Урок математики. "Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Розв’язування задачі на різницеве порівняння двох часток".

Про матеріал
Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Розв’язування задачі на різницеве порівняння двох часток. Розроблено до підручника Н.П. Листопад.
Перегляд файлу

 

Тема. Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Розв’язування задачі на різницеве порівняння двох часток.

 

Мета. Ознайомити  учнів із випадками ділення числа на одиницю та ділення рівних чисел; розвивати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох часток; виховувати риси компетентнісного підходу до виучуваного матеріалу, вміння працювати в парах та групах.

 

Очікувані результати. Учні зможуть:

  •     ділити числа на 1;
  •     ділити рівні числа;
  •     розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох часток;
  •     працювати в парах і групах;
  •     застосувати виучуваний матеріал у повсякденному житті.

 

Обладнання. Картки для індивідуального опитування; таблиці для усного рахунку; таблиця «Ділення чисел»; ребуси, танграми для двох груп, групова символіка.

 

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Привітання.

На уроці математики присутні гості. Привітайтеся з ними. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.

 

2. Психологічна налаштованість на урок.

(Пропоную дітям повернутися один до одного)

  •      Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та подаруйте її своєму сусідові.
  •      А тепер «спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

 

3. Девіз уроку.

- Налаштуємось на робочий лад і працюємо ми сьогодні під девізом:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – правильно!

Пишемо – гарно!

(Запис числа, виду роботи)

 

4. Об’єднання в групи.

- Працювати на уроці ми будемо, об’єднавшись у групи: 1 ряд – 1 група,

 2 ряд – 2 група.

( Вибори командира, 2-3 консультантів. Командиру вручаю конверт з фігурами танграму і пояснюю, що за кожне правильно виконане завдання діставатимуть з конверта одну фігуру танграму).

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

  1. Робота з картками.

Картка 1

  1. Доярка розлила 100 л молока у 2 великих бідони, по 34 л в кожний, і у 8 менших бідонів. Яка місткість меншого бідона?
  2. Обчислити: 0*7+1*8+28;  800-456.

 

Картка 2

  1. На одній грядці посадили 3 рядки помідорів, по 8 кущів у кожному, а на другій – 15 кущів. На якій грядці посадили більше помідорів і на скільки?
  2. Порівняй: 0*7 і 0*9,  0+8 і 0*8,  5*1 і 5-0.

 

  1. Пояснення розв’язання прикладів №756:      (7, 5, 7, 14, 6, 6, 5, 10)
  •      назвати парні числа;
  •      двоцифрові числа;
  •      числа-«сусіди»;
  •      однакові відповіді;
  •      у порядку спадання та зростання.

 

  1. Гра на знання таблички множення «Ім’я».

 

  •      Прошу полічити від 1 до 40 так, щоб замість чисел, в складі яких є цифра 4, і замість чисел, які діляться на 4, говорити своє ім’я. (1 група)
  •      Таким же чином полічимо від 30 до 1, пригадуючи табличні випадки множення і ділення числа 3. (2 група)

 

  1. Повторення вивчених правил множення чисел на 1 та 0.
  2. Повторення назв компонентів дій множення та ділення.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  •      Чи необхідне нам у житті знання таблички множення і ділення? Доведіть.

-  Отже, потрібно вміти ділити і множити. А як ви це вмієте робити, ми зараз і пересвідчимось.

 

  1. Усна лічба – гра «Естафета».
  •      Кожна група повинна мати свою назву. А щоб її дізнатися, по-черзі виходите до дошки, розв’язуєте приклад, в алфавітному показнику за номером відповіді відшукуєте букву і вписуєте до коду.

 

22 19 18 33 29 18 11 15                2  1  21  3  12 18 19 15

С   о   н   я  ш   н   и   к                 Б  а   р   в    і   н   о   к

 

7*8-23         8*9-50         7*5-23          56:8+8

81:9+9         56:7+7         7:7+2            14+1*5  

8:1+3           4*9-7         2*6-11          3*4+9

18+4:4         4*8-14         15:3-3           14+4:1

- Що ви знаєте про ці рослини?

 

ІV. Оголошення теми уроку й очікуваних результатів навчальної діяльності.

(Тему уроку читаємо з дошки хором)

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді дітей)

А я очікую, що ми після цього уроку:

  • Повторимо і закріпимо табличку множення і ділення;
  • Засвоїмо ділення на один та ділення рівних чисел;
  • Познайомимося з планом розв’язку задач на різницеве порівняння;
  • І, звичайно, будемо вчитися працювати в парі, в групі, допомагатимемо і підтримуватимемо один одного.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Підготовчі вправи №101,№102
  2. Каліграфічна хвилинка

Запишіть каліграфічно цифру 8 та число 88.

  1. Обчислити, використовуючи взаємозв’язок між множенням і діленням:

а) 8:1=      8:1=     5:1=      10:1=     55:1=     100:1=

- Що ви помітили? Зробіть висновок. (а: 1=а)

 

б) 7:7=     3:3=     4:4=     20:20=     55:55=     90:90=

- Що ви помітили? Зробіть висновок. (а:а=1).

(Відкриваю таблицю, повторяємо правила)

  • Якщо поділити число на таке ж саме, то одержимо одиницю.
  • Якщо поділити число на одиницю, то одержимо те ж саме число.

 

в) 1*а=а     а:1= а     а:а= 1.

 

VІ. Закріплення нових знань.

 

  1. Виконай ділення:

52:52      94:1      906:1      375:375       в:в      m:1.

 

2. Робота в парах. № 103 – по варіантах. (2 учні працюють біля дошки).

  1. Робота в групах. №104. (Конкурс командирів груп).

-Чи нам відомо, яке число задумав Матвій?

-На скільки помножив Матвій задумане число?(На 3)

-Яке число задумав хлопчик?

-Як ви знайшли задумане число?

     5.  Робота в парах.№ 105,№106.

Обчисліть вирази та обміняйтесь зошитами для перевірки.

 

VІІ. Фізкультхвилинка.

 

 VІІІ. Робота над задачами.

Задача для розуму зарядка. №108

 

1. Яка кількість пакетів борошна? Чи можемо ми дізнатися, скільки борошна в кожному пакеті? Скільки купили цукру? Подумаємо, яка маса всієї покупки?

Колективне складання скороченого запису задачі та плану її розв’язання. Запис розв’язання виразом.

 

 2. Задача №109.

- Якщо розгадаєте ребус, то дізнаєтесь про що буде наступна задача. (Картопля)

- Що ви знаєте про цей овоч?

(Колективний розбір задачі, запис скороченого запису. Самостійний розв’язок задачі. Отримання консультацій слабшими учнями.)

 

ІХ. Підсумок уроку.

 

  1. Танграм.

- Скільки геометричних фігур ви отримали за свою роботу? (7)

- Назвіть ці фігури.

- Що ви про них знаєте?

  - Що означає слово «танграм»?

(З китайської мови - «хитрий візерунок з семи частин»)

 

2. Складання візерунку.

 

3. Тест.

- Чи досягли ми очікуваних результатів, з’ясуємо за допомогою тестування.

1) Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на 1?

а) те саме число; б) один.

2) Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на це саме число?

а) те саме число; б) один.

3) При множенні будь-якого числа на 0 у добутку дістаємо:

а) те саме число; б) нуль.

4) При множенні будь-якого числа на один у добутку одержимо:

а) те саме число; б) один.

5) Різницеве порівняння виконується дією:

а) віднімання; б) додавання.

6) Задумане число поділити на 6 і дістанемо 1. Чому дорівнює задумане число?

а) 6; б) 1.

 

Відповідь. а б б а а а.

       4.Робота над №110

            5.Рефлексія

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Shilo Olga
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 січня 2022
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку