Математика
3 клас
(за освітньою технологією «Росток»)
Тема. Закріплення письмового множення багатоцифрового числа на трицифрове число.
Мета. Закріпити вміння виконувати письмове множення багатоцифрового числа на трицифрове; удосконалювати навички усного рахунку; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на рух; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, самостійність; виховувати інтерес до математики, любов до природи.
Обладнання. ІКТ, картки для гри «Пазли», цікава інформація про птахів, геометричні фігури.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина уроку
1.Привітання у колі.
Встаньте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День для нас привітним буде.
2.Який сьогодні у вас настрій?
3.Яким ви уявляєте наш урок?
Всім присутнім ми зичимо здоров’я й добра.
А тепер до роботи нам братись пора.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми з вами на уроці будемо закріплювати вміння виконувати письмове множення багатоцифрового числа на трицифрове; вдосконалювати обчислювальні навички, розв’язувати задачу на рух, вирази, працювати з геометричним матеріалом.
-
Але урок у нас буде дійсно цікавим і незвичайним.
-
Гра «Пазли»
-
Складіть пазли, і ви дізнаєтеся хто нам сьогодні буде допомагати виконувати завдання. Вам потрібно обчислити вирази на зворотній стороні, і прикласти до його значення.
-
3 • 5 • 2 І 2 • 5 • 6
-
12 • 4 : 6 Л 2 • 4 • 9
-
3 • 3 • 6
-
У кого хто вийшов? Як назвати одним словом? Яка основна ознака птахів?
-
Отже, сьогодні на уроці нам будуть допомагати птахи.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
-
Гра «Який птах зайвий?» Слайд
Виховний момент. Чому? Доведіть.
-
Правильно, шпак один із найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну.
-
Отже, шпак бажає разом з нами перевірити домашнє завдання.
2. Стор. 15, №4
-
За яким алгоритмом множимо багатоцифрові числа на трицифрове?
-
Для того, щоб шпак нам заспівав пісню, потрібно провести хвилинку каліграфії.
3. Хвилинка каліграфії
-
Значення 1 виразу збільшити у 100 разів (2.529.600)
-
Значення 2 виразу зменшити у 10 разів (13.175)
-
Значення 3 виразу зменшити на 70 (352.601)
-
Значення 4 виразу збільшити на 3 (475.130)
-
Записати ці числа каліграфічно у зошит.
-
Розкласти на розрядні доданки число 2.529.600.
-
Скільки всього сотень у числі 13.175.
-
Молодці! За гарну роботу шпак вам співає свою весняну пісеньку.
Висновок!
ІV. Актуалізація опорних знань
-
Складання алгоритму. Стор 14, №8
Висновок!
-
Гра «Веселий дзьобик» Слайд
-
А допоможе нам виконати це завдання птах, який вважається лікарем дерев.
Висновок!
ІV. Робота над темою уроку
Фізкультхвилинка
-
Обчислення виразів: стор.17, №4
-
Ми розшифрували слово Беркут. (Слайд) Цей великий птах сімейства яструбиних, хижий птах. Розмах крил до 2 м. зустрічається в лісовій зоні та горах Європи, Азії, Північної Америки, Північної Африки. Беркут харчується зайцями, дрібними гризунами, птахами, плазунами, жабами. Він корисний винищувач гризунів. Занесений до Червоної книги.
-
Наша мандрівка продовжується.
-
Обчислення виразу:
Висновок!
-
Задача: стор. 13, № 5
- Який тип задачі? Яка формула шляху?
- Як знайти час?
Висновок!
-
Цікавинка про беркута.
- А ви знаєте, що беркут здатний розвинути швидкість польоту до 150 км/год.
- Яку відстань він подолає за 3 год, за 5 год?
5. Цікаві рівняння від дрохви. Розв’язання рівняння.
1) Вправа «Мікрофон»
2) Знайти корень рівняння.(Слайд)
3) Стор. 14 №7(б)
Висновок!
-
Цікава задача від сови. Слайд
V. Робота з геометричним матеріалом
1. Робота в парах
- А зараз попрацюємо з геометричним матеріалом і складемо казкову пташку.
- Які геометричні фігури ви використали? Покажіть мені квадрат. Доведіть.
- Виміряйте сторону квадрата і знайдіть периметр цього квадрата.
- Яка формула знаходження периметра квадрата?
- Знайдіть площу квадрата. Яка формула знаходження площі квадрата?
- Ми з вами повторили знаходження периметра та площі квадрата.
VІ. Домашнє завдання
Стор. 14, №7 (а), стор. 15, № 3, стор. 20, № 9(а)
VІІ. Підсумок уроку
-
Яке завдання було найскладнішим?
-
Яке завдання було найцікавішим?
-
Які емоції ви відчували під час уроку?
-
Отже, наш урок закінчився.
-
Ви всі молодці. Ростіть здоровими, сильними, розумними, мудрими. Бережіть природу.
-
Сподіваюся, що ви отримали від уроку гарні емоції та міцні знання. А свої враження ви запишете у своїх блокнотиках.