Ознайомить учнів із прийомом додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; удосконалить обчислювальні навички; формує поняття про число 7; учить писати цифру 7, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3, 4, 5, 6; розвиває образне мислення.
МАТЕМАТИКА
Урок 23
Тема: Число і цифра 7.
Мета: ознайомити учнів із прийомом додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; удосконалювати обчислювальні навички; формувати поняття про число 7; учити писати цифру 7, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3, 4, 5, 6; розвивати образне мислення; виховувати старанність, цікавість.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Всі почули вже дзвінок?
Він покликав на урок!
Зараз сядуть всі дівчата
А за ними – і хлоп’та.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Нехай сьогоднішній урок всім принесе задоволення від роботи, побажайте один одному успіху. Але, щоб здобути успіху ми повинні на уроці бути….
ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії
На дошці подано геометричні фігури в такій послідовності: великий зелений круг , маленький зелений круг, маленький синій круг, маленький синій чотирикутник і великий синій чотирикутник.
а) Назви «сусідів» числа 2, 5, 6;
б) Гра «Мовчанка»
в) Склад числа 6.
г) Самостійна робота у зошиті с. 46 (завдання 1, 2). Самоперевірка з екрану телевізора.
ІV. Формування нових знань і способів дії
Завдання № 4.
3 + 1 = 4
Завдання № 5.
2 – 1 = 1
- Яке число отримаємо, якщо від певного числа віднімемо 1? Попереднє число. Отже, відняти 1 — це означає отримати попереднє число.
- Отже, коли додаємо 1, то одержуємо наступне число. Тому додати 1 — це означає одержати наступне число. Як одержати попереднє число? [Треба відняти 1.] Отже, коли віднімаємо 1, то одержуємо попереднє число. Відняти 1 — це означає одержати попереднє число.
3. Фізкультхвилинка
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отже тема уроку «Число і цифра 7».
VІ. Вивчення нового матеріалу
–Що можна сказати про кількість трикутників, чотирикутників і кругів намалюнку? Закрийте пальцем трикутник справа. Скільки залишилося трикутників? [6] Що треба зробити, щоб трикутників стало стільки ж, скільки чотирикутників? кругів? [Додати ще 1 трикутник.]
- Як отримати з попереднього числа 6 число 7?
- Як отримати число 7 з наступного числа 8?
- На скільки 7 більше, ніж 6?
- На скільки 6 менше, ніж 7?
Число, яке в данному випадку показує кількість трикутників, чотирикутників і кругів,— це число 7.
Число «сім» на письмі позначається цифрою 7. Уважно розгляньте друковану й рукописну цифру 7. На що вона схожа?
Цифра 7, як кочерга,
В неї, бач, одна нога.
- Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції ( Храм Артеміди, Александріївський маяк, Великі піраміди, Висячі сади Семіраміди, статуя Зевса…)
- Великий піст у християн триває сім тижнів. А в індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників.
8. Завдання № 8. Самостійна робота учнів.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Формування вміння виконувати додавання та віднімання на числовому промені.
Сергій, Віталій і Михайло сховали м’яч, ракетку та воланчик. Сергій не ховав ракетку, Михайло не ховав ані ракетки, ані м’яча. Хто що заховав?
Відповідь: Михайло заховав воланчик, Віталій — ракетку, Сергій — м’яч.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Як одержати число 7 із попереднього до нього числа? з наступного числа? Що означає додати 1? відняти 1? Назвіть числа 1–7 у прямому та зворотному порядках.
* Кому легко все вдавалося на уроці – підніме зелений смайлик.
* Були деякі труднощі – жовтий смайлик.
* Було дуже важко – червоний смайлик.