МАТЕМАТИКА
1 КЛАС
Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10. Вимірювання і побудова відрізків.
Мета. Закріплювати знання учнів нумерації чисел в межах 20. Вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на знаходження суми й остачі, креслити відрізки заданої довжини.
Розвивати логічне мислення, мову, спостережливість учнів. Виховувати любов до казок, бажання приходити на допомогу друзям.
Методи: проблемно – пошуковий, критичного мислення, словесний, ілюстративний, практичний, метод використання інноваційних технологій.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп’ютер, відео казки «Колобок», віяла з цифрами, кошик, грибочки з прикладами, ілюстративний матеріал для кожного учня.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1.Привітання.
-
Станьте, діти, порівняйтесь.
До гостей всі привітайтесь.
Діти. Добрий день! У добрий час!
Радо ми вітаєм Вас.
З миром зустрічаємо.
Щастя Вам бажаємо.
-
Сідайте, будь ласка, правильно та зручно.
-
Нагадаю вам, що ви
В школі справжні школярі.
Ви прийшли сюди навчатись,
Про щось нове дізнаватись.
2. Налаштування на роботу.
-
Розкажіть нашим гостям, діти, чим ви займаєтесь на уроках математики і що ви вмієте робити.
Учень 1. Один, два, три, чотири
Рахувати нас учили.
Учень 2. П’ять, шість – не лінились.
Цифри ми писати вчились.
Учень 3. Вчились приклади складати,
Вмієм числа порівняти.
Учень 4. Не сиділи, працювали,
додавали, віднімали.
Учень 5. Сім – ми будем більше знати,
математику вивчати.
Учень 7. Дев’ять, десять – не втомились.
Та покажем, що навчились.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Діти, а ви любите казки?
-
Казок є дуже багато.
-
Сьогодні до нас на урок теж завітала казочка. Цю казку ви всі добре знаєте. А як вона називається ви дізнаєтесь, коли розташуєте числа у порядку зростання.
-
Під кожною цифрою ховається літера. З поданих літер ми складемо слово. Тож давайте складемо цифри у порядку зростання.
-
Яке ж слово ховається за цифрами? Давайте подивимось.
-
Вірно, назва казки «Колобок».
-
Ось він, Колобок.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-
Отже, наш Колобок разом з вами вирушає до країни казок. На його шляху будуть різні перешкоди. Він зустріне різних звірів, які захочуть поласувати Колобком. Врятувати його зможете тільки ви. А знаєте як?
-
Всі звірі, яких зустріне Колобок будуть давати вам різні завдання. Вам треба виконати їх правильно і старанно. Тільки так ви зможете врятувати Колобка.
-
Ви згодні йому допомогти?
-
Тоді будьте уважними та наполегливими. Вам допоможе виконати завдання вміння лічити в межах 20 , додавати та віднімати, розв’язувати задачі. Тож вирушаймо в дорогу.
ІV.Актуалізація опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка.
-
І перше завдання від Бабусі.
-
Щоб спекти смачного Колобка Бабуся купила продукти. У вас на партах лежать аркуші із зображенням цих продуктів. Обведіть кружечком продукти, які потрібні для того, щоб спекти Колобка.
-
Давайте подивимось, чи правильно ми виконали завдання.
-
Молодці. Впоралися з першим завданням.
-
Завдання від Дідуся.
-
Поки Бабуся пекла Колобка, Дідусь захотів з’їсти бубликів.
-
На яку цифру схожий бублик?
-
Напишіть рядочок цифри 0.
-
При написанні якого числа ми ще використовуємо цифру 0?
-
Тож пропишіть на другому рядочку число 10.
2. Розв’язування задачі усно.
-
Слухаємо казочку далі.
-
Полічіть морквинки.
-
Полічіть капустинки.
-
Чого більше?
-
А на скільки?
-
Діти, а давайте покажемо Зайчику до скількох ми вже вміємо рахувати.
-
Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1, від 11 до 20, від 20 до 11.
-
Назвіть пропущені числа: 1, …, …, 4,…,6,…,…,…,10.
-
Продовжіть ряд чисел: 1,3,5,…,…
-
А такий: 2,4,…,…,…
-
Молодці. Справилися із завданнями від Зайчика. Врятували Колобка.
-
Покотився Колобок далі.
V.Розвиток набутих знань, умінь і навичок.
1. Фронтальне опитування.
-
Продовжуємо розв’язувати завдання від звірят. Наступне завдання від Ведмедика.
-
Молодці.
-
Ведмедик числа тут лишив
-
І прочитати їх просив,
-
Щоб Колобочка врятувати
-
Треба сусідів числа нам назвати.
-
Прочитати числа. Назвати попереднє число:
-
Назвати сусідів чисел (п'ятнадцять ,11,19,10)
-
Не з’їв Ведмедик Колобка. Ви добре справились із завданням.
-
Покотився Колобок далі і зустрів Їжачка.
-
Їжачок теж підготував для Колобка завдання. Він забажав спочатку пограти з Колобком в гру «Впізнай число». Давайте допоможемо нашому бідоласі впізнати задумане Їжачком число і показати його за допомогою віяла.
-
1десятка 1 одиниці;
-
1 десятка 5 одиниць;
-
1 десятка 8 одиниць;
-
2 десятків;
-
1 десятка 4 одиниць.
2.Фізхвилинка.
3.Усний рахунок.
-
Пішов Їжачок у ліс.
-
Що із лісу він приніс?
-
Під листочком жовтеньким знайшов грибочок смачненький.
-
Але це не звичайні грибочки. На них написані приклади, і вам, діти, треба допомогти Колобку їх розв’язати і покласти у відповідний кошик для Їжачка, щоб той не з'їв Колобка.
8+1=9 4+3=7
4+5=9 5+2=7
2+7=9 6+1=7
3. Робота в зошиті.
-
Тепер вам уже пора взятися і до пера.
-
Відкрийте зошити і виконаємо завдання в зошиті.
-
Шлях Колобка йде через болото.
-
Перейти його можна лише відповівши на запитання.
-
Як називаються числа при додаванні? (Діти відповідають.)
-
А при відніманні? (Діти відповідають.)
Читаємо хором, дивлячись на екран.
-
Ці знання нам знадобляться, щоб розв’язати слідуючі задачі в зошиті на знаходження суми і остачі.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Розвязування віршованих задач.
-
Перейшов Колобок через болото.
-
Покотився далі і зустрів Вовка.
-
Вовк задав Колобку завдання скласти приклади за віршованими задачами.
2. Робота за підручником.
-
Покотився Колобок далі. А назустріч йому малесенька Лисичка.
Вона ростом невеличка.
В неї шубка гарненька.
усі звуть її руденька.
Але вона дуже хитренька.
-
Лисичка хоче з’їсти Колобка. Наша допомога їй не потрібна. Подивіться, як хитро вона посміхається. Думає, що їй вдасться нас перехитрити тому, що ми не впораємось із завданнями в підручнику.
3.Робота з геометричним матеріалом.
-
Вже майже дійшов Колобок до своєї казки. Але на шляху ще є озеро. Але місток поламався. Давайте його відремонтуємо.
-
Накресліть відрізок 6 см.
-
А другий – на 2 см довший.
-
Хто забув, як правильно креслити, можете дивитися на екран.
-
Молодці. От і дістався Колобок до своєї казки. А допомогли йому ви.
VIІ. Підсумок уроку.
-
Діти, вам сподобалося допомагати Колобку?
-
А як ви йому допомагали? Що ви робили? Які завдання від звірят ви виконували на уроці?
-
Я хочу похвалити за старанну роботу на уроці …..