробимо фізкультхвилинку.
6. Фізкультхвилинка «Веселі гуси» (під музичний супровід) ( слайд 8 )
7. Робота над текстовою задачею
Настав час знайомитися з наступним мешканцем лісу. Допоможе вам у цьому опис: Це невелика тваринка. Вона рудого кольору, очі немов намистинки. Має великий пухнастий хвіст. Дуже спритно стрибає по деревах.
- Так, це Білочка. ( слайд 9 )
- Скажіть, чим полюбляє ласувати білочка? (грибами, шишками, горішками).
- На які групи поділяються гриби? (їстівні та отруйні).
- Порахуйте їстівні, отруйні гриби. Яких більше?
Нам Білочка пропонує скласти і розв’язати задачі. ( слайд9, 10)
1. Грибів - 10
Горішків - 8
На скільки штук грибів більше, ніж горіхів? (Бесіда про користь горіхів).
2. Підберезників - 9 грибів
Білих - ?, на 3 гриби менше.
Білочка дякує за те, що і їй ви допомогли потрапити на урок до Лісової школи.
8. Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах. ( слайд 11 )
- Ой, діти, подивіться, Лисичка. Та вона плаче. У неї лихо. Лисиччин будинок розвалився. Це мабуть вітрище зробив лихо. Та не біда. Ми збудуємо будинок для Лисички з тих геометричних фігур, які у вас лежать на парті.
- Діти, які гарні будиночки у вас вийшли.
- З яких фігур вони складаються? (трикутник, квадрат,прямокутник).
- Яких фігур найбільше?
- Лисичка дуже зраділа, що ви зробили для неї нові будиночки. Вона вдячна вам. І вже зібралася бігти до Лісової школи, та вирішила, що під час подорожі ви всі стомилися і тому пропонує відпочити.
9. Фізкультхвилинка «Я Лисичка». ( слайд 12 )
10. Завдання для кмітливих. Гра «День - ніч». ( слайд 13 )
Здавна вчителем Лісової школи вважали Мудру Сову. Вона і сьогодні спостерігала на дереві за тим, як ви допомагали її учням розв’язувати різноманітні завдання. Сова дуже вами задоволена. Вона пропонує пограти в гру «День - ніч». Ця гра вимагає математичних знань та кмітливості. Отже, увага!
Ніч - я буду повільно диктувати одну за одною дії ланцюжка. Ви закриваєте очі і кладете голівки на парти.
День - розплющуєте очі і називаєте відповідь.
10-1-1+1=(9)
4+4-2-3=(3)
8-1-2+3+1=(9)
2+2+3+1=(8)
- Молодці, діти, Мудра Сова дуже зраділа вашим відповідям і вона швиденько поспішає до Лісової школи вчити наших друзів.
IV. Підсумок уроку
- Ось і закінчилась наша подорож. Ви виконали всі завдання, які задавали лісові мешканці. Допомогли їм потрапити до Лісової школи.
- Що вам найбільше сподобалось ? Чому?
- Про що нове дізнались?
- Покажіть, який зараз у вас настрій?
- Як ви гадаєте, що можуть сказати про вас лісові мешканці ? ( слайд 14 )
Використана література :
1