Урок математики 2 клас "Закріплення таблиці множення числа 2"

Про матеріал
Мета : закріпити таблицю множення числа 2; формувати в учнів уміння порівнювати вирази, які містять табличні випадки множення числа 2; вправляти у розв’язуванні задач на множення числа 2. Розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати почуття колективізму, відповідальності.
Перегляд файлу

 

 

 

Тема.   Закріплення таблиці множення числа 2. Порівняння  виразів, що   містять табличні випадки множення числа 2. Розв’язування  задач на множення числа 2. Птахи взимку. Зимуючі та осілі птахи.

Мета.

Математика: закріпити таблицю множення числа 2; формувати в учнів уміння порівнювати   вирази, які містять табличні   випадки множення числа 2; вправляти у розв’язуванні задач на множення числа 2. Розвивати обчислювальні навички,  вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати почуття колективізму, відповідальності.

 Природознавство: допомогти учням сформувати уявлення про те, як зимують птахи; поповнити знання про осілих та зимуючих птахів. Вчити розпізнавати зимуючих птахів своєї місцевості; виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин.

Тип уроку: інтегрований (математика, природознавство).

Обладнання: мультимедійний супровід, малюнки птахів, картки усних обчислень, схеми задач.                 

 

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться,

Зробимо у казку крок –

Починаємо урок.

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

( Стукіт в двері)

  - Діти, на нашу адресу прийшов лист.

- Сьогодні ми з вами вирушимо в уявну казкову  мандрівку разом з царицею наук Математикою до зимового лісу. Протягом подорожі ми  закріпимо   таблицю множення числа 2, будемо  розв’язувати задачі та порівнювати вирази, а також поповнимо знання про  зимуючих  та осілих птахів.

  - Якщо ми   виконаємо всі завдання, то зможемо допомогти пернатим друзям і підгодувати їх у нашій годівниці смачним насінням та зерном.

Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку ?

( відповіді дітей)

У ці зимові дні холодні

Нам всім так хочеться тепла.

Давайте ж вирушим у подорож,

Ну що, готові дітвора?

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

- Отже, перша зупинка « Обчислювальна» Відгадайте загадку.

  Жовтогруді щебетушки

Мають гарні капелюшки

Сірі лапки, білі щічки

Називаються   (синички)

 

Узимку мало корму для птахів. Синички збираються у зграйки і перелітають з місця на місце у пошуках насіння різних рослин.

Щоб допомогти синичкам, потрібно виконати усні обчислення

  1. Гра «Чия годівничка»

- З’єднавши вирази з однаковими відповідями ви розселите птахів у годівнички.

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "годівниці"Пов’язане зображення

  

 

 

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "синиця"Результат пошуку зображень за запитом "шишкар"    Результат пошуку зображень за запитом "дятел"

 

 

 

 

          2. Усні обчислення

Біля годівнички

Горобці й синички

Пісеньки співають

Крихітки шукають.

Горобців – 12

Синичок – 15

Скільки в хорі співаків?

Хто дізнатися зумів?

 

Затріщало 13 сорок  в парку на осиці

6 чижів відповіли  свистом у ялиці

Скільки пташок

Щоб це взнати

Треба їх порахувати.

 

На гілках вербички 23 синички

10 з них – запам’ятай полетіло десь у гай

А назад вернулось 3

 Скільки стало, говори.

 Шість години дятел літав,

 Короїдів поїдав.

 Щогодини два він їв.

Скільки знищив шкідників? (2 * 6)

 

- Ось ми виконали усні обчислення і допомогли синичкам, підгодували їх у нашій годівничці.

- А що ви знаєте цікавого  про синичок?

Інформатори повідомляють.

  Синиці – це осілі птахи. Вони живуть в Україні цілий рік, хоча дехто думає, що синиці прилітають до нас тільки зимою. Весною і влітку ці птахи живуть в лісах, де в цей час багато їжі і вони тримаються подалі від людей. 

  Зимою ж синичкам важко прогодуватися і шукаючи їжу, вони прилітають до людського житла, де дбайливі люди влаштовують для них годівниці.

 В лісах України проживає 7 видів синиць, які схожі між собою за зовнішнім виглядом і поведінкою.

Взимку синицям живеться нелегко. Від голоду і холоду вони потерпають більше ніж інші птахи. Вчені підрахували, що із 10 синиць до весни доживає лише 2, решта гинуть.

- Чого більше бояться птахи голоду чи холоду ?

- Як ми можемо допомогти синичкам ?

- Запам’ятайте, що сало потрібно класти несолоне а насіння несмажене.

 

Скільки пташок невеличких

Злетілося до годівнички

горобців сварливих пара

і синичок також пара.

- Скільки горобців?

- Скільки синичок?

- Пара - це скільки?

- Це парне чи непарне число?

Каліграфічна хвилинка

Щоб цифри правильно писати

Хвилинку каліграфії треба почати

- Відкрийте зошити і запишіть дату.

- Запишемо результати множення числа 2

( Самоперевірка)

3. Математичний диктант

  •          А ми мандруємо далі. Наступна зупинка « Тренувальна»
  •          Відгадайте назву пташечки, якій ми допоможемо на цій зупинці.

 

Завіває хуртовина

І летять на Україну

Милі пташки невеличкі

Кольорові рукавички

Як червоні ліхтарі

Сяють взимку  ( снігурі)

  •          Чому снігур має таку назву ?

Снігурі прилітають до нас з тих країв, де зима набагато холодніша і суворіша.  Як правило, вони літають невеликими зграйками до 10 пташок. У сильні морози снігурі сидять нерухомо, і тільки час від часу «оживають», щоб з’їсти якусь ягідку. Харчуються снігурі переважно насінням рослин і ягодами. Особливо вони люблять ягоди горобини.

Щоб допомогти цим птахам нам потрібно  виконати математичний диктант.( 1 дитина біля дошки)

58 збільшити на 40

Знайти різницю чисел 60 і 20

Знайти суму 50 і 16

2 помножити на 3

Знайти добуток чисел 2 і 6

( Взаємоперевірка)

- До вашої уваги цікава інформація.

98 грамів важить народжене пташеня гуски.

40 грамів – маса снігура.

66 см – довжина тіла яструба

6 грамів – маса яйця шпака

12 років  - живе шпак

Ми успішно виконали   завдання і підгодували снігурів.

 

ІV. Розвиток математичних знань

Наступна зупинка « Пізнавальна».

- На цій зупинці ми допоможемо  пташечці з незвичайною музикальною назвою Чечітка.  Вони прилітають до нас зимувати з далекої півночі. Важить чечітка 10-14 г, а довжина біля 14 см, розмах крил - 19-23 см.   Птахи літають табунами, спритно лазять по деревах. Харчується насінням дерев і кущів.

- Щоб допомогти цим пернатим друзям, виконаємо наступне завдання.

1. Порівняння виразів

 

             2 * 6     14                       2 * 4    10

 

  2 * 5    12                       2 + 2 + 2   6

 

Діти, нам Чечітка   пропонує відпочити. Починаємо фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка

- Ми успішно виконали завдання і підгодували чечітку у годівничці.

- До нашої годівнички завітала ще одна пташечка, просить допомоги. Дуже гарна пташка . Вона має на голові чубчик а на кінці хвоста жовту пляму.            Це – омелюх. Прилітають вони до нас  з північних ялинових лісів.  Своїх пташенят омелюхи вигодовують зазвичай комарами. Восени та взимку меню омелюхів складається з плодів та ягід. Кожен омелюх за день з’їдає більше ягід, ніж важить сам.

Виконавши   завдання, ми допоможемо цій пташечці.

 

2. Робота з підручником

- Щоб закріпити множення числа 2, виконаємо наступне завдання. Обчислимо вирази на множення.

№ 431 ( з коментуванням)

- А тепер попрацюємо над задачами.

Задача.

Один шишкар за день з їдає насіння з двох шишок. Скільки шишок потрібно шишкареві на тиждень ?

  •          А зараз ми розв’ яжемо задачу про птахів, які живуть у квартирах.

Самостійна робота № 430.

(Самоперевірка).

Ми гарно попрацювали і підгодували омелюха.

 

3.Робота з геометричним матеріалом

Наступна зупинка « Геометрична». Групова робота

Ми завчасно, як годиться

Ледь упав легкий сніжок

Змайстрували годівницю

на зимівлю для пташок.

На годівничці геометричні фігури обведені різними кольорами. Завдання для груп: знайти периметр фігури відповідно до  кольору даного вам кружечка.

  •          Для чого потрібно знати розміри стін годівнички?

Ми справилися із всіма завданнями і допомогли пташечкам.

Наступна зупинка « Підсумкова»

  •          Діти, до нашої годівнички прилетіли ще птахи. Хочуть поласувати смачним насінням.

Інсценізація.

Дякуємо ми вам, діти

Вмієте ви нас глядіти

Не страшна нам і зима

Коли голоду нема.

Дякуємо за допомогу.

А тепер наших гостей розселимо на дві групи.

Які птахи осілі?

Які зимуючі?

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

  •          Ось і завершилась наша подорож.
  •          Чи справдились ваші очікування ?
  •          Який настрій у тебе після уроку?
  •          Що найбільше сподобалось?
  •          Що дізнались нового ?

 

 

docx
Додано
5 серпня
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку