Урок. "Математика і космос."

Про матеріал
Закріпити знання про планети Сонячної системи. Формувати вміння розв'язувати задачі про космос. Розвивати мислення, уяву. Виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема.   Математика  і  космос.  Письмове множення і ділення    багатоцифрових чисел .  Розв’язування простих і складених   задач. Знаходження дробу від числа.

Мета.  Продовжувати формувати навички письмового ділення і множення багатоцифрових чисел, знаходити дріб від числа, розв’язувати прості і складені задачі .

 Розвивати  логічне мислення, мовлення, пам’ять, увагу, фантазію.

Розширювати знання учнів про Всесвіт, планети Сонячної системи.

Виховувати інтерес до астрономії, допитливість, бажання більше дізнатися про космос.

 Тип уроку:  інтегрований.

 Форми роботи: групова, фронтальна, індивідуальна.

 Обладнання:  таблиця «Планети сонячної системи», конверти з геометричними фігурами, плакат «Зоряне небо».

Хід      уроку

  1. Організація        класу.

                               Дзвоник всім нам дав наказ:

                               До роботи, швидше в клас.

                               Біля парти  станем чемно,

                               Хай  мине час недаремно!

Психологічне   налаштування  на  урок:

  • Подивіться у вікно. Як яскраво світить сонечко! Воно хоче подарувати вам часточку свого тепла і покращити ваш настрій. Заплющить очі і уявіть, що промінчики торкаються вас, ласкаво огортаючи своїм теплом.
  • А тепер відкрийте очі, поверніться один до одного і посміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришем.
  • Покажіть мені виразом обличчя свій настрій.
  • Бажаю вам сонячного настрою до кінця уроку!
  1. Мотивація   навчальної   діяльності

Метод «Мозковий  штурм»

  • Щоб дізнатися  що ми будемо робити на уроці вам потрібно швидко відповісти на питання:
  • Небесне тіло, яке саме світиться.     (Зірка)
  • Зірка, навколо якої обертається Земля.  (Сонце)
  • Небесне тіло, яке обертається навколо Сонця.  (Планета)
  • Транспортний засіб, що літає у космос.  (Ракета)
  • Одяг космонавта.  (Скафандр)
  • Людина, яка здійснила перший політ у космос.  (Ю. Гагарін)
  • Чим об’єднані слова, які ви відгадали?
  • Так, це космос.
  1. Повідомлення  теми  і  мети  уроку
  • Космос – це таємниця, яку людство буде завжди бажати розгадати.  Він притягує своїми надзвичайними властивостями і загадками.
  • Сьогодні Всесвіт стане для вас більш доступним і цікавим, бо на уроці ми спробуємо відкрити деякі його таємниці.
  • А чому саме сьогодні у нас такий незвичайний урок, присвячений космосу?
  • Так, завтра 12 квітня ми будемо святкувати День космонавтики.
  • А щоб космос пізнати – треба гарно рахувати!
  • Бажаю вам успіху!
  1. Робота    над   темою   уроку
  1. Математичний   диктант.
  • Ми починаємо свою мандрівку у космос і спробуємо відкрити його таємниці і знайти скарби.  А наші зошити сьогодні не просто зошити – це бортові журнали, куди ми будемо записувати всі свої обчислення.
  • Висота польоту космічного корабля становить ¼ від числа 1200. Знайдіть її.
  • Маса собаки – космонавта, що літала у космос становить 1/90 від числа 540. Знайдіть масу. ( У космос літали собаки Білка, Стрілка, Зірочка, Бджілка. І всі вони повернулися на Землю).
  • За який час космічний корабель пролетить 36000 км зі швидкістю 20 км/с ?
  • Діаметр Сонця 1400000 км, а Землі приблизно в 100 разів менший. Обчисліть діаметр Землі.
  • Найближча до Сонця планета Меркурій. Доба тут триває у 60 разів довше земної. Скільки годин триває доба на Меркурії?
  • Дізнайтеся температуру на поверхні Венери, виконавши обчислення: суму чисел 300 і 190 зменшити на 20.
  • Швидкість літака 360 км/год, а ракети 720 км/год. У скільки разів ракета швидша?  ( Взаємоперевірка   диктанту).

 

  1. Каліграфічна   хвилинка.

- Ім’ям цієї планети назвали велику цукерку. Це підказочка для вас, а планета зветься…(Марс).

- Порахуйте кількість букв. Збільшіть її у 300 разів. Знайдіть половину цього числа і додайте до отриманого результату число 54.

- Запишіть каліграфічно.

  1.  Розвиток    математичних    знань.
  • Ось ми і у відкритому космосі.
  • Яке небесне тіло найближче до Землі?  Помандруємо  на Місяць.
  • А щоб ми змогли на нього потрапити і дізнатися цікаву інформацію, потрібно зробити точні розрахунки.
  • Відстань від Землі до Місяця приблизно 384000км. Швидкість нашого космічного корабля 20 км/с. Визначте час, потрібний на мандрівку.

                        384000: 20 = 19200(с)

  • А якщо обчислити в хвилинах?

                       19200: 60 = 320 (хв)

  • Ви порахували  вірно.  Але , щоб потрапити в космічний порт Місяця, треба назвати висоту найбільшої його гори. Знайдіть її.

                        460 х 25 = 11500 (м)

  • Щоб вирушити далі ми повинні з’ясувати, найвищу і найнижчу температуру на Місяці. Виконайте обчислення:

                        5031 : 43 = 117

  • + 117 градусів за Цельсієм – найвища температура на Місяці.

                        4152 : 24 = 173

  • - 173 градуси за Цельсієм – найнижча температура.
  1. Фізкультхвилинка.

                  Ми в ракету дружно сіли

                  І у космос полетіли. (  Махи руками)

                  Повз малі планети й зорі (Стрибки і оберти руками)

                  Летимо як метеори.  ( Біг на місці)

                  Обігнали ми комету. (Стрибки)

                  Повернулись на планету.

  1. Робота   над   задачами.
  • Політ першого космонавта Юрія Гагаріна тривав 108 хвилин.

Знайдіть масу корабля, на якому він летів, якщо 2/3 його становить 1890 кг.

                    1890:2х3 = 2835(кг)

  • Ми рухаємся у просторі зі швидкістю 530 км/с. Скільки кілометрів ми долаємо за добу?
  1. 530 х 60 = 31800(км) – за 1 годину;
  2. 31800 х 24 = 763200 (км) - задобу.
  • Ракета за 12 секунд пролітає 720 км. Скільки кілометрів вона пролетить за 55 секунд?
  1. 720 : 12 = 60(км/с) – швидкість ракети;
  2. 60 х 55 = 3300(км) – пролетить за 55 секунд.
  • Космічний корабель робить 2 витки навколо Землі за 3 години. Скільки часу корабель рухався по орбіті, якщо він облетів Землю 210 разів?
  • А чи знаєте ви, за скільки діб планета Марс обертається навколо Сонця?
  • А яка відстань від Юпітера до Сонця?
  • А хочете?
  • Знайдіть значення виразів і ви про це дізнаєтеся. (Робота за варіантами).

2 х ( 860 – 478) + 912 :48 – 5;          294 х49 + ( 752 – 598) х 3 + 219.

  • Марс обертається навколо Сонця за 687 діб, а відстань від Юпітера до Сонця – 778 млн. км.
  1. Створення   аплікації  ракет.  Робота в  групах.
  • Діти, хто був конструктором першої у світі космічної ракети?
  • Зараз і ви спробуєте сконструювати свою ракету.
  • А спочатку подумайте на яку планету ви хочете здійснити подорож, відповідаючи на питання.
  • У цієї планети є тезка: живе він у царстві морському.   (Нептун)
  • Немає ні морозу , ні бурі на спекотній планеті  (Меркурій).
  • У великі хмари вкрита друга від Сонця планета  (Венера).
  • У туман, як у светр, сховався гігантський  (Юпітер).
  • Я пропоную вам розподілитися на групи і сконструювати ракету. Всі матеріали знаходяться у конвертах.

( Демонстрація виготовлених виробів).

  • У складі кожної ракети є рівносторонній трикутник.  Знайдіть його площу. Це число є номером вашої ракети.
  1. Підсумок уроку.    Рефлексія.
  • Використовуючи номер ракети,за  допомогою шифру утворіть слово. Одна з букв буде повторюватись три рази.

 

(72 – А;   91– З;  108– Я;   120– Н)

  • Так який же скарб ви отримали сьогодні?  (Знання)
  • Вправа «Мікрофон».
  • Продовжіть речення:
  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Мені сподобалось…
  • Я запам’ятав…
  • На ваших партах лежать зірочки. Напишіть на кожній з них, яким ви сьогодні уявили космос.
  • Якщо вам сподобався наш урок, приклейте свою зірочку на наше зоряне небо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ліщинська Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
4250
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку