Урок математики
Тема: частини цілого: утворення і запис. Одиниця вимірювання часу - сезон. Задачі на рух в одному напрямку. Швидкість віддалення.
Мета: продовжувати формувати наукові знання про математичні навчальні одиниці, на практичній основі вчити дітей називати і записувати частини від цілого, познайомити дітей з новою одиницею вимірювання часу - сезон. Вдосконалювати навичку розв’язувати вирази на множення трицифрових чисел, у середині запису яких є 0, задачі на рух в одному напрямку. Продовжити формувати знання про геометричні навчальні одиниці: прямокутник, повторити способи обчислення периметра та площі фігури.
Вчити сприймати інформацію з різних джерел, відтворювати її; досліджувати медіа разом; розвивати кмітливість, винахідливість, уміння аналізувати, оцінювати результати своєї діяльності. Збагачувати особистість, творчі здібності учнів, уміння бачити, сприймати прекрасне; формувати вміння працювати фронтально, самостійно; зберігати здоров’я учнів за рахунок здоров’язбережувальних технологій.
Виховувати інтерес до вивчення математики, розуміння важливості математичних знань в житті, виховувати національну свідомість, повагу до національної культури України, українських традицій.
Освітня галузь |
Очікувані результати |
Мовно-літературна |
Формують наукові знання про математичні навчальні одиниці, розуміють поняття «частини цілого» та спосіб утворення частин, називають і записують частини від цілого, розуміють нову одиницю вимірювання часу - сезон. Розв’язують вирази за алгоритмом, задачі на рух в одному напрямку. Згадують та застосовують відомі одиниці вимірювання довжини. Оперують знаннями про геометричні навчальні одиниці: прямокутник, обчислюють периметр та площу фігури. Сприймають та виділяють інформацію, відповідають на питання, пояснюють, висловлюють думку; відзначають інформацію в тексті; аналізують відеоінформацію, сприймають аудіо, текстову інформацію. |
Соціальна і здоров’я - збережувальна |
Розуміють цінність здоров’я, навчаються його берегти та примножувати, знають і виконують здоров’язбережувальні вправи: постава, очі |
Мистецька |
Усвідомлюють себе особистістю, навчаються цінувати прекрасне, сприймають аудіо та відеоматеріали, слухають музичні твори. |
Фізкультурна |
Виконують вправи фізкультхвилинок, активно діють під час слухання музичних творів. |
Перебіг уроку
І. Орг момент
- представлення гостей
- хвилина мовчання
- вступне слово вчителя:
Починаємо урок математики і хочу вам сказати, що сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ЕТНО-Урок.
А зараз вправа «Тлумачний словничок» . «Етнос» у перекладі з давньогрецької мови означає народ. Етнічність – поняття, яке вивчає культуру, звичаї, традиції народу. От і ми сьогодні на уроці поговоримо про звичаї і традиції українського народу. Як ви вважаєте, чи треба знати та вивчати традиції свого народу? Чому? (Ви все правильно сказали, молодці) А ми продовжуємо і познайомимось з темою нашого уроку:.. (читаємо разом з диктором .
- Скажіть, які задачі поставимо перед собою, що будемо робити сьогодні на уроці?
- І 1 завд, яке вам треба виконати – розв’язати буквенний вираз та прочитати слово: Век – к + лин – н +к +дер – р +нь.
- Яке слово вийшло? (Великдень.)
- Які слова (асоціації по іншому) можемо віднести до цього слова? Назвіть їх. Молодці, правильно прочитали слово, назвали інші слова. Зовсім скоро буде головне свято усіх хрестиян – Великдень. (табл 1) На це свято люди збирають великодній кошик куди кладуть паску, яйця. Ви теж будете я думаю приймати участь у приготування такого кошика, будете допомагати пекти паски, фарбувати яйця. Тому сьогодні ми поговоримо про різні види великодніх яєць, які прикрашали наші предки, і можливо ви у цьому році скористаєтесь цими знаннями. Після виконання кожного завдання ви будете дізнаватися щось нове і цікаве для вас. Отож починаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів
Вправа «Числова розминка»
- завд 1: запишемо частини цілого в зошиті (коментовано 1 учень біля дошки)
У давнину великодній кошик плели з лози чи вербових гілочок. Кошик був потрібний не тільки для складання пасок і яєць, але й був оберегом, захищав людину від злих духів.
Вправа «Усний рахунок»
завд 2 допоможемо Торнадо розв’язати задачі усно
- Чи треба вживати фрукти, для чого?
- Розумнички, все правильно. А я хочу додати, що в тісто для паски обов’язково господині додають сушені фрукти, бо це корисно ну і дуже смачно.
- Виконаємо наступне завдання (3) і взнаємо нове слово до уроку. Уявіть собі, що це паска, яку поділили на частини. Правильно поділили паску, молодці.
А я хочу нагадати, що паска – солодкий хліб, який випікають до Великодня.
- Яку речовину додають до паски, щоб випічка була м’яка та висока? Згадайте урок япс. А що таке дріжджі? (мікроскопічні гриби). І я думаю ви пам’ятаєте з уроків укр. мови Джеремі Стронга, англійського письменника, який написав оповідання «Гармидер у школі». Яке прізвище було у вчительки?
- Виконаємо завд 5, допоможемо Вундеркоту і взнаємо назву предмета, без якого неможливе великоднє свято.
- Треба записати частини цілого від найбільшої до найменшої (коментовано) + правило.
Хвилинка – цікавинка про Писанку.
Писанка це яйце, яке розписують, пишуть фарбами на ньому. Майстриня обов’язково повинна була сідати за роботу у гарному настрої і думати тільки про хороше. Ніяких темних думок.
Каліграфічна хвилинка
Завд 4 Записуємо числа в зошиті від 1 до30 (я на дошці)
- У кого які думки?
Молодці, правильно знайшли відповідь, а я хочу розказати вам про крашанку. Крашанка – яйце, яке тримають чи варять у розчині природних барвників (лушпиння цибулі)
Фізкультхвилинка
А зараз відпочинемо і повторимо таблицю множ числа 3(пісня)
Проведемо гру «Знайди пастку» завд 10
І нове слово до свята – крапанка. (це коли на яйце наносять краплі воску, а тоді занурюють його у фарбу),
А зараз гра «Так чи ні»
- числа при множенні називаються доданок, доданок, сума (ні)
- числа при множенні називаються множник, множник, добуток (так)
- при множенні будь якого числа на 0 отримаємо 10 (ні)
- при множенні будь якого числа на 0 отримаємо 0 (так)
виконаємо наступне завд. Це завд. 6
- Поясніть алгоритм множення трицифрового числа у середині запису якого є нуль. Далі вирази виконайте самостійно, а тоді перевіримо. Обміняйтеся зошитами і перевірте один одного. Якщо все правильно – намалюйте цеглинку відповідного кольору. (Взаємооцінювання)
Перевірка
У кого все правильно, молодці.
- Мої ж ви розумнички, все зробили вірно і я хочу розказати ще про один різновид великодніх яєць. Це яйце, яке називають скрьобанка. Беруть крашанку і за допомогою голки чи іншого гострого інструмента вишкрябують потрібний малюнок.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Завд. 8 Щоб отримати нове слово до свята попрацюємо з Вундеркотом (диктор)диск.
Завд. 9 Робота у робочому зошиті (дата, класна робота): пояснення і розв’язання.
І яйце про яке я хочу розповісти має назву мальованка. Це коли беруть зазвичай дерев’яне яйце. Малюнок наносять звичайною фарбою (гуаш, акварель) і покривають лаком.
А зараз гра «Продовжи речення»
- Щоб знайти швидкість (V) потрібно …..S : Т,
- Щоб знайти відстань (S) потрібно ….. V* Т,
- Щоб знайти час (Т) потрібно …..S : V.
Ну і формула швидкості віддалення V в = V2 - V1
Виконаємо вправи для покращення зору.(табл..)
ІV. Повторення вивченого
Завд. 11
Розв’язання та коментування задачі. (Пам’ятаємо про користь занять спортом)
Ще я хочу розказати вам про бісерне або монастирське яйце. Таке яйце обклеюють або обплітають бісером.
- завд. 12
- Спочатку знайдемо ширину.
Фронтально: Р, S – самостійно.
Перевірка Гра «Вірю – не вірю»
- чи вірите ви, щоб знайти S треба а*в?
- чи вірите ви , що площа прямокутника = 32 см2
Яйце, яке притаманне нашому регіону, Сумщині.
- які кольори присутні?
- Зелений колір життя, червоний колів любові.
VІ. Підсумок уроку
Звичай розмальовувати яйця виник у давні, дохристиянські часи. Відомо, що майже всі стародавні міфи пов’язують створенні світу саме з яйцем. Ніби то із яйця вийшли перші живі істоти боги, із яйця було збудовано світ. Із верхньої частини – небо, а з нижньої частини землю. І коли людина прикрашала яйце, вона ніби прикрашала весь світ.
От і ви зараз побудете майстрами і розмалюєте яйце. Якщо все сподобалось на уроці – використайте зелений колір, якщо частково – жовтим, якщо було не цікаво –не розфарбовуйте взагалі.
- Чи усі цілі виконали, усі задачі розв’язали, які поставили перед собою? Ви у мене молодці, мені було приємно з вами працювати, вдячна за роботу.
- Д/з подібне до завдань урока, с. 40, з. 1, 2