Урок "Свято зустрічі птахів. Нумерація чисел першої сотні. Додавання і віднімання круглих десятків"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики розроблений для учнів з ООП, які отримають індивідуальні завдання відповідно до своїх розумових і пізнавальних можливостей. Діти зустрічають птахів з вирію, дізнаються про звичаї, обряди свого народу, розширюють знання про кожного перелітного птаха, збагачують словниковий запас та виконують математичні завдання . За старанну працю вчитель дарує кожному обрядове печиво у вигляді птаха.
Перегляд файлу

      Урок – свято   з  математики  в 3  класі

Тема: Свято зустрічі птахів. Нумерація чисел першої сотні. Додавання і віднімання круглих десятків.

Мета: повторити й закріпити нумерацію чисел першої сотні; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати уміння розв’язувати задачі на дві дії; розвивати увагу, спостережливість, образне мислення, уміння порівнювати числа; виховувати любов і бережливе ставлення до птахів, бажання піклуватись про них; коригувати процеси мислення, мовлення, пам'ять, увагу.

Обладнання: гілка з листочками і цвітом, макети птахів, таблиці усних обчислень, картки з прикладами, схема задачі, маски журавля і жаби, коробки з геометричним матеріалом, «Червона книга», запис голосів птахів.

 

                                             Хід  уроку.

І. Психологічна підготовка до уроку.

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Сядьте всі рівненько,

Привітаємось гарненько :

«Добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ви чуєте, земля довкіл співає?

Які чарівні звуки линуть ввись!

Це йде весна, долина зацвітає,

Усе життю радіє, подивись!

Радіють птахи, бо вертаються додому,

Й співають сонцю славу кожен день.

Симфонія у лісі зазвучала –

Усі своїх виспівують пісень.

( Звучить спів птахів).

  • Дорогі друзі! Настала весна, і ми, за українським звичаєм, проводимо свято зустрічі птахів. І це не випадково, адже наші предки уявляли, що весну на своїх крилах приносять птахи. На 14 березня, свято Євдокії, господині для своїх дітей випікали з тіста фігурки птахів. Ними прикрашали двір і сад, а коли добре пригрівало сонце, діти юрбами ходили по селу, співали пісні, грали ігри, закликали весну. Дзвінкі дитячі голоси дружно виголошували:

Пташок викликаю з теплого краю.

Летіть, соловейки, на нашу земельку.

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки.

  • Сьогодні до нас на урок математики завітають пташки, які повертаються на рідну землю з теплих країв. Але спочатку потрібно виконати певні завдання. Оскільки ми вивчили нумерацію чисел першої сотні та обчислення круглих десятків, то будемо закріплювати цей матеріал.
  • Отже, починаємо працювати.

    ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

           Завдання 1.

           1)Полічи десятками до 100.

           2)Написати попередні й наступні числа:

              …39…             …70…            …92…

           3)Робота з нумераційною таблицею.

           4)Назвати число , яке містить:

              6дес. і 3од.; 8дес. і 5од., 4дес. і 4 од., 5дес. і 1од.

            5)Каліграфічна хвилинка. Виписати двоцифрові числа:

             7, 24, 100, 80, 69, 3, 37, 99.

  • До нас завітала пташка, назву якої ви дізнаєтесь, коли відгадаєте ось таку загадку.

Першим він приніс весну,

Пробудив усе від сну.

У садочку понад тином

Я зробив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Засміявся й оселився.

Здогадались ви, однак,

Цього птаха звати … (шпак).

1 пташка  - ШПАК.

     - Вважають, що першими додому повертаються шпаки. «Чудовий та пишний вирій! А серце шпачине тягне на північ… Обридли стрункі кипариси, рясні апельсини, пекуче сонце, жовті піски… Барвінок та рута, калина, верба над водою, вишневий садок, чорна пухка рілля – все сниться шпачкові… Як тільки почує шпачок, що з рідної півночі подуває не такий поганий вітер, не видержить серце шпачине! Збирається гурток і лине додому, зачувши прикмети весни  в Україні коханій.» (Дніпрова Чайка)

              Завдання 2.

  1. Усні обчислення. Додавання і віднімання 1.
  2. Гра «Хто в яйці?»

2 пташка – ЖАЙВОРОНОК.

             - На початку березня прилітає з вирію жайворонок – справжній 

               благовісник весни  в Україні. Він з’являється на наших полях тоді, як  

               сніг ще лежить на горбах і по долинах… В одній з народних веснянок

               дівчата співають:

                      Чом ти, жайворонку, рано з вирію вилетів:

                       Іще по горах сніженьки лежать,

                       Іще по долинах криженьки стоять!

                А жайворонок ніби відповідає їм:

                        Ой я тії сніженьки крильцями розжену,

                        Ой я тії криженьки ніжками потовчу!

                  Народна мудрість зафіксувала цікаві спостереження: коли 

             жайворонки летять з вирію високо над землею, то буде врожай на

              зернові, а якщо низько – то буде неврожай.

              Завдання 3.

              Порівняння чисел в межах 100.

              Робота з підручником.

              3 пташка – ЛЕЛЕКА.

  • Лелеки повертаються додому також у березні. А зимували вони аж у далекій Африці. Важкий шлях довелося їм подолати, хоча й летять лелеки дуже швидко. Лелеки оселяються тільки біля добрих людей, і якщо він звив на хаті гніздо, то господар радів, бо лелека приносить у дім щастя, спокій, злагоду,  а ще в сім’ї може народитись дитина. За зруйнування лелечого гнізда, вірили люди, зловмисника могли обсісти усілякі біди , навіть хата  могла згоріти.

Вчитель розповідає легенду про лелеку.

Завдання 4.

Виконання обчислень на картках (додавання і віднімання круглих десятків).

 

4 пташка – ЗОЗУЛЯ.

  • «Як бузок запахне скрізь – прилетить зозуля в ліс», - кажуть у народі. І розноситься тоді протяжне «ку – ку, ку – ку». Саме в розпалі сівби, перебуваючи на городі або в полі, люди чують зозулене «ку – ку». Вважається, що в кого в цей час є при собі гроші, то вони не переведуться все літо. Тому люди намагалися мати в кишенях хоч би дрібні гроші. Їх потрібно було кинути в той бік, звідки линув голос зозулі. А ще , коли кує зозуля,  то звертаються до неї зі словами: «Зозуле, зозуле, скільки мені літ жити?» І вона, вважається, нараховує людині літа.

5 пташка – ЖУРАВЕЛЬ.

  • Журавлі – гарні, горді птиці. Їх вважають символами та оберегами нашого краю. Про цих птахів, які над усе люблять свою Батьківщину, написано багато легенд, казок, віршів, пісень.

З кожним роком журавлів у всьому світі стає все менше й менше.

  • А чи знаєте ви, що написано у «Червоній книзі»?
  • У ній розповідається про тих птахів, яким загрожує вимирання або які вже вимерли. На сторінках «Червоної книги» ми бачимо деякі види лелек і журавлів, яких ми повинні охороняти  й допомагати їм вижити.

Фізкультхвилинка.

                  Гра «Журавель і жабки».

                  Вчитель .  Жабки – квакушки по бережку гуляють,

                                     Різних комариків, мошок збирають.

                  («Жабки» стрибають, плескаючи руками над головою.)

                  Вчитель.  А голодний журавель з неба поглядає,

                                    Довгим дзьобом здобич шукає.

                   («Журавель» бігає, махаючи руками, мов крилами.)

                   Вчитель.  Жабки – квакушки! Журавель сідає,

                                      У болото ховайтесь, під каміння заривайтесь!

                    («Журавель» ловить «жаб».)

                  Завдання 5.

                  Робота над задачею:

                    Шпак – 60 комашок

                    Соловей - ?, на 20 комашок менше

                    Всього - ?

                6 пташка – СОЛОВЕЙКО.

  • Наприкінці квітня, на початку травня прилітає соловейко. Неможливо уявити весни без солов’їного співу.

Вчитель розповідає казку про солов’я.   

Запис співу соловейка.     

 

Завдання 6.

Гра «Склади пташку».

Учні з геометричних фігур складають ластівку.

 

7 пташка – ЛАСТІВКА.

 

  • Ластівки прилітають наприкінці квітня, на початку травня. Вони – невтомні трудівники. Гніздо будують 5 – 10 днів. У гніздечко ластівка відкладає 4 – 7 яєчок. Пташенята  вилуплюються на 14 – 17 день. Вони голі, безпорадні, але ростуть швидко і на 15 – й день залишають гніздо. Батьки ненажерливим дітям приносять їжу 300 – 600 разів на день. А за літо ластівка з’їдає близько 1000000 комах.

     IV. Підсумок уроку.

  • Птахи – невід’ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, степи, ліси, поля. Птахи – окраса парків, садів. Але вони не лише прикрашають наше життя, а й допомагають нам боротися за кращий урожай, знищуючи шкідників полів, лісів, городів, садів.

В Україні близько 350 видів птахів, і всі вони дуже корисні для людей, для природи. Підтвердженням моїх слів є прислів’я:

«Де багато пташок – там немає комашок».

Учень викладає прислів’я на дошці.

  • Ви сьогодні на уроці дізналися багато цікавого про наших пернатих друзів. Ми переконалися, що птахи дуже люблять свій рідний край, чекають зустрічі і з нами, тому ми повинні берегти їх, охороняти.

         Летять птахи, вертаються додому,

         Бо знову зарум’янилась весна,

         Вони шукають стежечку знайому,

         І лине в небо пісня голосна.

         Усі ми в світ прийшли, щоб жити,

         Добро творити на землі.

         Учіться, діточки, любити,

         Навчайтеся, поки малі.

Відео про птахів.

 

V. Домашнє завдання.

Розфарбувати паперових пташок, виконавши на них обчислення.

  • Дякую вам, діти, за старанну працю, а також щиро дякую нашим гостям за увагу й добре слово. На згадку про цей урок дарую вам обрядове печиво у вигляді птахів.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 січня 2022
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку