Урок математики 3 клас. Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд

Про матеріал
ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, мислення; виховувати організованість.
Перегляд файлу

Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд

 

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, мислення; виховувати організованість.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

 1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 446 (с. 72)

— Прокоментуйте порядок додавання у прикладах 237 + 158; 764 + 96; 657 + 253.

Завдання 447 (с. 72)

— Скільки грошей було у Степана? (4 грн 78 к.)

 2. Хвилинка каліграфії (с. 73)

 3. Математичний диктант

— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.

  • На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел?
  • Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700.
  • До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50.
  • Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200.
  • Від числа 1000 відніміть суму чисел 600 і 400.
  • Від числа 500 відніміть суму чисел 140 і 60.

 Відповіді:

(600 + 100) – (600 – 100) = 200 (770 – 70) – 200 = 500

(500 + 400) – 700 = 200 1000 – (600 + 400) = 0

150 + (250 – 50) = 350 500 – (140 + 60) = 300

 4. Робота в парах (с. 72, завдання 448)

— Визначте відстані, які можуть пройти друзі.

 

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати двоцифрові й трицифрові числа з переходом через розряд, використовувати цей прийом під час розв’язування прикладів і задач.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Пояснення нового матеріалу (с. 72, завдання 449)

— Прочитайте записи і прокоментуйте віднімання.

 2. Первинне закріплення (с. 73, завдання 450)

— Виконайте віднімання у стовпчик із коментуванням.

Міркуйте так:

Зменшуване 264, від’ємник 135. Знайдемо різницю. Від 4 од. не можна відняти 5 од. Беремо 1 дес. у розряді десятків. 1 дес.— це 10 од. та ще 4 од., буде 14 од. Від 14 од. відняти 5 од., буде 9 од. Цифру 9 записуємо під одиницями. Віднімемо десятки. Їх стало не 6, а 5. Від 5 дес. відняти 3 дес. буде 2 дес. Цифру 2 записуємо під десятками. Від 2 сот. відняти 1 сот. буде 1 сот. Цифру 1 записуємо під сотнями. Дістали число 129.

 Фізкультхвилинка

 

V. Розвиток математичних знань

 1. Фронтальне розв’язування простих задач (с. 73, завдання 451)

Розв’язання учні записують у стовпчик.

 Відповідь: Ганнуся відняла число 89.

б)

 Розв’язання.

 Відповідь: 124 см висота горобини.

    в)  Було — 235 сторінок

    Прочитала — 127 сторінок

    Залишилося —?

 Розв’язання.

 Відповідь: 108 сторінок залишилося прочитати Іринці.

 2. Робота над геометричним матеріалом (с. 73, завдання 454)

— Що називається периметром?

— Як можна знайти периметр прямокутника?

— Накресліть різні прямокутники, периметр яких дорівнює 18 см. (Можливі варіанти: 5 см і 4 см; 6 см і 3 см; 7 см і 2 см; 8 см і 1 см.)

 3. Завдання з логічним навантаженням

— Закресліть два будь-які числа так, щоб сума чисел, що залишилися, дорівнювала 10.

2; 3; 4; 5; 9.

 Відповідь: 2; 3; 5 тому що 2 + 3 + 5 = 10. «Зайві» числа 4; 9.

 

VI. Підсумок уроку

— Поясніть спосіб обчислення за прикладами: 872 – 248.

 

VII. Домашнє завдання

С. 73, завдання 455.

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
3289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку