Урок математики 3 клас "Вивчені випадки ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове . Розв'язування рівнянь. Задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності

Про матеріал
Закріпити знання вивчених випадків ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове; вчити розв’язувати рівняння, в яких один з компонентів є числовим виразом; формувати вміння розв’язувати задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість; розвивати пам’ять, мислення; виховувати інтерес до предмета. Виховувати любов до професій батьків, пошану до людей праці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку математики

з участю батьків

 

 

3 клас

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Вивчені випадки ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове . Розв'язування рівнянь. Задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності: ціна, кількість, вартість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

Косівщинського ЗЗСО

І-ІІІ ступенів імені Лесі Українки

Сумської районної ради Сумської області

 

 

 

26.02.2019

 

Мета:

закріпити знання вивчених випадків ділення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове; вчити розв’язувати рівняння, в яких один з компонентів є числовим виразом; формувати вміння розв’язувати задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість; розвивати пам’ять, мислення; виховувати інтерес до предмета. Виховувати любов до професій батьків, пошану до людей праці.

 

Зміст уроку

І. Організація класу до уроку

До нас завітали гості

Давайте привітаємось,

- Сідайте, будь ласка.

 Гра « Створюємо настрій»

Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:

  • Я прийшов на урок  для чого? …(Учитися).
  • Треба бути  яким? …(Спокійним).
  • Зі мною хто? …(Мої друзі).
  • Вони мене що? …(Поважають).
  • Мені це як? …(Приємно).
  • Я готовий до чого? …(До успішної роботи).

Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова-щоб слухати.

Вуха-щоб чути.

Очі-щоб усе бачити.

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG_20190301_184811.jpgРуки-щоб їх піднімати.

Серце-щоб усе відчувати і сприймати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

До нас завітали учні школи фіксиків перевірити чи ви виконали правильно домашнє завдання. Діти читають відповіді в прикладах і береть собі друга з фіксиків, у якого на помогаторі відповідь даного приклада.

Відповіді: 16, 16, 19, 19, 15, вираз - 133. Зайве число 8.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

Сьогодні у нас незвичайний урок. Чи думали ви коли – небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані , одягнуті, взуті, щоб дома у вас було світло вечорами і тепло в холодну погоду, щоб у портфелях були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику? Хто дбає про вас?  З давніх-давен український народ вважався одним із най працьовитіших народів у світі.

До нас завітали гості та ваші батьки. Вони будуть брати участь у нашій роботі. Розкажуть і покажуть нам багато цікавого. Тема цього шкільного тижня — «Цікавий світ професій». Сьогодні ми поговоримо про те, які є професії, познайомимося з деякими цікавими професіями ваших батьків.

У світі налічується понад 40 тисяч професій. Але і ця величезна цифра далека від визначеності. І не тільки тому, що життя не стоїть на місці і весь час якісь старі професії відмирають, а нові з’являються, але ще й тому, що люди до цих пір не домовилися між собою про те, що вважати окремою професією або спеціальністю, а що просто різновидом тієї чи іншої роботи. Море професій неозоре. Про це наша сьогоднішня розмова.

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

А також разом з ними закріпимо ваші вміння виконувати ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове число в межах 1000 та будемо розв’язувати рівняння і задачі.

1.Усні обчислення

Стук в двері. Телеграма.

(Добрий день! Дозвольте вам передати пошту.)

Телеграма від Айболита. "Дорогі діти, прийти не зміг, терміново полетів до Африки, лікувати тварин".  У мене для вас завдання

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG-68e2aee3c594c75daacc600edfa46e9d-V.jpgЛікар дуже відповідальна професія. У нашому класі є батьки лікарі. Лікарі стверджують, що якщо кожного дня з'їдати 1 яблуко, то не будеш хворіти.

З давніх-давен були серед людей такі, які вміли лікувати різні недуги, допомагали іншим. 2477 років тому, за переказами, у Греції народилася людина на ім'я Гіппократ. Він дуже багато зробив для розвитку медицини. Недаремно Гіппократа називають «батьком медицини». Головне, що він зробив, — відокремив медицину від чаклунства і забобонів. Його заповіддю були слова: «Не зашкодь!». Ця людина розпізнала і описала багато захворювань. Гіппократ вважається першим лікарем.

Він говорив, що "їжа - це наші ліки". Сучасні лікарі стверджують, що якщо кожного дня зїдати 1 яблуко, то будеш здоровим.

І завдання "Збери в Кошики яблука"

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG-718ac6badf52debc457c8b9fcfabce54-V.jpg Гра "Збери врожай". Змагання між рядами.

Перший кошик - діляться на 2, але не на 10. (24,22, 18, 88, 16)

Другий кошик - діляться на 10, але не на 5. (300, 100, 70, 90, 110)

Третій кошик - діляться на 5, але не на 10. (45, 75, 25, 55, 35, 35)

ІІ. Наступний лист нам від водіїв. Усний рахунок (повторення таблиці ділення).

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG-53e171382d301bf23d5bf25979da4d2c-V.jpgА це від наших тат водіїв. Завдання повторити таблицю ділення. На машинах кожного кольору приклади на ділення. Зелена машина - відповідає 1 ряд,  жовта - 2 ряд, червона - 3 ряд.

( - Що означає колір на машинках для водіїв?)

Робота в  зошитах. Запис дати.

Ви молодці із завданнями впоралися. Відкриваємо зошити записуємо число класна робота. Хто з фіксиків залишився без друга? (дідо) Хто він для фіксиків? (вчитель)

Розповідь про перших вчителів.

Історики вважають, що перші вчителі з’явилися ще тоді, коли люди почали полювати на диких звірів. Саме в ті часи старше покоління почало навчати молодь цій справі. При цьому людина, якій довіряли навчання дітей та підлітків, користувалася у племені великою повагою та мали певні превілеї.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/333284_600.jpgПерші ж школи з’явилися у IV–V тисячолітті до нашої ери на території Давнього Сходу (Китай, Індія, Асірія, Вавілон). На території Русі навчальні заклади почали відкривати ще пізніше: приблизно у 988 році, одразу після прийняття християнства. Та й тоді навчатися могли, за наказом князя Володимира, лише «діти кращих людей».

 

Слово педагог, як і багато інших у нашій мові, має давньогрецьке походження. І означало воно «дитиноведення, дитиноводіння». Чому? Тому що педагогами називали рабів, нездатних до фізичної праці, отже, єдине, що вони могли робити - проводжати до школи, а потім і забирати з неї, дітей впливових людей.

Яку цифру він тримає? (8)

2.Каліграфічна хвилинка

Каліграфічно запишіть число 8 (воно означає безкінечність, воно не має ні початку ні кінця). Так і в нашому житті безліч професій. А останнє число означає скільки зараз налічується професій в світі. (40)

8 +24 :4 9 - 64 5

8, 32, 8, 72, 8, 40

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG_20190301_184819.jpgІІІ. Наступний гість. Розв'язати приклади.

До нас завітала мама Юлія Вікторівна. Вона кожного дня годує нас смачними обідами. Зараз вона розповість про свою професію та дасть нам завдання.

Професія кухар розвивалася разом з цивілізацією, так що можна сказати, це найдавніша професія.

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG-4bae8de411a724bb98db87c52eccbe12-V.jpgПерші страви виглядали просто як обпалені на відкритому вогні напівсирі шматки м'яса або риби. Від покоління до покоління передавали люди досвід приготування їжі. Вони дбайливо зберігали всі традиції, пов'язані з їжею, розуміючи, що їжа - основа життя, здоров'я і благополуччя.

В Україні довгий час приготування їжі було справою суто сімейною. Відала їм, зазвичай, найстарша за віком жінка в княжій сім'ї.

  • Приблизно 3 тис. років до н.е. Люди навчилися варити суп.
  • 1680-і роки. З'явився смажена картопля-фрі.(339 років тому)
  • 1798. З'явився лимонад. (221 рік тому)
  • 1845. Вперше виготовлено желе.
  • 1610. Вперше випечені бублики.
  • 1621. Вперше створена технологія виробництва "повітряної кукурудзи" тобто попкорну. (398років тому)

А ще хочу сказати, що я кухар-кондитер, бо полюбляю пекти різні смаколики. І вам принесла кексики із завданням.

Розв'язати приклади.

66:6                144:8

98:7                 114:6

60:3:4              (70+28):7

135:9:3           (54+18):6

Дякую вам. Молодці.

Фізкультпауза

  • Як живеш?
  • Як ідеш?
  • Як біжиш?
  • Як мовчиш?
  • Як даєш?
  • Як береш?
  • Як сваришся?
  • Як граєшся?
  • Як посміхаєшся?
  • Як навчаєшся?

ІV. Наступний гість. Рівняння.

Наступний наш гість - Алеся Анатоліївна. Вона бухгалтер. Зараз вона про себе нам розповість.

Кожна праця почесна, ми працюємо, щоб забезпечити свою сімʼю всім необхідним. Так от я нараховую заробітну плату всім працюючим. Моя професія теж важлива.

Виявляється, зародження бухгалтерії почалося приблизно шість тисяч років тому. Як вважають історики, саме тоді людство задумалося про ведення обліку своєї господарської діяльності.  Зарубки на дереві, кістках, стінах, вузлики на мотузках і були першим урахуванням тодішньої «бухгалтерії».

Професія бухгалтера шанована в багатьох країнах. Про престиж цієї професії свідчить також і наявність Міжнародного дня бухгалтера, який відзначається 10-го листопада. Маю справу із грошима. Моє завдання для вас знаходиться на найбільшій купюрі, яка друкується в Україні. Це 500 грн. А друге на купюрі, на якій зображена відома українська поетеса Леся Українка, ім'я якої носить ваша школа. Це 200 грн.  

5 у  = 80                 х 2 = 48

Герб бухгалтерії

http://www.interbuh.com.ua/uploads/images/%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B1%20%D0%B1%D1%83%D1%85%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8%281%29.png

Міжнародний герб людей бухгалтерської професії складається із трьох фігур: сонця — бухгалтерський облік освітлює господарську діяльність, терезів — баланс, кривої Бернуллі, яка підкреслює, що облік, який виник одного разу, існуватиме вічно, і девіза:«Наука, довіра, незалежність». Автором герба бухгалтерів є французький учений Жан Батіст Дюмарше.

Геометрична офтальмологічна розминка

На яку фігуру схожі банкноти? (прямокутник) Давайте відпочинемо та проведемо геометричну розминку. Знаходите названу мною фігуру і робите так само, як зображено на ній.

Діти, раз ми почали говорити про гроші, то давайте відвідаємо ваш улюблений "Магазин".

K:\8марта-2019\с-телефа\IMG-b856459621b98dd66ec2cbebabfaa76b-V.jpgГра "Магазин"

А які професії ми тут згадали? (касир та продавець).

Мерчендайзер - робітник, що розкладає товари на полиці.

 Діти, залишилися предмети. Що це? Як назвали разом всі зошити, ручки, олівці, лінійки, які ви купляєте в таких магазинах? (Канцелярські товари або скорочено канцтовари). А чого на них не має? (Ціни)

Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

 

V. Робота з підручником. Розв'язання задачі.

Наступне завдання від продавця канцтоварів.

Послухайте задачу №803. Про що в ній йдеться?

Тетянка придбала 8 ручок по 3 гривні кожна і зошити по 6 грн кожний. Скільки зошитів придбала Тетянка, якщо вартість ручок і зошитів однакова?

 

Ціна

Кількість

Вартість

Ручки

3 грн

8

?

Зошити

6 грн

?

Однакова

 

 

 

                      Ціна        Кількість      Вартість

Ручки -        3грн            8                   ? однакова

Зошити -     6грн             ?                   ?

Розв'язання

1) 8*3=24(грн) - вартість ручок;

2)24:6=4(з.)

Відповідь:Тетянка придбала 4 зошити.

VІ. Закріплення співвідношень між пропорційними величинами (ціна, кількість, вартість)

Виконання задачі 802

 ( якщо немає браку часу, складаємо обернені задачі)

Задачі на картках.

3ручки - 39грн, 1ручка - ?

5листівок - 40грн, 1 листівка - ?

2пачки олівців - 120грн, 1п.ло. - ?

 VІI.ПІДСУМОК УРОКУ

- Що робили на уроці? Що сподобалося?

- Що треба зробити, щоб двоцифрове число розділити на одноцифрове?

- Які професії згадали?

VIІI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 124, завдання 805; 806.

ІХ. Рефлексія

Головна професія для вас зараз – це школяр, тобто навчання в школі.

Навчаєтесь старанно, наполегливо, пам'ятайте, що знання, які отримаєте

школі, стануть опорою у вашому житті.  Тож учіться старанно, наполегливо, завзято! Тільки на відмінно! На радість мамам і татам. Тільки тоді ви зможете стати тим, ким мрієте!

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
2705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку