Урок математики для 1 класу НУШ на тему "Відрізок. Порівняння відрізків за довжиною. Розв'язування прикладів на додавання"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з відрізком, точкою; вчити порівнювати відрізки; формувати розуміння тверджень; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати просторову уяву, пізнавальні процеси, дрібну моторику, виховувати точність, охайність у виконанні креслень.
Перегляд файлу

1

 

Урок-мандрівка у країну Геометрію

 

Тема: Відрізок. Порівняння відрізків за довжиною. Розвязування прикладів на додавання.

 

Мета: ознайомити учнів з відрізком, точкою; вчити порівнювати відрізки; формувати розуміння тверджень: точка належить прямій, пряма проходить через точку; удосконалювати обчислювальні навички у розв’язанні прикладів на додавання; розвивати просторову уяву, пізнавальні процеси, дрібну моторику; виховувати точність, охайність у виконанні креслень.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

 

Ключові компетенції: уміння вчитися, обчислювальна, дослідницька, життєва.

 

Корекція: звуковимови, моторики, постави, процесів памяті, розумового розвитку, сенсорної, пізнавальної та особистісної сфери.

 

Обладнання: конструктор «LEGO», мультимедійна презентація, креслярські інструменти, демонстраційний, геометричний та роздатковий матеріал, музичний супровід.

Зміст уроку

І. Загально-корекційна частина.

1. Організаційна підготовка учнів. Рефлексія

- Доброго ранку! Доброго дня!

- Хай плещуть долоньки! Хай тупають ніжки! Працюють голівки!                    - Доброго ранку! Доброго дня! Бажаємо вам ми здоров'я й добра!

 

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку(активізація уваги, мислення, сприймання)

До уроку всі готові?

Вирушаємо в дорогу.

Візьмемо ми цей девіз:

«Будь уважним, не лінись!»

 

Усна лічба за числовим рядом

 

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація досвіду та корекція опорних знань, умінь і навичок

Гра «Лічилочка» (слайд)

Конкурс «Золота корона» за каліграфічною хвилинкою.

Учні пишуть цифри в межах 7. Кожен вибирає у своєму зошиті найкращу цифру і малює над нею корону жовтим фломастером.

 

2. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо у країну Геометрію. У цій країні живуть різноманітні геометричні фігури. З деякими ви вже знайомі. Виберіть і одягніть на голови корони з цими фігурами.

- Крім них у країні Геометрії проживають ще й інші фігури, з якими ви познайомитесь надалі.

3. Формувальна частина.

Підготовча бесіда

- У цій країні на кожному кроці зустрічаються такі фігури  (слайд)

- Як їх можна назвати одним словом?

- Кожна лінія має своє ім’я. Що вам нагадує кожна з них?

(пряма – дорога, хвиляста – море, крива – змію, замкнена – овал)

- Остання крива, як ви бачите, замкнена.

- А чи можна замкнути пряму лінію?

 

Висновок: овал не може бути прямою замкненою лінією.

 

Робота над темою

- У країні Геометрії є вулиця «Нескінченна». На ній будинки стоять вздовж цієї прямої. (Креслю на дошці пряму)

- Чи вся пряма помістилася на дошці?

- Пряму можна продовжити в обидва боки безкінечно, тому й вулиця так називається.

Без початку, без кінця лінія пряма оця.

Скільки нею не іти, до краєчка не дійти.

 

- А зараз з вулиці «Нескінченної» ми повернемо у провулок «Точковий». По ньому перед нами пробігла курка і розсипала зернята з кошика.

(Зображаю на дошці точки)

- На що схоже зображення зернят? (На крапки)

- У країні Геометрії крапки називають точками. Розрізняють тут випадки, коли точка належить прямій, а коли не належить – лежить поза прямою.

(Зображаю на дошці обоє випадки).

- Ми вже говорили про те, що пряма нескінченна в обидва боки. Якщо ж узяти частину прямої лінії від однієї її точки до другої, то дістанемо відрізок прямої.

(Малюю на дошці дві точки кольоровою крейдою на прямій і показую відрізок)

- На кресленнях кінці відрізка позначають точками, або маленькими рисками.

(На цій же прямій позначаю відрізок рисками)

Відрізок – це частина прямої.

- Як же відрізнити на кресленні відрізок від прямої?

 

 

Висновок

Якщо кінці не позначені точками або рисками, то зображена пряма лінія.

(слайд)

- Що знаходиться зліва? (Дві точки)

- Що вийшло, коли їх сполучили? (Відрізок)

 

Дослід-розпізнавання

- Обведіть поглядом класну кімнату.

- Які лінії, відрізки ви бачите, назвіть де саме?

 

Хвилинка сенсорики (слайд)

 

4. Систематизація і узагальнення знань

- У країні Геометрії живе багато різноманітних відрізків. Одні з них довші, інші – коротші. (Зображаю на дошці кілька різних за довжиною відрізків)

- Що можна сказати за довжину цих відрізків?

 

Висновок: ці відрізки різні за довжиною.

 

Проблемна ситуація

- А чи можуть бути відрізки однакової довжини? (слайд)

 

- Пригадайте, які геометричні фігури ви складали з паличок.

(Трикутники, чотирикутники, квадрати)

- У країні Геометрії їх не викладають з паличок, а тільки креслять.

(Креслю на дошці трикутник)

- Яку фігуру я накреслила?

- За клітинками накресліть у своїх зошитах подібний.

- Сьогодні ви познайомилися з відрізком і точкою. Чи не знайдете їх на зображенні трикутника? (Діти показують)

 

Висновок: трикутник складається з трьох відрізків, вони називаються сторонами трикутника.

 

- Що ви можете сказати про довжини цих сторін? (Вони різні)

- Сторони обмежені точками. А точки називають вершинами трикутника.

- Отже, трикутник має три сторони, три вершини. А сама назва «трикутник» говорить про те, що ця фігура  має три кути. (слайд)

 

Динамічна пауза під музику

 

5. Застосування знань у практичній діяльності

Робота в зошиті.

1. Гра «Чарівний олівець»

А) - Накреслити пряму лінію, виділити на ній точками відрізок. Позначити кілька точок поза прямою.

Б) - Поставити у зошиті точку. Через неї провести пряму.

2. Інтерактивна вправа «Швидке мислення»

- Вздовж вулиці «Нескінченної» стоять будиночки. Треба їх заселити цифрами складу числа 7. (слайд)

(Учні називають різні випадки складу числа 7)

- З кожної пари чисел складіть приклади на додавання. Запишіть їх. Перевірка.

Гра «Геометрик»

- З конструктора «LEGO» складіть геометричну фігуру яка на вашій короні. Назвіть кількість її відрізків.

 

ІІІ. Заключна частина

1. Підведення підсумку. Рефлексія

- У якій країні ми сьогодні побували? Які фігури там зустріли? Що зустріли ви вперше?

- То чим же відрізняються пряма і відрізок?

- До вашої уваги віршик про відрізок. (слайди з музичним супроводом)

- Тату, подаруй пряму,                    На прямій – маленький.

Попросили діти.                               Тож цілісіньку пряму

- Я не можу.                                      Я не намалюю,

- А чому, хочу пояснити.                 Навіть в руки не візьму

Скільки в просторі прямих,              І не подарую.

Ще й подібна кожна,                         А коли візьмемо ми

Але жодної із них                             Ножиці швиденько,   

Втримати не можна.                         То відрізок і самі

Це і стрічка, і струна,                        Виріжем гарненько.

Рейки і дротини…                             Вийде синя стрічечка,

Тільки це – не вся пряма,                  чи яскрава свічечка,

А її частина.                                       Пензлик, олівець, стріла,

Промінь сонця, знає всяк,                чи лінієчка мала.

Довгий і пряменький,                       все це можна в руки взяти

Але й промінь цей, однак                 і комусь подарувати.

                     

2.Приведення у порядок робочих місць

3. Створення установки на відпочинок

 

Годинник невтомний показує враз,

Що нашу роботу закінчити час.

Працювали ви добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку