Урок математики 4 клас

Про матеріал
Урок- подорож на тему:"Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки.Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел"
Перегляд файлу

 

Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня села Верба

 

 

 

Урок математики з колективом 4 класу на тему:

«Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел»

 

 

 

 

Учитель початкових класів: Ляшук А.Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 рік

Тема: Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.

 

Мета: формування предметних компетентностей:

-удосконалення вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа;

 -порівнювати багатоцифрові числа;

-визначати число тисяч у числі;

-вчити розв’язувати задачі;

-розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.

 

Формування ключових компетентностей:

-уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії. Оцінювати роботу свою та однокласників, розвивати пізнавальний інтерес, активізувати розумову діяльність;

-комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку;

-соціальної: розвивати вміння працювати в парах, групах, виявляти ініціативу;

-інформаційної: розширити знання учнів про подорож Фернана  Магеллана;

-громадянської: виховувати інтерес до рідного слова.

 

Тип уроку: урок-подорож.

 

Основні терміни і поняття:

  шестицифрові числа, розрядні доданки, позиційний принцип запису числа.

 

Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, природознавство.

 

Обладнання: картки для самостійної роботи, фізична карта світу, компас, портрет Ф. Магеллана, презентація «Усні обчислення», карімати для руханки.

 

Хід уроку

Вступна частина

1. Організація класу. Психологічна настанова:

 Щоб водити кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба нам усе уміти,

Математику знати.

 2. Сьогодні вирушаємо у навколосвітнє плавання – подорож шляхом першого мореплавця – Фернана  Магеллана.

 3. Короткі відомості: 20.09.1519 року флотилія чисельністю 5 кораблів 265 чоловік розпочала свою подорож. Вона тривала 3 роки.  Ф.Магеллан- смілива людина. Доля мореплавців та вітрильних човнів залежала і від настрою моря.

-Що нам необхідно для подорожі?( Карта, компас). - Вирушаймо на захід!

4. –Завантажимо в трюми корабля запаси знань! 

5. Перевірка домашнього завдання: 5000, 40 000, 200000, 117300.

Задача: 900:6=150(сторінок)- за перший тиждень;

900:5=180(сторінок)- за другий тиждень;

180-150=30(сторінок)- більше за другий тиждень.

6. Гра « Істинні чи хибні твердження?»

-Квадрат-це прямокутник, у якого всі сторони рівні?

-Щоб знайти половину, треба помножити на 2?

-Перший клас містить розряд одиниць, десятків, сотень?

-Числа при діленні називаються ділене, дільник, частка?

 -Найменше шестицифрове число 100000?

-Доба має 23 години?

-5 помножити на 10000 , добуток 50000?

-Попереднє число до числа 10000. Це 9999?

-1 кілометр становить 100 метрів?

-Щоб збільшити число у 3 рази, треба додати 3?

7. Усні обчислення (презентація).

8. –Відкрийте будь ласка бортові журнали( зошити), запишіть дату подорожі.

Каліграфічна хвилинка: 20 , 9, 1519, 265, 5. Повернулися з подорожі 6, 9, 1522,18( моряків), 1 (корабель).

- Вирушив Ф.Магеллан з порту Санлукар-де- Баррамеда. Попереду- Атлантичний океан.

Цей океан за свої величезні розміри дістав назву на честь Атланта- одного з найсильніших героїв грецької міфології. Атлантичний океан- непередбачуваний, оскільки штиль умить може перетворитися на ураган. Тут водяться акули, летюча риба, морські черепахи, тюлені, морські котики.

 

Опрацювання нового матеріалу

 1.Читанна чисел в таблиці (1; 3). С. 42.Завдання 267.

2. «Мозковий штурм»

-Скільки класів у межах шестицифрових чисел?

-Які розряди в першому класі?

-Які розряди в другому класі?

-Яке найменше, найбільше шестицифрове число?

3. Мотивація навчальної діяльності. Прийом «Незакінчене речення».  –Ці знання необхідні для того, щоб…

4. Фізкультхвилинка.

 - Подорож проходила  поблизу  Канарських островів, біля острова  Зеленого Мису, подолали бухту святої Люції у  затоці Ріо-де Жанейро, ріку Соліса, Пуерто Сан-Хуан. У жовтні досягнули  Мису Дів, подолали протоку Всіх Святих, Мис Бажаний на півдні материка Південна Америка.

-  Материк Південна Америка  - батьківщина помідорів, шоколадного дерева.   Протікає річка Амазонка-6992км. Система має 48200км навігаційних шляхів.  Витоки : Мараньон   і Укаямі. На цьому материку зустрічаються мурахоїди, панцерники. У річках можна зустріти змію анаконду. На материку – найвищий водоспад у світі- Анхель. Висота над рівнем моря 2058м. На півдні цього материка зимував Ф. Магеллан. Це найвологіша область на Землі. Опади 2540мм на рік.

5. Запис чисел під диктовку. Визначення числа тисяч у числах. С.42. Завдання 268. С.  42. Завдання 269.

6.  Порівняння чисел. Математичний турнір ( робота в групах).

7. Пальчикова гімнастика «Рибка».

8. Руханка.

 

Сприйняття та усвідомлення матеріалу

 1. Робота  в парах (картки).

 2. Виховний момент:

 -Які почуття оволодівають вами, коли ви знаходитесь далеко від рідної домівки?

-Які слова можна сказати рідним?

3. «Капітанський місток». Розв’язування рівнянь. С. 42. Вправа 272.

- Шлях Ф. Магеллана проходив біля острова Акул (Пука-Пука), острова святого Павла. Поблизу Маріанських островів.    Подолали шлях біля острова Палаван, Бруней і потрапили в Індійський океан. 

-Індійський  океан відомий значними запасами нафти, газу. У водах живуть кальмари, краби, лангусти. Найпоширеніша риба- анчоуси, тунець. Ростуть корали, зустрічаються морські зірки. Піщані пляжі. Можна потрапити в полон до піратів.

-Закінчилася подорож 6 вересня 1522 року у порту Санлукар-де- Баррамеда.

  

Розвиток математичних знань

 Робота над задачами.

 

Підсумок подорожі  

-Працювали злагоджено, активно, старанно.

-Які досягнення навколосвітньої подорожі?

 

-Які відкриття отримало людство?

-Так. Це було перше в історії людства навколосвітнє плавання. Став відкритим західний шлях. Це був перший перетин Тихого океану європейцями.

Відкриття: Магелланова протока,  Маріанські острови, Філіппіни.

 

Заключна частина

Домашнє завдання: С. 43. Задача 273.  С. 43. Вправа 274.

 Технологія «Незакінчене речення»: -Я навчився…-Мені сподобалось…-Я дізнався…

Рефлексія

-Передайте будь ласка зміст своєї діяльності за допомогою трьох дієслів.

-Передайте свій емоційний стан за допомогою трьох прикметників.

 -Кок пригощає смаколиками.

 

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
2347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку