Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня села Верба
Урок математики з колективом 4 класу на тему:
«Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел»
Учитель початкових класів: Ляшук А.Ф.
2019 рік
Тема: Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.
Мета: формування предметних компетентностей:
-удосконалення вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа;
-порівнювати багатоцифрові числа;
-визначати число тисяч у числі;
-вчити розв’язувати задачі;
-розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.
Формування ключових компетентностей:
-уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії. Оцінювати роботу свою та однокласників, розвивати пізнавальний інтерес, активізувати розумову діяльність;
-комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку;
-соціальної: розвивати вміння працювати в парах, групах, виявляти ініціативу;
-інформаційної: розширити знання учнів про подорож Фернана Магеллана;
-громадянської: виховувати інтерес до рідного слова.
Тип уроку: урок-подорож.
Основні терміни і поняття:
шестицифрові числа, розрядні доданки, позиційний принцип запису числа.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, природознавство.
Обладнання: картки для самостійної роботи, фізична карта світу, компас, портрет Ф. Магеллана, презентація «Усні обчислення», карімати для руханки.
Хід уроку
Вступна частина
1. Організація класу. Психологічна настанова:
Щоб водити кораблі,
Щоб у небо злітати,
Треба нам усе уміти,
Математику знати.
2. Сьогодні вирушаємо у навколосвітнє плавання – подорож шляхом першого мореплавця – Фернана Магеллана.
3. Короткі відомості: 20.09.1519 року флотилія чисельністю 5 кораблів 265 чоловік розпочала свою подорож. Вона тривала 3 роки. Ф.Магеллан- смілива людина. Доля мореплавців та вітрильних човнів залежала і від настрою моря.
-Що нам необхідно для подорожі?( Карта, компас). - Вирушаймо на захід!
4. –Завантажимо в трюми корабля запаси знань!
5. Перевірка домашнього завдання: 5000, 40 000, 200000, 117300.
Задача: 900:6=150(сторінок)- за перший тиждень;
900:5=180(сторінок)- за другий тиждень;
180-150=30(сторінок)- більше за другий тиждень.
6. Гра « Істинні чи хибні твердження?»
-Квадрат-це прямокутник, у якого всі сторони рівні?
-Щоб знайти половину, треба помножити на 2?
-Перший клас містить розряд одиниць, десятків, сотень?
-Числа при діленні називаються ділене, дільник, частка?
-Найменше шестицифрове число 100000?
-Доба має 23 години?
-5 помножити на 10000 , добуток 50000?
-Попереднє число до числа 10000. Це 9999?
-1 кілометр становить 100 метрів?
-Щоб збільшити число у 3 рази, треба додати 3?
7. Усні обчислення (презентація).
8. –Відкрийте будь ласка бортові журнали( зошити), запишіть дату подорожі.
Каліграфічна хвилинка: 20 , 9, 1519, 265, 5. Повернулися з подорожі 6, 9, 1522,18( моряків), 1 (корабель).
- Вирушив Ф.Магеллан з порту Санлукар-де- Баррамеда. Попереду- Атлантичний океан.
Цей океан за свої величезні розміри дістав назву на честь Атланта- одного з найсильніших героїв грецької міфології. Атлантичний океан- непередбачуваний, оскільки штиль умить може перетворитися на ураган. Тут водяться акули, летюча риба, морські черепахи, тюлені, морські котики.
Опрацювання нового матеріалу
1.Читанна чисел в таблиці (1; 3). С. 42.Завдання 267.
2. «Мозковий штурм»
-Скільки класів у межах шестицифрових чисел?
-Які розряди в першому класі?
-Які розряди в другому класі?
-Яке найменше, найбільше шестицифрове число?
3. Мотивація навчальної діяльності. Прийом «Незакінчене речення». –Ці знання необхідні для того, щоб…
4. Фізкультхвилинка.
- Подорож проходила поблизу Канарських островів, біля острова Зеленого Мису, подолали бухту святої Люції у затоці Ріо-де Жанейро, ріку Соліса, Пуерто Сан-Хуан. У жовтні досягнули Мису Дів, подолали протоку Всіх Святих, Мис Бажаний на півдні материка Південна Америка.
- Материк Південна Америка - батьківщина помідорів, шоколадного дерева. Протікає річка Амазонка-6992км. Система має 48200км навігаційних шляхів. Витоки : Мараньон і Укаямі. На цьому материку зустрічаються мурахоїди, панцерники. У річках можна зустріти змію анаконду. На материку – найвищий водоспад у світі- Анхель. Висота над рівнем моря 2058м. На півдні цього материка зимував Ф. Магеллан. Це найвологіша область на Землі. Опади 2540мм на рік.
5. Запис чисел під диктовку. Визначення числа тисяч у числах. С.42. Завдання 268. С. 42. Завдання 269.
6. Порівняння чисел. Математичний турнір ( робота в групах).
7. Пальчикова гімнастика «Рибка».
8. Руханка.
Сприйняття та усвідомлення матеріалу
1. Робота в парах (картки).
2. Виховний момент:
-Які почуття оволодівають вами, коли ви знаходитесь далеко від рідної домівки?
-Які слова можна сказати рідним?
3. «Капітанський місток». Розв’язування рівнянь. С. 42. Вправа 272.
- Шлях Ф. Магеллана проходив біля острова Акул (Пука-Пука), острова святого Павла. Поблизу Маріанських островів. Подолали шлях біля острова Палаван, Бруней і потрапили в Індійський океан.
-Індійський океан відомий значними запасами нафти, газу. У водах живуть кальмари, краби, лангусти. Найпоширеніша риба- анчоуси, тунець. Ростуть корали, зустрічаються морські зірки. Піщані пляжі. Можна потрапити в полон до піратів.
-Закінчилася подорож 6 вересня 1522 року у порту Санлукар-де- Баррамеда.
Розвиток математичних знань
Робота над задачами.
Підсумок подорожі
-Працювали злагоджено, активно, старанно.
-Які досягнення навколосвітньої подорожі?
-Які відкриття отримало людство?
-Так. Це було перше в історії людства навколосвітнє плавання. Став відкритим західний шлях. Це був перший перетин Тихого океану європейцями.
Відкриття: Магелланова протока, Маріанські острови, Філіппіни.
Заключна частина
Домашнє завдання: С. 43. Задача 273. С. 43. Вправа 274.
Технологія «Незакінчене речення»: -Я навчився…-Мені сподобалось…-Я дізнався…
Рефлексія
-Передайте будь ласка зміст своєї діяльності за допомогою трьох дієслів.
-Передайте свій емоційний стан за допомогою трьох прикметників.
-Кок пригощає смаколиками.