Урок математики "Число і цифра 7"

Про матеріал

Ознайомить учнів із прийомом додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; удосконалить обчислювальні навички; формує поняття про число 7; учить писати цифру 7, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3, 4, 5, 6; розвиває образне мислення.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

Урок 23

Тема: Число і цифра 7.

Мета: ознайомити  учнів із прийомом додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; удосконалювати обчислювальні навички; формувати поняття про число 7; учити писати цифру 7, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3, 4, 5, 6; розвивати  образне мислення; виховувати  старанність, цікавість.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

  Всі почули вже дзвінок?

  Він покликав на урок!

Зараз сядуть всі дівчата

А за ними – і хлопта.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Нехай сьогоднішній урок всім принесе задоволення від роботи, побажайте один одному успіху. Але, щоб здобути  успіху ми повинні на уроці бути….

  • Чи любите ви казки?
  • Зараз ми з вами і вирушимо в далеку путь. Поспішаймо в ту країну, що всі казкою зовуть.

 

 

  • До нас на урок завітала казкова гостя. Чи впізнали ви її діти? Так. Це Білосніжка. Але вона прийшла не сама, а зі своїми друзями гномами. Вони пропонують вам виконати ряд завдань.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Зоровий диктант.

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці подано геометричні фігури в такій послідовності: великий зелений круг , маленький зелений круг, маленький синій круг, маленький  синій чотирикутник  і великий синій чотирикутник.

  • За якою ознакою відбуваються зміни?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Усна лічба.

а) Назви «сусідів» числа 2, 5, 6;

 

 

 б) Гра «Мовчанка» 

 

 

 

 

 

 

 

 

в) Склад числа 6. 

 

 

 

 

 

 

г) Самостійна робота у зошиті с. 46 (завдання 1, 2). Самоперевірка з екрану телевізора.

 

  • Числа, які на числовому промені ліворуч від даного,— менші; числа, які праворуч,— більші.

 

ІV. Формування нових знань і способів дії

  1. Ознайомлення зі способом додавання та віднімання числа 1.

Завдання № 4.

3 + 1 = 4

  • Назвіть число, до якого ми додаємо невідоме число. Назвіть число, яке одержимо в результаті. Що ви можете сказати про ці числа?
  • У результаті одержуємо наступне число до даного.
  •  Що треба зробити, щоб одержати наступне число? Треба додати 1. Вставте пропущене  число в клітинку.
  •  Робимо висновок. Яке число ми отримаємо, якщо до певного числа додамо 1? Наступне число. Отже, додати 1 — це означає отримати наступне число.

Завдання № 5.

2 – 1 = 1

-  Яке число отримаємо, якщо від певного числа віднімемо 1? Попереднє число.  Отже, відняти 1 — це означає отримати попереднє число.

 

  1. Первинне закріплення. Відгадати числа гномику

 

 

- Отже, коли додаємо 1, то одержуємо наступне число. Тому додати 1 — це означає одержати наступне число. Як одержати попереднє число? [Треба відняти 1.] Отже, коли віднімаємо 1, то одержуємо попереднє число. Відняти 1 — це означає одержати попереднє число.

3. Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в парах. Білосніжка у вільний час любить займатися математикою. Особливо їй подобається обчислювати вирази. Спробуйте і ви їх розвязати.

 

 

 

 

 

 

 

  • Перевіряємо результат. Де виникло утруднення? Який вираз не могли розвязати? В кого євідповідь? Хто отримав число 7, обґрунтуйте свій вибір.

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже тема уроку «Число і цифра 7».

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Місце числа 7 на числовому промені. Полічіть числа 1–7 в  прямому  і зворотному порядках. Між  якими числами стоїть 7?
  2. Утворення числа 7.

 

  1. Завдання № 6.  (у  зошиті)                       

  Що можна сказати про кількість трикутників, чотирикутників і кругів намалюнку? Закрийте пальцем трикутник справа. Скільки залишилося трикутників? [6] Що треба зробити, щоб трикутників стало стільки ж, скільки чотирикутників? кругів? [Додати ще 1 трикутник.]

 

- Як отримати з попереднього числа 6 число 7?

- Як отримати  число 7 з наступного числа 8?

- На скільки 7 більше, ніж 6?

- На скільки 6 менше, ніж 7?

 

 

  1. Формування поняття про число 7. Позначення числа 7 цифрою.

Число, яке в данному випадку показує кількість трикутників, чотирикутників і кругів,— це число 7.

 Число «сім» на письмі позначається цифрою 7. Уважно розгляньте друковану й рукописну цифру 7. На що вона схожа?

Цифра 7, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

 

  1. Фізкультхвилинка для очей.

  1. Навчання написання цифри 7. Завдання № 7. Учні прописують цифру 7, називаючи її елементи.

 

 

  1. Магія числа
  • Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили і Сонце з Місяцем. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.
  • Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовують у казках та міфах давнього світу. Одисей сім років був у полоні. «Вовк і 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», «Казка про сплячу красуню і 7 богатирів»

 

 

 

  • Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції ( Храм Артеміди, Александріївський маяк, Великі піраміди, Висячі сади  Семіраміди,  статуя Зевса…)
  • Шанування цього числа збереглось у прислівях та приказках «Сім пятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж»….

 

 

- Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції ( Храм Артеміди, Александріївський маяк, Великі піраміди, Висячі сади  Семіраміди,  статуя Зевса…)

- Великий піст у християн триває сім тижнів. А в індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників.

8. Завдання № 8. Самостійна робота учнів.

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

Формування вміння виконувати додавання та віднімання на числовому промені.

 

  1. Розвиток логічного мислення учнів

Сергій, Віталій і Михайло сховали м’яч, ракетку та воланчик. Сергій не ховав ракетку, Михайло не ховав ані ракетки, ані м’яча. Хто що заховав?

Відповідь: Михайло заховав воланчик, Віталій — ракетку, Сергій — м’яч.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

- Як одержати число 7 із попереднього до нього числа? з наступного числа? Що означає додати 1? відняти 1? Назвіть числа 1–7 у прямому та зворотному порядках.

* Кому легко все вдавалося на уроці – підніме зелений смайлик.

* Були деякі труднощі – жовтий смайлик.

* Було дуже важко – червоний смайлик.

 

docx
Додав(-ла)
Антончик Ірина
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку