Урок математики « Склад числа 10. Розпізнавання геометричних фігур . Написання цифр» буде цікавим вчителям початкових класів. Матеріал ставить на меті за допомогою ігрових форм роботи , диференційованого підходу закріпити склад числа 10. Систематизувати знання про осінь. Виховувати любов до природи.
УРОК МАТЕМАТИКИ
1 КЛАС.
Тема: Склад числа 10. Складання прикладів. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр
Мета: Закріпити склад числа 10. Вправляти у складанні прикладів на додавання, розпізнаванні геометричних фігур,
у каліграфічному написанні цифр. Систематизувати знання про осінь, розвивати пам’ять, увагу, мислення. Виховувати любов до природи.
ХІД УРОКУ.
1. Організаційний момент.
Добрий день вам!
Тепер заплющіть очі. Пригадайте щось приємне (пауза). Роз-плющіть очі. Посміхніться один одному, щоб до нас у клас завітав хороший настрій.
2. Вступна бесіда.
Дося: Я зібрала багато жолудів, але в тумані їх розгубила. Лі-
совичок сказав, що поверне мені жолуді лише тоді, коли я виконаю ось ці завдання.
(Подає лист учителю).
Вчитель (читає): Діти, жолуді дійсно можна повернути. Ми з вами повинні на уроці уважно рахувати, швидко і охайно
писати і за кожне вірно виконане завдання Лісовичок буде повертати по одному жолудю. Ну що погоджуєтесь?
А ти, Досю, (звертається до Досі) не сумуй, а краще пограй з нами в м’ячик.
Завдання: я кажу число – ви наступне.
3. Актуалізація опорних знань.
1. Хвилинка каліграфії.
Подивимось в наш конверт. Лісовичок дає перше завдання.
Лісовичок по лісу йшов
На обід гриби знайшов.
Під березою один,
Ще три – під дубочком
Скільки буде в Лісовичка
В кошику грибочків? (4)
На що схожа цифра 4? ( хвилинка фантазії).
Давайте покажемо лісовичку, як ми можемо писати цифри.
1 ряд 4 4 4
11 ряд 44 44 44
111 ряд 444 444 444
Обміняйтесь зошитами, побудьте в ролі учителя, визначте лісову красуню і над нею намалюйте корону.
2. Усний рахунок.
Восени на деревах жовтіє, а потім опадає листя.
Давайте порахуємо, скільки листочків залишилося на наших математичних деревах. (Дерева намальовані на дошці).
(Рахують дівчатка. Хлопчики перевіряють).
(Діти називають числа).
Гра “Доповни до 10”
10=5+* 10=3+* 10=1+*
10=6+* 10=8+* 10=7+*
Фізхвилинка про дощик.
Хвилинка фантазії (Який дощик влітку, який восени).
3. Математичний диктант.
Записати:
- сусідів числа 5;
-попереднє число до 8;
- число яке слідує за числом 6;
- число яке відповідає кількості сторін трикутника;
-склад числа 10 це: 1 і ?;
- число, яке отримаємо , коли 8 збільшимо на один.
(Хлопчик працює біля дошки на веселці, учні самостійно у зо-шитах, 3 учні працюють на карточках. Результат перевіряється хлопками.)
4. Розвиток математичних знань.
- Ми теж попрацюємо і докладемо багато зусиль, щоб правиль-но і охайно написати приклади, щоб це сподобалося нашому Лі-совичку. Складати приклади будемо про птахів, які зимують у нас, про снігурів.
(На набірному полотні вчитель виставляє пташок, а учні скла-дають приклади на додавання. Запис коментується учнем).
(Вправа на відпочинок очей)
2. Діти, Лісовичок прислав нам чарівну паличку осені. Якщо нею торкнутись до числа, воно стає наступним. Будьте уважні, ви повинні записати це перетворення прикладом.
(Ну що, Дося, вже кращий настрій?)
3. Восени люди збирають урожай на полі, в садах, на городах. Давайте подивимось в кошик, який Лісовичок прислав, що в ньому?
(Хлопчик допомагає вчителю роздивлятися).
(У кошику яблука, груші, рибинка)
-Діти, що зайве? Чому? Хто любить рибку? (Кіт).
А чи знаєте ви, що у Лісовичка є котик, якого він вчив рахувати. Давайте подивимось, послухаємо.
(Віршовані приклади, відповіді викладають за допомогою паличок).
4. Восени всі звірі, що залишилися зимувати, готуються до зими. Дбайливо утеплюють свої домівки, міняють свій одяг на теплі шубки, запасають їжу. Лісовичок просить, щоб ми зібрали гриби у кошик. Для цього потрібно розв’язати приклади на грибочках, що у вас на парті. У кого результат такий, як на кошику, піднімайте руку.
5. Діти, скоро зима, випаде багато снігу. Ви зліпите ось такого сніговика.
Підсумок уроку.
Листопад – останній місяць осені. Далі йде зима. Досі було холодно. Давайте зробимо подарунок – будинок, покажемо свої знання і прикрасимо його.
(Діти, візьміть будиночки, поставте числа, яких не вистачає).
1