Урок математики 1 клас " Складання таблиць додавання і віднімання числа 5. Тварини рідного краю"

Про матеріал
Тема. Складання таблиць додавання і віднімання числа 5. Тварини рідного краю. Мета. Формувати знання таблиці додавання і віднімання числа 5; поглибити знання і уміння учнів розв'язувати задачі; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; виховувати самостійність, охайність.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Складання таблиць додавання і віднімання числа 5. Тварини рідного краю.

Мета.

Математика: формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 5; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; удосконалювати обчислювальні навички,формувати вміння розв”язувати задачі;розвивати логічне мислення,увагу,спостережливість;виховувати самостійність,охайність.                                                                            

Природознавство: розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин,організувати діяльність учнів для сприймання, осмислення і запам’ятовування знань про тварин, як частину живої природи;викликати інтерес до пізнання природи, світу тварин.; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин; виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів,викликати інтерес до пізнання природи; виховувати любов до світу тварин..

Тип уроку: інтегрований (математика, природознавство).

Обладнання: зображення пейзажу зимового лісу, малюнки тварин і птахів, число 5, малюнки: 5 пальців,зірка з 5 кутами, 5 копійок

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку

Створення емоційного настрою уроку

  •   Сьогодні у нас незвичайний урок –
  •   У казку сьогодні ми зробимо крок.
  •   Із казкою ми зустрічались не раз,
  •   І знову вона завітає у клас.
  •   В казках є завжди перешкоди, та знаю:
  •   Ми з вами гуртом легко їх подолаємо.

 

Хвилинка релаксації

- А зараз, дітки, заплющіть очі, опустіть голівки на парти. Уявіть погожий літній день. Повіває легенький вітерець. Небо синє-синє. Ви стоїте на галявині серед чудових квітів. Ви нахиляєтеся, сідаєте в траву і раптом торкаєтеся руками чогось м’якенького та пухнастого, з маленькими хвостиком. Кого ви собі уявили? (Маленького зайчика, ведмедика.)

 

II. Повторення вивченого матеріалу

- І так, щоб вирушити в подорож до  зимового лісу, вам потрібно відповісти на декілька запитань.

Гра-тестування «Так чи ні»

- Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. (Так)

- Я вважаю, що 8 – 5 = 2. (Ні)

- Я вважаю, щоб збільшити, треба додати. (Так)

- Я вважаю, що 6 збільшити на 4 буде 10. (Так)

- Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони. (Ні)

Ви молодці. Тепер я бачу, що холоди  вам не страшні.

 

Гра «Заблукало число»

-  На дошці записані числа, прочитайте їх:   2  4  6  17  8  9

- Яке число зайве? Чому?

- Запишіть числа у порядку спадання. Як ви це розумієте?

- (Перевірка. Під час перевірки вчитель перевертає числа, на зворотній стороні написано букви – утворилося слово «Заєць»)

 

Бідний зайчик

       По дорозі зайчик скаче,

       Сніг глибокий, зайчик плаче,

       Змерз він дуже, і тремтить,

       І не знає, що робить.

      Де спочити, де присісти?

      Щось поїсти.

     Треба швидше у лісочок,

      Де стоїть старий пеньочок.

      Сніг лапками розгрібати

      І корінці там шукати.

      Аби кори трохи згризти….

      Ой, як хоче зайчик їсти

 

- Діти, а давайте пригадаємо, що ще любить їсти зайчик?

- Якщо ви правильно обчислите приклади, то ми дізнаємося, що ще є під снігом, і погодуємо зайчика. Усна лічба.                                                      

                              

3 + 2 =                                  4 + 1 =

 

2 + 3 =                                  6 – 1 =

 

- Які ж ви молодці,  допомогли зайчикові відшукати смачну їжу.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

«Мозковий штурм»

- Дітки, а кого ви ще могли б зустріти у казковому лісі? (Вовка,сову,їжака,лисичку,білочку,дятла та інших)

- А як їх можна назвати одним словом? (Тварини.)

- Тварини – це й звірі, які живуть в лісах; і птахи,що ширяють у небесній блакиті; і змії,які люблять вигріватися на сонечку; і риби,що плавають у воді; й комахи,які зустрічаються на кожному кроці.

- А на які дві групи поділяються тварини? (На диких і свійських)

- Яких тварин називають свійськими? (Тих,які живуть біля людей і яких людина доглядає.)

- А хто такі дикі тварини? (Це тварини, які живуть у лісі й самі влаштовують собі житла, а також шукають їжу.)

- Серед поданих малюнків виберіть тільки зображення диких тварин. Поясніть,чому вони дикі.

 

Каліграфічна хвилинка

- Число 5 на письмі записують цифрою 5. Подивіться на свою руку. Скільки пальців на одній руці? Стільки ж пальчиків у вас і на одній нозі.

Потім вийшла погулять

На папері цифра 5.

Руки вправо простягнула,

Ніжку бубликом зігнула.

- На що схожа п’ятірка?( на трійку, на ковшик…)

 

Цифра 5, або п’ятірка.

З нею здавна дружить зірка:

П’ять у зірочки кінців.

П’ять ще пальців на руці,

На нозі також, ось так!

П’ять копійок — це п’ятак!  

747

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми з вами складемо таблиці додавання і віднімання числа 5, навчимося розв’язувати приклади і задачі із використанням таблиць додавання і віднімання числа 5.Ми дізнаємось багато цікавого про тварин нашого краю.

 

А у лісі в цій порі

Хазяйнують снігурі.

І синички ось літають

Корму там вони шукають.

- Як ми можемо допомогти пташкам взимку?

- Повісити годівничку для птахів і насипати їсти.

- Так давайте допоможемо.

- А пташки допоможуть нам скласти таблиці.

 

  1. Сприймання нового матеріалу.

Бесіда про птахів

 

 

 

 

На дошку прикріплюється малюнок годівнички і картинки пташок. Снігурі – окремі картинки, синички – зграйка пташок із цифрою 4.

Бесіда про пташок взимку

- Скільки снігурів на годівниці? (1)

- Скільки синичок на годівниці? (4)

- Який приклад на додавання можна скласти, щоб дізнатися про кількість всіх пташок? (4 + 1 = 5)

- Скільки всього пташок? (5)

- Синички полетіли з годівнички. Скільки синичок полетіло? (5 – 4)

- Який приклад на віднімання можна скласти, щоб дізнатися, скільки снігурів залишилося? (5 – 4 = 1)

(Аналогічно складаються всі приклади таблиць додавання і віднімання числа 5 і записуються на дошці).

 

Фізкультхвилинка

Зайчик
Сірий зайчик скік та скік (стрибки на місці),
По капусту він прибіг (біг на місці).
Нахиливсь, зірвав головку (руки на поясі, нахили вперед,

                                               дістати пальчиками рук носочки ніг)
Але й мав собі мороку.
Поки в ліс її приніс (маршируєм на місці)
Мокрий став у нього ніс (погріти руки)

 

  1. Первинне закріплення.

За складеними таблицями додавання і віднімання, але без відповідей, учні повторюють таблицю додавання і віднімання числа 5.

  1. Закріплення й осмислення нового матеріалу.

Робота з підручником (стор. 65, № 2).

Віконце для допитливих 

Важко  зайчикові взимку. Постійної хатки у нього немає. Але скоро в  зайців буде новий клопіт – з’являться  маленькі зайченята.   Вони народжуються одразу зрячими і з шерсткою.  Мати їх не стереже й не охороняє, вона десь бігає у своїх справах. А ось як біжить повз якась зайчиха – не мати, тітка чужа, зайчата до неї: «Нагодуй нас!» — «Ну ж бо, будь ласка, їжте!» — нагодує і до дому.  І це не тому, що зайчиха погана мати. Так воно вберігає своїх дітей від ворогів, які можуть прийти на запах. Маленькі зайчата такого запаху не мають

- Рушаймо далі.   Але що це за гомін? Хтось сперечається.  А це білочки ділять горішки. Треба їм  допомогти.

 

Порівняння чисел

2  4      5  6      6  9     8  3       1  7       5  3           6  2

 

Віконце для допитливих   (Повідомлення  учня)

Ще восени білка  запаслася  невеликою кількістю харчів на зиму. Жолуді, гриби або горішки вона ховає під корінням пнів і дерев, неподалік від свого місця проживання. Коли їжі з настанням холодів стає мало, вона з легкістю знаходить свою схованку навіть під товстим покривом снігу.

 

- А хто сховався тут? Так, це барліг ведмедя. Що ж відбувається там?

 

Віконце для допитливих    (Повідомлення  учня)

Хоч ведмідь заліг у барліг до весни. Та на кінець зими у ведмедиці  вже з’явилися  маленькі сліпі ведмежата. Ростуть вони дуже швидко. Коли мати продовжує спати ведмежата граються, балуються, залазять на материну спину і з’їжджають. Ну справжні тобі діти!

 

Робота над задачею (з використанням методу «Мозковий штурм»)

 

- З яких частин складається задача?

- Яку роль в задачі відіграє запитання? (Від запитання залежить дія розв’язання задачі)

- Послухайте задачу:

Ведмежатко захворіло. Мама дала йому 6 ложок малинового варення, а меду – на 4 ложки менше.  Скільки  ложок меду з’їло ведмежатко?

- Що нам відомо в умові задачі?

- Що означає: на 4 менше?

- Про що запитується в задачі?

- Яку дію  треба виконати, щоб дізнатися, скільки меду з’їло ведмежа?

- Запишіть розв’язання задачі і прочитайте його.

- Дайте відповідь на запитання задачі.

- Лісові мешканці Лис і Білочка хочуть відправитися на карнавал. Хто який костюм вибере, дізнаємось, розв’язавши приклади.

(На дошці костюми для Лиса і Білочки заховані під числами відповідями.)

 

V. Закріплення й поглиблення раніше вивченого матеріалу

1. Розв’язування задач.

А) Задача – вірш.

 Гляньте, білочка одна визирає із дупла.

 Ще он 2 стрибнуло з гілки,

 А за ними – ще 2 білки.

 Я прошу вас, діти милі,

 Щоб всіх білок полічили.

 (1 + 2 + 2 = 5)

- Аж ось і білочка до нас завітала.

 

Білочка  Запасла на зиму я

І гриби й горішки.

Я люблю по гілочках

Пострибати трішки.

  •          Ось вам задача від мене (передає конверт).

В) Завдання від білочки.

Задача.

Білочка назбирала 10 горішків. 5 горішків вона вже з’їла. Скільки горішків залишилося?

  •          Що означає число 10 в задачі?
  •          Що означає число 5?
  •          Про що запитується в задачі?
  •          Якою дією будемо розв’язувати задачу?
  •          Чому?
  •          Давайте запишемо задачу.
  •          Яку відповідь отримали?

 

4.Робота з геометричним матеріалом.

  •          Яка зараз пора року?
  •          Що є взимку?
  •          Що можна зробити з снігу?
  •          Давайте разом складемо сніговита за допомогою геометричних

фігур.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

  1. То скажіть, кого ми з вами зустріли?
  2. Чи допомогли ми звірям і пташкам?
  3. Гра «Мікрофон»

- Що нового взяли з уроку?

- Що найбільше сподобалося?

- Що запам’ятали?

Гра «Будь уважний».

— Скільки в білочки хвостів? (Один.)

— Скільки вушок у котів? (Два.)

— А в трикутнику кутів? (Три.)

— Скільки лапок у зайців? (Чотири.)

— Скільки в зірки промінців? (П’ять.)

— Скільки пальців на руці? (П’ять.)

— Скільки пальців на нозі? (П’ять.)

— Скільки шерсті на козі? (Багато.)

 


docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 серпня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку