Урок математики 3 клас "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд" .

Про матеріал

Розробка уроку математики 3 клас "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд" .

Перегляд файлу

Урок математики в 3 класі

Тема:     Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд .   Прості задачі на додавання і віднімання. Розширена задача на зведення до одиниці. Розв’язування рівнянь.

Мета:    Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на дію додавання та розширені задачі на зведення до одиниці; розвивати обчислювальні навички дітей; логічне мислення, пам'ять, увагу; формувати навички самоконтролю під час розв’язування прикладів і задач; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку:урок-подорож.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, картки–«ракети» для усних  обчислень, мультимедійна презентація до уроку. 

Хід уроку

І. Організація класу

Дзвоник дав усім наказ –

До роботи швидше в клас.

Будемо навчатись гарно

Швидко, весело і вправно!

Настрій ? –  Супер !

Погода ? – Клас !

До роботи, все гаразд !

- Діти, розпочався урок математики. Але сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми з вами потрапили у королівство Математики. Живуть там цифри, а править країною король Цифірус V.

- Та король чомусь дуже стурбований. Ой подивіться, він  надіслав нам листа. 

Лист від короля Цифіруса

Любі діти! У нашому королівстві математики трапилась біда. Космічні пірати викрали мою єдину доньку Цифринку і відвезли її на планету Залізяка. Без принцеси Цифринки мешканці королівства – цифри, забули свої обов’язки і почали сваритися.

 Діти ! Допоможіть  відшукати принцесу. Але будьте обережними : пірати дуже хитрі та небезпечні.

Бажаю вам успіхів.                                                        Король Цифірус  V

 

-         Що ж нам робити?

-         Ми залишити це так не можемо!

Давайте Цифірусу допоможемо.

Принцесу визволимо з полону,

Повернемо її до трону.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Добре, тоді вирушаємо у космічну подорож. Але на нас чекатимуть різні перешкоди. Щоб перемогти піратів , ми навчимося письмово додавати трицифрові числа, попрацюємо над задачами на зведення до одиниці та згадаємо зв'язок між компонентами арифметичних дій. Щоб добре впоратись з цими завданнями, треба бути уважними, зосередженими, активними, дружними.

- Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

 - Я очікую… ( відповіді дітей - гарних оцінок, розв’язаних прикладів, складних задач, цікавих завдань, правильних відповідей, активності…)

- Нам на допомогу король Цифірус прислав робота Кіберика. Він склав для нас мапу космічної подорожі. Вона нам допоможе знайти дорогу до планети Залізяка.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усні обчислення

а) Гра «Старт»

- Сідаємо в космічний корабель!

- Щоб почати політ, потрібно натиснути кнопку «Старт». Першою це зробить та команда, яка першою і правильно виконає обчислення.

 Працюють 6 команд, починаючи з останньої парти (за варіантами)

 

- Молодці!  Всі  команди готові до старту.

- Починаємо зворотній відлік.

-   5…4…3...2…1…Старт!!!                                   

б) «Математичні вузлики»

- Дорогу до планети нам вкажуть зірки, але для цього ми повинні виконати завдання  «Математичні вузлики».

- У кожному рядочку чисел потрібно знайти зайве  і пояснити, чому ви так вважаєте 

    340,547,24,825,326

(зайве число 24,бо воно двоцифрове, а решта – трицифрові)

    900,310,812,400,500

(зайве число 812,бо воно не кругле, а решта – круглі)

    98,108,38,68,78

(зайве число 108 ,бо воно трицифрове, а решта – двоцифрові)

- Молодці, летимо за зірками.

2. Робота за картками.

- Наступні учні працюють за картками.(6 учнів )

 

Картка № 1

Скласти вираз і знайти його значення:

 

 Від суми чисел 160 і 240 відняти число 20;

________________________________________________

 від числа 640  відняти суму чисел 340 і 160;

_________________________________________________

 до числа 180 додати суму чисел 210 і 110

_________________________________________________

         до різниці чисел 450 – 310  додати число 560

_________________________________________________

 

 

 

Картка № 2

Порівняй вирази (постав знаки <, >, =)

360 – 200     400 – 140                                 750 – 500        850 – 30

 

540 + 370          650 + 180                                 620 + 40         700 – 40

 

3. Хвилинка каліграфії

- Діти,  Кіберик до сих пір  не знає, скільки цифр в математиці. Допоможіть йому.

- Запишіть ці цифри в зошиті  в порядку зростання.

- Запишіть найменше трицифрове число.

- Запишіть найбільше трицифрове число.

- Поміняйтесь зошитом із сусідом та перевірте чи правильно виконане завдання  (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,100,999). Оцініть завдання. Поставте оцінку на полі.

4. Математичний диктант (мультимедійна презентація « Врятуй пташку»)

- Космічні пірати взяли в полон не тільки Цифринку, а й математичних пташок. Визволити їх можна , правильно розв’язавши приклади піратів.

Давайте допоможемо пташкам.

450 + 360 360  + 240 

580 – 310 400 – 150

740 – 530

- Всі пташки на волі. Вони повернулися в країну Математики. А ми з вами прямуємо далі.

- Діти, які працювали за картками, здайте ,будь ласка, виконане завдання.

(Перевірка карток, оцінювання.)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Ми прибули на планету Нерозв’язаних прикладів. Нам необхідно навчитися письмово додавати трицифрові числа.

1.Гра «Детектор» (проблемно-пошуковий метод)

-  Кіберик зі своїм другом Рубиком розв’язували приклади .


 

Кіберик:     +344

154

                      498

 

 

Рубік:      +344

 154_

                 1884


-Хто з них розв’язав правильно?

-Яку помилку зробив Рубік?

-Який висновок ми повинні зробити?

(При додаванні трицифрових чисел одиниці додаються до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.)


2.Пояснення вчителя (на дошці)     546+ 362

3. Первинне закріплення   (Коментоване розв’язування прикладів № 664)

- Запишіть у зошитах – Приклади 664

-У космосі почався метеоритний дощ. Щоб захиститись від космічного каміння, треба кожному правильно  розв’язати приклади.

-Молодці, ви добре попрацювали. Час відпочити.

V. Фізхвилинка.(Мультимедійна підтримка)

VІ .Розвиток математичних знань.

1.Розв’язування задач

- Ми прибули на планету Задач. Нам необхідно поповнити запас води. Але щоб знайти воду, нам треба правильно розв’язати задачі.

а) Робота в групах «Мікрофон»

(усне розв’язування задач № 665)

- Знайдіть задачі № 665. Перший ряд читає першу задачу, другий ряд – другу задачу, а третій – третю задачу.

Розподіліться на групи ( по 4 учні),розв’яжіть колективно у групі свою задачу та приготуйтесь презентувати розв’язання задачі.

( Презентація розв’язання задачі:      Я – умова                 Я – питання

                                                              Я – розв’язання     Я – відповідь )

б) Диференційована робота над задачами (3 рівні)

- Уважно прочитайте умову задачі, яка є у вас на парті.

- Діти, у яких задача на фіолетовому аркуші ( високий рівень) , працюєте самостійно. Запишіть розв’язання задачі у зошит.

Задача .  З  32 м тканини пошили 8 дитячих скафандрів. На скафандр для дорослого потрібно на  3 м більше, ніж на дитячий. Скільки метрів тканини потрібно для пошиття 9 скафандрів для дорослих?

 

- Діти, у яких задача на блакитному аркуші (достатній рівень) , виходять до дошки. У вас є короткий запис задачі ( колективне обговорення плану розв’язання задачі).

За 8 днів роботи зібрали 48 зореходів. Скільки зореходів зберуть роботи за 7 днів, якщо кожного дня збиратимуть на 3 зореходи більше?

- Запишіть розв’язання задачі у зошит.

- Діти, у яких задача на зеленому аркуші (середній рівень) , виходять до дошки . Складіть план розв’язання задачі.

Задача.  6 роботів зібрали 42 ракети. Скільки  таких ракет зберуть 9 роботів?

 ( Колективне обговорення плану розв’язання задачі).

- Запишіть розв’язання задачі у зошит.

Перевірка розв’язання задач по групах( зачитування розв’язання окремими учнями). Оцінювання учнів.

- Молодці! Ви правильно розв’язали задачі. Запаси води поповнено, прямуємо далі.

2. Розв’язування рівнянь.

- Ми наблизились до планети Залізяка. Саме тут за високими горами Рівнянь пірати сховали принцесу Цифринку. Правильно розв’язавши рівняння, ми врятуємо Цифринку і повернемо її до Королівства математики.

а) « Математичне лото». Робота в парах.

- Давайте спочатку пригадаємо математичні правила і зіграємо у «Математичне лото».( У дітей на партах два конверти. В одному – початок правила, а в другому – закінчення. Діти на парті складають правило,встановлюючи відповідності)

Як називаються числа при додаванні?              Доданок, доданок , сума.

 Як називаються  числа при відніманні?             Зменшуване, від’ємник, різниця.

Як знайти невідомий від’ємник?                         Від зменшуваного відняти різницю.

Як знайти невідоме зменшуване?                       До різниці додати від’ємник.

Як називаються числа при діленні?                     Ділене, дільник, частка.

Як називаються числа при множенні?              Множник, множник, добуток.

Як знайти невідомий множник?                        Добуток поділити на відомий множник.

 

б) Розв’язування рівнянь  № 667(біля дошки)

- Знайдіть рівняння на знаходження зменшуваного. Запишіть це рівняння та розв’яжіть його.

- Ми впоралися з усіма завданнями. Пірати відпустили Цифринку з полону. Забираємо принцесу і летимо в царство Математики.

- Цифринка дуже вдячна вам за порятунок. Вона пропонує вам декілька цікавих завдань.

3. Хвилинка – цікавинка

- Скільки потрібно цифр, щоб пронумерувати 100 сторінок? ( 10 )

- У тварини 2 праві лапи,2 ліві лапи, 2 передні і 2 задні. Скільки лап разом? (4)

- В один кінець літак долетів за 80 хв., а назад – за 1 год. 20 хв. Чому?

( 80 хв. = 1 год. 20 хв.)

VІІ. Підсумок уроку (Рефлексія).  Перевірка очікуваних результатів.

- От і закінчилась наша подорож. Ми перемогли космічних піратів, впорались з усіма завданнями, повернули принцесу Цифринку до Королівства Математики.

Оцінювання дітей.        Активно працювали… Оцінки за урок…

 

Гра «Мікрофон».

- Кому урок сподобався?

- Хто вважає, що він на уроці працював дуже добре?

-А хто думає, що він міг би працювати краще?

- Яке завдання вам сподобалося найбільше?

- Чи виправдались ваші очікування?

VІІІ.  Домашнє завдання.

- Вдома ви розв’яжете   задачу № 671, приклади №670.

 - Дякую за урок! Відпочиваємо!


 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 січня
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку