Урок математики 6 клас

Про матеріал
Урок математики у 6 класі на тему "Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь"
Перегляд файлу

 

 Тема:    Розв'язування   рівнянь та задач за   допомогою рівнянь

Мета: вдосконалити вміння розв'язувати рівняння та задачі складанням рівняння; відпрацювати навички розв'язування лінійних рівнянь з однією зміною та виконання арифметичних дій з раціональними числами; розвивати в учнів логічне мислення, розвивати увагу, культуру мовлення та математичну культуру учнів, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики; продовжити формувати в учнів науковий світогляд і раціональне математичне мислення, виховання патріотизму до своєї держави , позитивне ставлення до навчання і відповідальність за свої досягнення, наполегливості в подоланні труднощів.

 

Форма проведення: урок-екскурсія

Обладнання: мультимедійне обладнання; підручник, дидактичні матеріали.

Основні завдання уроку:

  •     виховувати почуття гордості за Україну, яка є місцем проведення Євро-2012;
  •     виховувати бажання вчитися;
  •     розвивати комунікативні здібності (аналізувати; робити висновки; проводити самооцінку).

Девіз уроку: «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти»

Оноре де Бальзак (1799-1850)  французький письменник

Хід уроку

I.Організаційний етап 

Вчитель. Математика створювалися людським розумом упродовж багатьох століть і продовжує розвиватися, а її застосування охоплюють  все ширші кола буття. Математика – велика книга людського досвіду. На сьогоднішньому уроці  ми дізнаємось тільки про одну сторінку цієї великої книги. Найкращий спосіб вивчити і запам‘ятати – це зробити відкриття самому. А впевненості вам нададуть слова видатних людей. Прочитайте їх.(слайд 1)

 

 «Як приємно дізнатися, що ти чогось навчився»

                                      Жак Мольєр

  

 «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти».

 Оноре де Бальзак (1799-1850) французький письменник

 

Якщо ви боїтеся зробити помилку, не можете знайти відповіді, то прочитайте ці  слова ще раз. І вони нададуть впевненості, і ви будете працювати далі.

 

Учитель. Давайте згадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках. Тему «Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь» Діти. Я вам хочу зачитати  рекламу рівнянь.

Реклама 1  

Вони допомогли фізикам відкрити елементарні частинки та античастинки. З їх допомогою у 1867 році «оживили» трансатлантичний кабель, що після першої спроби з‘єднати Європу та Америку не працював. Вони – це рівняння. Якщо ви хочете пов‘язати своє життя з наукою, вивчайте рівняння!

Реклама 2. 

Вам треба дізнатися, яку швидкість повинен мати корабель, щоб до початку шторму вчасно прийти в порт?

Ви хочете розрахувати, за скільки днів сім гномів збудують терем для Білосніжки?

Вам треба визначити, скільки добрив треба внести для підвищення урожайності поля?

Тоді дружіть з рівняннями! Вони допоможуть вам розв‘язати багато практичних проблем.

ІІ.  Етап  формування мети й завдань уроку

Вчитель. Сьогодні  ми помилуємося вашими глибокими знаннями під час опитування з теми «Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь », потім потренуємо мозок –  розв‘яжемо  рівняння і задачу, нарешті  покладемо до   скриньки пам‘яті дещо цінне – нові знання. Тема уроку «Розв'язування   рівнянь та задач за   допомогою рівнянь »

Давайте  разом сформулюємо  мету уроку.

(слайд 2) 

 Вчитель.  А досягнемо ми поставленої мети під час заочної подорожі по українських футбольних аренах, де будуть проходити змагання  Євро- 2012. Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати перепустки, вартість яких визначається не грошима, а нашими знаннями. (За правильну відповідь учні отримують путівку –  модель футбольного м‘яча).  

ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок

Бліц-опитування :    

1.  Що таке рівняння??? Наведіть приклади.

2.  Що означає знайти корені рівняння?

3. формулюйте основну властивість рівняння.

          4. Алгоритм розв’язування задач за допомогою рівнянь.  ( слайд 3)   

          5.Розв‘язати рівняння (усно): слайд 4

а) х + 6 = 12       б)2х+4х = 12     в)345 * х = 0     г) 3х+7=х-5     д) 6х-4х = 34 - 30

Учитель. Записуємо корені рівнянь: 6 2012. Що вам нагадують ці цифри? В червні (6 місяць) 2012 р.  наші українські міста Донецьк, Харків, Львів, Київ будуть приймати чемпіонат Європи з футболу. Слайд 5 . карта Євро-2012 

 

Вчитель.  Діти. Послухайте будь-ласка інформацію про стадіон «Донбас-Арена»  

 

 

 

 

 

 

Новий «Донбас-Арена» – це споруда, яка відповідає класу еліта. Одним з головних відмінних рис є повне засклення фасаду. У темний час доби арена буде виблискувати завдяки штучному підсвітленню. Донецьк зможе прийняти 75 тисяч гостей. Офіційні делегації та команди поселять в готелях. Туристам запропонують розміститися в студентських гуртожитках та заміських базах відпочинку. Новий 50-тисячний стадіон «Донбас-Арена» готовий уже зараз прийняти міжнародні ігри. На вулицях Донецька з‘явилися таблички з англійськими назвами вулиць і площ, у кав‘ярні та ресторанах є план міста й путівки англійською мовою.     Слайд  6.   Донбас-Арена

 

 

ІV. Етап застосування вивченого 

Учитель. Рушаємо до м. Києва, а дорогою ми розв‘яжемо рівняння, прокоментувавши  хід  розв‘язування (слайд 7)

а) 5х - 4 = 3(х - 6);  
б) -(х - 4) = 2(х - 3);  
в)7(3х - 1) = -4х + 23;
г) 3(3х - 1) + 5 = 8(х + 2) + 3;    
д) -5(у - 7) = 30 - (2у + 1);
є) -4,5(х + 3) - 1 = 7,2 - 5(х - 2). 

                                                      Слайд 8.

 

                              Ми у Києві.  НСК «Олімпійський»

Вчитель: 8 жовтня у Києві після проведення трирічної реконструкції було відкрито головну арену країни та майбутнього Євро-2012 – НСК «Олімпійський», один з найбільших стадіонів Європи.

Передостання реконструкція його була перед «Олімпіадою-80», тому цей об‘єкт серед інших спортивних об‘єктів був найскладнішим.

На полі «Олімпійський» встановили 3 мобільні освітлювальні установки, які заміщають природне сонячне світло для газону у осінню та зимову пори року.

11 листопада 2011 року на оновленій центральній спортивній арені країни уже відбувся матч національних збірних України та Німеччини з футболу.  Отже, як арена для звичайних футбольних матчів, він уже готовий, хоча треба ще обладнати зону гостинності.  Вона  буде облаштована до березня 2012 року. Створення цієї території є однією з головних вимог УЕФА, це буде ділянка до 45 м.  Міська влада Києва має намір побудувати вертолітний майданчик, щоб простіше проводити ті чи інші аварійно-рятувальні роботи, а також подавати екстренну медичну  допомогу потерпілим.

Посол волонтерської програми Євро-2012 українець Віталій Кличко висловив бажання провести один з боксерських поєдинків братів Кличків на оновленому «Олімпійському».

 

Вчитель. Ну що стомилися під час подорожі. Давайте перепочинемо і проведемо «Хвилинку-веселинку».

            1. Який ключ літає( журавлиний)?

            2.  Що тепліше одного кожуха (два)?

 3.У млині було 8 мішків, на кожному сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг?

4. Сорок п‘ят і сорок п‘ят. Скільки буде ?

5. Знайдіть зайве слово; коло, корінь, рівносильність,  рівняння, перетворення.

 

Учитель. Наступна зупинка  - Львів А дорогою до Львова  перевіримо  як ви навчилися розв’язувати задачі за допомогою складання рівнянь    (слайд 9)

 

  • Три брати зібрали 88 кг яблук. Старший зібрав у 3 рази більше, ніж молодший, а середній - на 13 кг більше, ніж молодший. Скільки кілограмів яблук зібрав молодший брат?

 

  •      За три дні Михайлик розв'язав 37 математичних задач. За другий день він розв'язав у 2 рази більше задач, ніж  за перший, а за третій - на 5 задач більше, ніж за перший. Скільки задач розв'язав Михайлик першого дня?

 

  •     Марічка придбала підручник, іграшку та цукерки, заплативши за всю покупку 61 грн. Іграшка коштувала в 6 разів більше, ніж цукерки, а підручник — на 3 грн. менше, ніж цукерки. Скільки гривень коштували цукерки ?

 


         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд  10  стадіон Львова

 

Вчитель . Протягом 3 років будівельники Львова шляхом титанічних  зусиль у цілодобовому режимі споруджували стадіон. Ось цікаві цифри будівництва:

243226 м – площа земельної ділянки стадіону, 32767 місць, 280 прожекторів, що встановили по периметру чаші стадіону, освітлюють футбольне поле, 127 гучномовців  змонтовано   для трансляції звуку на всі трибуни, 2989 м засклено фасаду сонцезахисним склом з енергозберігаючим покриттям, яке змінює свій колір залежно від погодних умов. На львівській арені встановлено 2 камери, які транслюють зображення футбольного поля, адміністративно-побутовий корпус, усі трибуни і територію довкола стадіону. Стадіон у Львові має напівпрозорий дах, і є абсолютно безпечним. Усі конструкції відповідають європейським і українським будівельним нормам.

Місто Лева зустріне Євро новим стадіоном та новим аеропортом. В даний час у Львові відпрацьовують  питання перевезення вболівальників до нового стадіону, підраховують час сполучення,  скільки часу люди знаходяться на стадіоні. 

Вчитель.  А  зараз ми перенесемося  до Харкова. Харків‘яни пишаються досягнутими. Адже Харків один із кращих готовий до чемпіонату.  Два роки тривала   реконструкція оновленого стадіону «Металіст». Архітектори і будівельники заявляють, що він відповідає усім стандартам УЄФА, є унікальним , зокрема дах стадіону може витримати землетрус силою до 8 балів.

А компанія «Nestle Proftssional» уклала договір зі стадіоном на встановлення 60 кавових автоматів. Біля стадіону розташовано дві станції метрополітену Спортивна та «Метро будівників ім. Г.І Ващенка та парковка на 3500 місць, на якій можуть розташовуватися 150 автобусів пересувних телевізійних вишок, 250 автобусів з уболівальниками Ї особистий автотранспорт

 У дні змагань аеропорт Харкова має прийняти за 1-2 дні до 200 рейсів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          

Слайд 11 Харків «Металіст»

 

 

Учитель. Продовжуємо працювати. Візьмемо участь у «Аукціоні» по розв‘язуванню  рівнянь. Самостійна навчальна робота.  За 10 хв.  намагайтеся розв‘язати якомога більше рівнянь.

Розпочинаємо в класі і закінчуємо вдома.

Завдання (2бали) Слайд 13

1. Розв‘язати рівняння.

а) 4(х – 5) = 3х;   б) 6(х + 2) = 18;   в) 2(2х + 4) = -3х;  

г) 2(х + 3) = 3(х - 4); д) -(3х + 1) = 2х;   е) 3(2х – 5) = 5х + 3;

ж) 2(у - 6) – 3y = 4y y;   з) 2(x + 1,5) – 2 = x – 3;  

 

 

 

 

    

 


 

Вчитель. Час вичерпано. Виконайте самоперевірку, скориставшись моєю підказкою, (слайд 14 з відповідями)

VIII.   домашнє завдання ( слайд  15)

IX. Етап підведення підсумків  уроку Чи готові наші спортивні арени до прийняття гостей влітку? Отже, на сьогодні, всі міста України готові прийняти спортивні змагання, хоча проблеми є  в Харкові –   найбільший брак готелів, у Львові – будівництво аеропорту, Київ – готелі та дороги, Донецьк – готелі та будівництво аеропорту. А нам теж час підвести підсумок уроку.

Слайд 16.

                                   

Слайд 16.

З’являються на екрані слова: “Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись, бо чого навчишся в школі знадобиться ще колись”.

 

 

 

doc
Додано
31 січня 2021
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку