Урок "Зв'язок дій додавання і віднімання. "

Про матеріал

Розробка уроку математики для 1 класу . Урок поданий в ігровій формі . Протягом заняття діти подорожують " математичним океаном" виконуючі завдання , необхідні для засвоєння нового матеріалу . Обрана форма проведення заняття та завдання відповідають віковим особливостям 6-річних дітей , дають моожливість провести урок весело та цікаво для всіх дітей класу.

Перегляд файлу

 

Тема . Зв'язок дій додавання і віднімання. Складання прикладів на віднімання                

             із    прикладів на додавання за числовим відрізком. Вимірювання

             довжини   відрізка  та   їх  побу­дова .

Мета : на основі розгляду малюнків і практичних дій з предметами роз­крити  

             взаємозв'язок дій додавання і відні­мання,

             тренувати   учнів складати, читати і розв'язувати приклади на додавання      

             і  віднімання за малюнками,

             вправляти  у  вимірюванні  та  кресленні  відрізків ,

             розвивати  логічне  мислення , обчислювальні  навички , комунікативну 

             та  пізнавальну  компетентності   ,

             виховувати  інтерес  до  математики . 

 

Хід  уроку .

І . Підготовча  частина .

   1 . Організаційна  частина .

   Дзвоник  вже  нам  дав  сигнал ,

   Працювати  час  настав .

 

  2 . Повідомлення  теми  уроку . Мотивація .

        Сьогодні  ми  з  вами , діти , вирушимо  у  подорож  Математичним  океаном.

        Ця  подорож  дуже  відповідальна . щоб  не  потрапити  в  полон  до  піратів , ви  повинні  правильно  складати  і  розв’язувати  приклади , знати  склад  чисел ,   уважно  виконувати  всі  завдання , точно  відповідати  на  запитання .

 

ІІ . Основна  частина .

   1. Повторення « складу  чисел» .

     Корабель  вже  чекає  нас !

     Проходити  у  каюти  треба   парами , пред’явивши  пароль .

     Пароль  І  ряду – склад  числа  7 ,

                    ІІ  ряду – склад  числа  8 ,

                    ІІІ  ряду – склад  числа  6.

 

                                              C:\Users\Наталья\Desktop\59453042_4.jpg

 

   2 . Усна  лічба.

      Отож , рушаймо !

      Але  що це ? Чому  наш  корабель  не  може  поворухнутися ?

       Його  тримають  русалки !

  •        Кожна  з  них  підготувала  для  вас  завдання і  відпустить  наш  чарівний  кораблик  лише  тоді , коли  ми  дамо  відповідь  на  нього .

 

C:\Users\Наталья\Desktop\iCAGQ09QG.jpg         C:\Users\Наталья\Desktop\iCAA5NYUY.jpg        C:\Users\Наталья\Desktop\iCAS0QN2O.jpg

  •  Назвіть числа від 1 до 10; від 10 до 1.
  • Назвіть число, яке передує числу 8.
  • Назвіть "сусідів" числа 9.
  • Як отримати число, наступне за числом 6?
  • Назвіть, з яких двох менших чисел складається число 9, 10?
  •   До числа 6 додайте 1. Більше чи менше отримали?
  •   Як називається кожне число у прикладі: 8 + 2 = 10?

 

     3 . Хвилинка  чистопису .

        На  кожному  кораблі  є  бортові  журнали , в  яких  капітани  записують  все , що  відбувається  у  рейсі Нашими  бортовими  журналами  будуть  зошити   . Відкрийте  їх , покладіть  правильно .

        А  тепер  зробіть  необхідні  записи  . Уважно  роздивіться  зразок  цифри , який  там  прописано , і  напишіть  їх  до  кінця  рядка .

         ( Діти  прописують  вказані  цифри).

 

    4 . Складання  прикладів  на  додавання   і  віднімання .

        Ми  наближаємось  до  острова  мавп . Господарка  острова  приготувала  багато  малюнків  і  просить  за  ними  скласти  і  розв’язати  приклади приклади.

        3+2=                      5-2=

        5+3=                       8-3=

                                                                 C:\Users\Наталья\Desktop\00343108.jpg

 

5 .  Вивчення  нового  матеріалу .

        Наш  корабель  підходить  до  острова  папуг !  Вас  зустрічає  папуга Гоша  .

                                                     C:\Users\Наталья\Desktop\77864324_8.png

 

     ( Робота з демонстраційним матеріалом. Пояснення зв'язку дій дода­вання і   

        віднімання.)

        На набірному полотні — силуетні картинки: 5 морквин і 1 капустина.

 

  • У Гоші на городі  виросла морква і капуста. Допоможемо йому, малята,

     гарний урожай зібрати.

  • Скільки морквин виростив Гоша ?
  •  Скільки капустин?
  • Який прик­лад треба скласти, щоб дізнатись, скільки всього овочів   

    виростив зай­чик? Запишемо приклад: 5 + 1 = 6.

  • Як називається кожне з чисел у прик­ладі на додавання?

 

  • Капустину  Гоша  віддав сусідові.

    - Який приклад мож­на скласти?

      (Учні записують приклад: 6—1=5.)

     Прочитайте його, нази­ваючи числа так, як у прикладі на додавання. (Від  

        суми 6 відняли другий доданок 1, одержали перший доданок )

 

   -  А  якби  Гоша  віддав сусіду  моркву , який  приклад  ви  склали  б  тоді ?

         (  6 — 5 = 1.)

 

  • Прочитайте всі приклади, які ми записали. Чим вони подібні? Чим   

     різняться? Як ми їх складали? (Спочатку складали приклади на додаван­ня,  

     а потім на віднімання.)

— Отже, якщо від суми відняти один з доданків, дістанемо другий доданок.

 

6 . Первинне  закріплення .

    Далі  вирушаємо  на  острів  слонів .

Маленьке   слоненятко  давно  чекає  гостей . Є  у  нього  улюблена  гра

 « Доміно» . Зараз  слоненятко  просить  вас ,  за  допомогою  фишок  доміно    

  скласти  приклад  на  додавання  і  два   приклади  на  віднімання .

 

 

…..

......

 

…..

......

 

                                             C:\Users\Наталья\Desktop\32206483650952576.png

 

7 . Робота  з  геометричним  матеріалом . Креслення  відрізків .

На  корабель  напали  пірати . Треба  виміряти  відстань  до  їх  корабля .

Накреслити      відрізок  такої  ж  довжини .

 Підручник  с. 45 № 4

 

Молодці ! Правильні  відрізки  побудували . Не  змогли  пірати  пройти 

через  наш  лабіринт і  залишились  далеко  позаду .

 

      8 . Самостійна  робота .

   Ой , що  це  на  палубі   вода ! хтось  із  піратів  все ж-таки  встиг    

  пробити  наш  корабель . Треба   залагодити  пробоїни .

                                       C:\Users\Наталья\Desktop\картинки\piraat.jpg

 

  Електрична  таблиця « Рахівничка».

4+1=                      8-1=

7+1=                      3-1=

 

Молодці  , діти  , всі  пробоїни  залагодили  , і  тепер  спокійно  можна    

повертатися    додому .

 

ІІІ . Заключна  частина .

   1. Підсумок

   - Чи  сподобалась  вам  наша  подорож?

   - Чого  навчилися  протягом  рейсу ?

   - Що  цікавого  бачили ?

   - Як  ви  вважаєте , чи  можна  назвати  наш  рейс  вдалим ?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Баранчук Світлана Іванівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
10156
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку