Урок математики "Число і цифра 7"

Про матеріал

Ознайомить учнів із прийомом додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; удосконалить обчислювальні навички; формує поняття про число 7; учить писати цифру 7, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3, 4, 5, 6; розвиває образне мислення.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

Урок 23

Тема: Число і цифра 7.

Мета: ознайомити  учнів із прийомом додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; удосконалювати обчислювальні навички; формувати поняття про число 7; учити писати цифру 7, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3, 4, 5, 6; розвивати  образне мислення; виховувати  старанність, цікавість.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

  Всі почули вже дзвінок?

  Він покликав на урок!

Зараз сядуть всі дівчата

А за ними – і хлопта.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Нехай сьогоднішній урок всім принесе задоволення від роботи, побажайте один одному успіху. Але, щоб здобути  успіху ми повинні на уроці бути….

  • Чи любите ви казки?
  • Зараз ми з вами і вирушимо в далеку путь. Поспішаймо в ту країну, що всі казкою зовуть.

 

 

  • До нас на урок завітала казкова гостя. Чи впізнали ви її діти? Так. Це Білосніжка. Але вона прийшла не сама, а зі своїми друзями гномами. Вони пропонують вам виконати ряд завдань.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Зоровий диктант.

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці подано геометричні фігури в такій послідовності: великий зелений круг , маленький зелений круг, маленький синій круг, маленький  синій чотирикутник  і великий синій чотирикутник.

  • За якою ознакою відбуваються зміни?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Усна лічба.

а) Назви «сусідів» числа 2, 5, 6;

 

 

 б) Гра «Мовчанка» 

 

 

 

 

 

 

 

 

в) Склад числа 6. 

 

 

 

 

 

 

г) Самостійна робота у зошиті с. 46 (завдання 1, 2). Самоперевірка з екрану телевізора.

 

  • Числа, які на числовому промені ліворуч від даного,— менші; числа, які праворуч,— більші.

 

ІV. Формування нових знань і способів дії

  1. Ознайомлення зі способом додавання та віднімання числа 1.

Завдання № 4.

3 + 1 = 4

  • Назвіть число, до якого ми додаємо невідоме число. Назвіть число, яке одержимо в результаті. Що ви можете сказати про ці числа?
  • У результаті одержуємо наступне число до даного.
  •  Що треба зробити, щоб одержати наступне число? Треба додати 1. Вставте пропущене  число в клітинку.
  •  Робимо висновок. Яке число ми отримаємо, якщо до певного числа додамо 1? Наступне число. Отже, додати 1 — це означає отримати наступне число.

Завдання № 5.

2 – 1 = 1

-  Яке число отримаємо, якщо від певного числа віднімемо 1? Попереднє число.  Отже, відняти 1 — це означає отримати попереднє число.

 

  1. Первинне закріплення. Відгадати числа гномику

 

 

- Отже, коли додаємо 1, то одержуємо наступне число. Тому додати 1 — це означає одержати наступне число. Як одержати попереднє число? [Треба відняти 1.] Отже, коли віднімаємо 1, то одержуємо попереднє число. Відняти 1 — це означає одержати попереднє число.

3. Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в парах. Білосніжка у вільний час любить займатися математикою. Особливо їй подобається обчислювати вирази. Спробуйте і ви їх розвязати.

 

 

 

 

 

 

 

  • Перевіряємо результат. Де виникло утруднення? Який вираз не могли розвязати? В кого євідповідь? Хто отримав число 7, обґрунтуйте свій вибір.

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже тема уроку «Число і цифра 7».

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Місце числа 7 на числовому промені. Полічіть числа 1–7 в  прямому  і зворотному порядках. Між  якими числами стоїть 7?
  2. Утворення числа 7.

 

  1. Завдання № 6.  (у  зошиті)                       

  Що можна сказати про кількість трикутників, чотирикутників і кругів намалюнку? Закрийте пальцем трикутник справа. Скільки залишилося трикутників? [6] Що треба зробити, щоб трикутників стало стільки ж, скільки чотирикутників? кругів? [Додати ще 1 трикутник.]

 

- Як отримати з попереднього числа 6 число 7?

- Як отримати  число 7 з наступного числа 8?

- На скільки 7 більше, ніж 6?

- На скільки 6 менше, ніж 7?

 

 

  1. Формування поняття про число 7. Позначення числа 7 цифрою.

Число, яке в данному випадку показує кількість трикутників, чотирикутників і кругів,— це число 7.

 Число «сім» на письмі позначається цифрою 7. Уважно розгляньте друковану й рукописну цифру 7. На що вона схожа?

Цифра 7, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

 

  1. Фізкультхвилинка для очей.

  1. Навчання написання цифри 7. Завдання № 7. Учні прописують цифру 7, називаючи її елементи.

 

 

  1. Магія числа
  • Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили і Сонце з Місяцем. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.
  • Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовують у казках та міфах давнього світу. Одисей сім років був у полоні. «Вовк і 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», «Казка про сплячу красуню і 7 богатирів»

 

 

 

  • Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції ( Храм Артеміди, Александріївський маяк, Великі піраміди, Висячі сади  Семіраміди,  статуя Зевса…)
  • Шанування цього числа збереглось у прислівях та приказках «Сім пятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж»….

 

 

- Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції ( Храм Артеміди, Александріївський маяк, Великі піраміди, Висячі сади  Семіраміди,  статуя Зевса…)

- Великий піст у християн триває сім тижнів. А в індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників.

8. Завдання № 8. Самостійна робота учнів.

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

Формування вміння виконувати додавання та віднімання на числовому промені.

 

  1. Розвиток логічного мислення учнів

Сергій, Віталій і Михайло сховали м’яч, ракетку та воланчик. Сергій не ховав ракетку, Михайло не ховав ані ракетки, ані м’яча. Хто що заховав?

Відповідь: Михайло заховав воланчик, Віталій — ракетку, Сергій — м’яч.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

- Як одержати число 7 із попереднього до нього числа? з наступного числа? Що означає додати 1? відняти 1? Назвіть числа 1–7 у прямому та зворотному порядках.

* Кому легко все вдавалося на уроці – підніме зелений смайлик.

* Були деякі труднощі – жовтий смайлик.

* Було дуже важко – червоний смайлик.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сімон Валерія Павлівна
    Дякую! Яскраво, цікаво, логічно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зеленяк Наталя Миколаївна
    Дякую за ідеї, дуже цікавий і сучасний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
7333
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку