Урок математики "Частини цілого: утворення і запис. Одиниця вимірювання часу - сезон. Задачі на рух в одному напрямку. Швидкість віддалення"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 3 класу за темою: "Частини цілого: утворення і запис. Одиниця вимірювання часу - сезон. Задачі на рух в одному напрямку. Швидкість віддалення".
Перегляд файлу

Урок математики

Тема: частини цілого: утворення і запис. Одиниця вимірювання часу - сезон. Задачі на рух в одному напрямку. Швидкість віддалення.

Мета: продовжувати формувати  наукові знання про математичні навчальні одиниці,  на практичній основі вчити дітей називати і записувати частини від цілого, познайомити дітей з новою одиницею вимірювання часу - сезон. Вдосконалювати навичку  розв’язувати вирази на множення трицифрових чисел, у середині запису яких є 0, задачі на рух в одному напрямку.  Продовжити формувати знання про геометричні навчальні одиниці: прямокутник, повторити способи обчислення периметра та площі фігури.

Вчити сприймати інформацію з різних джерел, відтворювати її; досліджувати медіа разом; розвивати кмітливість, винахідливість, уміння аналізувати, оцінювати результати своєї діяльності. Збагачувати особистість, творчі здібності учнів, уміння бачити, сприймати прекрасне; формувати вміння працювати фронтально, самостійно; зберігати здоров’я учнів за рахунок    здоров’язбережувальних технологій.

Виховувати інтерес до вивчення математики, розуміння важливості математичних знань в житті, виховувати національну свідомість, повагу до національної культури України, українських традицій.

       Освітня галузь

                  Очікувані результати

Мовно-літературна

Формують наукові знання про математичні навчальні одиниці,   розуміють поняття «частини цілого» та спосіб утворення частин, називають і записують частини від цілого, розуміють нову  одиницю   вимірювання часу - сезон. Розв’язують вирази за алгоритмом, задачі на рух в одному напрямку. Згадують та застосовують відомі одиниці вимірювання довжини. Оперують знаннями про геометричні навчальні одиниці: прямокутник,  обчислюють периметр та площу фігури.  Сприймають та виділяють інформацію, відповідають на питання, пояснюють, висловлюють думку; відзначають інформацію в тексті; аналізують відеоінформацію, сприймають аудіо, текстову інформацію.

Соціальна і здоров’я - збережувальна

Розуміють цінність здоров’я, навчаються його берегти та примножувати, знають  і виконують здоров’язбережувальні вправи: постава, очі

Мистецька

Усвідомлюють себе особистістю, навчаються цінувати прекрасне,  сприймають аудіо та відеоматеріали, слухають музичні твори.

Фізкультурна

Виконують вправи фізкультхвилинок, активно діють під час слухання музичних творів.

 

 

 

 

 

 

                                              Перебіг уроку

І. Орг момент

- представлення гостей

- хвилина мовчання

- вступне слово вчителя:

Починаємо урок математики і хочу вам сказати, що  сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ЕТНО-Урок.

А зараз вправа «Тлумачний словничок» . «Етнос» у перекладі з давньогрецької мови означає народ. Етнічність – поняття, яке вивчає культуру, звичаї, традиції народу. От і ми сьогодні на уроці поговоримо про  звичаї і традиції українського народу. Як ви вважаєте, чи треба знати та вивчати традиції свого народу? Чому? (Ви все правильно сказали, молодці) А ми продовжуємо і познайомимось з  темою  нашого уроку:.. (читаємо разом з диктором .                 

- Скажіть, які задачі поставимо перед собою, що будемо робити сьогодні на уроці?

-         І 1 завд, яке вам треба виконати – розв’язати буквенний вираз та прочитати слово: Век – к + лин – н +к +дер – р +нь.

- Яке слово вийшло? (Великдень.)

- Які слова (асоціації по іншому) можемо віднести до цього слова? Назвіть їх. Молодці, правильно прочитали слово, назвали інші слова. Зовсім скоро буде головне свято усіх хрестиян – Великдень. (табл 1) На це свято люди збирають великодній кошик куди кладуть  паску, яйця. Ви теж будете я думаю приймати участь у приготування такого кошика, будете  допомагати пекти паски,  фарбувати яйця. Тому сьогодні ми поговоримо про різні види великодніх яєць, які прикрашали наші предки,   і можливо  ви у цьому році скористаєтесь цими знаннями. Після виконання кожного завдання ви будете дізнаватися щось нове і цікаве для вас. Отож починаємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів

 

 Вправа «Числова розминка»

-         завд 1: запишемо частини цілого в зошиті (коментовано 1 учень біля дошки)

У давнину великодній кошик плели з лози чи вербових гілочок. Кошик був потрібний не тільки для складання пасок і яєць, але й був оберегом, захищав людину від злих духів.

Вправа «Усний рахунок»

завд 2 допоможемо Торнадо розв’язати задачі усно

-         Чи треба вживати фрукти, для чого?

-         Розумнички, все правильно. А я хочу додати, що в тісто для паски обов’язково господині додають сушені фрукти, бо це корисно ну і дуже смачно.

-         Виконаємо  наступне завдання  (3) і взнаємо нове слово до уроку. Уявіть собі, що це паска, яку поділили на частини.  Правильно поділили паску, молодці.

А я хочу нагадати, що паска – солодкий хліб, який випікають до Великодня.

-         Яку речовину додають до паски, щоб випічка була м’яка та висока? Згадайте урок япс. А що таке дріжджі? (мікроскопічні гриби). І я думаю ви пам’ятаєте з уроків укр. мови Джеремі Стронга, англійського письменника, який написав  оповідання «Гармидер у школі». Яке прізвище було у вчительки?

-         Виконаємо  завд 5, допоможемо Вундеркоту і взнаємо назву предмета, без якого неможливе великоднє свято.

-         Треба записати частини цілого від найбільшої до найменшої (коментовано) + правило.

Хвилинка – цікавинка про Писанку.

Писанка це яйце, яке розписують, пишуть фарбами на ньому. Майстриня обов’язково повинна була сідати за роботу у гарному настрої і думати тільки про хороше. Ніяких темних думок.

Каліграфічна хвилинка

Завд 4 Записуємо числа в зошиті від 1 до30 (я на дошці)

- У кого які думки?

Молодці, правильно знайшли відповідь, а я хочу розказати вам про крашанку. Крашанка – яйце, яке тримають чи  варять у розчині природних барвників (лушпиння цибулі)

Фізкультхвилинка

А зараз відпочинемо і повторимо  таблицю множ числа 3(пісня)

Проведемо гру «Знайди пастку» завд 10

І нове слово до свята – крапанка. (це коли на яйце наносять краплі воску, а тоді занурюють його у фарбу),

А зараз гра «Так чи ні»

- числа при множенні називаються доданок, доданок, сума (ні)

- числа при множенні називаються множник, множник, добуток (так)

- при множенні будь якого числа на 0 отримаємо 10 (ні)

- при множенні будь якого числа на 0 отримаємо 0 (так)

виконаємо наступне завд. Це завд. 6

- Поясніть алгоритм множення трицифрового числа у середині запису якого є нуль. Далі вирази виконайте самостійно, а тоді перевіримо. Обміняйтеся зошитами і перевірте один одного. Якщо все правильно – намалюйте цеглинку відповідного кольору.  (Взаємооцінювання)

Перевірка

У кого все правильно, молодці.

- Мої ж ви розумнички, все зробили вірно і я хочу розказати ще про один різновид великодніх яєць. Це яйце, яке називають скрьобанка. Беруть крашанку і за допомогою голки чи іншого гострого інструмента вишкрябують потрібний малюнок. 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Завд. 8  Щоб отримати нове  слово до свята попрацюємо з Вундеркотом (диктор)диск.

Завд. 9  Робота у робочому зошиті (дата, класна робота): пояснення і розв’язання.

І яйце про яке я хочу розповісти має назву мальованка. Це коли беруть зазвичай дерев’яне яйце. Малюнок наносять звичайною фарбою (гуаш, акварель) і покривають лаком.

А зараз гра  «Продовжи речення»

 - Щоб знайти швидкість (V) потрібно …..S : Т,

- Щоб знайти відстань (S) потрібно …..  V* Т,

- Щоб знайти час (Т) потрібно …..S : V.

Ну і формула швидкості віддалення V в = V2 -  V1

Виконаємо вправи для покращення зору.(табл..)

ІV. Повторення вивченого

Завд. 11

Розв’язання та коментування задачі.  (Пам’ятаємо про користь занять спортом)

Ще я хочу розказати вам про бісерне або монастирське яйце. Таке яйце обклеюють або обплітають бісером.

- завд. 12

- Спочатку знайдемо ширину.

Фронтально: Р,  S – самостійно.

Перевірка Гра «Вірю – не вірю»

-         чи вірите ви, щоб знайти S треба а*в?

-         чи вірите ви , що площа прямокутника = 32 см2

Яйце, яке притаманне нашому регіону, Сумщині.

-         які кольори присутні?

-         Зелений колір життя, червоний колів любові.

VІ. Підсумок уроку

Звичай розмальовувати яйця виник у давні,  дохристиянські часи. Відомо, що майже всі стародавні міфи пов’язують створенні світу саме  з яйцем.  Ніби то із яйця вийшли перші живі істоти боги, із яйця було збудовано світ. Із верхньої частини – небо, а з нижньої частини землю. І коли людина прикрашала яйце, вона ніби прикрашала весь світ.

От і ви зараз побудете майстрами і розмалюєте яйце. Якщо все сподобалось на уроці – використайте зелений колір, якщо частково – жовтим, якщо було не цікаво –не розфарбовуйте взагалі.

-         Чи усі цілі виконали, усі задачі розв’язали, які поставили перед собою? Ви у мене молодці, мені було приємно з вами працювати, вдячна за роботу.

-         Д/з подібне  до завдань  урока, с. 40, з. 1, 2

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку