Урок-подорож з математики в 3 класі " Планета дитинства" на тему " Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків."

Про матеріал
  • На уроці математики вчитель закріплює додавання і віднімання вивчених виді, учні ,розв'язують задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.
Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна- вчитель- методист початкових класів Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Тема: урок-подорож математики в 3 класі« Планета дитинства» на тему:  «Додавання та віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.»

 Мета: повторити додавання та віднімання вивчених видів; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; розвивати математичне мовлення, логічне мислення;виховувати інтерес до вивчення математики,почуття відповідальності, уміння працювати в колективі. Активізувати розумову діяльність учнів шляхом введення ігрових моментів,нестандартних завдань, творчості.

ТИП УРОКУ : урок закріплення знань , умінь і навичок.

ФОРМА УРОКУ :урок- подорож.

 Обладнання: план роботи у вигляді таблиці, сонечко з промінцями, малюнки зображення природи України, картки для індивідуальної, парної роботи, геометричні фігури, підручник "Математика. 3 клас (авт. Ф. М.Рівкінд), ноутбук.

Хід уроку

  1.      Організація учнів до уроку.

 ВПРАВА  «Додай слово»

 Починається урок/математики/.

Сидимо-/рівно/!

Міркуємо-/швидко/!

Відповідаємо/вірно/!

Настрій-/супер!/Погода-/клас!/До роботи!-/Все гаразд!/

- Яким буде урок?/Найцікавішим/

- Які у мене діти? /Найкращі/

- Покладіть долоню на серденько. Бється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. Які почуття живуть у вашому серці?/Любов і добро/.

Світ прекрасний навколо тебе,

ясне сонце і синє небо.

Даруйте добро і посмішки людям,

 тоді і весь світ щасливішим буде.

ВПРАВА « ДОЛОНЬКИ»

-Побажайте сусіду по парті успіху на уроці.

ВПРАВА « КОЛЬОРОВИЙ НАСТРІЙ»

-Покажіть свій кольоровий настрій.

ВПРАВА « ПОСМІШКА»

-Зніміть посмішку зі свого обличчя і подаруйте її другу.

- Подивіться, у вас на партах лежать посмішки. Вони не прості. А сигнальні. Якщо вам зрозумілі пояснення, або ви згодні з рішенням товариша, ви показуєте посмішку. Якщо ні- на звороті знак питання.

ІІ. Актуалізація життєвого досвіду.

 Створення ситуації успіху.

- Що ви чекаєте від уроку?

(несподіванок, сюрпризів, хорошого настрою, цікавих пригод, зустрічей).

  • А якими ви повинні бути на уроці? ( уважними, розумними, вихованими)
  • Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «УРОК»?

У- успіх, усмішка

Р- розум, радість

О- організованість, обдарованість

К- кмітливість, компетентність

Сподіваюсь, що на  уроці всіх нас чекає успіх, радість, усмішка, тому що ми будемо мандрувати по планеті

 « Дитинство».

Всміхається сонце привітно й ласкаво,

Планета дитинства хай щастям сія.

Час радісно лине, змістовно, цікаво,

Ми всі на уроці - як дружна сімя.

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

МАТЕМАТИКА. Кажуть, що математика- це цариця наук. В цьому слові заховано  саме головне слово для дорослих і дітей, це слово- МАМА. Ще , дивлячись на це слово, можна дізнатися, яка тема уроку. А тема дуже цікава, тому що сьогодні ми з вами будемо вчитись додавати числа з переходом через розряд.

ІУ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1.                        УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ
  • Вхід до чарівної країни « Дитинство» охороняється великим замком. Щоб потрапити до неї, потрібно знайти зашифрований номер замка.

999  876  578   123  245  333/Прочитаємо числа по порядку зростання/

  1.                        ВПРАВА « МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

Номер ми відгадали, але брами не відчиняються. Спробуємо взяти їх «Мозковим штурмом».

  • Як називаються числа при додаванні?/ доданки, сума/
  • Як знайти невідомий доданок?/ від суми відняти відомий доданок/
  • Щоб знайти периметр чотирикутника, треба../додати всі сторони/
  • Прямокутник, у якому всі сторони рівні, називають/квадратом/.
  • Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію,що / в дужках/.
  • Молодці, брами відчинено і ми можемо почати свою подорож.

Кожна людина любить свій край, де народилася і живе.

- Як називається країна, в якій ми живемо?/Україна/

Рідна Україна- це пісенька мами,

Розлогі лани колосяться хлібами.

Вишневі садочки, лелеки на хаті,

Купають ставочки хмарки пелехаті.

3.  Математична розминка. ЕТАП УРОКУ « ТРІШКИ ПОМУДРУЙТЕ, ТРІШКИ ПОПРАЦЮЙТЕ»

Нам необхідно створити красу української природи. Для цього вам потрібно рішити приклади.

120х6:10=   780:3х2=   640:4:8=   360:4х11=   60х6х2=   350х2:10=

  1. Пісня «Як у нас на Україні»

ЦЕ ЦІКАВО! Яка чудова і мелодійна українська мова! На конкурсі краси мов у Парижі в 1934 році українська мова зайняла 3 місце після французької і перської. А за мелодійністю- 2 місце після італійської.

  1. ПОГРАЄМО З СОНЕЧКОМ

Ранком сонечко всміхається і промінчиком торкається

До дитячого обличчя кожної дитини.

Всім у дружбі треба жити,

Ви- кмітливі, щирі діти

               неньки- України.

1.Знайдіть зайве число (за таблицею)

210,440, 87,300, 150

             401, 202, 303, 330, 904.

2.Наберіть число 200

100  30  5  70

90  60  9  50

3.Прочитайте числа :   25  118  149  177  20  238  23  269  293  32

- Назвіть двоцифрові числа./25   32   20   23/

- Назвіть парне число/20/.

- Яке число має 2 сот. 3 дес. 8 од.?/238/

- Які числа записані однаковими цифрами?/23  32/

4. Гра- змагання між рядами

320:2х4=                   180х5:100=

450х2:10=                  400:5х12=

150х3:9=                    720:6:40=

420:6х12=                  60х16:8=

480:8х15=                   18х40:8=   

  1. Перевірка домашнього завдання

№57,58

6. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

- Що означає вислів « Крутиться дзигою»?/ непосидючий/

- А як потрібно сидіти на уроці при письмі?

ГРА « ДОДАЙ СЛОВО»

- Ноги тримають на / підлозі/.

 - Спину-/прямо/.

- Лікті лежать на / парті/.

- Виміряємо відстань між партою і грудьми/ відстань на ширину долоні/.

Зошит правильно кладіть, ручку правильно тримайте.

Сядьте  рівно, не схиляйтесь і писати всі старайтесь.

Але перед цим проведемо розминку для рук з СОНЕЧКОМ

В дитинстві все яскраве і дзвінке, уміє серце милувати.

Чарівне сонечко таке, що у словах не передати.

/ВІДЕО/

7. МЕТОД « КУБУВАННЯ»

- Запишемо дату. Сьогодні 14 травня.

Класна робота.

  •  Що можна сказати про число 14?
  • -Парне число.
  • -Двоцифрове.
  • -Складається з 1 дес. 4 од.
  • - Сусіди чисел 13 і 15.
  • -Склад числа- 10 і 4   11 і 3  12 і 2   13 і 1   9 і 5
  • У.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  • Сьогодні на уроці ми повторимо додавання і віднімання вивчених видів.
  • УІ КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
  • 1.Робота за підручником
  • ЕТАП УРОКУ «РАЗОМ ПРАЦЮВАТИ ЧАС І ЗАВДАННЯ ЦІ ДЛЯ ВАС»

Приклади 59/Робота в групах/

670-420=          250+125=              375+130=        505+315=                820-400=                       420+250=

Приклади 60/Самостійне виконання завдання/

Один учень працює біля дошки.

342+/465-232/=                     870-340+156=                   737-/123+280\=                                      900-600-230=

/274+124/-300=                             867-346+124=

Приклади 61/Фронтальна робота/

  • / На фоні музики/      
  • Вчитель : Який цікавий світ навколо,
  • Ти,друже, тільки придивись!
  • На небі сонця жовте коло, а поруч з домом- сад і школа,
  • Живи, дорослішай і вчись!
  • Дивись на квіти, на дерева, вивчай птахів , комах, тварин,
  • Ти станеш кращим і, напевно,в життя підеш сміливо й певно,
  • То памятай, ти не один!
  • З тобою вся твоя родина: батьки, бабусі та діди.
  • З тобою друзі, Батьківщина, тож, уперед, мій друже, йди!
  • 2. ФЛЕШМОП « Україна»

3.Робота над задачами

№62,64,65

ЕТАП  ПРАЦЮВАЛИ, ВІДПОЧИВАЛИ, АЛЕ ЩЕ МИ НЕ ГРАЛИ»

ГРА « ТАНГРАМ»

Не ходжу я, а стрибаю, бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання перегнав би я коня.

Їм капусту на городах, моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте, хто такий?/ заєць/

РЕБУСИ

Ак3са   100вп   мі100 сви100к  ві3на   100лиця  40а  с3ж  пі2л

ГРА « ТІК-ТАК-ЦЕ НЕ ТАК»

-5 пальців на руці-/так/

-2 вогники у світлофора

-У веселки 6 кольорів

- Тиждень має 7 днів-/так/

-У трикутника 3 сторони-/так\

- У квадрата 5 сторін

- За партою сидять 2 учні-так

-У песика 2 хвоста-

-20+20=40-так

-У кота 4 лапи-так

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

ЕТАП « НАШУ ПРАЦЮ ПІДСУМУЄМО.ДЕ Ж ЗНАННЯ МИ ЗАСТОСУЄМО?»

-Чи справдилися ваша очікування?

-Добре працювали на уроці----------

ВПРАВА МІКРОФОН

-На уроці мені було/цікаво,повчально/.

Мені урок…./сподобався/

Урок навчив мене…
 

Урок швидко збіг. Ви добре виконали всі завдання і показали хороші знання. Полічіть оцінювальні фігурки. Вони свідчать про вашу якісну працю.

- Чи задоволені ви своєю працею? (Самооцінка настрою)

/Збережіть планету дитинства своїми долоньками/

Хай мир панує на землі, щоб діти не боялись,

Щоб дорослі не вагались, щоб всі ми- усміхались!

-Намалюйте на згадку нашим гостям малюнок.

ВІДЕО / на фоні кліпу діти малюють/

Щасливе дитинство – в щасливій родині,

Яка все найкраще плекає в дитині!

Благаєм, дорослі, зробіть все можливе,

Щоб квітло у світі дитинство щасливе!

Увага ! Дорослі, до вас звертаються діти України!

/ВИСТУП УЧНІВ. ПІСНЯ « ДІТИ УКРАЇНИ»

/ на фоні пісні « Україна- це ти»/

Хай мрії дитячі здійсняються знову,

І радість не гасне в дитячих серцях.

Промінчиком сонце торкне веселково

І щастю дитини не буде кінця.

Шановні гості!

Прийміть на згадку про нас подарунки.

Хай вам сонце дарує ясне проміння,

Земля- стиглий колос і щедрі плоди.

Воду- криниця, небо- зірниці,

А діти- усмішку завжди.

Здоров я вам міцного, щастя земного,

Добра щоденного,настрою веселого,

Гумору здорового, життя вам довгого!

Дякуємо гостям, що завітали до нас на уроки.

УІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.168 № 66,67

doc
Додано
11 травня 2018
Переглядів
4389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку