Усна лічба в межах 20. Вправи на закріплення таблиць додавання і віднімання в межах 10. Побудова відрізків.

Про матеріал

Розробка даного уроку дає можливість вчителеві закріплювати знання учнів нумерації чисел в межах 20. Вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі на знаходження суми й остачі, креслити відрізки заданої довжини.

Розвивати логічне мислення, мову, спостережливість учнів. Виховувати любов до казок, бажання приходити на допомогу друзям.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

1 КЛАС

Тема.  Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10. Вимірювання і побудова відрізків.

Мета. Закріплювати знання учнів нумерації чисел в межах 20. Вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на знаходження суми й остачі, креслити відрізки заданої довжини.

Розвивати логічне мислення, мову, спостережливість  учнів. Виховувати любов до казок, бажання приходити на допомогу друзям.

Методи: проблемно – пошуковий, критичного мислення, словесний, ілюстративний, практичний, метод використання інноваційних технологій.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  комп’ютер, відео казки «Колобок», віяла з цифрами, кошик, грибочки з прикладами, ілюстративний матеріал для кожного учня.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

  • Станьте, діти, порівняйтесь.

До гостей всі привітайтесь.

Діти. Добрий день! У добрий час!

          Радо ми вітаєм Вас.

          З миром зустрічаємо.

          Щастя Вам бажаємо.

  • Сідайте, будь ласка, правильно та зручно.
  • Нагадаю вам, що ви

В школі справжні школярі.

Ви прийшли сюди навчатись,

Про щось нове дізнаватись.

2. Налаштування на роботу.

  • Розкажіть нашим гостям, діти, чим ви займаєтесь на уроках математики і що ви вмієте робити.

Учень 1. Один, два, три, чотири

                Рахувати нас учили.

Учень 2. Пять, шість – не лінились.

                Цифри ми писати вчились.

Учень 3. Вчились приклади складати,

               Вмієм числа порівняти.

Учень 4. Не сиділи, працювали,

                додавали, віднімали.

Учень 5. Сім – ми будем більше знати,

                математику вивчати.

Учень 7. Девять,  десять – не втомились.

                Та покажем, що навчились.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, а ви любите казки?
  • Казок є дуже багато. 
  • Сьогодні до нас на урок теж завітала казочка. Цю казку ви всі добре знаєте. А як вона називається ви дізнаєтесь, коли розташуєте числа у порядку зростання.
  • Під кожною цифрою ховається літера. З поданих літер ми складемо слово. Тож давайте складемо цифри  у порядку зростання.
  • Яке ж слово ховається за цифрами? Давайте подивимось.
  • Вірно, назва  казки «Колобок».
  •  Ось він, Колобок.          

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Отже, наш Колобок разом з вами вирушає до країни казок. На його шляху будуть різні перешкоди. Він зустріне різних звірів, які захочуть поласувати Колобком. Врятувати його зможете тільки ви. А знаєте як?
  • Всі звірі, яких зустріне Колобок будуть давати вам різні завдання. Вам треба виконати їх правильно і старанно. Тільки так ви зможете врятувати Колобка.
  • Ви згодні йому допомогти? 
  • Тоді будьте уважними та наполегливими. Вам допоможе виконати завдання вміння лічити в межах 20 , додавати та віднімати, розв’язувати задачі. Тож вирушаймо в дорогу. 

ІV.Актуалізація опорних знань.

1.Каліграфічна хвилинка.

  •  І перше завдання від Бабусі.      
  •  Щоб спекти смачного Колобка Бабуся купила продукти. У вас на партах лежать аркуші із зображенням цих продуктів. Обведіть кружечком продукти, які потрібні для того, щоб спекти Колобка.
  • Давайте подивимось, чи правильно ми виконали завдання. 
  •  Молодці. Впоралися з першим завданням.
  •  Завдання від Дідуся. 
  •  Поки Бабуся пекла Колобка, Дідусь захотів зїсти бубликів.     
  •  На яку цифру схожий бублик?
  •  Напишіть рядочок цифри 0.                
  •  При написанні якого числа ми ще використовуємо цифру 0?
  • Тож пропишіть на другому рядочку число 10.

2. Розвязування задачі усно.

  •  Слухаємо казочку далі.                 
  •  Полічіть морквинки.
  • Полічіть капустинки.
  • Чого більше?
  •  А на скільки?
  • Діти, а давайте покажемо Зайчику до скількох ми вже вміємо рахувати.
  • Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1, від 11 до 20, від 20 до 11.
  • Назвіть пропущені числа: 1, …, …, 4,…,6,…,…,…,10.
  • Продовжіть ряд чисел: 1,3,5,…,…
  • А такий: 2,4,…,…,…
  • Молодці. Справилися із завданнями від Зайчика. Врятували Колобка.
  • Покотився Колобок далі.

V.Розвиток набутих знань, умінь і навичок.

1. Фронтальне опитування.

  •  Продовжуємо розв’язувати завдання від звірят. Наступне завдання від Ведмедика.        

 

  •  Молодці.
  •  Ведмедик числа тут лишив
  •  І прочитати їх просив,
  •  Щоб Колобочка врятувати
  • Треба сусідів числа нам назвати.
  • Прочитати числа. Назвати попереднє число: 
  •     одинадцяти, 13, 10,6.
  •             І наступне:
  • вісімнадцяти, 13, 12.
  • Назвати сусідів чисел (п'ятнадцять ,11,19,10)
  •   Не зїв Ведмедик Колобка. Ви добре справились із завданням. 
  •   Покотився Колобок далі і зустрів Їжачка.               
  •   Їжачок теж підготував для Колобка завдання. Він забажав спочатку пограти з Колобком в гру «Впізнай число». Давайте допоможемо нашому бідоласі впізнати задумане Їжачком число і показати його за допомогою віяла.
  • Яке число складається з:
  • 1десятка 1 одиниці;
  • 1 десятка 5 одиниць;
  • 1 десятка 8 одиниць;
  • 2 десятків;
  • 1 десятка 4 одиниць.

2.Фізхвилинка.

3.Усний рахунок.

  •   Пішов Їжачок у ліс.
  •   Що із лісу він приніс?
  •   Під листочком жовтеньким знайшов грибочок смачненький.
  •   Але це не звичайні грибочки. На них написані приклади, і вам, діти, треба допомогти Колобку їх розв’язати і покласти у відповідний кошик для Їжачка, щоб той не з'їв Колобка.

8+1=9                               4+3=7

4+5=9                               5+2=7

2+7=9                                6+1=7

3. Робота в зошиті.

  •   Тепер вам уже пора взятися і до пера.    
  •   Відкрийте зошити і виконаємо завдання в зошиті.
  •   Шлях Колобка йде через болото.
  •   Перейти його можна лише відповівши на запитання.  
  •   Як називаються числа при додаванні?  (Діти відповідають.)
  •   А при відніманні?  (Діти відповідають.)

Читаємо хором, дивлячись на екран.

  •   Ці знання нам знадобляться, щоб розв’язати слідуючі задачі в зошиті на знаходження суми і остачі.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Розвязування віршованих задач.

  •   Перейшов Колобок через болото.
  •   Покотився далі і зустрів Вовка.
  •   Вовк задав Колобку завдання скласти приклади за віршованими задачами.

2. Робота за підручником.

  • Покотився Колобок далі. А назустріч йому малесенька Лисичка.  

Вона ростом невеличка.

В неї шубка гарненька.

усі звуть її руденька.

Але вона дуже хитренька.

  •   Лисичка хоче зїсти Колобка. Наша допомога їй не потрібна. Подивіться, як хитро вона посміхається. Думає, що їй вдасться нас перехитрити тому, що ми не впораємось із завданнями в підручнику.

 

3.Робота з геометричним матеріалом.

  • Вже майже дійшов Колобок до своєї казки. Але на шляху ще є озеро.   Але місток поламався. Давайте його відремонтуємо.
  • Накресліть відрізок 6 см. 
  • А другий – на 2 см довший.
  • Хто забув, як правильно креслити, можете дивитися на екран. 
  • Молодці. От і дістався Колобок до своєї казки. А допомогли йому ви.

VIІ. Підсумок уроку.

  •   Діти, вам сподобалося допомагати Колобку?
  •   А як ви йому допомагали? Що ви робили? Які завдання від звірят ви виконували на уроці?
  •   Я хочу похвалити за старанну роботу на уроці …..

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку