Урок "Повторення вивченого матеріалу"

Про матеріал
Данний матеріал,а саме, розробка нестандартного уроку у 1 класі використовується з метою узагальнення і систематизації знань учнів в межах 10.Протягом всього уроку діти допомагають звірятам потрапити до Лісової школи.На своєму шляху вони зустрічають різні перешкоди, під час яких пропонується в ігровій формі виконати різні завдання.Мета цієї розробки-закріпити навички додавання і віднімання в межах 10.
Перегляд файлу

 

 

 

                                                                                                               

 

Математика

1 клас

Розділ.  Нумерація чисел від 1 до 10

 

                                                                            

Тема: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення  і  систематизація  знань .

Мета: Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10, складати та розв’язувати приклади та задачі на знаходження суми і різниці. Розвивати  обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам‘ять, кругозір учнів. Виховувати інтерес до вивчення математики, почуття взаємодопомоги, любов до природи та бережне ставлення до неї.

Обладнання: Ілюстративний матеріал, дидактичний матеріал, набори геометричних фігур, мультимедійне обладнання, карта подорожі.

Тип уроку:  урок - подорож

Хід уроку

 I. Організаційна  частина               ( слайд 1 )

Вітаю вас, гості,

А також малята !

Я хочу вам щиро усім побажати:

Нехай вам сьогодні всміхнеться удача

І легко розвяжуться приклади й задачі.

А зараз рушаймо в мандрівку чарівну!

Пригоди нас ждуть незвичайні і дивні.

Зустрінуть вас  в лісі розумні звірята

Мерщій же рушаймо,   дівчата й хлопята !

 

 

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.        ( слайд 2 )

- Урок у нас сьогодні  незвичайний, ми будемо допомогати звірятам  потрапити на урок до Лісової школи.

- Діти, покажіть, який у вас зараз настрій? Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.

IIІ.  Повторення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок

- Діти, послухайте загадку  і відгадайте її.

Я маленький, я вухатий

Попелястий, волохатий

Я стрибаю і тікаю,

Дуже куций хвостик маю.(Заєць)                ( слайд 3 )

- Так, це Зайчик - Вуханчик, він першим починає подорож до Лісової  школи.

Зайчик - Вуханчик  просить вас допомогти йому пригадати характеристику

 числа 7. (Місце в натуральному ряді, попереднє й наступне число, сусіди,

склад числа.)

-  Повторення назви компонентів,  робота по таблиці    ( слайд 3 )

- Наступне  завдання від Зайчика  Потрібно назвати приклади, в яких сума дорівнює 7.

3+4=7 2+3=5 7-3=4

8-2=6 6+1=7 5+2=7

- Молодці, допомогли Зайчику. Та це ще не всі завдання до вас. Він хоче  

дізнатися чи вміють учні нашого класу розв'язувати цікаві задачі.

 

 

 

 

 

 

-  Розв'язування віршованих задач

1. Посадив ведмідь в лісочку 

    6 березок, 3 дубочки

    Полічити сам не вмів

    І зозулю попросив.

    Почала вона кувати

   Та не може полічить

    Нумо, ви допоможіть.       (6+3=9)

2. Їжачок по лісу біг

    Ніс 7 яблук на пиріг

    Одне впало, покотилось,

    Скільки яблук залишилось?    (7-1=6)

3. Біля річки на галявці

    Знайшли моркву сірі зайці.

   8 морквин -  це не  мало

   Одну  з’їли, скільки стало?        (8-1=7)

4. Дві сороки, три ворони

   Посідали у вагони

  Чик-пах, ту-ту-ту,

  Скільки птахів разом тут?       (2+3=5)

5. Дві лисички, дві сестрички

    Заплели по дві косички

    Скільки разом у лисичок

    Є заплетених косичок?      (2+2=4)

Підсумок: Зайчик задоволений вашими відповідями, дякує вам. Він мандрує до лісової школи, а ми тим часом запишемо хвилинку каліграфії  -  7

  1. Показ написання цифри учителем з поясненням.
  2. Хвилинка каліграфії.

 

IІІ. Розвиток і закріплення математичних знань

  • Хто це заворушився у травиці?

А  допоможе вам   дізнатися,  хто це - загадка.

Не злічу вже, скільки штук

За життя  я  з’їв гадюк 

Я колючий, мов будяк

Здавна звуть мене …(Їжак)             ( слайд 4 )

  1. Цікавинки про тварин                                ( слайд 4а )

    Діти, чи знаєте ви, що у їжаків малята народжуються на початку літа.        3-6 сліпих і голих маляток. На другий день після народження виростають маленькі білі голочки, потім темніють. Отже, коли йдете лісом, будьте уважні, пильно дивіться під ноги, щоб не потурбувати малят.

  1. Порівняння виразів         ( слайд 5 )
  • Ой, подивіться, у нашого їжачка на голках  листочки, але вони незвичайні, а з завданням.    

10-7□7   8□10-3

10□9                       10-5□5

(Біля дошки учні пояснюють, інші записують в зошиті)

  1. Гра «Швидко число називай і сусіда добирай»        ( слайд 6 )
  • Їжачок вам хоче ще запропонувати пограти в гру «Швидко число називай і сусіда добирай» (Числа 15, 10, 9). Назвати одноцифрові і двоцифрові числа.

Підсумок: Їжачок дякує вам за допомогу, бо він теж з вашою допомогою потрапляє до Лісової школи. Рушаймо далі.

4. Обчислення  прикладів

- На нашому шляху ми бачимо річку. Вона в забрудненому стані. Тут і консервна банка, черевик. Зараз потрібно почистити її. Зробити це зможе тільки той, хто правильно обчислить всі вирази. (записано на черевику)


5+1+1=

10-4-1=

7+1+2=

6+1+3=


 

- Молодці, ви витягли черевик,а тепер потрібно витягти консервну банку. Але для цього треба скласти приклади на додавання і віднімання. (Усно)


5+□ =7

8+□ =9

( слайд 7 )

9-□ =3

6-□ =2


- Діти, ми врятували річку від забруднення.

5. Бесіда про чистоту річок

- Подивіться, як зраділи гусочки, який у них гарний настрій, що плавають у чистій воді.

- Давайте з таким же настроєм ми зробимо фізкультхвилинку.

6. Фізкультхвилинка  «Веселі гуси»  (під музичний супровід)   ( слайд 8 )

7. Робота над текстовою задачею

Настав час знайомитися з наступним мешканцем лісу. Допоможе вам у цьому  опис: Це невелика тваринка. Вона рудого кольору, очі немов намистинки. Має великий пухнастий хвіст. Дуже спритно стрибає по деревах.

- Так, це Білочка.                  ( слайд 9 )

- Скажіть, чим полюбляє ласувати білочка? (грибами, шишками, горішками).

- На які групи поділяються  гриби? (їстівні та  отруйні).

- Порахуйте їстівні, отруйні гриби. Яких більше?

Нам Білочка пропонує   скласти і розв’язати задачі.  ( слайд9, 10)

1. Грибів - 10

   Горішків - 8

На скільки штук грибів більше, ніж горіхів? (Бесіда про користь горіхів).

2. Підберезників - 9 грибів

    Білих - ?, на 3 гриби менше.

Білочка дякує за те, що і їй ви допомогли потрапити на урок до Лісової школи.

 

 

8. Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах.       ( слайд 11 )

- Ой, діти, подивіться, Лисичка. Та вона плаче. У неї лихо. Лисиччин будинок  розвалився. Це мабуть вітрище зробив лихо. Та не біда. Ми збудуємо будинок  для Лисички з тих геометричних фігур, які у вас  лежать на парті.

- Діти, які гарні будиночки у вас вийшли.

- З яких фігур вони складаються?  (трикутник, квадрат,прямокутник).

- Яких фігур найбільше?

- Лисичка дуже зраділа, що ви зробили для неї нові будиночки. Вона вдячна вам. І вже зібралася бігти до Лісової школи, та вирішила, що  під час подорожі ви всі стомилися і тому пропонує відпочити.

9.  Фізкультхвилинка  «Я Лисичка».          ( слайд 12 )

10.  Завдання для кмітливих. Гра «День - ніч».           ( слайд 13 )

Здавна вчителем Лісової школи вважали  Мудру Сову. Вона і сьогодні спостерігала на дереві за тим,  як ви допомагали її учням розв’язувати різноманітні завдання. Сова дуже вами задоволена. Вона пропонує  пограти в гру «День - ніч». Ця гра вимагає математичних знань та кмітливості. Отже, увага!

Ніч - я буду повільно диктувати одну за одною дії ланцюжка. Ви закриваєте очі і кладете голівки на парти.

День - розплющуєте очі і називаєте відповідь.


10-1-1+1=(9)

4+4-2-3=(3)

8-1-2+3+1=(9)

2+2+3+1=(8)


- Молодці, діти, Мудра Сова дуже зраділа вашим відповідям і вона швиденько поспішає до Лісової школи вчити наших друзів.

IV. Підсумок уроку

- Ось і закінчилась наша подорож. Ви виконали всі завдання, які задавали  лісові мешканці.  Допомогли їм потрапити до Лісової школи.

- Що вам найбільше сподобалось ? Чому?

- Про що нове дізнались?

- Покажіть,  який зараз у вас настрій?

- Як ви гадаєте, що можуть сказати про вас лісові мешканці ?  ( слайд 14 )

 

Використана література :

  1. Кочина Л. Особливості побудови уроку математики в початкових класах // Початкова школа.- 2006.- № 7.- с.22-24
  2. Педагогічні технології : Навч. Посібник / О.С. Падалка, А.М.Нісімчук, І.О.Смоглюк – К., 1995
  3. М.Прищенко. нестандартні уроки з математики // Початкова школа – 2009.- № 3.- с. 35-39
  4. Якилямен В. Уроки математики з елементами гри // Початкова школа.- 1997 № 6 – с.22-23

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 січня 2019
Переглядів
800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку